بازدید 6923
۶

۷۰ درصد از پول دولت، خرج حقوق کارکنانش می‌شود

در صورتی که منابع بودجه محقق نشود و دولت منابع کافی برای پرداخت حقوق نداشته باشد احتمال ورود برای استقراض از بانک مرکزی رفته عاملی برای افزایش تورم برای عموم جامعه خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۹۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 12 December 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، از منابع عمومی دولت ۹۶۵ هزار میلیارد تومان بالغ بر ۷۰ درصد به هزینه‌های جاری اختصاص دارد که عمده آن برای پرداخت حقوق کارکنان است.

 همواره در بودجه سالانه در بخش منابع عمومی دولت که در واقع پول اصلی برای اداره کشور به حساب می‌رود عمده منابع به سمت پرداخت هزینه‌های جاری که بیش از ۸۰ درصد آن را حقوق و دستمزد در بر می‌گیرد، اختصاص پیدا می‌کند و سهم حداقلی به پروژه‌های عمرانی می‌رسد.

از مجموع منابع ۱۳۷۲ هزار میلیارد تومانی منابع عمومی دولت در لایحه بودجه سال آینده، بالغ بر ۹۶۵ هزار میلیارد تومان به هزینه‌های جاری اختصاص دارد که نسبت به رقم مصوب امسال که ۹۱۸ هزار میلیارد تومان بود حدود ۵۰ هزار میلیارد تومانی افزایش دارد.

بر این اساس در بودجه سال آینده بیش از ۷۰ درصد منابع به هزینه‌های جاری می‌رسد که عمده آن حقوق کارکنان است.

این حجم بالای پرداخت حقوق از منابع عمومی دولت موضوعی است که در مدت اخیر مورد توجه سازمان برنامه و بودجه به دلیل بار تورمی تامین مالی آن بوده است، به هر حال در صورتی که منابع بودجه محقق نشود و دولت منابع کافی برای پرداخت حقوق نداشته باشد احتمال ورود برای استقراض از بانک مرکزی رفته عاملی برای افزایش تورم برای عموم جامعه خواهد بود.

مصارف دیگر منابع عمومی دولت، ‌ ۲۵۱ هزار میلیارد تومان یعنی حدود ۱۸.۲ درصد مربوط به بودجه‌های عمرانی است که این رقم در مقایسه با ۱۷۶ هزار میلیارد مصوب بودجه امسال با افزایش حدود ۷۰ هزار میلیارد تومانی همراه شده است.

در رابطه با بخش دیگر منابع عمومی نیز حدود ۱۱.۲ درصد معادل ۱۵۵ هزار میلیارد تومان نیز به واگذاری دارایی‌های مالی اختصاص دارد که این رقم عمدتا صرف پرداخت اصل و سود اوراقی می‌شود که در سال‌های گذشته منتشر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۶
این نهایت فریب کار است که صورت مسئله را وارونه می فرمایند!
موضوع این هست که بخاطر کسر اعتبار و قطع بودجه های عمرانی ،دولت فقط با پرداخت های جاری و دستمزد گذران ایام می کند.
آقایان شیپور را از سر گشادش می زنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
مهم اینه که وقتی مثل سیل و زلزله اتفاق می افتد دولت ازین کرامندانش هیچ کاری نمی تواند بکشد و آخرش باید بسیج و روحانیونی که از دولت هیچ کمک نمی گیرند به یاری سیل زدگان برسند
خب نميزاره كه بازنشسته بشيم ، دوسال هم اضافه كرده ، تا دوسال ديگه اگر بازنشسته نشم قطعا ميميرم.
واقعا خجالت بکشید فقط خرج حقوق و مزایای اقشار خاصی مانند اعضای هیات علمی دانشگاهها، قضات، شرکتی ها مانند شرکت نفت، و جدیدا طرح رتبه بندی معلم ها و تعرفه گذاری پرستارها میشه و دیگر اقشار مانند بازنشستگان و کارمندان بدبخت هیچ.
نجات انسان ها از مرگ همانا توزیع مرگ ایشان بین سایر انسانهاست.نباید از کمبود منابع ناراحت بود. مشکل در جمعیتی است که خاک توان روزی رساندن به آن را ندارد.
میشه بفرمایید چند درصد بودجه مملکت دست دولت است و چند درصد در اختیار نهاد های بدون نظارت و نا پاسخگو؟
بودجه های غیر دولتی را صرف عمران کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس