بازدید 54797
۶

همه چیز درباره جام عرب + جدول قهرمان‌های قبلی

کد خبر: ۱۰۹۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 08 December 2021

عرب کاپ یا به عبارتی دیگر "مسابقات قهرمانی جام ملت‌های جهان عرب"، از سال 1963 تا کنون برگزار شده که طی هیچ دوره‌ای، نه چنان امکانات بی‌نظیری استفاده شده و نه این حجم از تبلیغات به چشم آمده است.

جالب است بدانید این دوره، اولین دوره‌ای است که مسابقات زیر نظر فدراسیون جهانی فوتبال برگزار می‌شود و فیفا، مسئولیت برگزاری آن را بر عهده گرفته است. تا پیش از این، اتحادیه فوتبال کشورهای عربی مسئول برگزاری تورنمنت مذکور بود.

 

عرب کاپ 2021، تاریخ 58 ساله‌ای که قربانیِ پروپاگاندا شد

 

ایده برگزاری این تورنمنت، ابتدا در سال 1957 توسط ناصيف مجدلاني، روزنامه نگار لبنانی داده شد و 6 سال بعد، اولین دوره این مسابقات، سال 1963 به میزبانی بیروت برگزار شد که در نهایت، تونس به عنوان قهرمانی رسید. دو دوره دیگر از این تورنمنت در سال‌های 1964 و 1966 برگزار شد که کویت و عراق، به ترتیب وظیفه میزبانی را بر عهده داشتند. جام قهرمانی هر دو دوره را عراقی‌ها بالای سر بردند.

همه چیز درباره جام عرب و قهرمان‌های ادوار گذشته

پس از قهرمانی عراق، این تورنمنت با وقفه‌ای به مدت حدوداً دو دهه مواجه شد و سپس در دهه 80، عرب کاپ مجدداً به تقویم مسابقات فوتبال در جهان عرب بازگشت. برنامه چهارمین دوره از این مسابقات، برای سال 1982 ریخته شده بود اما جنگ لبنان، رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی بخش فلسطین، تمامی برنامه‌ها را به هم ریخت.

 

عرب کاپ 2021، تاریخ 58 ساله‌ای که قربانیِ پروپاگاندا شد

 

سرانجام، در سال 1985 چهارمین دوره این مسابقات به میزبانی عربستان سعودی برگزار شد و باز هم عراق، جام قهرمانی را بالای سر برد. 1988، اردن میزبانی را بر عهده گرفت و باز هم یک نام تکراری به عنوان تیم قهرمان بر سر زبان‌ها افتاد. نوار قهرمانی‌های متوالی عراق را سرانجام مصر پاره کرد و قهرمانی در دو دوره متوالی هفتم و هشتم، سهم عربستان سعودی شد. قطر، میزبان عرب کاپ 1998 بود اما تفاوت سطح امکانات و کیفیت برگزاری مسابقات در دو مرتبه میزبانی قطر، از زمین تا آسمان است.

 

سال 2009، به سبب نبود اسپانسر برای برگزاری مسابقات، نهمین دوره از این تورنمنت برگزار نشد و سال 2012، عربستان سعودی میزبانی را بر عهده گرفت. اکنون نیز قطر برای دومین مرتبه میزبانی از مسابقات را بر عهده دارد و مراکش، مدافع عنوان قهرمانی است. تیمی که صعودش به دور بعد قطعی شده و برای صدر نشینی در گروه c، امشب از ساعت 18:30 به مصاف عربستان سعودی می‌رود.

 

عرب کاپ 2021، تاریخ 58 ساله‌ای که قربانیِ پروپاگاندا شد

 

قطر نیز شانس اول قهرمانی به حساب می‌آید اما برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی، باید از سد امارات بگذرد. لذتِ تماشای این مسابقات در چنین سطح بالایی از امکانات را از دست ندهید.

منبع:میدان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
اسرائیل رو هم دعوت کنند.؟؟؟........
ایران راهم دعوت کنند ....
جای اسراییل خالیست!!!!!
جای ابرقدرت فوتبال آسیا ایران واقعاً در این جام خالیه
شک ندارم اگه ایران تو این جام باشه قطعا شانس اول و مدعی اول قهرمانیست
هم از نگاه کارشناسان و هم از نگاه دیگر کشورها
خنده دار ترین حرف اینا که بگیم جای ایران خالیه و بدتر از اون اینکه ایران اابر قدرت اسیا هس .خخخخخ
اسرائیل که کشور نیست . یک گروه تروریست هست که ثروت زیادی دارند و در واقع گاو شیرده واقعی برای آمریکا هست،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار