بازدید 45432
پیمانه اقتصادی

وزیر صمت پس از صدور مجوز افزایش قیمت خودرو: سال آینده قیمت‌ها کاهش می‌یابد/ نماینده مجلس: خودروسازان تنبلی مدیریتی خود را از جیب مردم برمی‌دارند/ وعده رئیس کل بانک مرکزی ظرف ۲۴ ساعت عملی شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون پایان مثبت بورس در آخرین روز هفته، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ صف دو میلیون نفری برای خانه دار شدن در طرح دولت، یارانه نقدی آذرماه شنبه واریز می‌شود، چه کسانی مشمول مالیات خرید و فروش ارزی می‌شوند؟ و روند کاهشی قیمت مرغ و تخم مرغ را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 09 December 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون پایان مثبت بورس در آخرین روز هفته، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ صف دو میلیون نفری برای خانه دار شدن در طرح دولت، یارانه نقدی آذرماه شنبه واریز می‌شود، چه کسانی مشمول مالیات خرید و فروش ارزی می‌شوند؟ و روند کاهشی قیمت مرغ و تخم مرغ را در بر دارد.

پایان مثبت بورس در آخرین روز هفته

روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۱۳۴۹ واحدی معادل ۰.۸۵ درصدی به یک میلیون و ۳۴۹ هزار و ۳۶۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۱۷۶ واحد رسید.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۹۴۰ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱ درصد معادل ۱۰۳ هزار و ۶۱ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۷۶۵ تومان رسیده است.
وزیر صمت پس از صدور مجوز افزایش قیمت خودرو: سال آینده قیمت‌ها کاهش می‌یابد/ نماینده مجلس: خودروسازان تنبلی مدیریتی خود را از جیب مردم بر می‌دارند/ وعده رئیس کل بانک مرکزی ظرف ۲۴ ساعت عملی شد

راه‌اندازی بورس کالای مشترک ایران و سوریه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: طبق مذاکرات انجام شده، قرار است بورس کالای مشترک ایران و سوریه با همکاری مراجع ذیربط در دو کشور تاسیس و راه‌اندازی شود.

وزیر صمت پس از صدور مجوز افزایش قیمت خودرو: سال آینده قیمت‌ها کاهش می‌یابد

سیدرضا فاطمی امین در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: پیشنهاد اصلاح قیمت‌های خودرو در هفته‌های گذشته در ستاد تنظیم بازار مطرح و بررسی دقیق شد و در بسیاری موارد، چون قیمت‌های پیشنهادی بیش از ضوابط موجود بود، ستاد با افزایش قیمت خودرو مخالفت کرد و بنابراین، قرار شد مبنای قیمت‌های جدید هم، طبق ضوابط قبلی شورای رقابت یعنی نرخ گذاری بر اساس نرخ تورم که هر شش ماه اعلام می‌شود تعیین شود. ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفت که در خصوص قیمت‌های خودرو همان ضوابط قبلی اعمال شود و با توجه به اینکه آخرین بار در اردیبهشت ماه گذشته قیمت‌های خودرو افزایش یافته بود به این صورت اقدام کردیم که تورم اعلامی توسط بانک مرکزی مبنای محاسبه قیمت‌های جدید قرار گرفت و در واقع ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفت، روال قبلی اصلاح قیمت‌ها ادامه یابد.
 
فاطمی امین در خصوص مغایرت این تصمیم با دستور رئیس‌جمهور نیز توضیح داد: رئیس جمهور تاکید داشت که در خصوص تعیین قیمت‌های خودرو بررسی دقیق انجام شود و قیمت‌ها اصولی باشند که این کار انجام شد و در یک ماه گذشته جلسات متعددی در وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد و به ریز همه قیمت‌های تمام شده را بررسی کردیم و در جا‌هایی که قیمت‌های پیشنهادی خودروسازان غیر واقعی تشخیص داده شد، قیمت‌ها اصلاح شود. وی افزود: تاکید رئیس جمهور این بود که این اقدام با هماهنگی ستاد تنظیم بازار انجام شود که این اتفاق هم افتاد. قیمت‌های خودرو در ۹ ماه گذشته اصلاح نشده بود و این امر موجب شد، نقدینگی در این صنعت کاهش یابد، هزینه‌ها بالا رود و تولید نیز کاهش یابد و ما از خودروسازان تعهد گرفتیم که از این پس عرضه هفتگی داشته باشند و به زودی با افزایش تولید مواجه خواهیم شد که بازار را آرام می‌کند.
وزیر صمت پس از صدور مجوز افزایش قیمت خودرو: سال آینده قیمت‌ها کاهش می‌یابد/ نماینده مجلس: خودروسازان تنبلی مدیریتی خود را از جیب مردم بر می‌دارند/ وعده رئیس کل بانک مرکزی ظرف ۲۴ ساعت عملی شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فاصله قیمتی بازار با قیمت‌های کارخانه افزود: قیمت بازار با نوسانات دلار بالا و پایین می‌شود و قیمتی غیر واقعی است و تصمیمی که گرفتیم این بود که این فاصله را کاهش دهیم و قیمت خودروساز را به واقعیت و قیمت بازار نزدیک کنیم و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت‌های بازار هم تعدیل شود. کسانی که خودرو را بر اساس قرارداد‌های پیش فروش خریداری کرده‌اند، سود مشارکت بانکی دریافت می‌کنند، اما باید مابه التفاوت قیمت خودرو را طبق قرارداد به نرخ روز پرداخت کنند و البته ما به خودروسازان توصیه کردیم که تا حد امکان از طریق وام و لیزینگ خریداران را یاری کنند. یک رانت هنگفتی در مابه التفاوت قیمت کارخانه و بازار وجود دارد که بین ۶۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان در هر خودرو است و باعث شده اتفاقات عجیبی در قرعه کشی‌ها به وجود آید و برای مثال برای ده هزار خودرو، ۴ میلیون نفر ثبت نام می‌کنند که یکی از اهداف ما برای تعدیل قیمت‌ها این است که این فاصله را کاهش دهیم، چون کاهش فاصله قیمت کارخانه و کف بازار، درآمدی برای خودروساز ایجاد می‌کند که می‌تواند تولید خود را افزایش دهد؛ ضمن اینکه دو خودروساز ما یعنی ایران خودرو و سایپا بیش از یک میلیون سهامدار حقیقی دارند و اگر اصلاح قیمت‌های تورمی اتفاق نمی‌افتاد، در واقع از جیب یک میلیون سهامدار حقیقی، یک رانت بزرگ به خریداران منتقل می‌شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای تولید افزایش تولید گفت: سال آینده خودروسازان ما ۵۰ درصد افزایش تولید خواهند داشت و با کاهش قیمت تمام شده (بر اساس قیمت‌های ثابت) که برای سال آینده برنامه ریزی شده، سال آینده قرعه‌کشی برای عرضه خودرو نخواهیم داشت و قیمت بازار رو به کاهش خواهد داشت و صنعت خودرو از این وضعیت خارج خواهد شد.

نماینده مجلس: خودروسازان تنبلی مدیریتی خود را از جیب مردم بر می‌دارند

لطف الله سیاه کلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش قیمت خودرو گفت: از آنجا که بازار خودرو در کشور انحصاری بوده و خودروسازان سلیقه‌ای با مردم برخورد می‌کنند و نسبت به نظر مشتریان بی‌اهمیت هستند، به گونه‌ای که حتی افراد توانایی انتخاب رنگ خودرو را نیز در خریدهای خود ندارند، خودروسازان قیمت خودرو هر چند ماه یک بار افزایش می‌دهند. نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند ممکن است دلایل خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو درست باشد، باید به این نکته توجه کرد که زیان‌ده بودن خودروسازان، ناشی از ایرادات خود این شرکت‌هاست.
وزیر صمت پس از صدور مجوز افزایش قیمت خودرو: سال آینده قیمت‌ها کاهش می‌یابد/ نماینده مجلس: خودروسازان تنبلی مدیریتی خود را از جیب مردم بر می‌دارند/ وعده رئیس کل بانک مرکزی ظرف ۲۴ ساعت عملی شد
 
وی اضافه کرد: ممکن است قیمت قبلی کارخانه‌ای خودرو، کفاف هزینه‌های تولید را ندهد؛ اما خودروسازان باید با اصلاح ساختار و مدیریت، هزینه‌های تولید را کاهش دهند، نه اینکه این بها را از جیب مشتری پرداخت بردارند. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه خودروسازان به جای اصلاح هزینه‌های تمام شده، دست در جیب مردم می‌کنند و بهای ضعف، تنبلی و ناکارآمدی مدیریتی خود را از جیب مردم برمی‌دارند، ادامه داد: هزینه تولید خودروسازان بسیار است؛ بنابراین این شرکت‌ها باید هزینه‌های خود را کاهش دهند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره افزایش قیمت خودرو تذکر داد و تصریح کرد: خودروسازان نباید ولنگار هزینه کنند و تاوان آن را از مردم بگیرند. /خانه ملت
 

صف دو میلیون نفری برای خانه دار شدن در طرح دولت

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، از ثبت‌نام دو میلیون و ۳۱ هزار و ۷۸۳ نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن خبر داد. ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد و تا سی ام آذرماه ادامه دارد.
 

یارانه نقدی آذرماه، شنبه واریز می شود

بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یکصد و سی‌امین مرحله یارانه نقدی مربوط به آذر ماه جاری به‌ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ شنبه (۲۰ آذرماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و قابل برداشت خواهد بود. همچنین طبق اطلاعیه این سازمان بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع‌رسانی‌های قبلی، این ماه هجدهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر خواهد شد. طبق آخرین آمار موجود، بیش از ۶ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۳۸۰ سرپرست خانوار در دو مرحله پرداخت تسهیلات به یارانه‌بگیران معیشتی، از تسهیلات یک میلیون تومانی بهره‌مند شده‌اند.

وعده رئیس کل بانک مرکزی ظرف ۲۴ ساعت عملی شد

پس از بازدید دکتر صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی از صرافی ها در میدان فردوسی و تاکید ایشان بر آمادگی بانک مرکزی برای رفع مشکلات احتمالی مرتبط با فروش ارز و تامین نیازهای ارزی مردم، بانک مرکزی در مکاتبه ای، مراتب را به رییس شورای عالی کانون صرافان ایران اعلام کرد.

در این مکاتبه آمده است: پیرو اطلاعیه مورخ ۰۶‏/۰۹‏/۱۴۰۰ و در راستای پاسخ به نیاز واقعی متقاضیان ارز، خواهشمند است به قید تسریع ضمن اخذ نظرات شرکت‌های صرافی در خصوص مسائل و مشکلات احتمالی مرتبط با فرآیند فروش ارز در سرفصل‌های مصارف خدماتی اعلامی، مراتب به همراه نیاز‌های جدید ارزی به درخواست متقاضیان واقعی مورد تأیید آن کانون برای این بانک ارسال شود تا موضوع بررسی و اقدامات مقتضی صورت پذیرد. ‏

چه کسانی مشمول مالیات خرید و فروش ارزی می شوند؟

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که کلیه خریداران و فروشندگان ارز طبق قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات بوده و کلیه اشخاص فعال در این بخش مکلف به ثبت نام و پرداخت مالیات تعیین شده هستند. طبق این اطلاعیه، سازمان امور مالیاتی با اعلام بانک‌مرکزی نسبت به برقراری مالیات علی الحساب به میزان ۱۰ درصد از فروش ارز آنها اقدام می‌کند.

در این زمینه، محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی درباره جزئیات این اطلاعیه گفت: فعالان حوزه خرید و فروش ارز، اعم اشخاص حقیقی و حقوقی چون صرافی‌ها، مکلف به ثبت نام و پرداخت مالیات تعیین شده هستند و مردم عادی و کسانی که برای نیاز شخصی و با کارت ملی ارز می‌خرند، مشمول مالیات نیستند. این افراد در فاز اول توسط بانک مرکزی شناسایی و اسامی آن‌ها به سازمان امور مالیاتی اعلام می‌شود که هماهنگی‌های لازم با بانک مرکزی در راستای اجرای این قانون فراهم شده است. این مقام مسئول با بیان اینکه از امروز مشمولان مالیات خرید و فروش ارز باید نسبت به ثبت‌نام و پرداخت مالیات اقدام کنند، گفت: ضمانت‌های اجرای این قانون این گونه است که هم از طریق قوه قهریه نسبت به مطالبه این مالیات اقدام می‌شود و در پایان سال نیز اختیار ورود حسابرسی به سازمان امور مالیاتی به این موضوع داده شده‌ است. 

وی درباره شناسایی فعالان غیررسمی و دلالان معاملات ارز برای اخذ مالیات مربوطه توضیح داد: شناسایی اولیه این افراد بر عهده بانک مرکزی خواهد بود و سازمان امور مالیاتی نیز از طریق راه‌هایی که به دلیل محرمانه بودن اعلام نمی‌شود، این افراد را شناسایی می‌کند. در قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحیه سال ۱۳۹۶، انجام ندادن برخی از تکالیف قانونی جرم محسوب و افرادی که از این قانون تخلف کنند، به عنوان محرم به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. در کل پنهان کردن درآمد از محل خرید و فروش ارز جرم محسوب می‌شود. در فاز اول اخذ مالیات از خرید و فروش ارز هدف سازمان امور مالیاتی تنظیم‌گری و مدیریت بازار ارز است و برآورد از میزان وصول درآمدهای مالیاتی از این محل به بررسی و رسیدگی‌های به مرور زمان نیاز دارد.  غیر از مالیات خرید و فروش ارز، خرید و فروش ارز برای صرافی‌ها به مآخذ کارمزد دریافتی مشمول مالیات بر ارزش افزوده است که در حال حاضر صرافی‌های مجاز اظهارنامه مربوطه در این زمینه را پر می‌کنند و مالیات می‌پردازند. 

قیمت مرغ و تخم مرغ روند کاهشی گرفت

قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار روند نزولی در پیش گرفته و آن طور که تولیدکنندگان می‌گویند، با توجه به افزایش تولید این روند ادامه دار خواهد بود. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم تازه در خرده فروشی‌ها به ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده، در حالی که نرخ مصوب این کالا ۳۱ هزار تومان است. همچنین قیمت هر شانه تخم مرغ که نرخ مصوب آن ۴۳ هزار تومان است، در خرده فروشی بین ۴۱ تا ۳۹ هزار تومان است. تولیدکنندگان افزایش تولید و عرضه را دلیل این کاهش قیمت عنوان می‌کنند.

در همین زمینه ناصر نبی پور، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت‌‌وگو با مهر از کاهش قیمت تخم مرغ درب مرغداری خبر داد. وی با اشاره به اینکه میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری هم اکنون ١٧ هزار و ۵٠٠ تومان است، افزود: قیمت مصوب این محصول ١٨ هزار و ٣٠٠ تومان در هر کیلوگرم است. این فعال بخش خصوصی واردات، افزایش تولید و در نتیجه افزایش عرضه را دلیل کاهش قیمت تخم مرغ اعلام کرد. نبی پور پیش بینی کرد با توجه به وضعیت تولید نه تنها تا پایان سال جاری بلکه سال آینده هم با مشکلی در حوزه تأمین تخم مرغ مواجه نخواهیم شد؛ ضمن اینکه با مازاد سنگین روبرو هستیم. همچنین از هفته گذشته دولت توزیع اینترنتی برخی اقلام اساسی از جمله مرغ و تخم مرغ را آغاز کرده که منجر به افزایش عرضه این محصولات در بازار شده است. براین اساس قیمت مرغ طی ماه‌های گذشته ۴٠ هزار تومان و قیمت هر شانه تخم مرغ نیز ۶٠ هزار تومان را رد کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۹
سال دیگه ارزان میشه مصداق بزک نمیر بهار میاد کمبوزه و خیار میاد...
دلیل شما برای ارزان شدن در سال بعد چیه وزیر گرامی؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
یعنی مدیریت این کشور رو توی مجله طنز هم بزاری بازم کمه ، بازی با کلمات (اصلاح قیمت نه افزایش قیمت فقط قیمتا رو یه 40 میلیونی اصلاح میکنیم فکر نکنید گرون شده ها !) سال بعد کاهش میدیم اینم که طنز تلخ تاریخی هست ، بهتر بود میگفتین سال دیگه آفتاب رو از غرب براتون بیرون میاریم ، یچیزی بگید که حتی اون گنجشک های سر ستون برق باورشون بشه ...
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
گذر زمان حلال مشکلات است ، تا اون موقع یک عده می میرند، عده ای فراموش می کنند ،بهانه ها و شرایط جدید جور میشه ،
آخرش هم کی به کیه ، همینیه که هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
پارس که کارخانه میده 148 تومن بازار هست 310 ملیون تومن
اگر عرضه زیاد بشود و فاصله بین بازار آزاد و کارخانه کم بشود می شود ارزانی.
نگو اینو نفهمیدید که دلخور میشم.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
ناشناس 1236 : 80 نفر نفهمیدن و مثبت دادن فقط تو یکی فهمیدی و منفی دادی. برو بچه جون برو خجالت بکش. این پولا خوردن نداره
.
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
کاهش می یابد
انجام خواهدشد
اقدام خواهیم کرد
بزودی
سال اینده
فقط حرف فقط وعده وشعار
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
یکبار از یک مسوول نشنیدیم که از افعال ماضی استفاده کنه و گزارش بده که قیمتها کاهش یافت انجام شد به اتمام رسید همگی بلااستثنا حواله به اینده میکنند سال دیگر بز‌ودی انجام خواهیم داد کاهش خواهدیافت پیشبینی میکنیم !!!
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
اینها فقط بلند وعده بدن و درازای این وعده دادنها حقوقهای چندصدمیلیونی هم میگیرند !!!
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
آره روز اول که اومد یادش رفته گفت مردم خودرو نخرید ارزان میشه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
۱۲:۳۶
عزیزم خبر رو دقیق بخون فاصله کارخانه با بازار ، با گران شدن خودروی کارخانه جبران میشود نه با ارزان شدن قیمت بازار . یعنی پارس از درب کارخانه ۳۱۰ تومن است . چه فرقی دارد؟ ما نهایت باید پول اضافی را بدهیم
جناب سیرضا فاطمی اگر قراره ارزان بشه چرا التهاب ایجاد بشه با گرانی بی مورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
بزرگترین دلیل گرانی خودرو ، استخدام چندین برابری

کارکنان اداری و معاونین و مدیران و مشاوران با حقوق

های نجومی است

که با توصیه نامه های نمایندگان مجلس و وزارتخانه ها

نهادها بصورت اجباری به کارخانه تحمیل شده اند

و قیمت تمام شده خودرو های تولیدی بالا در می اید

و مردم باید تاوان انها را بپردارند و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
میگه قیمت بازار غیر واقعیست ، ما تلاش داریم قیمت کارخانه را به قیمت بازار نزدیک کنیم . خب
اگه قیمت بازار واقعی نیست چرا میخواهید قیمت کارخانه به قیمت بازار برسد؟؟؟
چرا کاری نمیکنید که قیمت بازار کم شود؟؟ کلا قراره دستشون تو جیب مردم باشه
وعده سر خرمن! مگر قرار است سال دیگر چه اتفاقی بیفتد که قیمت خودرو کاهش پیدا کند؟! کی در این مملکت قیمت کاهش پیدا کرده که این دومیش باشد! خیلی زود دلمان برای دکتر روحانی تنگ شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
بازار تابع عرضه و تقاضا است.
شما از سابق دلت برای روحانی تنگ بوده
نگو که هوادار اصلاح طلبان نبوده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
ناشناس ۱۲:۳۴,وقتی عرضه را با حمایت عده ایی آن قدر کم میکنند تا قیمت ها،سر به آسمون بذاره،،تو دیگه حرف از عرضه و تقاضا نزن،در ضمن شما که اقلیتی از اقلیت جامعه و طرفدار رثیسی هستید،فعلا با دلار ۳۰ تومنی و مرغ دولتی کیلویی ۳۱ تومان ،روزگار بگذرون تا عرضه و تقاضا درست بشه.
وزیر صمت پس از صدور مجوز افزایش قیمت خودرو: سال آینده قیمت‌ها کاهش می‌یابد

یعنی یک پارادوکس واقعی. از قدیم گفتن نه سرم را بشکن ونه گردو تو دامن بزار . حالا هم وعده سرخرمن میده
مرحوم ایرج میرزا چه بدرستی سرود:
هر وعده که دادند به ما باد هوا بود
هر نکته که گفتند غلط بود و ریا بود
بازهم وعده توخالی به ملت برای قیمت ماشین های غیراستاندارد و آشغالی که باعث کشتن کلی از مردم ملت ما می شود که حتی تمارض بیشتر از کشته شدگان کرونا است!
شما که نه توان و نه تخصص گرداندن کارخانجات و فروش ماشین را ندارید پس از خارج وارد کنید و مالیات های گمرکی را بردارید
قیمت خودرو شش ماه یک بار بر اساس قیمت تورم افزایش پیدا می کند! آبا هر شش ماه یکبار حقوق ها نیز متناسب با تورم افزایش پیدا می کند ؟! قطعا خیر!
وزیر فرمودند: بزک نمیر بهار میاد.
وعده سر خرمن یعنی همین. میدونه سال بعد دیگع نیستشا. میگه سال بعد ارزون میشه.
جناب وزیر صنعت شما اگر راست میگویید الان گران نکنید ارزان شدن سال بعد و وعده سر خرمن پیشکش .در نهایت حرف رایگان زدن آسان است !!!!
وعده سر خرمن دادن راحت است! سال دیگه هم میگی سال بعد کی به کیه در حالیکه اگر اراده و مدیریت باشه می توان هر کالائی را به ارزشش در بازار فروخت و کنترل کرد!
اقای وزیر صمت خجالت هم خوبه
دیروز اجازه گران شدن دادی الان وعده سال اینده میدی؟
بس است
جناب وزیر اقتصاد ورشکسته را با دروغ به مردم نمیشه نجات داد تنها چاره اش افزایش قیمتها میباشد چون وزرای سابق هم چاره ای جز این کار نداشتند ضمنا شما در قبال دلالان خودرو که با خود سیستم خودروسازان هماهنگ هستند و ریخت و پاشهای مدیران خودرو ساز فقط تماشا چی هستی .پس به مردم وعده سر خرمن که سالهاست میدهید ندهید
به هر حال فشار مالیات بر ارز بر دوش خریدار خرده پاست، چون فروشندگان ارز مالیات خود را از مصرف کنندگان می‌گیرند مثل طلافروشان. واقعا که شاهکار کردید با این قوانینتان. همین الان دوباره 10 درصد مالیات رفت روی قیمت ارز.
پول BMW میدهیم در عوض گاری سوار میشویم و جان به جان آفرین تسلیم میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
دقیقاً . مطمئن باش ب ام و ۲۰ سال پیش از پراید صفر از همه نظر بهتره
مگه فقط فرغونسازا ضرر میکنن؟ مردم چی؟ چرا حقوق کارمند و کارگر رو هر سه ماه افزایش نمیدین؟ از سود هنگفت فرغونهای از رده خارج بی کیفیت کلی هم به شماها میرسه که تا میگن ضرر، براشون افزایش قیمت تصویب میکنین
حرف دو هفته پیشت از درجه اعتبار ساقط شده انوقت از سال اینده حرف میزنی؟
کدام زیان
خودرو سازان و دلالان در اقدامات هماهنگ شده بر سر کسب سود بیشتر بر روی گوشت قربونی که همان مردم هستند دعوای نمایش راه انداختن و هر کدام سعی می کنه تو این شرایط از مردم بیشتر کسب درآمد بیشترکنند. خورو سازان با کاهش عرضه به دلالها اجازه افزایش قیمت می دهند بعد خودشان ادعای زیان می کنند و بعد این فرایند در این جند سال بارها و بارها تکرار شده و حالا دلال از قیمت 180 میلیون و خودروساز در قیمت کمتر سود خود را می برند
مگر وزیر صنعت ادعا نمی کنه که طبق قانون و برمبنای تورم اعلامی بانک مرکزی اقدام کرده ما قبول می کنیم اگر قیمت های سالی که پراید 7 میلیون بود را مبنا قرار دهند و بر مبنای تورم سالانه یا شش ماهه بانک مرکزی در این چند سال قیمت روز پراید را بدست آوردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
بالاخره یکی پیدا شد حرف حساب زد این هم نتیجه انحصار و درجا زدن صنعت خودروسازی و سیاست مثل همیشه اشتباه حمایت کورکورانه از صنعت خودروسازیه
فکر میکنم وزیر صنعت در ایران زندگی نمیکند . در این 43 سال چی گران شده و بعد ارزان . دوم . به همه مردم تبریک میگویم قبلا ارز را با یک هزارم قیمت ارز خرید و فروش میشد از الان حداقل برای هر خرید و فروش باید 10 درصد به دولت بدهیم و انتظار داشته باشیم همه چیز ارزان میشود . متاسفانه مسولین دست به هر چیزی زدند فقط خرابکاری بوده مثل خودرو مثل بورس مثل زندگی مردم
آقای وزیر داره بچه گول می زنه
الان قیمت را گران کردین تولید ماشین زیاد میشه مثلا؟ از فردا هر کی بره دم نمایندگی ماشین بهش تحویل میدن که نره از بازار بخره؟ یه نگاه به قیمت های بازار از دیروز بنداز. سال دیگه رو چه حسابی باید ماشین ارزون بشه؟ فقط 20% روی سودشون کشیدی...
ایشون همون وزیره که قول داد سالی 2 میلیون خودرو صادر کنه و خودرو را هم ارزان
سال دیگه ارزون میشه؟! تا حالا چیزی ارزون شده تو این مملکت؟! اصلا چرا گرونش کنی که سال دیگه ارزون شه؟!
اصلا گیریم هم تو راست بگی و سال دیگه ارزون هم بشه. اینهایی که الان مجبورن و گرون میخرن چی؟! اینا رو بابت تک تک ریال و ضررش باید اون دنیا جواب بدی
جناب وزیر نفس شون از جای گرم بلند میشه!! مگه اینا چه گلی به سر خودروهاشون زدن که، حداقل افزایش 20 میلیون برای یک خورو در طول شش ماه!! آیا مبنای تورم 18 درصد رو برای پرداختی هاتون هم ملاک قرار میدین؟؟؟؟؟؟؟
وقتی شماها 10 لگن ساز دیگه به صورت دولتی و خصوصی مجوز بدین می بینی که دو لگن ساز درشون به راحتی تخته میشه.در اون فضایی که نفس میکشی آلوده اس. این حرفا رو مردم میدونن که توخالیه/
مردم سال هاست با این کلک ها آشنا هستند. ملت گرانی را نقدا بپذیرند و فنا شوند، ارزانی نسیه که هیچ گاه نمی آید بعدا صورت خواهد گرفت.!!!!! شرم آوره.
از الان تا سال آینده قیمت ها ده ها و صدها میلیون بالا می رو.د
سال آینده نیم تا یک میلیون میاد پایین
اونم موقتی
داداش شما قیمت الان تا فردا را نمی توانید مدیریت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
هر قدر بیشت به یک نظر رأی مثبت می دیم، عدد کوچکتر و کوچکتر می شن

متخصص مهندسی سازی آمار و ارقام هستید تابی
پول و جان ملت را فدای دو خودروساز ورشکسته و معیوب کردید .به جای وعده سر خرمن واردات را ازاد کنید
من نمی دانم چرا هروزیر صمت در هردولتی میاد دست به دست خودروسازان میده ... چرا کیسه خودروسازان از جیب مردم آن هم قشر ضعیف باید پربشه .چون پولدارا اصلا خودروی ایرانی سوار نمی شوند....ببعد ش هم این چه ترازی هست که خودرو سازان همیشه زیان دهند .. با همین پول یک تیبا با دلار آزاد بهترین ماشینو از کشورهای اطراف کشور می توان خرید...اونوقت چطور اون خودروساز ها با اون کیفیت متضرر نمی شوند.
آقای وزیر این حرفای شما با صحبت های رییس جمهور منافات دارد .ایشون گفتند گران نشه منظورشون فکر نکنم گرانتر شدن بوده باشه .چون افزایش قیمت ها قبل از ورود رییس جمهور پایین تر از افزایش اعلامی بعد بررسی است.
حتما تقصیر دولت قبل هست
خوشم میاد که هیچکدامشان جسارت اینرا ندارند که بگویند سررشته کار از دستمون خارج هست و دیمی داریم پیش میرویم . سال دیگه خودرو مسکن و خورد و خوراک و از همه مهمتر ارز کاهش خواهد یافت .
حتما مرغ و تخم مرغ با این قیمت در خونه اربابا گیر میاد
دولت انقلابی مجلس اتقلابی بلاخره یه انقلابی باید انجام بدهند اگرچه این انقلاب در تورم افسار گسیخته و گرانی خودرو و..... باشد
دروغه اصلا توایران سابقه داری بعدازگرونی جنسی دوباره ارزون بشه؟
جالبه اگر همون سیستم اطلاعاتی که برای بستر ملی تعریف شده دراختیار وزارت صمت باشه میتونه نیازمند واقعی رومشخص کنه تابرای هرعرضه جند میلیون ثبت نام نکنند ضمناٌ حربه جدیدی که برای جلوگیری ازدسترسی مردم باب شده این هست که وقتی برای ثبت نام مراجعه میکنی میبنی سال تولدت روسال 1404 ثبت کردن وقابل تغییر نیست وهر جا مراجعه میکنی برای اصلاح کسی پاسخگو نیست وبه همین روش کلی آدم نیازمند امکان ثبت درسیتم رو ندارند شاید با هماهنگی دلالها صورت گرفته الله واعلم .
اصلا هم به این چیزی که آقای وزیر میفرمایند ( مثل سایر حرفهای آقایون) گوش ندید و گول نخورید.
الان ایران خودرو فروش یکساله گذاشته. با توجه به مصوبه قبلی که گفته بود اگه مشتری الان پولی رو بده، به همون میزان درصد صاحب خودرو با قیمت الان هست و بعد که گرون بشه ، فقط باید اون قسمتی که پرداخت نکرده رو اضافه تر پرداخت کنه، خودروسازان محترم اومدن ودیعه اولی که میگیرن رو آوردن پایین! خب الان هم که فروش گذاشته داره برای یکسال آینده با ودیعه کم ثبت نام میکنه و مابقیش رو یکسال دیگه میگیره. مطمئن باشید اگه قراربود قیمت پایین بیاد خودرو سازان فروش یکساله نمیذاشتن و اون هم با ودیعه اول کم، که بعد مجبور بشن سال بد مابقی پول کمی بگیرن!
آقای وزیر یادش رفته مردم الان همه خودشون یه پا خبره هستند در اقتصاد و تشخیص وعده ها..چه وقت تو این مملکت چیزی ارزون شده که سال دیگه این خودروهای درب و داغونتون بشن . ..
جالبه که به جای اینکه نرخ بازار را به کارخانه برسانند نرخ کارخانه را به بازار می رسانند. این نشون میده که مملکت را دارند دلالها میچرخونند چون دوباره اونا هم قیمتها را ظرف همین دو روز کلی افزایش دادند یعنی اینا نمی تونند تو سایتها نگاهی بکنند عواقب این تصمیمات تو جلسه ای و بدون کارشناسی خود را ببینند. بعدش هم چطوره خود روساز باید قیمتاش با نرخ تورم متناسب باشه ولی حقوقهای بدبخت مردم نباید با تورم بالا بره و یکبار در سال اونهم فقط ده درصد باشه در حالیکه تورم بالای ۷۰ درصد هست. خداوند خودش صبری عظیم به همه ما بدهد که علاوه بر تحمل سختی و گرانی بتوانیم حرفهای این مسئولین را هم تحمل کنیم.
توایران روح وروان وجان مردم مخوب ارزان است؟!
سال دیگه وقتی خبرنگار از وزیر صمت سوال کنه که چرا قیمت خودرو کاهشی نشده ایشون میگن کی بود کی بود من نبودم.
چقدر مضحک،درست همون حرفهای ۴۰ سال قبل داره تکرار میشه، افزایش قیمت به بهانه افزایش کیفیت، اقای رییسی حرکات پوپولی تاریخ مصرفش منقصی شده و سلب اعتماد کرده اید. در دوران شما جز واسکن بدون استثنا همه چیز به مراتب اسفناک تر از دوره قبل شده است. از حصار بیرون بیایید واقع نگر باشید و اینقدر از خود متشکر نباشید
بزک نمیر بهار میاد.
چرا سال بعد؟ همین فردا همه چیز رو ارزون می کنم واستون.
انحصار یعنی همین! تا زمانیکه تولید بیشتر از نیاز نشود و کیفیت رقابتی نشود، آش همین است و کاسه همین. بقیه کالاهای مورد نیاز هم همینطور است. راه کم کردن فشار کمر شکن روی مردم تا رسیدن به تولید بیشتر از نیاز و البته با کیفیت قابل رقابت با خودروهای خارجی فقط واردات خودرو است.
این گرونی های اول دولت طبیعیه، منتظر کاهش قیمتها هستم، یکسال دیگه این موقع، نباید امیدوار بود باید ایمان داشت که میشه همه چیو سرو سامان داد، سال ۱۴۰۴ مردم برای رای مجدد به رییسی کورس خواهند گذاشت مطمئنم. یه روزی تو تاریخ از رییسی به‌نام بهترین رییس جمهمور تاریخ یاد خواهند کرد. کاشکی معترضین رییسی منصف باشن و اون روز اعتراف کنند.
سال دیکربدترااسن اقاوزیروزیرمی خواست که خودروسازان رامجازات کندولی برعکس شده ملت راداریدمجازات می کنید
مافیای خودرو مونتاژ کنی مثل یک شرکت سهامی است که همه مسئولان دولتی و غیر دولت و انتخابی و انتصابی در آن سهام دار هستند به همین دلیله که با تغییر دولت ها خودرو مونتاژ کن ها قدرتمندتر می شوند و هیچوقت این مافیا و این شزکت سهامی اجازه واردات خودرو را نمی دهد.
وعده چندماه می دهدوخودش تمدیدمی کندبه یکساله وبعدچندساله.
قیمت بازار با نوسانات دلار بالا و پایین می‌شود و قیمتی غیر واقعی است و تصمیمی که گرفتیم این بود که این فاصله را کاهش دهیم و قیمت خودروساز را به واقعیت و قیمت بازار نزدیک کنیم .
به این میگن مدیریت جهانی .!!
بجای اینکه قیمت بازار را قیمت کمپانی تعیین کند ، کمپانی قیمت خودش رو بر اساس قیمت بازار تعیین میکند. بیچاره مصرف کننده مظلوم اسیر دست این سیستم .
علی برکت الله ؟؟؟گرون کردن که هنر نیست اقای وزیر ؟؟؟
با سلام
کاش ادره مالیات بر حرفهای بی اساس مالیات سنگین ببندد انوقت ادمهای متعهد تفکیک میشند و کلی مشکلات حل میشد
اره فعلا تا میتونی افزایش بده ک بعد عید یه صد تومن کم کنی بگی کاهشش دادم...
همینطور که قیمت خودرو هر از چند گاهی با تناسب نرخ تورم گرونتر میشه ای کاش حقوق ماهم به این تناسب زیاد میشد
وزیر صمت پس از صدور مجوز افزایش قیمت خودرو: سال آینده قیمت‌ها کاهش می‌یابد:
"نمیر نمیر بهار میآید کمبوز با خیاز میآید". از این وعدهای پوچ و تو خالی وزرای صمت دولت روحانی زیاد دادند. باید مجوز واردات بدهید.
جناب سیف هم فرمودند این افزایش قیمت ها حباب هست..........اقای وزیر صمت خیلی زود وعده دادن را شروع کردید
تا زمانی که قیمت دلار پایین میآید قیمت خودرو پایین نخوابد آمد و زمانی می تواند قیمت دلار پایین بیآید که ایران بتواند صادر کننده موفقی باشد ولی با این وضعیت کنونی کشور و نوع نگاه سیاست مدارهای داخل کشور به اوضاع کنونی,آینده روشنی را من مشاهده نمی کنم اگر تحریم برداشته نشود باز خودرو گرانتر خواهد شد و اقتصاد ایران بیمارتر از همیشه خواهد ماند
اگر اقتصاد با بخشنامه و دستورالعمل ها درست میشد الان هیچ کشوری مشکل اقتصادی نداشت
سیکل گران کردن اینطور است که اول خبر افزایش قیمت پخش میشود بعد یک رئیسی میگوید اصلا اجازه نمیدهم و قهرمان ملی میشود و مدافع مردم بعد از یکی دو هفته دوبرابر گران میشود.
گرانتر نشده که. قیمتها افزایش یافته!!!!
تعبیرها مهمه!!!
گرانتر نشده که. قیمتها افزایش یافته!!!!
تعبیرها مهمه!!!
خدا وکیلی اگر این همه آشفتگی در بازار دلار ، افزایش قیمت حدود 50 درصدی خودرو ، طی چند روز و وعده کاهش قیمث خودرو تا سال آینده ! که جک سال است! را دولت قبلی انجام میداد چه کار میکردید؟ بخدا قسم من به همین دولت رای دادم... مگه میشه ششمین منابع جهان متعلق به ایران باشه و ما مردم نگون بخت ،این چنین فقیرانه زندگی کنیم!؟ ای کاش در یک کشور افریقایی دنیا اومده بودیم که فقیر بدبخت است آ!دم دلش نمیسوزه میگه کشور فقیری داریم
دروغ پدر این مملکت و در آورده .دلیلشون برای گرونی تورم است .الان هم که تورم بالای ۴۰ درصده اونوقت چطور سال آینده کاهش میابد .خیلی هنر کنید تورم از بالای ۴۰ درصد بر فرض برسونید ۳۰ درصد پس گرانی حتمی است.
تنها در صورتی آرزونی میشه که تورم منفی باشه که توی این مملکت جز محالات است
اگر خورشید از مغرب طلوع کرد آنموقع حرف جناب وزیر هم واقعی خواهد بود
وزیر صمت پس از صدور مجوز افزایش قیمت خودرو: سال آینده قیمت‌ها کاهش می‌یابد:
رحمانی که وزیر صمت بود هم از این "وعده ها سر خرمن زیاد داد". حالا او و وعدهایش کجا هستند.
افزایش قیمت خودرو به علت تورم اعلامی بانک مرکزی.
آقای وزیر! آیا حقوق کارمندان و کارگران نیز متناسب با تورم افزایش یافته؟؟؟
این وزیر کاره ای نیست، دستور از بالاست، کلا این مملکت بدست یک عده خاص اداره می شود، ضمن اینکه ایشان قول کاهش قیمت داده بود وصراحتا در مقابل دوربین ودر مقابل میلیون ها چشم عنوان کردند این نشان دهنده کم توانی ونداشتن اختیار در تصمیم گیری او می باشد
ازین دولت هم هیچ آبی گرم نمیشه... سیستم فشله وزرا هم فشل و بی مدیریت انتخاب میشن.
تابناک من یک نفر هستم
هر صفلحه ای را باز می کنم این آگهی تبلیغات های مزخرف بازهم باز می شن
اعصاب همه را خرد کردید
عزیز ول کن با این تبلیغات های مزخرف
آقای وزیر،دستت درد نکنه فکرمردم رو راحت کردی ، مردم ایران امشب دیگه راحت بخوابیدتاسال دیگه خخخخخخخخخخخخخ
بابا جمع کنید مگر سالی چند بار مردم باید برای ماشینهای فکسنی تون افزایش قیمت بخورند........شماها تورم خودتونو حساب می کنید ولی کارگر بدبخت سالی یکبار حقوقشو زیاد می کنند.........مگه میشه هر سه ما تورم داشته باشند......ولی ماکارگران سالی یکبار تورم داریم......
آقای وزیر دیروز برام دعوت نامه آمده برای ماشین شاهین قرار بود موتورش برلیانس 330 بشه تی با 2گذاشته آمد 15 ماهه پول منو گرفتند الان 66میلیون دیگه میخوانند قیمت بازار آزاد از کارخانه 20میلیون پایین تره ...
البته به همراه گرانی چند قلم از خودرو حذف خواهد شد
مساله اینه که میدونند برای این حرف ها نباید پاسخگو باشند کی به کیه هرچی دلشون بخاد می گن
به قول یکی از دوستان تو کامنتها خودروساز ها چندبرابر نیاز کارگروکارمند دارن که همه با پارتی بازی و سفارش جذب شدن خودروسازها هم جای تولید خودرو فقط به فکر پرکردن جیب خودشون و حقوق کارگراشونن درضمن یکی هی میگه عرضه دربرابر تقاضا کمه این دلیل افزایش قیمت جوابش بگم دوست عزیز الان دامداران گوسفند زنده رو حاضرن یک پنجم قیمت بدن ولی خربدار نیست ولی در بازار قصابی ها گوشت رو زیر صدوبیست نمیدن مگه عرضه کمه ؟؟ جواب فقط حمایت دولت از مافیاتو ایران
من با نظر ان نماینده مجلس که گفته جیب مردم باید جبران کند بشدت قبول دارم .برای مثال یکی از کارخانجات لبنیات را بدون ذکر نان مثال میزنم,که روبروی معازه ما یک سوپری قرار داردیکی از این شرکتها وقتی جنس تولیدی خود را میاورند 3نفر بایک کامیون برای تحویل 6عدد شیر و4یا 5قالب پنیر و2 عددد پنیر خامه ای خلاصه 5,6قلم کالا از هر کدام انگشت شما اقدام میکنند وخود راننده شرکت میگوید 3000 کامونت در تهران دارند درصورتی که با 22کامیون وهر کامیون 2 نفر براحتی میتوانند تمام تهران را پوشش دهند.حساب کننید چههزینه ای بر قیمت تمام شده تحمیل میشود که از جیب مصرف کننده برداشت میشود.مسولین وزارت سمت هم که یا شریکند وسا در خواب زمستانی فرو رفته اند.
آقای وزیر صمت و یا سمت، نگفتند چقدر ارزان می شود.گران شدن خودرو به چند ده میلیون تومان، ارزان شدن به چند ده هزار ریال......
اگر مثل زمان نعمت زاده کمپین نه به خودرو ایرانی گفته شود دیگر هیچکدام جرائت نمی کنند اینگونه عمل کند پراید ۵میلیونی اسقاطی و خودروهای بی کیفیت ایرانی باید تحریم شود تا این رانت بزرگ دولتی درش تخته شود انشاالله
متاسفانه.مردم مقصرن ک هجوم میارن ثبت نام میکنن،بخدا اگه مردم همدلی داشتیم و هیچکس سراغ خودروهای این دوتا شرکت نمیرفتن بعد مجبور میشدن قیمتاشونو بیارن پایین،هرچند کل مردم مقصرن ک هجوم میارن و ثبت نام میکنن
وزیر صمت پس از صدور مجوز افزایش قیمت خودرو: سال آینده قیمت‌ها کاهش می‌یابد/

بزک نمیر بهار می یاد کنبزه با خیار میاد..............................
صد رحمت به نعمت زاده و باقی وزرای سابق صنعت ومعدن............................
این وزیر صمت هم بی کفایت است اوهم به فکر مردم نیست
وقتی رییسی رییس جمهور باشه این افراد بی کفایت هم باید وزیر بشن جای تعجب نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار