بازدید 8878
برای ردگیری انفجار‌های هسته‌ای

ماهواره جدید آمریکا در مدار زمین قرار گرفت

نیروی فضایی آمریکا در ماموریتی یک میلیارد دلاری، ۲ ماهواره با فناوری دارای انواع حسگر‌ها و آزمایشگر‌های پیشرفته را در مدار زمین قرار داد که توانایی ردگیری انفجار‌های هسته‌ای را دارند.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳ 08 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از شبکه سی بی اس نیوز؛ این ماهواره‌ها توسط راکت اطلس پنج یونایتد لانچ الیانس دارای موتور ساخت روسیه با ۲ روز تاخیر به علت نشت سامانه زمینی پیشران و وزش باد نامساعد، از پایگاه نیروی فضایی امریکا در کیپ کاناورال به مدار زمین انتقال داده شدند.

از آنجا که این ماهواره‌ها در مدت ۲۴ ساعت یک دور چرخش خود را به دور زمین کامل می‌کنند، در آسمان ثابت و مستقر به نظر می‌رسند و امکان برقراری تماس با آنتن‌های ثابت زمینی را دارند.

به گفته مقام‌های آمریکا؛ هزینه این برنامه فضایی یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار برآورد شده که شامل حمل و استقرار ۲ ماهواره ساخت شرکت هوافضایی نورثروپ گرومن حامل چندین ابزار و بسته‌های آزمایشی است.

سامانه ردگیر آزمایش‌های هسته‌ای این ماهواره، توسط سازمان ملی امنیت هسته‌ای امریکا ساخته شده است.

رسانه‌ها می‌گویند که رقابت تسلیحاتی روسیه و آمریکا در فضا آغاز شده است و هفته گذشته روس‌ها در تلاش برای آزمایش سلاح ضدماهواره، توانستند یک ماهواره از کار افتاده روسیه را در فضا نابود کنند.

وزارت دفاع روسیه روز ۱۶ ماه نوامبر جاری با تایید استفاده از سلاح ضدماهواره برای نابودی یک ماهواره از کار افتاده روسی اعلام کرد که لاشه و قطعات ماهواره نابود شده از فاصله ۶۰-۴۰کیلومتری ایستگاه فضایی بین المللی عبور کرد.

آمریکا به این اقدام روسیه اعتراض کرد و آن را نگران کننده خواند.

دیمیتری راگوزین رئیس شرکت دولتی فضایی روس کوسموس روسیه روز یکشنبه در گفتگو با رادیو «وستی اف. ام» اعلام کرد که مسکو نگران تلاش‌های آمریکا و ناتو برای انتقال تسلیحات خود به فضاست و تلاش‌های آمریکا و ناتو برای استقرار حاملان تسلیحات به مدار کره زمین در فضا نگران کننده است.

وی خاطرنشان کرد که روسیه از مدت‌ها پیش سلاح ضدماهواره‌ای در اختیار داشته و شرکت روس کوسموس، لاشه و قطعات ماهواره نابود شده با سلاح ضدماهواره‌ای روسیه را همچنان رصد می‌کند و این اشیا، ایستگاه فضایی بین المللی را تهدید نمی‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها