بازدید 3903

شمار مبتلایان جهانی کرونا از ۲۶۸ میلیون نفر گذشت

گزارش‌ مراکز رسمی نشان می‌دهد، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا بامداد پنجشنبه به ۲۶۸ میلیون و ۳۰ هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵ 09 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از مرکز وب سایت آماری ورلد میترز (worldometers) که جدید ترین آمار مبتلایان به همه‌گیری کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌کند، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۵ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۸۵۹ نفر رسیده است.

براساس آمارهای وب سایت ورلد میترز، آمریکا، هند، برزیل، انگلیس، روسیه و ترکیه به ترتیب دارای بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.

روند ابتلا و مرگ و میر در آمریکا مجددا روند صعودی پیدا کرده است بطوری‌که در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۲۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر شمار مبتلایان آمریکا به ۵۰ میلیون و ۳۹۰ هزار نفر و مرگ و میر کرونایی آن به بیش از ۸۱۳ هزار نفر رسیده است.

روسیه در ماه های اخیر با روند صعودی مبتلایان همراه بوده است بطوری‌که در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۷۹ بیمار کرونایی در این کشور جان خود را از دست دادند.

روند مبتلایان در حالی در کشورهایی مانند آمریکا افزایش یافته است که به تازگی سویه جدیدی از کرونا تحت عنوان اومیکرون شیوع پیدا کرده است.

براساس آخرین رصدهای خبری، سویه جدید ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی شده، دستکم در ۲۴ کشور جهان سرایت کرده و این در حالی است که با ورود به فصل زمستان، بخش‌هایی از اروپا همچنان از افزایش ابتلا به از سویه «دلتا» رنج می‌برد.

در حالی که قابلیت انتقال سویه اومیکرون بیش از گونه های قبلی است، مایکل رایان مدیر برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت از بین رفتن خاصیت محافظت واکسن در برابر این سویه را بسیار بعید دانست و گفت: داده های اولیه نشان نمی دهد که این وضعیت، وخیم تر باشد. در واقع، مسیر به سمت شدت و حدت کمتر سوق دارد.

مراکز سلامت اتحادیه اروپا نیز خبر دادند که ترکیب و تطبیق واکسن های تائید شده کووید – ۱۹ می تواند برای دوره های اولیه و دُزهای تقویتی مورد استفاده قرار گیرد این درحالیست که این منطقه باید در آستانه تعطیلات کریسمس با افزایش موارد ابتلا مقابله کند.

آژانس دارویی اروپا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کردند شواهد نشان می دهد که ترکیب واکسن های ناقل ویروسی و واکسن های mRNA، سطح خوبی از آنتی بادی ها در برابر ویروس کرونا را ایجاد می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر