بازدید 16081
بسته ویدیویی «تابناک»

اعترافات جذاب جیمی فرانتیانو، رئیس مافیای لس‌آنجلس و پدرخوانده واقعی / دفاعیات متهمان نازی در دادگاه نورنبرگ / سکوت مطلق در زندگی بشر چه تاثیری دارد؟ / سرا د استرلا پرتغال در آغوش برف / چگونه یک مرد نفسش را ۲۳ دقیقه نگه داشت؟

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳ 08 December 2021

اعترافات جذاب جیمی فرانتیانو، رئیس مافیای لس‌آنجلس و پدرخوانده واقعی / تهران در کنترل انقلابیون / دفاعیات متهمان نازی در دادگاه نورنبرگ / سکوت مطلق در زندگی بشر چه تاثیری دارد؟ / سرا د استرلا پرتغال در آغوش برف / چگونه یک مرد نفسش را 23 دقیقه نگه داشت؟

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


اعترافات جذاب جیمی فرانتیانو، رئیس مافیای لس‌آنجلس و پدرخوانده واقعی

جیمی فرانتیانو یکی از اعضای ارشد مافیای ایتالیایی در آمریکا بود که پس از اینکه احساس کرد مافیا قصد دارد، او را بکشد به آن‌ها خیانت کرد و خبرچین اف‌بی‌آی شد. فرانتیانو یک پدرخوانده واقعی است که فقط شمایلی از او را در فیلم‌هایی چون پدرخوانده دیده‌ایم. اعترافات فرانتیانو نقش مهمی در محکومیت چهره‌های مطرح مافیا داشت و یکی از منابع ارزشمند برای درک ساز و کار داخلی این سازمان مخوف و مخفی بود و بسیاری از شایعات و گمانه زنی‌ها در مورد مافیا را تایید می‌کرد. در این اعترافات که بعد‌ها در کتابی منتشر شد، او به روابط مافیا با سیاست‌مداران، درخواست ترور فیدل کاسترو از مافیا توسط سی‌آی‌ای، نفوذ مافیا در اتحادیه‌های کارگری و حتی همکاری مافیا با رژیم اسرائیل برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای خرید سلاح اشاره می‌شود. این اعترافات تکان دهنده این عضو سابق مافیا را که نهایتا در سال ۱۹۹۳ در اثر بیماری آلزایمر از دنیا رفت با زیرنویس فارسی در ویدیو تابناک ببینید.

 


دفاعیات متهمان نازی در دادگاه نورنبرگ

پس از شکست نیرو‌های محور و تصرف آلمان توسط نیرو‌های متفقین به اصرار آمریکا برای جنایت‌کاران جنگی دادگاهی تشکیل شد که به دادگاه نورنبرگ مشهور است. این دادگاه دوران جدیدی در قوانین بین‌المللی حقوق بشر ایجاد کرد، چون پیش از آن هیچ دادگاهی برای جرایمی از این دست و در این مقیاس شکل نگرفته بود. هشت قاضی آمریکایی، انگلیسی، روسی و فرانسوی قضاوت را به عهده گرفتند و ۲۲ تن از مقامات نظامی، سیاسی و اقتصادی آلمان را که رهبری این کشور در دوران جنگ در دست داشتند محاکمه کردند. هیتلر، هیملر که رئیس وافن اس اس بود و یوزف گوبلز رئیس تبلیغات نازی پیش از دستگیری خودکشی کردند و گورینگ که فرمانده لوفت‌وافه (نیروی هوایی آلمان) بود، پش از محکومیت و پیش از اینکه اعدام شود خودکشی کرد. در این ویدیو می‌توانید آخرین دفاعیات چند تن از مهمترین متهمان این دادگاه را که سعی در توجیه جنایات خود می‌کنند، ببینید. گورینگ، فرمانده لوفت‌وافه، یواخیم فون ریبنتروپ، وزیر امور خارجه ، ویلهلم کایتل، رئیس ستاد فرماندهی نظامی هیتلر و ارنست کالتنبرنر، رئیس سازمان امنیت ـ که متهم به اجرا کردن آخرین راه حل بود ـ به اعدام محکوم شدند. همچنین آلبرت اشپر وزیر تسلیحات به ۲۰ سال زندان محکوم گشت.

 


سکوت مطلق در زندگی بشر چه تاثیری دارد؟

صوت نقش مهمی در علم فیزیک دارد. درک سرعت و عملکرد امواج صوت منجر به پیدایش فناوری های گسترده ای شده است و همچنین در زمینه پزشکی و سلامتی بشر نیز روی آن تحقیق شده است. بر هیچکس پوشیده نیست که بدن انسان سطح مشخصی از صوت را می‌تواند دریافت کند و آلودگی صوتی برای سلامت و زندگی بشر خطرناک است. شرکت M3 یک شرکت آمریکایی مستقر در ایالت مینه سوتا است که در زمینه فناوری های مختلف یه تحقیق و تولید می‌پردازد. آنها توانسته اند اتاقی را طراحی کنند که در آن سکوت مطلق وجود دارد و با تحقیق بر روی روشهای جلوگیری از پژواک صوت بتوانند در آینده آلودگی صوتی را مهار کنند.

 

 

سرا د استرلا پرتغال در آغوش برف

«سرا د استرلا / Serra da Estrela» یک رشته کوه در پرتغال به ارتفاع ۱۹۹۳ متر است. تصاویر این کوهستان را در آغوش برف با کیفیت ۴K تماشا می‌کنید.

 


چگونه یک مرد نفسش را ۲۳ دقیقه نگه داشت؟

شاید باورتان نشود، اما یک مرد توانسته ۲۳ دقیقه زیر آب نفسش را زنده نگه دارد و زنده بماند؛ اما چگونه؟ این ویدیو را ببینید و پاسخ این پرسش را بیابید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل