بازدید 38696
دو هزار و هشتصد و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

وزیر کشور: اگر انقلاب بخواهد ضربه ببیند از ناحیه زنان است و موفق هم بشود، باز هم از ناحیه بانوان خواهد بود / بابک زنجانی کجاست و چه سرنوشتی دارد؟ / حقوق مدیران دولتی و نمایندگان مجلس چقدر است؟

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: تایید آزاد شدن ۳،۵ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران / اظهارات باهنر درخصوص تولید و واردات واکسن در ایران / پژمانفر: ایران پای میز مذاکره خسارت‌بار نمی‌ماند / سه دلیل مقام اماراتی برای تغییر سیاست‌ها در قبال ایران / کنایه سنگین عباس عبدی به عنابستانی ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۹۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲ 09 December 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

فرضیه جنایات سریالی در خانه وحشت

روزنامه همشهری نوشت: دو دختری که از خانه وحشت نجات یافته‌اند، در ادامه تحقیقات در دادسرای جنایی تهران جزئیات تازه‌‌تری از این پرونده بازگو کردند. یکی از دختران: سعید روز اول با تهدید مرا مجبور کرد که علیه نظام، حکومت و دین صحبت کنم و بعد اقدام به تهیه فیلم کرد. از آن پس تهدید می‌کرد که اگر فکر فرار به سرم بزند فیلم را به‌ دست مسئولان می‌رساند و اگر زیر سنگ هم باشم، مرا پیدا می‌کنند و اعدام می‌شوم. دختر دیگری که سه سال در خانه وحشت زندانی بود، اظهارات تازه‌ای در مقابل بازپرس جنایی تهران مطرح کرد. او مدعی بود در مدت ۲۵روزی که مقتول قدم در خانه وحشت گذاشته، هرگز او را ندیده و با وی چشم در چشم نشده است.حدود ۵‌ماه قبل بود که سعید دختر دیگری را به خانه آورد. وقتی او را آورد، مرا در اتاق زندانی کرد. دختر دیگری هم در کمد زندانی بود و در آن را هم قفل می‌کرد. زمانی که قرار بود مقتول را به اتاق، جایی که من بودم، بیاورد مرا در حمام یا دستشویی پنهان می‌کرد و من و مقتول هیچ وقت یکدیگر را ندیدیم. در ادامه تحقیقات مشخص شده که طی ۲‌ماه گذشته جسد دو دختر در نزدیکی خانه وحشت کشف شده که هویت هیچ‌ یک از آنها شناسایی نشده است. به همین دلیل فرضیه اینکه آنها نیز توسط سعید به قتل رسیده‌اند قوت گرفته است. در بازرسی خانه وحشت، یک کارت شناسایی متعلق به یک دختر کشف شده اما هنوز این دختر پیدا نشده است. همه اینها احتمال اینکه شکارچی دختران فراری مرتکب قتل‌های دیگری هم شده را مطرح کرده و تحقیقات در این پرونده در حالی ادامه دارد که سعید به پزشکی قانونی معرفی شده تا سلامت روانی او بررسی شود.

واکنش نماینده مجلس به انتشار درخواست مجددش برای اعطای تسهیلات بانکی به بستگانش

‏⁧سعید پیرزاده روزنامه‌نگار در توئیتی نوشت: هاجر چنارانی⁩ در یک فرار رو به جلوی تاریخی و بدون هیچ توضیحی در خصوص چرایی اعطای تسهیلات مجدد به بستگانش، بیانیه‌ای صادر کرد. ایشون نامه‌های منتشر شده رو شفافیت دونسته و گفته هیچ منع قانونی نداره و در سیکل اداری بوده! تقریبا یعنی «همینی که هست». چنارانی در توضیحاتی گفته: با آقای قاضی‌زاده رئیس بنیاد صحبت کردم و نامه زدم. تمام فرزندان شهدای حوزه انتخابیه ام که وام ‌اول خود را تسویه کرده اند و درخواست وام‌مجدد دارند باید موافقت و دستور آن را صادر کند و برای پیش نیامدن شائبه ای آخرین تخصیص‌ها را برای خواهران و برادرانم لحاظ کند.

افشاگری نماینده مجلس در باره مدیرعامل یک بانک خصوصی که خانواده اش مقیم لندن است

سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس:مدیرعامل یکی از بانک‌های خصوصی که از بانک مرکزی مجوز دارد، دائم به پایتخت انگلیس رفت و آمد داشت و خانواده‌اش هم چندین ماه است، در لندن ساکن هستند. سؤال اساسی این است، چگونه صلاحیت این فرد برای مدیرعاملی یک بانک توسط بانک مرکزی تایید شده و چه کسانی تاییدیه استعلامات او را صادر کردند؟ مدیرعامل این بانک خصوصی در جلسات مهم با وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر مدیران و مسئولان حلقه یک کشور حضور پیدا کرده است؛ چه تضمینی وجود دارد اطلاعاتی که در این جلسات از سوی این مدیرعامل بانک به دست آمده است به جای دیگری منتقل نشود؟/فارس

نوبخت:‌ ٢٠٠ هزار میلیارد تومان معادل ارزی از دولت دوازدهم برای دولت سیزدهم ماند

محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری مدعی شده است که "دولت را با خزانه خالی و کلی بدهی تحویل گرفتیم." حسینی در جریان یک سخنرانی گفته بود: "همه می‌دانیم آقای رئیسی در یک شرایط گل و بلبل کشور را تحویل نگرفته است. همین الان ماهانه چند هزار میلیارد تومان بدهی‌های دولت سابق توسط دولت سیزدهم پرداخت می‌شود. اگر در گذشته می‌گفتند خزانه خالی تحویل گرفتیم ما باید بگوییم که علاوه بر آن دولت را با قرض فراوان تحویل گرفتیم."محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت روحانی در واکنش به این ادعای معاون پارلمانی رئیسی گفت:با شناختی که از آقای حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور دارم، آدم دروغگو و فریبکاری نیست. قطعا بی‌اطلاع هستند که بالغ بر ٢٠٠ هزار میلیارد تومان معادل ارزی به صورت نقد و اسکناس در دسترس از دولت دوازدهم برای دولت سیزدهم باقی ماند. حال از آقای حسینی سوال شود از این واقعیت مطلع بودند؟/ آفتاب‌نیوز

کنایه سنگین عباس عبدی به عنابستانی

عباس عبدی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در توییتی نوشت: دروغگویی بدتر از سیلی زدن است.عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در توییتر با هشتگ عنابستانی نوشت: ‏در ماجرای ارتباط میان بیل کلینتون و منشی کاخ سفید، از نظر جامعه آمریکا خطای مهمتر کلینتون دروغ گویی بود و نه روابطش.
دروغ‌گویی بدتر از سیلی زدن است.
دروغ را عادی سازی نکنید.

حقوق مدیران دولتی و نمایندگان مجلس چقدر است؟

کارشناسان معتقدند گلوگاه اصلی پرداخت حقوق‌های نجومی در شرکت‌های دولتی است، نه در سطح مدیران و مسئولان ارشد؛ چراکه در این سطح با فرمول‌های مشخص و تعیین‌شده‌ای مواجه هستیم که محاسبه آن‌ها به روشن شدن سقف پرداختی به مدیران دولتی کمک می‌کند. براساس بودجه سال۱۴۰۰که در کمیسیون تلفیق بودجه مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید، سقف پرداختی حداکثری حقوق در دولت برای سال‌جاری ۳۳میلیون تومان درنظر گرفته شده‌است. همچنین با توجه به مصوبه شورای حقوق و دستمزد دولت، سقف پرداختی حقوق باید حداکثر ۲۱برابر حداقل حقوق یک کارمند باشد که میزان آن ۴۷میلیون و ۸۰۰هزار تومان محاسبه شده‌است.

همچنین در سال‌ جاری سقف پرداختی برای نمایندگان مجلس‌شورای اسلامی 14/5 میلیون‌تومان تعیین شده است که مقداری کمتر از حقوق وزراست. این موضوع در حالی بود که در همان مقطع، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر و عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ از وجود گزارش‌هایی خبر داد که نشان می‌داد، برخی پرداختی‌ها به مدیران دولتی بالاتر از سقف مشخص شده بوده است؛ برای نمونه، رئیس اداره گاز یک شهرستان ۴۵میلیون تومان، رئیس یک دانشگاه ۶۷میلیون تومان و مدیران یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت ۵۰میلیون تومان حقوق ماهانه دریافت کرده‌اند؛ بنابراین، مجلس طرحی را مصوب کرد که براساس آن دولت موظف شده‌است سامانه‌ای (پاکنا) برای ثبت حقوق و دستمزد طراحی کند و در غیر این صورت اجازه پرداخت حقوق مدیران را ندارد. براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، چنانچه دولت در سال‌جاری اقدام به ثبت حقوق مدیران در این سامانه نکند، هرگونه برداشت از بیت‌المال برای پرداخت حقوق مدیران جرم محسوب می‌شود.

سه دلیل مقام اماراتی برای تغییر سیاست‌ها در قبال ایران

مقام اماراتی در گفت‌وگو با یک رسانه آمریکایی به سه دلیل برای تغییر سیاست‌های این کشور در قبال ایران، قطر و ترکیه اشاره کرده است.پایگاه آکسیوس به نقل از یک منبع اماراتی که اشاره‌ای به نام او نشده به ۳ دلیل اصلی برای تلاش امارات جهت تغییر در سیاست‌هایش در منطقه اشاره کرده است. طبق گفته او این دلایل عبارتند از:«دخالت امارات متحده عربی در درگیری‌های یمن و لیبی باعث وارد شدن صدمه‌های مالی، دیپلماتیک و حیثیتی به این کشور شد؛اقتصاد امارات متحمل ضربه سختی از شیوع بیماری همه‌گیر جهانی کووید-۱۹ شد؛عدم اطمینان درباره نقش آمریکا در منطقه باعث ایجاد این احساس در امارات شده که کسی به داد این کشور نخواهد رسید. این احساس، به خصوص بعد از امتناع دونالد ترامپ از پاسخ دادن به حملات انجام‌شده به تأسیسات نفتی عربستان سعودی و کشتی‌ها در نزدیکی بندرهای اماراتی تقویت شد.»

منبع اماراتی گفته انتظار نمی‌رود آشتی کامل با ایران، ترکیه و قطر اتفاق بیفتد اما امارات سیاست تعامل با تمامی طرف‌ها در منطقه را ادامه خواهد داد تا سیاست‌هایش حالت کارکردی‌تر و غیرتقابل‌جویانه‌تری پیدا کند.«شیخ طحنون بن زاید»، مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی روز دوشنبه با «علی شمخانی»، مشاور امنیت ملی ایران و سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.مشاور امنیت ملی امارات نیز در دیدار با رئیسی گفت: «ما فرزندان این منطقه هستیم و یک سرنوشت داریم لذا توسعه روابط دو کشور در دستور کار ماست.»

حسینی: دولت را با خزانه خالی و کلی بدهی تحویل گرفتیم

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه آیت الله رئیسی دولت را با کلی بدهکاری تحویل گرفته، گفت: ‌اگر در گذشته می گفتند خزانه خالی تحویل گرفتیم ما باید بگوییم که علاوه بر آن دولت را با قرض فراوان تحویل گرفتیم.سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست با دانشجویان دانشکده شهید عباسپور که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با دانشجویان گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند دانشجویان باید نسبت به تاریخ معاصر شناخت کافی داشته باشند که بتوانند تحلیل خوبی نسبت به مسائل ارائه کنند و دچار انحراف نشوند.وی ضمن قدردانی از بسیج دانشجویی دانشگاه برای برگزاری این جلسه گفت: توصیه مقام معظم رهبری و آیت الله رئیسی بر حضور مسئولان میان مردم و دانشجویان است که سعی می کنیم نشست‌هایی با دانشجویان و اقشار مردم داشته باشیم به این هم افتخار می‌کنیم.حسینی درباره سوال یکی از دانشجویان پیرامون معیارهای دولت برای انتخاب مدیران، تصریح کرد: آیت الله رئیسی روی انتخاب افراد و مدیران دقت زیادی دارد تا مدیرانی انتخاب شوند که پا به پای رئیس جمهور برای حل مشکلات تلاش کنند؛ بنابراین، بحث فسادستیزی، پاک دستی، انقلابی بودن، در خدمت مردم بودن و داشتن روحیه مردمی، ولایی، داشتن اعتقاد به نظام اسلامی و داشتن تجربه و توانایی از معیارهایی است که آقای رئیسی در انتخاب مدیران به آن توجه کرده و می کنند.

پژمانفر: ایران پای میز مذاکره خسارت‌بار نمی‌ماند

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران برای همیشه پای میز مذاکره‌ای که هیچ عایدی برای ما نداشته و فقط خسارت داشته باشد، نخواهد ماند. حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، با تاکید بر اینکه غربی‌ها نباید در مذاکرات با زبان هشدار و تهدید با مقامات جمهوری اسلامی ایران صحبت کنند، اظهار کرد: غربی‌ها علی‌رغم ادعاهایی که دارند، خودشان دچار بحران‌های شدید هستند و بنابراین نمی‌توانند با زبان زور با ایران صحبت کنند. وی بیان کرد: کسانی که با زبان زور با ما صحبت کردند، مشت‌های محکمی از ایران خوردند و به خوبی می‌دانند که تهدید ایران برای آنان هزینه‌بر خواهد بود.نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درباره تفاوت رویکرد تیم مذاکره کننده فعلی ایران با مذاکره کنندگان کشورمان در دولت روحانی، گفت: در دولت قبل می‌گفتند که ما باید مذاکره داشته باشیم و از پای میز مذاکره بلند نمی‌شویم، مگر اینکه در مذاکرات چیزی به دست بیاوریم و همین باعث شد که مذاکرات کاملاً فرسایشی ادامه پیدا کند. پژمانفر تاکید کرد: اما امروز مقامات جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات حرف‌ها و مطالبات مهمی را مطرح و منطق، سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را پیگیری می‌کنند.

انگلیس خبرنگار صدا و سیما را تحریم کرد

اسامی سه ایرانی به فهرست جدید تحریم‌های انگلیس اضافه شد؛ «علی قناعت کار»، بازپرس دادسرای اوین، «غلامرضا ضیایی» رئیس سابق زندان اوین و «علی رضوانی»، خبرنگار صداوسیما در فهرست تحریم‌های انگلیس قرار گرفتند.

بابک زنجانی کجاست و چه سرنوشتی دارد؟

پس از چند ماه سکوت خبری، بار دیگر اسم بابک زنجانی آن هم از یک‌ تریبون رسمی اعلام شد؛ این بار از سوی رییس قوه قضاییه و آن هم در انتقاد از کارشناسی‌ها!حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، با اشاره به کارشناسی‌های صورت‌گرفته در پرونده بابک زنجانی و اختلافات عجیب در اظهارنظرهای کارشناسی‌ گفت: در کارشناسی اولیه در این پرونده، ارزش زمینی که گودبرداری شده بود ۲۹۵ میلیارد تومان تخمین زده شد و در اعتراض‌های متعدد به کارشناسی‌ها، در نهایت کارشناسی ارزش زمین به ۸ هزار میلیارد تومان رسید.پیش از این، آخرین اخبار مربوط به بابک زنجانی به شهریور سال جاری بازمی‌گشت که شایعاتی مبنی بر اقامت وی در ویلای شخصی‌اش در لواسان منتشر شد. رسول کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی در واکنش به این خبرها گفته بود که موکلش در هشت سال گذشته و از ابتدا تاکنون، انفرادی بازداشت است. همچنین «برخلاف برخی از آقازاده‌ها و زندانیان»، موکلش «حتی یک روز هم به مرخصی نیامده و با درخواست اعطای مرخصی‌اش موافقت نشده است».در حال حاضر نیز بر اساس پیگیری‌های اقتصادآنلاین تغییری در پرونده بابک زنجانی صورت نگرفته و وی همچنان در زندان اوین به سر می‌برد.

آیت الله جوادی آملی: چه بخواهیم و چه نخواهیم باید با آنها مذاکره کنیم

آیت الله جوادی آملی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: مذاکره با جهان، یک فهم و سواد بالغ سیاسی بین المللی می خواهد و باید طوری توافقات را نوشت که کسی نتواند زیر آن بزند و از آن خارج شود و از تعهد خود شانه خالی کند.وزیر امور خارجه امروز در سفر به قم با برخی از مراجع تقلید دیدار کرد. آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با حسین امیر‌‌عبداللهیان در سخنانی اظهار داشت: مذاکره با جهان، یک فکر جهانی لازم دارد. ما از جهان جدا نیستیم و چه بخواهیم و چه نخواهیم باید با آنها مذاکره کنیم و با آنها دست بدهیم؛ اما بعد از آن حتما باید انگشتان خود را بشماریم. وی خاطرنشان کرد: در نظام بین‌الملل به هیچ‌کس اعتماد نیست، ولی در عین حال هیچ‌کس از مذاکره و تبادل با دیگر کشورها هم بی‌نیاز نیست. لذا مذاکره با کشورهای جهان یک کار سنگینِ علمیِ عمیقِ حقوقی و سیاسی در حوزه بین الملل است.جوادی آملی افزود: مذاکره با جهان، یک فهم و سواد بالغ سیاسی بین‌المللی می خواهد و باید طوری توافقات را نوشت که کسی نتواند زیر آن بزند و از آن خارج شود و از تعهد خود شانه خالی کند؛ اگر کشوری توانست یکطرفه و یکجانبه از توافق و قرارداد صورت گرفته خارج شود، این یعنی این قرارداد عوامانه نوشته شده است! این یعنی آن تکیه‌گاهی که محل سوء استفاده دشمن قرار گرفته تا بر اساس آن از توافق خارج شود مورد غفلت قرار گرفته است، این یعنی در قرارداد دیده نشده که اگر یکی از طرفین یکجانبه از توافق خارج شود و آن را فسخ کند، چه عواقبی دارد؟ این یعنی همه جوانب کار دیده نشده است.

اظهارت باهنر درخصوص تولید و واردات واکس در ایران

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در حالی در خصوص تولید واکسن داخلی می گوید برای تولید برکت و واکسن‌های داخلی خیلی زحمت کشیده شد، ولی به این نتیجه رسیدند که نمی‌شود دیگر! بالاخره باید واکسن وارد کرد که این "نمی شود دیگر" به قیمت جان هزاران نفر تمام شد. محمدرضا باهنر، نماینده ادوار مجلس و لیدر اصولگرایان در گفت‌وگویی درباره شیوع کرونا در کشور و همچنین واردات واکسن به کشور گفت: کرونا واقعاً تا شش ماه اولی که آمد، ناشناخته بود و همه از آن می‌ترسیدند. برای واردات واکسن هم کسی نمی‌دانست این واکسن‌ها توطئه است یا اینکه واقعاً توسط بهداشت جهانی تایید شده است. همه‌چیز ناشناخته بود و فکر می‌کردیم خودمان می‌توانیم مثلاً ۱۵۰ میلیون دوز واکسن تولید کنیم.برای تولید برکت و واکسن‌های داخلی خیلی زحمت کشیده شد، ولی به این نتیجه رسیدند که نمی‌شود دیگر! بالاخره باید واکسن وارد کرد. این تحریم‌های لعنتی حتی برای خوراک و دارو ما هم بود. نهایتاً از طریق هلال‌احمر که یک سازمان بین‌المللی است و از تحریم‌ها معاف است اقدام به خرید واکسن کردیم، وگرنه همین الان هم به دولت ایران واکسن نمی‌فروشند. اینها هم تلاش‌های گذشته بود و هم تلاش‌های آقای رئیسی و در مساله کرونا ظرف این ۱۰۰ روز اقدامات قابل افتخاری انجام شد./دیده بان ایران

اگر انقلاب بخواهد ضربه ببیند از ناحیه زنان است و اگر موفق هم بشود، باز هم از ناحیه بانوان خواهد بود
 
دومین روز از نخستین نشست سراسری مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در دولت سیزدهم با حضور دکتر احمد وحیدی و اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور برگزار شد. در این نشست، وزیر کشور با اشاره به اینکه نقش بانوان از نقش مردان مهمتر است و این شعار نیست و یک واقعیت است، گفت: اینکه غربی‌ها با معیار‌های خودشان به ما بگویند زن مهم است هیچ نیازی نداریم که از فکر ناقص، ضعیف و مادی غرب بهره بگیریم و نشان دهیم که زن جایگاه مهمی دارد. افکار فمینیستی به جز تحقیر و تضعیف موقعیت زن آثار دیگری ندارد، بلکه باید به دنبال ارتقاء بالاتری باشیم و با مکتب‌های فکری که امروز در رابطه با زن وجود دارد کاملاً حساب مان را جدا کنیم و بدانیم که خودمان در این رابطه همه چیز داریم.

وحیدی تاکید کرد: ما باید فرصت‌ها و تهدید‌ها را در حوزه زنان بشناسیم. اعتقاد دارم اگر انقلاب بخواهد ضربه ببیند از ناحیه زنان است و اگر موفق هم بشود باز هم از ناحیه بانوان خواهد بود. شناخت فرصت‌ها و تهدید‌ها در حوزه زنان بسیار مهم است و کارکرد دشمن بر فکر، اندیشه، روان، اخلاق و عملکرد بانوان خیلی مهم است.

وزیر کشور خطاب به مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور بیان کرد: به جهت مسئولیتی که داریم و به دلیل اینکه در جایگاه حاکمیتی هستیم، هیچ کاری مهمتر از پرداختن به موضوع زنان و خانواده در جامعه اسلامی نیست. در جایگاهی که هستید مجموعه استانداری باید در خدمت شما باشد و شما باید جهت کار را نشان دهید.

وی تاکید کرد: شبکه‌های هم اندیشی به طور ویژه تشکیل شود، کار فرهنگی لازم است، اما کافی نیست، ترکیبی از کار سخت و نرم، اجبار و اختیار و الزام و تمایل باید کنار هم باشند.

تایید آزاد شدن ۳،۵ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه از آزادسازی مطالبات ایران از یکی از کشور‌ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به تازگی نیز ۳.۵ میلیارد دلار از این مطالبات آزاد شد. مهدی صفری درباره دستاورد‌های اقتصادی وزارت خارجه در دوره صد روزه دولت سیزدهم افزود: میزان صادرات ما به تاجیکستان در دو ماه گذشته از ۶۰ میلیون دلار به ۱۸۰ میلیون دلار رسیده است. وی اضافه کرد: در دو ماهی که از آغاز به کار معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه می‌گذرد، بیشترین تلاش مان را بر فعال کردن کریدور‌های ارتباطی با کشور‌های همسایه و افزایش صادرات به این کشور‌ها به ویژه صدور خدمات مهندسی متمرکز کردیم. صفری گفت: یکی از حوزه‌های بسیار مهم آسیای مرکزی است که روابط تجاری ما با این منطقه بسیار افت کرده و ارتباطات مان با آنان بسیار ضعیف شده بود، اما در این دو ماه، رقم صادراتی ما به کشور‌های این منطقه به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

وی افزود: در تاجیکستان علاوه بر افزایش میزان صادرات از ۶۰ میلیون دلار به ۱۸۰ میلیون دلار در دو ماه اخیر، اجرای طرح ۳۵۰ میلیون دلاری نیز در دستور کار قرار دارد. معاون وزیر امور خارجه گفت: در این مدت تلاش کردیم، کریدور‌های این کشور‌ها به بندرعباس و چابهار متصل شود و به این منظور با وزرای ترابری و تجارت این کشور‌ها کمیسیون‌های مشترک برگزار کردیم و از این بنادر ما نیز دیدن کردند تا از آن جا برای ذخیره کردن کالا‌هایشان استفاده کنند. وی افزود: مشکلات مربوط به جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان نیز مربوط به کریدور بود که رفع شد و مسیر هر دو کشور روان است و مسیر خزر نیز به عنوان جایگزین سوم نیز روان شد و صدور کالای‌های ما به ویژه صدور خدمات مهندسی به شمال از این طریق افزایش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۶۹
فکر کنم علت کاهش شدید قیمت دلار در این چند روز ازاد سازی همین ۳.۵ میلیارد دلار باشه
پس چرا با مذاکره در دوره روحانی موافق نیودید
چرا دولت خودش دست به واردات خودرو برای تنظیم بازار نمی زند.
200 هزارتا وارد کند فاصله بین کارخانه و بازار خودرو ایرانی کم می شود.
هم سودش نصیب دولت ورشکسته مالی می شود و نه دلالان و هم بازار متعادل می شود
سلام اقای وزیر شما بفرمایید با چه استدلالی میفرمایید اگر انقلاب اسیب ببیند از طرف زنان خواهد بود اگر توان کارشناسی وزارت مربوط بشما داشته باشد چنین مطلبی هرگز عنوان نمیشود ایا تابحال از شرمندگی سرپرست خانوادها خبرداری ایا تابحال خبر داری جوانانی که تحصیلات عالی دارند چشمشان بجیب پدر است ایا بررسی کرده ای اعتیاد از چه وقت شروع میشود ایا از فقر پا برهنه ها خبرداری وهزاران ایا و. لطف کن دستور بررسی صادر کن واول اسیب های اجتماعی از کجا شروع میشود بعد اسیب وارده به انقلاب به زنان نسبت بده ممنون
به خاطر همینه زنا رو محدود می‌کنین؟ ازشون می‌ترسین؟
یک ضرب المثل هست که می گه (این) چکار داره به( اون)!حکایت مورد دبیرکل جامعه مهندسین هست و واکسن
نصف جمعیت کشور(بانوان) حق ندارند رییس جمهور شوند حق ندارند بدون اجازه نصفه دیگر از کشور خارج شوند ، حق ندارند ورزشگاه بروند ، حق ندارند پوشش خود را انتخاب کنند چون ممکن است ۵ درصد آز آن نصفه دیگر که مریض جنسی هستند گمراه شوند ، حق ندارند قاضی شوند ، حق ندارند رییس مجلس شوند ، حق ندارند زیر ۱۸ سال رای بدهند یا گواهی نامه بگیرند اما یک اقلیت چند درصدی از آن نصفه دیگر تعیین می کنند که می توانند در ۱۳ سالگی همسر شوند و مادر شوند و در عین کودکی بچه داری کنند ، حق ندارند ارث برابر با برادر خود داشته باشند ، حق ندارند به اندازه فرزندان خود از شوهر خود ارث ببرند ، در عین اینکه انسان هستند دیه آنها نصف آن نصفه دیگر است و صدها مورد دیگر از نقض حقوق این نصفه!!!!!

پس وحیدی درست گفته است که این نصفه یا درصد زیادی از این نصفه این شرایط که بر آنها تحمیل شده است را قبول ندارند
با عنایت بموضوع خطیر برگزاری نشست وین و مذاکرات فشرده تیم های متخصص دوطرف همچنین مساله مبادلات اقتصادی فیمابین طرفهای معاهدات بین المللی که در امور مختلف فرهنگی سیاسی اقتصادی نظامی مناسب روابط دوهمسایه در منطقه نبوده و ازطرفی نبودِ یک سلاح استراتژیک که بلحاظ ارزش مالی مبادلات را با این کشورها بهتراست زیرا اقلامی مثل مانتو و کت شلوار چوب جارو و سایر چیزها با ایجاد شغل ارتباط غیرمسقیم نداشته و راستگویی و شفافیت را در اقتصاد شیرین و گوارا نموه و باید توسعه باغداری باید با وسایل و تکنولوژی بهتر است که منجربه کم آبی را باید جدی و مهم دانسته شود اما گرانی تخم مرغ را چه کار کنیم؟
هنوز بعضی از ظعما و علمامتوجه نشده اند و حتی اقایانی که یک شبه دکترای اقتصاد گرفته و یا در طول مسئولیت های سنگین خود چگونه هم به کار خود رسیداند و هم دکترا گرفته اند وکاری به ان نداریم نفمیدهاند که در این دنیا هر کشوری و حتی کشورهای در حال توسعه هر وسیله ا و یا هر دارو و هر قطعه و یا ماشین و در کل هر جنسی را می توان در داخل کشور ساخت ولی به چه قیمتی بگذریم که به کیفیت آن هم کار نداریم به عنوان مثال یکی از دوستان اینجانب که کارشناس ارشد هوا فضا را ازدانشگاه شهید ستاری اخذ کرده بود تعریف می کرد که روزی از استاذش پرسید ایران هم می تواند مثل چند کشور انگشت شمار مثل امریکا و روسیه و چند کشور لروپایی موتور جت هواپیمای مسافربری و یا جنگی تولید کند که استادش به گفته بود هر کشوری و به خصوص کشور ایی با توانایی علمی و مادی ومالی در سطح ایران و بالاتر می تواند نه تنها متور هواپیما بلکه خود هواپیمارا حتی از نظر کیفی و فتی در سطح کشورهای امریک و اروپا و روسیه و چین تولید کنند اما یک نکته کوچک در این بین وجود دارد آن هم به چه قیمتی زیرا کشورهایی ثل امریکا و روسیه و چین و اروپایی وقتی طراحی و تولید یک هواپیمای جنگی و یا مسافربری را شروع می کنند با براورد اینکه حداقل در ده یا پانزده سال آتی حداقل پانصد و یا هزار عدد از آن را تولید خواهند کرد که با متور و قطعات یدکی مورد نیاز جهت تعمیرات و جایگزینی این میزان حداقل به دوبرابر یعنی به هزاز و یا دوهزار عدد میرسد که با این تیراژ تولید کلیه های هزینه های مطالعاتی و طراحی و آزمایشگاهی وغیره بین ایت تعداد یعنی ده هزار دستگاه سرشکن می شود و بنابراین هزینه ای مطالعات و حتی سفارش قالب های مور نیاز و غیر کمتر و به صرفه می شود حال فکر کنیم ایران بخواهد هواپیایی در حد میگ 35 و یا اف 35 و یا سوخو 57 تولید کند حتی اگر فرض را براین بگذاریم که توانایی فنی ساخت و تولید را داشته باشیم آیا تولید حداکثر پنجاه و یا صد هواپیما به صرفه خواهد بود حتما جواب خیر است در مورد واکسن و سایر موارد از قبیل گوشی تلفن هی همراه و رایانه هم همینطور است کافی است به سرنوشت شکست خورد ه تولید تلفن هوشمند جی ال ایکس در ایران اشاره کنیم که چند سال پیش با تبلیغات فراوان در صدا و سیم اغاز ولی شکست خورد اری برادر چرخ را قبلا اختراع کرده اند ما نباید دوباره اختراع کنیم باید اگر ادعاو توانایی داریم کیفیت و نوع بهره برداری از ان را بالاتر ببریم وگرنه داستان ان می شود حکایت ( اگه برای من آب نداره‌ برای تو که نان داره) و اصل ماجرا اینگونه است که محمد شاه قاجار، صدراعظمی به اسم حاج میرزا آقاسی داشت که مرد بسیار فعال و زرنگی بود و در دوران خدمتش، چاه و قنات متعددی را ایجاد کرد. در یکی از روزهای گرم تابستان، حاج میرزاآقاسی برای بازدید از چاهی به بیابان می‌رود تا اوضاع آن را از نظر حجم و عمق بررسی کند. هنگامی که به آن قنات می‌رسد با مقنی سلام و احوال پرسی می‌کند و از او می‌خواهد شرحی مختصری از مقدار آب این چاه به او بدهد. مقنی به حاج میرزا آقاسی می‌گوید ما تلاش زیادی برای رسیدن به آب انجام دادیم، اما متاسفانه هنوز به آب دست پیدا نکردیم و اگر راستش را بخواهید امیدی به این چاه نداریم. و ما فقط وقتمان را هدر می‌دهیم. میرزا حاج آقا میرزا از صحبت‌های مرد مقنی بسیار عصبانی شد و با صدای بلند گفت: ای نادان؛ تو چکار به این داری که این چاه برای ما آب دارد یا نه؟! اگر برای من آب ندارد برای تو نان که داردمرد چاه‌کن به فکر فرو رفت و به صدراعظم گفت، حق با شما است. درست است که از این چاه به آبی دست پیدا نکردیم، اما پول خوبی از کندن این چاه به من تعلق خواهد گرفت.حالا در کشور ها بعضی از کارها درست است که برای ملت اب ندارد و لی نان و کباب خوبی برای بعضی ها دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
برو خجالت بکش
جالبه یک سرچی توی اینترنت کردم دستمزد یک معلم چینی 22000 دلار در سال بود که با دستمزد ریئس جمهورشان یکسان بود
فکر می‌کردید میتوانید 150 میلیون دوز تولید کنید!! بعد نشد دیگر!!!!!؟ به همین راحتی!!!؟ میدانید با این نشد دیگر!! شما چند نفر جان دادند!؟ میدانید چقدر خانواده عذا دار شد تا شما بفهمید نمی‌شود دیگر!؟ واقعا خجالت دارد
با این اظهارات آقای باهنر راجع به تولید واکسن فقط داغ مان تازه شد!! بی مسئولیتی تا کجا!؟ جان مردم همینقدر ارزش دارد! نشد دیگر!؟
آیا تحریم ها نعمتند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
برای بعضی ها بله!! نعمت است!!! خوب نعمتی هم است
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
لطفا تحریم رو به بنئه نچسبونید
۲۰۰ هزار میلیارد روحانی پول براتون گذاشته اینجوری دارین مملکت داری میکنید و پول معلم و کارگر رو می‌خورید؟؟ پول گاز رو هم ۱۰ برابر کردین پول برق رو ۵ برابر ؟؟؟؟
هیچ کشوری با یک تفاهم نامه خوشبخت نخواهد شد شما هم همینطور ، پس دستاوردهای هسته ای را برای نسل‌های آینده حفظ کنید که کشور به شدت نیازمند هسته ای شدن است به ایران ضعیف حتی افغانستان هم رحم نخواهد کرد
دمت گرم جوادی املی
دیه جنین پسر دو برابر مادر اوست !
این نمونه ای از قوانین ماست !
اینکه مدام بگوییم ارزش زنان ما خیلی بالاست ولی همچنان نصف مرد ازرش دارند یعنی چه ؟
حقوق انسانی زنان را به غنوان انیان کامل به رسمیت بشناسید
اینکه دیه و ارث مرد دو برابر مرد باشد و تناقض های غیر قابل انکار این قوانین نادیده گرفته شود و از حقوق زنان صحبت شود حقوق زنان را تامین نمی کند !
خطاب به وزیر کشور:

مادر جنابعالی زن است. خواهر شما زن است. همسر شما که مادر بچه های شماست زن است! اگر ایشان نبودند شما را کی تربیت میکرد!؟ بزرگ‌ میکرد؟ کی شما را حمایت میکرد!؟ کی به شما ادب و‌تربیت و‌ فرهنگ می آموخت؟ چرا اینقدر شماها زن ستیز هستین؟ ریشه شما از ایشان است!
میخواهید همه زن‌ها را اعدام کنن، شما خیالتان راحت شود؟
زنان انسان هستند مثل مردان ! نه برده ی مرد! نه جزء دارایی های مردان! نه کم هوش تر !
کشوری که زنانش را بی ارزش کند نمیتواند پیشرفت کند!
حقوق زنان را از لباس پوشیدن گرفته تا مالکیت
و حقوق قضایی و … تضیع میکنید! با درس خواندن و‌پیشرفت زنان‌ مخالفت ‌میکنید. مثل موجود درجه دو ‌با ایشان برخورد میکنید! فقط به عنوان ماشین تولید مثل به ایشان نگاه میکنید! انتظار دارید حلوا حلواتون کنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
جوک نگو
آقایان مجلس انقلابی که آبروی انقلاب رو بردید، دولت روحانی بالغ ۲۰۰ هزار میلیارد پول نقد برای دولت گذاشته و شما دارید برای معلمان جیره بندی و حقه بندی تصویب میکنید ؟؟؟ چطور به یه عده ۱۳ میلیون میتونید اضافه کنید ولی به معلمان که میرسه نصف بودجه رو می‌خورید؟؟ اولا طبق قانون دولت موظف است ۲۵ هزار میلیارد رو که تصویب شده از اول سال محاسبه کنه ، حال معلمان چون می‌خواستند رتبه بندی به نحو احسن اجرا بشه قبول کردن که ۶ ماهه دوم عملیاتی بشه نه اینکه نصف بودجه خرج آقازاده های شما بشه ؟؟؟ اصلا لایحه رو دولت پس بگیره و این مبلغ رو مثل سایر ادرات فوق العاده ۵۰ درصدی برای همه اعمال بشه و رتبه بندی تا ۸۰ درصد عملیاتی بشه ،
دلار میریزه تا 18.5 به نقل از اکونومیست
تا حالا که بیشترین ضربه را از جانب امثال شما خورده
هیچ کسی در ۳ سال گذشته تا بحال بابک زنجانی را در زندان ندیده است

و شایعاتی مبنی بر اقامت او در ویلای اشرافی لواسان هست

تا نباشد چیزکی
مردم نگویند ، چیزها
بجای برجام بروید و روابط میان آمریکا و ایران برقرار کنید و سفارت خانه ها را در ایران و واشنگتن باز کنید .

شما با روسیه و طالبان و عربستان و عراقی که ایرانیها را سلاخی کردند رابطه دارید ولی با آمریکا دشمنید؟

میتوانید این قضیه را به رفراندم بگذارید و اینقدر از جیب مردم خرج نکنید.
واقعاًچه جرم سنگینی که خانواده مدیرعامل یک بانک خصوصی درلتدن زندگی میکنندمهم آنستکه جون خانواده بعضی ها امکان زندگی درلندن را ندارند ایجادمشکل کرده دوست عزیزشماخبرداری بعضی ازهمکارانتان خانواده ویاحودشان بخارج رفت وآمددارندویامقیم کشورهای خارجی هستند ویا
فرزندانشان درخارج تحصیل یازندگی میکنند تصورآنستکه مطالبی که درجلسات خاص مجلس مطرح میشودخیلی مهم تر
ازمطالب اقتصادی باشد که یک بانک خصوصی به آن دسترسی دارد وبرای خارجی ها بمراتب جذابتر تامسائل بانکی واقتصادی پس بهتراست علاوه براینکه درگزینشها دقت بیشری
شودبه اعمال ورفتاروتصمیمات برادران دقت گردد چون مامثلاًدر
تصمیمات بعضی اموراقتصادی مدیران محترمی داریم که هیچ وابستگی بجائی هم ندارندولی تصمیماتی میگیرندوبا طرح هائی
میدهند که صدرحمت به واویلا
تنگه رو ببندید چرا فقط ملت ایران فقط باید هزینه بدن ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
این شعارها فقط مصرف داخلی داره زمان ترامپ از ده کیلومتری ناوها آمریکایی رد نمی شدن
ای خدا . خودت ظهور کن
مردم عزیز ایران شما باورتان میشود که نماینده مجلس14/5میلیون حقوق بگیرد؟اینها 20تومن فقط بابت هزینه دفتر حوزه انتخابیه خوددریافت میکنند اینها دونوع خودرو صفرکیلومتر ازدم قسط گرفتند اینها 400میلیون وام قرض الحسنه گرفتند اینها بابت هرجلسه درمجلس کلی حق جلسه میگرند اینها پاداش انچنانی از شرکتها وشهرداری میگیرند یعنی نمایندهمجلس میلیاردهاتومن هزینه تبلیغات میکند بابت 14/5میلیون حقوق؟ پس سوای حقوق رانتی هست که به وی وبستگانش میرسد متاسفانه همین موجبات دین گریزی ومردم ایجاد کرد
در تفکر مذهبی زن و جنسیت وی به خودی خود عامل گناه محسوب می شود!! زنها حجاب داشته باشند چون مردها عقلانیت ندارند زنها مالک بدن خود نیستند انها حق انتخاب نوع پوشش خود را ندارند مورد خشونت قرار گرفتن خانمها در جوامع اسلامی امری طبیعی محسوب می شود در کل زن بودن در خاورمیانه نوعی جرم است وتا این تفکر هست جهان سومی بودن ما جای هیچ انکاری ندارد حتی اگر موشک و ماهواره و ... تولید کنیم افکار ما جهان سومی می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
چه ربطی داره دنیارو به فساد کشیدید مظلوم نمایی نکنید الکی
همانطور که قبلا هم یادآور کردم باید با اعمال شروط سخت برای غرب نضیر بستن تنگه هرمز و تنگه خزر و تنگه کانال سوعد و تمام تنگه ها بروی غرب و هم زمان موشک باران عین الاسد و بشاراسد و حجرالاسد اهتکار عمل را در دست بگیریم تا برجام که کاغذ پاره ای بیش نیست امظا شوند
در جامعه مرد سالار ، مردان به خودشون اجازه مي دن هر نظريه باطلي رو در باره خانمها اعلام كنن
نه آقاي وحيدي خدمتي كه مريم ميرزا خاني به علم بشر كرد
يك لشكر مرد مثل تو قادربه انجامش نيست شما برو ليست نظامياني رو كه قراره استاندار بشن تكميل كن
دولت ساز بی پولی میزند در صورتیکه بالای سه میلیارد دلار نقد گرفته بعد دلار را گران کرده و آزاد به مردم می فروشد.
دلار ۳۴۰۰ تومانی را ۲۷۸۰۰ تومان به من که دخترم دانشجو بوده دیروز فروخته اند .
دلارها همه نو و تا نشده است و از بانک مرکزی به صرافی داده شده .
نوبخت ادعای دولت رئیسی در تحویل گرفتن خزانه خالی را رد کرده وقطعا مدارکی برای اثبات یا رد ادعای نوبخت وجود دارد .اما چنانچه حرف نوبخت صحت داشته باشد باید دید چرا وبا چه نیتی دولت رئیسی سعی دارد این مبلغ هنگفت را پنهان کند؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
آقای نوبخت با سیاه چاله ای که برای بودجه این مملکت کنده رییسی که هیچ ÷در جد رییسی هم نمی تونه اون رو پرکنه افزایشی که برای حقوق اعضای هیات علمی ها ایجاد کرد همسان سازی که برای حقوق بازنشسته ها با شاغلین بدون کار کارشناسی ایجاد کرد تعهدی که برای دولت با استخدام نیروهای شرکتی ایجادکرد مقطع تحصیلی وهزاران امتیاز دیگری که برای کارکنان دولت درسال آخر دولت قبل ایجاد شد این پولی که برای آقای رییسی اگر آزادشده باشه مثل یه قطره توی دریا میمونه
آقايان بجاي تمركز روي حقوق مديران دولتي و نمايندگان مجلس بهتر است مشخص كنند كه به مديران و نمايندگان مجلس علاوه بر حقوق چه مبلغي و بابت چه عنوان به آنها پرداخت مي شود
خيلي از مديران دولتي علاوه بر حقوق كاري عضو و يا رئيس هئيت مديره شركتهاي ديگر هم هستند كه مبلغي هم بابت آن دريافت مي كنند و يا نمايندگان مجلس مبلغي هم بابت اجاره خانه-اجاره دفتر(چندشهر)-حقوق راننده- سهميه خودرو دولتي از شركت هاي خودرو سازي و ....
دريافتي دارند كه خيلي بيشتر از حقوق قانوني آنهاست.
اون زنان قدیم بودن که هر کدوم چندتا پسر گردن کلفت داشتن زنان امروز بی خطر هستن دشمنان به کاهدون زدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
پس چرا اون پسران گردن کلفت باعث نشدند مادرانشان حقوق انسانی برابر با مردان داشته باشند ؟؟
داداش خیلی بی منطقی که فکر می کنی قدرت زن در زاییدن جنس نر است !
آقای عباس عبدی! ساعت خواب!!!
سالهای سال است که دروغگویی در این سرزمین با تئوریزه کردن « دروغ مصلحتی» یا «دروغ گفتن به نیت حفط نه تنها بلا اشکال که عین صواب» است عادی ساز ی و نهادینه شده.
طالبان باید بیاد پیش وزیر کشور ایران دوره تخصصی ببینه!!!!
وزیر کشور به جای حرف زدن در مورد چیزهایی که هیچ چیزی ازش نمیدونه کار اصلیش را انجام بده: نظارت به شوراهای شهر و‌ روستا که کارشان را درست انجام بدهند! همه جا را زباله برداشته! جنگل‌ها و زمینهای کشاورزی توسط شوراها تغییر کاربری داده میشن و تبدیل به ویلا! هیچ کسی شوراها را برای این فساد و ناکارآمدیشون بازخواست نمیکنه! هر جا میری زباله بیداد میکنه! چرا شوراها را جوابگو نمیکنید؟!؟
با سلام واحترام
آقای وزیر کشور باید هرچه سریعتر" از بانوان ایران عذرخواهی کند"
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه آیت الله رئیسی دولت را با کلی بدهکاری تحویل گرفته،
آیت الله عظما دکتر رئیسی
حقيقت اينه كه هيچ اعتمادى به گفته هاى مسئولين وجود نداره ، وزيرى مدعى ميشه كه با برنامه ريزى ما ، تا عيد نوروز خودرو ارزان مى شود . اما چند ماه مانده به عيد خودرو گران مى شود . ديگرى مدعى مى شود به زودى گشايشى حاصل و ارزهاى بلوكه شده ازاد مى شود ، اما خبرى نمى شود .ديگرى مى گويد دولت كشور را با خزانه خالى و بدهى زياد تحويل گرفته ، اما بلافاصله مسئول دولت قبلى مدعى مى شود كه با ٢٥٠ هزار ميليارد تحويل دولت سيزدهم شده است . چه كسى دروغ مى گويد ؟ چرا دروغ گفته مى شود ؟ و ما كه مدعى هستيم دروغگو دشمن خداست ، چرا دروغگويان را مجازات نمى كنيم ، در ديار كفر امريكا كه رئيس جمهور دروغگو را به صلابه مى كشند
جناب وحیدی شما بیش از40 سال است هنوز مسئله موی زنان رانتوانسته اید حل کنید(سایر مسایل بکنار) آنوقت مدعی هستید غرب برخلاف شما درمورد زنان تفکرضعیف وناقصی دارد.b
نمایندگان مجلس بعلت عدم کارکرد در چاچوب احزاب وتشکل ها متاسفانه در معرض دو اسیب جدی قرار دارند.اول معضل حامی پروری(سعی درتحمیل اشخاص وفادار به خود در نهادها وادارات دولتی). دوم سو استفاده و سعی در تخصیص امتیازات وتسهیلات بانکی به نفع اطرافیان خود.ضمنا اگر اشتباه نکنم در خبری که در همین سایت وزین تابناک منتشر شدخانم چنارانی یک بار در یک جلسه رسمی با پایه میکروفون به سمت اقای حسینی معاون اسبق استاندار حمله ور شدند. واما مسیله اختلاف 200 هزار میلیارد تومانی دردو اظهار نظر جداگانه از زبان دومسیول را از هر زاویه ای که نگاه کنیم نقص بزرگی در سیستم اداری وبوروکراسی کشور است.اگر راست است چرا؟ئاگر تبلیغات وحذف حریف است باز هم به چه قیمتی؟
خیلی دیر متوجه شدید که با دنیا باید مذاکره کرد
دقیقادرسته!زنان ایرانی بسیارشجاع ومیهن پرست هستندواینراچه درزندگی روزمره وچه دراعتراضات بوفوردیده ایم.
آقای باهنر همان کسی که ادعا می کرد واکسن مورد نیاز را در کشور تولید می کند و تا شهریور ما ۵۰ میلیون واکسن تحویل می دهد و نداد و باعث فوت دهها هزار نفر شد اکنون معاون اول ریس جمهور است و انگار نه انگار که چه کرده
واقعییت چیز دیگری است
«امتناع از مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا
زیان‌آور و ناقض منافع ملی کشور»

زنجانی همون که ۳۰۰۰ملیارد پول مردم دزدید؟!!! ..........
واکسن نشد دیگر ؛ عه؟!!...........
در ماجرای واکسن بی این نتیجه رسیدید که نشد!
زمان می‌گذرد تا در ماجراهای بسیار دیگر هم پی ببرید که نشد!
فقط هزینه کردید و هیچ!
نشد
حقوق مدیران دولتی و نمایندگان مجلس چقدر است؟:
فقط خدا میداند که حقوق و مزایای و زیر میزی و رومیزیها و ... مسئولین چگونه اند؟ حتی پایین ترین رده ها تا مراجعه کنند را نشناسند جواب سلامش را منیدهند!
تا زمان که ملت آب خوش از گلویشان پایین نرود یعنی فساد و رانت برقرار است ولی به جهتی راههای آن تغییر کرده است.
اقای وزیرکشوراگرانقلاب ضربه بخوردازعدم توجه همه شمامسئولین است چراعدم توجه به ملت وعدم توجه به تمامی زرمندگان دوران جنگ و.....‌
تابناک جان سلام لطفا در همین سایت بنویسید سقف حقوق در اروپای پولدار و پیشرفته چند برابر کف حقوق است
دولتی ها میدونند، سقف حقوق که گفته شده فقط یک آیتم در فیس حقوق هست. بازیهایی در فیس حقوقی مدیران دیدیم که آیتم حقوق میشه حداقل دریافتی فیش...
این کشوری که قرار هست ۳/۵میلیارد دلار رو ازاد کنه اسم نداره ؟
چقدر ما مردم نامحرم هستیم اگر این موضوع صحت داشته همین حداقل اطلاع رسانی هم موضوع رو از طبقه بندی محرمانه خارج میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
نه، اسم نداره. جون وجود نداره
اينطوري كه وزير كشور فرمودن
انگار اصلا مردي تو اين مملكت نمونده كه هم رشدمون دست بانوانه و هم اگر ضربه بخوريم از اين قشر است
چرا فرافكني و پاك كردن صورت مسئله
باهنر در خصوص تولید واکسن به صراحت گفته که پس هرگز اطمینان به عدم تولید، هلال احمر اقدام به واردات واکسن نموده و این ماحصل تلاش دو دولت بوده است. اگر ادعای ایشان درست باشد متهم کردن روحانی به انفعال و حل مشکل واردات به واسطه تماس رئیسی با یک تلفن آیا واقعا منصفانه است.
اگر هم افتخار بر روند واکسیناسیون است که ان هم نتیجه تلاش چند دهه است نه مدیریت ویژه در صد روز.
اما چرا اگر انقلاب بخواهد ضربه ببیند از ناحیه زنان است ؟ چه نیرویی در کشور داشتیم و بیخبر بودیم
با عرض سلام و ادب. در این شرایط خاص کشور عزیزمان و مشکلات اقتصادی ایکاش مدیران نالایق و نجومی بگیر دولت قبل را از مدیریت های که دارند برکنار کنند.
دلار می ریزه تا ۱۸/۵
آره تو که راست میگی همه یادمون هست
هر چی ضربه به این کشور وارد میشود از کاسه داغ تر اش شدنه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان