بازدید 16216

افزایش یارانه نقدی در سال ۱۴۰۱

بر اساس احکام لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، دولت بیش از دو برابر ارقام سال جاری برای پرداخت یارانه به خانوارها اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 12 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بر اساس احکام لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت بیش از ۲ برابر ارقام سال جاری برای پرداخت یارانه به خانوارها اختصاص داده است.

در لایحه بودجه سال آینده حدود ۷۴ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و یارانه معیشتی و ۳۶ هزار میلیارد تومان هم برای پرداخت به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده شده است که همان ردیف‌های بودجه‌های سالیان اخیر است.

اما در یک ردیف جدید که در سال‌های گذشته سابقه نداشته، دولت قصد دارد سال آینده ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هم برای جبران اصلاح نرخ کالاهای اساسی، دارو، یارانه نان و خرید تضمینی گندم اختصاص دهد.

منبع این ردیف جدید قطعا با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حاصل خواهد شد. بدین ترتیب مجموع اعتبارات برای پرداخت یارانه‌های نقدی و غیرنقدی به مردم در سال آینده نسبت به سال جاری بیش از ۲ برابر خواهد شد.

احتمال می‌رود با حذف دهک‌های پردرآمد، با توزیع منابع جدید، یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارهای هدف در سال آینده بیش از ۲ برابر سال جاری و حتی تا ۳ برابر شود.

اگر مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان جدید بین ۶۰ میلیون خانوار تقسیم شود، یارانه جدید ۱۳۸ هزار تومانی به هر نفر می‌رسد که با ارقام فعلی مجموعا یارانه هر نفر به بالای ۲۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

البته باید دید در مجلس چه اصلاحاتی در این زمینه رخ خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۶
با پرداخت 130 هزار تومان ، میخواهند جبران چند برابر شدن دارو و اجناس رو کنند؟؟؟؟؟؟
جبران کسری بودجه به اسم حذف رانت !
واقعا خدا فقط به دادمون برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
همه هزینه ها را مردم باید بپردازند. هزینه قاچاق سوخت با گران شدن سوخت، حذف رانت با حذف ارز 4200 ، هزینه صادرات گاز به دوستان با سوختن مازوت و گران شدن گاز و آلودگی هوا و....
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
شما فکر کن از سال آینده یارانه بشه 1 میلیون برای هر نفر...
دوست عزیزم اینها اگر یارانه رو میخوان بکنن 200 هزار تومن یعنی اینکه سال آینده با گرانی بلایی میخوان بسرمون بیارن که آروزی بدبختی های سال 99 رو بکنیم. حالا خواهید دید.
سلام فاجعه است وسفره مردم کوچک که نه بر چیده خواهد شد این چه اقتصاد بیماری است که هر روز افسار گسیخته قیمتها فرق می کند وتورم روزانه وهیچ کس سواد لازم برای سر وسامان دادن وضع موجود ندارد این دلار چیه که زندگی مردم را به ان گره زدید با این ثروت خدا دادی این مملکت تاسف.
به فرض تصویب و اجرا از عید امسال به یک خانواده 5 نفره ماهانه حداکثر یک میلیون میدن و حالا بسم الله الرحمن الرحیم!!! از جیب مبارک دیگرش بابت حذف یارانه ها یک لیتر روغن را 40 تومان، یک کیلو برنج را 70 تومان، یک کیلو حبوبات را 80 تومان، یک سطل ماست را 90 تومان و یک پراید را 180 میلیون و یک باب خونه در میانه شهر تهران را تا 2 میلیارد و اجاره ها هم حداقل 50 درصد افزایش می یابند. طوری که یک میلیون میدن و همون لحظه چکیده میزنن بیخ گوشش چپ و راستش می کنند که خون و گریه و خنده در هم قاطی بشه....
من فقط یک کلمه میگم و خلاص
لعنت به ساختار اقتصادی سرمایه داری غربی!!!
تیتر خبر را فریبنده نوشتید. این کار عملا شکستن کمر ملت هست.بخصوص در تهیه دارو
آقا مردم گدا نیستند که دل شما بسوزه و چندرغازی به عنوان صدقه به آنها بدهید ، همراه با واقعی کردن قیمت خدمات دستمزدها را هم واقعی کنید مردم از مانده پول خود به شما به عنوان صدقه مبلغی را ماهانه پرداخت خواهند کرد
یک آقا ئی که میگفت در آذرماه یارانه ها دوربر میشوند پس چی شد
شما جیب ما را نزنید افزایش یارانه پیشکشتون با این رانندگی جا ته دره است کاکو
نمی‌خواهیم ما پول اضافی که با گرانبها ده برابر شود تلافی
قشر متوسط در این کشور به حساب نمیایند.با حذف یارانه 4200 و پرداخت ان به به قشر با در امد پایین از جیب قشر متوسط این مبالغ پرداخت خواهد شد.چون نه یارانه دریافت میکنن و هزینه های انان نیز به شدت افزایش خواهد یافت.من کارمند بخش خصوصی با حقوق 6 ملیونی نه جزو یارانه بگیران هستم نه جزو ثروتمندان ولی هر تغییری با گوشت و پوست احساس میکنم.
با حذف ارز 4200 احتیاج به سواد انچنانی نیست..حتی اگر اقلامی که با این ارز 4200وارد میشدن با ارز نیمای وارد بشن..یعنی قیمت کالاهای وارداتی مثل دارو.نهاله های دامی..و مابقی یک جهش 6.5 برابری و حتی بیشتر خواهند داشت ..خیلی ساده در مجلس احتمالا نهایتا یارنه خواهد شد 100 الی 120 هزار و شاید هم کمتر از 100 ..در عوض مرغ کیلوی 100 گوشت بین 300 الی 400 تخم مرغ 5 ال 6 تومن..در نهایت یک تورم 150 الی 200 درصدی درسال 1401 در طول 12 ماه در 3 الی 4 نوبت..تنها ترسی که دارند برخورد و بازتاب ملت مشخص نیست..وگرنه همین امروز هم ارز4200 میتواند حذف شود..
خواهشا ما نمیخواهیم افزایش یارانه داشته باشیم .یک بار یارانه دادین برای هفت پشتمون بسه .اگه دلار 4تومنی رو حذف کنین کلیه اجناس 7 برابر خواهد شد .
باسلام واحترام از سایت تابناک اگر امکان دارد از آقای محسن رضایی بخواهید که بخواند من از شما بزرگواران میخواهم که بگویید این یارانه که ماهانه به مردم داده میشود ندهید ولی هر ماه به یک گوشه مملکت را درست کنید ...مثالا این ماه را به بخش راهداری داره شود به این 1500نقطه حادثه ساز درست شود ماه دیگر به بخش خودروهای فرسوده داده شود وغیره غیره باتشکر فراوان ...
کجایی روحانی یادت بخیر
دیگه حالا شد سال آینده مردم رومسخره گرفتید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل