بازدید 16576
۹
بسته ویدیویی «تابناک»

پروپاگاندای شوروی برای غائله آذربایجان / حمله به پرل هاربر به روایت تصاویر واقعی / تصاویر واقعی از جنگ ویتنام / تورم اجتناب ناپذیر است؟ / ده نشانه که ممکن است یک نابغه باشید / بررسی مک‌لارن ۵۷۰ اس اسپایدر / طبیعت چین از نمای نزدیک

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶ 10 December 2021

پروپاگاندای شوروی برای غائله آذربایجان / حمله به پرل هاربر به روایت تصاویر واقعی / تصاویر واقعی از جنگ ویتنام / تورم اجتناب ناپذیر است؟ / ده نشانه که ممکن است یک نابغه باشید / بررسی مک‌لارن 570 اس اسپایدر / طبیعت چین از نمای نزدیک

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


پروپاگاندای شوروی برای غائله آذربایجان

غائله آذربایجان که در منابع غربی بحران ایران در سال ۱۹۴۶ خوانده می‌شود، اشاره به وقایعی دارد که در خلال سال‌های ۱۳۲۶–۱۳۲۵ در ایران، منجر به تشکیل حکومت خلق آذربایجان و جمهوری مهاباد در استان آذربایجان و شهرستان زنجان شد. در پایان جنگ جهانی دوم قرار بود که پس از تسلیم آلمان، اشغال ایران توسط روسیه و انگلیس پایان پذیرد، ولی در عمل شوروی ارتش سرخ را از شمال ایران خارج نکرد و دست به تشکیل حکومت خلق آذربایجان و جمهوری مهاباد زد. قوام السلطنه نخست وزیر وقت ایران به کمک آمریکایی‌ها عملاً کرملین را فریب داد و با پیش کشیدن امتیاز نفت شمال ـ که به قرارداد قوام-سادچیکف معروف بود و همچنین همزمانی با فشار و تهدید آمریکا ـ شوروی از خاک ایران عقب نشست و هر دو حکومت به سرعت سقوط کردند. قوام به روس ها وعده امتیاز نفت شمال ایران را داده بود؛ اما با توجه به اینکه مجلس حاضر به تصویب قانونی در زمان اشغال نبود، از روسیه خواست آذربایجان را تخلیه کنند تا مجلس ملی این توافق را تصویب کند. بعد از خروج نیروهای شوروی از ایران، قوام از نخست وزیری استعفا کرد و روسها را از تمامی قول هایی که به ایشان داده بود بی نصیب گذاشت. این ویدیو تصاویر پروپاگاندای شوروی پس از اشغال و تلاش برای تجزیه ایران از طریق تشکیل حکومت دست نشانده در آذربایجان است.

حمله به پرل هاربر به روایت تصاویر واقعی

ژاپن در هفتم دسامبر ۱۹۴۱ در پی یک پیمان مخفیانه با آلمان راجع به حمله به نیرو‌های متفقین در اروپا و خاور دور، به آمریکا حمله کرد. آمریکا در آن زمان بی‌طرف بود، اما نزدیکی بیشتری با مواضع متفقین داشت و ژاپن با این حمله قصد داشت توان نظامی آمریکا در اقیانوس آرام را پیش از آنکه بتواند از آن بهره گیرد، نابود کند. این حمله ضربه شدیدی به توان نظامی آمریکا زد و در آن پنج نبردناو و ۲۰۰ هواپیمای آن کشور نابود و همچنین ۲۴۰۰ تن کشته شدند. این حمله نهایتا باعث ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم و مدت‌ها بعد تلافی هسته‌ای این کشور علیه ژاپن شد. تصاویر تاریخی از این حمله را در «تابناک» تماشا می‌کنید.

 


تصاویر واقعی از جنگ ویتنام

آمریکا به منظور جلوگیری از شیوع کمونیسم بر اساس نظریه دومینویی که می‌گوید هر کشور کمونیستی کشورهای کمونیستی دیگر را هم کمونیست می‌کند، وارد جنگ بین ویتنام جنوبی و شمالی شد. در این جنگ که بین نیروهای ویتنام شمالی و جبهه ملی آزادی‌بخش ویتنام جنوبی معروف به «ویت‌کنگ» از یک سو و نیروهای ویتنام جنوبی و متحدانش به ویژه ایالات متحده آمریکا از سوی دیگر رخ داد، آمریکا شکست سنگینی خورد. امروز جمهوری سوسیالیستی ویتنام به نام ویتنام معروف است. شکست آمریکا در این جنگ به عنوان پیروزی آمریکا در جهان شناخته شد، زیرا موجب آگاهی مردم دیگر کشورها نسبت به کمونیسم شد و نهایتاً جنگ سرد طی سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ با جدا شدن کشورهای پساشوروی از این اتحاد که به فروپاشی شوروی شناخته شد، پایان یافت.

 


تورم اجتناب ناپذیر است؟

درباره تورم تعاریف متفاوتی ارائه می‌شود که بازاری ترین آنها، افزایش قیمت هر کالا در بازار عرضه و تقاضا در یک دوره زمانی مشخص است. اکنون با مثالی ساده تاثیر درآمد و تورم بر یکدیگر را متوجه شوید. آیا این امر اجتناب ناپذیر است؟

 


ده نشانه که ممکن است یک نابغه باشید

حل کردن مسائل پیچیده ریاضی و فهم مسائل جدید فیزیک، تنها نشانه‌های نابغه بودن نیستند، درواقع نشانه‌های بی شماری برای نابغه بودن وجود دارند. در این ویدیو برخی نشانه های روزمره از نابغه بودن را به شما نشان می‌دهیم. اگر همه این نشانه ها درمورد شما صدق می‌کنند، احتمالا شما یک نابغه هنوز کشف نشده هستید.

 


بررسی مک‌لارن ۵۷۰ اس اسپایدر

کمپانی بریتانیایی مک‌لارن در سال ۲۰۱۲ به این نتیجه رسید، تعداد افرادی که توان خرید محصولات این شرکت را دارند، روزبه روز در حال کاهش است؛ بنابراین، تصمیم گرفتند تا محصولاتی را طراحی و تولید کنند که بتوانند با قیمت‌های مناسب‌تر به بازار عرضه کنند. یکی از نتایج این طرز تفکر خودروی فوق‌العاده McLaren ۵۷۰S Spider بود. این خودرو در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و نسخه اسپایدر که در این ویدیو حضور دارد و آخرین نسخه از این مدل است، یک خودروی سوپر اسپرت است که در دو حالت کوپه و کروکی وجود دارد. با این این غول اسپرت آشنا می‌شویم.

 

طبیعت چین از نمای نزدیک

چین با نام رسمی جمهوری خلق چین، با حدود ۹.۶ میلیون کیلومتر مربع سومین یا چهارمین کشور وسیع دنیا و دومین کشور بزرگ دنیا از نظر وسعت خاکی (بدون احتساب آب‌های داخلی) است و چشم‌انداز طبیعی متنوعی دارد، از استپ‌های جنگلی و بیابان‌هایی، چون گبی و تکله‌مکان در ناحیه خشک شمالی نزدیک به مغولستان و سیبری روسیه گرفته تا جنگل‌های زیرگرمسیری در سرزمین‌های مرطوب جنوبی نزدیک به ویتنام، لائوس و برمه. مناطق غربی کشور ناهموار است و رشته‌کوه‌های هیمالیا و تیان شان مرز طبیعی آن را با هند و آسیای میانه ترسیم می‌کنند. پیش از این تصاویری از شهر‌ها و برخی مناطق این کشور در بخش ویدیو تابناک تماشا کرده اید. اکنون طبیعت زیبای این کشور پهناور با کیفیت ۴K را می بینید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
امیدوار شدم!تمام نشانه های یک نابغه رو دارم!
آذربایجان بعد از خروج نیروهای شوروی و با وجود امضای توافق نامه دولت پیشه وری با قوام، مبنی بر خود مختاری، در چارچوب کشور ایران، با زیر پا گذاشتن توافق توسط ارتش شاهنشاهی، با وحشی گری تمام به تصرف در آمد و هزاران نفر بی گناه از مردم آذربایجان توسط مزدوران قاتل و ارتش سلاخی گردیدند. آذربایجان این جنایت ارتش شاهنشاهی را هرگز فراموش نخواهد کرد.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
هر منطقه از ایران و در هر زمان چه .گذشته چه حال چه اینده بخواد به فکر خودمختاری یا جدایی از ایران یکپارچه رو داشته باشه چه ارتش شاهنشاهی یا سپاه
پاسداران یا هر نهاد دیگری در اینده اون منطقه از خاک ایران رو باید از وجود همچین ادمهای بی ارزشی پاک کنه
آموزش به زبان مادری و توجه به اقتصاد مناطق پیرامونی باید مورد توجه و اقدام قرار بگیرد. بگذارید حداقل دو تا اقدام خوب هم در ذهن مردم باقی بماند...
لعنت به قوام
قوام السلطنه یکی از باهوش ترین سیاستمردان ایران بوده و همیشه در این تاریخ خواهد درخشید!
مرگ بر روسیه !!
یاشاسین آذربایجان
پس روز هایی هم بوده که روسهاها رو ما گول میزدیم
شاه جنایتکار به کمک آمریکا آذربایجان را به خاک و خون کشید و دست به وحشیانه ترین اعمال زد نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم حقوق انسانی خویش که همانا حقوق برابر با فارسهاست مطالبه می کنیم در این راه از مرگ هم هراسی نداریم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی