بازدید 8588
۴
وزیر بهداشت در دیدار با مقام معظم رهبری:

سیاست «افزایش جمعیت» و «حمایت از خانواده» در راس دغدغه‌های وزارت بهداشت است

۲۲ ماه مقابله با بیماری کرونا، «دفاع مقدس» سپیدپوشان جبهه سلامت محسوب می‌شود؛ در دوران کرونا ظرفیت‌های فراوان و گسترده کشور به فعلیت رسیدند و «نمی شود‌ها و نمی‌توانیم»‌ها رنگ باختند و در طی این مدت، متخصصان و دانشمندان به ویژه دانشمندان جوان ما، در ۵ مرکز علمی و تحقیقاتی توانستند واکسن کرونا را تولید کنند.
کد خبر: ۱۰۹۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ 12 December 2021
وزیر بهداشت در مراسم دیدار پرستاران، مسئولان بهداشت و درمان و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت با رهبر انقلاب اسلامی که به مناسبت روز پرستار برگزار شد، با بیان اینکه ۲۲ ماه مقابله با بیماری کرونا، «دفاع مقدس» سپیدپوشان جبهه سلامت محسوب می‌شود، تصریح کرد: در دوران کرونا ظرفیت‌های فراوان و گسترده کشور به فعلیت رسیدند و «نمی شود‌ها و نمی‌توانیم»‌ها رنگ باختند و در طی این مدت، متخصصان و دانشمندان به ویژه دانشمندان جوان ما، در ۵ مرکز علمی و تحقیقاتی توانستند واکسن کرونا را تولید کنند.

به گزارش «تابناک»، متن کامل سخنان وزیر بهداشت در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، به شرح زیر است.


بسم الله الرحمن الرحیم
رهبر عزیزمان سلام علیکم

سلام و درود الهی به روح پرفتوح حضرت امام (ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای بهداری دفاع مقدس.

سلام و درود الهی بر شهدای مدافع حرم به ویژه حاج قاسم سلیمانی.

سلام و رحمت الهی بر تمامی شهدای مدافع سلامت.

ولادت حضرت زینب سلام الله علی‌ها و روز پرستار را تبریک عرض می‌کنم، انتخاب یک هفته برای گرامیداشت مقام والای پرستار، بهانه ایست برای ارج نهادن به مقام عزیزان دلسوز و خستگی ناپذیری که مرهم بر آلام جسم و روح بیماران می‌گذارند و تحمل روز‌های سخت بیماری را آسان می‌نمایند.

از حضرتعالی برای برگزاری این جلسه تشکر می‌کنم، اجازه می‌خواهم چند دقیقه گزارشی را از اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به محضر جنابعالی و مردم عزیز ایران ارائه نمایم.
 
سیاست «افزایش جمعیت» و «حمایت از خانواده» در راس دغدغه‌های وزارت بهداشت است

۲۲ ماه از آغاز همه گیری بیماری کرونا در ایران می‌گذرد و «دفاع مقدس» سپیدپوشان جبهه سلامت از جان مردم به دومین سال خود نزدیک می‌شود. در این ۲۲ ماه، مردم عزیز ما مانند دیگر کشور‌های جهان، تجربه‌های تلخی را ازسر گذرانده اند که بسیاری از آن‌ها بی سابقه بوده است، از دست رفتن چند صد نفر از عزیزان در هر روز، بیماری طولانی با عوارض گوناگون، قرنطینه ها، تعطیلی کسب و کارها، پدیده‌هایی بودند که نسل کنونی انسان مشابه آن را در مواجهه با یک ویروس تجربه نکرده بود.

اما در میانه میدان کارزار با بیماری کرونا، نشانه‌هایی وجود داشت که جوانه‌های امید را در دل درمانگران می‌کاشت و خستگی را از تن آنان می‌زدود؛ رییس جمهور کم ادعا، ولی پر تلاش در مقام مدیریت جهادی، راهبرد تولید، تامین و واردات وسیع و فوری واکسن را در دستور کار خویش قرار داد. معاون اول محترم، وزارت خارجه و سفارت‌های ایران نیز نقش آفرینی کردند.

در این مرحله به یاد تجربیات دوران دفاع مقدس افتادیم. کار‌های بزرگ و گره خورده به مشارکت مردم نیازمند بود. از گروه‌های جهادی و مردمی، از بسیج گرفته تا دانشجویان داوطلب، کمک خواسته شد. واکسیناسیون سریع و گسترده به نماد یک عزم ملی و فرادستگاهی تبدیل شد. مانند دوران دفاع مقدس همه کار را از خود دانستند.

وزارت بهداشت تهیه، نظارت فنی و بهداشتی و توزیع به موقع و سریع واکسن‌ها را بر عهده گرفت. پایگاه‌های واکسیناسیون فراوانی نیز به دست مردم و سایر دستگاه‌ها راه اندازی شد. نتیجه آن شد که با بیش از ۱۵ میلیون تزریق واکسن در روز امید به زندگی برگردانده شد و جلوه‌ای از کار آمدی نظام نمایان گردید.

بسیج همه امکانات کشور برای تامین و تزریق فراگیر واکسن، شناسایی و هدایت مبتلایان تا سطح هر خانواده، تولید و تامین گسترده تجهیزات پیشگیری و ضدعفونی به ویژه تاکیدات حضرتعالی که بیش از همه خود را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ملزم می‌دانید و صریحا تبعیت خویش را از قوانین و قواعد حوزه سلامت ابراز می‌دارید، موجب دلگرمی کادر درمان گردید و با خدای خود عهد بستیم که باید تا آخرین نفس، برای حفظ سلامت مردم بایستیم و پایداری کنیم.

ایران عزیز ما در شرایطی با ویروس کرونا جنگید که ظالمانه‌ترین تحریم‌های تاریخ را از سوی بیرحم‌ترین مستکبران تحمل می‌کرد و از تامین نیاز‌های بهداشتی و درمانی خود منع می‌شد. اما براساس وعده الهی «ان مع العسر یسری»، این دشواری‌ها کشور را قوی‌تر کرد. روزی که مردم مسیر جدیدی را برای دولت برگزیدند و حیات را اراده کردند، تقدیر الهی در‌های گشایش را بر کشور گشود و مسیرشکوفایی استعداد‌های کشور هموار گردید.

ظرفیت‌های فراوان و گسترده کشور به فعلیت رسیدند و «نمی شود‌ها و نمی‌توانیم»‌ها رنگ باختند، در طی این مدت، متخصصان و دانشمندان به ویژه دانشمندان جوان ما، در ۵ مرکز علمی و تحقیقاتی توانستند واکسن کرونا را تولید کنند. در عرض مدت کوتاهی به جای اینکه مردم در صف‌های طولانی منتظر باشند، مراکز واکسیناسیون مشتاقانه در انتظار مردم بودند، آنچنان که اگر دیروز تهیه واکسن یک آرزو بود به لطف خدا امروز زدن دو نوبت واکسن، یک تجربه عمومی روزمره است.

اما جبهه مقابله با همه گیری کرونا تنها عرصه تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ماه‌های اخیر نبوده است.

خدای را سپاس می‌گوییم که دانش ما را واسطه تحقق اراده خویش برای شفای بیماران و جلوه‌ای از رأفت ربوبی در تسکین آلام دردمندان قرار داده است.

وظیفه اینجانب و تمام مسئولین وزارت بهداشت، رفع دغدغه‌های این عزیزان به صورت بنیادی و ساختاری است تا پرستاران ما با فکری آسوده و آزاد از مشکلات، تنها در اندیشه سلامتی مردم باشند.

سیاست افزایش جمعیت و حمایت از خانواده، یکی از مهمترین دغدغه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود. زیرا ادامه مسیر کنونی هرم جمعیت را یک خسارت بزرگ تمدنی و تاریخی در حق کشور می‌دانیم.

مقوله بهداشت و سلامت بر درمان، ارتقای کیفیت خدمات درمانی به بیماران و کاستن از هزینه‌های درمانی تحمیل شده به بیمار، به نحوی که بیمار کمترین رنج و دغدغه را داشته باشد، از اولویت‌های ماست.

احیای طرح‌های مهمی همچون پزشک خانواده و نظام ارجاع، ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی و تحقیقات در مرز دانش، تقویت مرجعیت علمی در حوزه دانش پزشکی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، خودکفایی در تولید دارو‌های حیاتی و ضروری و تجهیزات پزشکی، تقویت فضای اخلاقی و معنوی در دانشگاه‌ها و بیمارستانها، حفظ کرامت و تکریم مخاطبان و ذینفعان، مبارزه با فساد، رانت، ویژه خواهی و تعارض منافع و توسعه گردشگری سلامت، برخی از اولویت‌های دیگر وزارت بهداشت است.

امید است که در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج)، در مسیر خدمت به نظام سلامت و ملت شریف ایران توفیق یافته و سربلند گردیم.

«ربنا تقبل منا انک انت السمیع العلیم.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ممنون بابت واکسیناسیون سراسری و سریع. البته بنا به تحقیقات منتشر شده فکر می کنم برای قشر سالمندان بهتر بود واکسن استرازنکا بجای سینوفارم استفاده می شد.
چرا در مورد تهیه واکسن برکت شفاف تیستید؟
شما لازم نکرده دغدغه افزایش جمعیت رو داشته باشید اگه راست میگید همین نسل های سوخته موجود را نگهدارید نسل آینده پیشکش......
با توصیه وتصویب قوانین به اصطلاح حمایتی کسی بچه نمییاره چون شما ها واقعا قصد حمایت ندارید مثلا حق اولاد96هزار تومان حکم کارگزینی من چه جوری کفاف خرج یک بچه خردسال رو میده (پوشک معمولی دونه ای حداقل 4000تومن وهروز حداقل 6تا حدودا ماهی 750هزارتومان ،شیرخشک هرقوطی 50هزارتومان هرماه حداقل 5قوطی میشه 250هزارتومان و درماه حداقل یک میلیون تومان .فقط 2قلم ،حالا لباس،خوراک،هزینه درمان و ... همه اینها با 96هزار تومان حق اولاد. به نظر شما مسخره نیست...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل