بازدید 8450

سازمان لیگ دستش را از جیب باشگاه‌ها در نمی‌آورد!

کد خبر: ۱۰۹۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ 07 December 2021

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان هفته گذشته با حمایت از طرح واگذاری تبلیغات محیطی به باشگاه‌های لیگ برتری از طرح مدیرعامل استقلال استقبال کرد و در این رابطه گفت: با طرح اجرای تبلیغات محیطی به باشگاه کاملاً موافقیم و قرار است این طرح از سوی باشگاه پرسپولیس هم به اجرا در بیاد.

پس از این اتفاق مدیرعامل استقلال با حضور در سازمان لیگ و ملاقات با حیدر بهاروند مقدمات قانونی کار را پس از چند هفته کش‌مکش انجام داد و توافق نهایی حاصل شد؛ به شکلی که استقلال در دیدار دربی با استفاده از امتیاز تبلیغات محیطی اقدام به درآمدزایی از این محل کرد.

پس از استقلال نوبت به پرسپولیسی‌ها رسید و آن‌ها رسماً اعلام کردند در بازی هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر در دیدار برابر هوادار از این مزیت استفاده خواهند کرد تا درآمدزایی از این محل را به این ترتیب آغاز کنند، همزمان هر دو مدیرعامل با انتشار نامه‌ای رسمی از شهاب‌الدین عزیزی خادم به خاطر موافقت با این طرح تشکر کردند تا مشخص شود رئیس فدراسیون فوتبال همگام با وزیر ورزش و جوانان به اجرای این طرح واکنش مثبت نشان داده است.

اما در کمال ناباوری از شب گذشته سایت رسمی سازمان لیگ با انتشار مصاحبه‌های متعدد از مدیران عامل برخی باشگاه‌های لیگ برتری خواستار عدم اجرای این طرح و بازگشت زمام امور تبلیغاتی به این سازمان شده، تا نشان دهد به رغم توافق با مدیران باشگاه استقلال کاملاً از اجرای این طرح ناراضی هستند و عدم رضایت خود را با این حرکت اعتراضی علنی کردند.

اما سوال اینجاست چرا آن‌ها از دسترسی باشگاه‌ها به حقوق اولیه خود ناراضی هستند؟ مگر جز این است که آن‌ها در این میان از سود ۳۰ درصدی از محل درآمد باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برخوردار می‌شوند، پس دلیل این مدل کارشکنی و رفتار‌های یکسویه چیست؟

انتشار مصاحبه از قول مدیران باشگاه‌های مخالف در رسانه رسمی سازمان لیگ بیانگر این واقعیت است که مدیران این سازمان حتی حاضر به پذیرش نظر مقام بالادستی خود در مجموعه فوتبال هم نیستند؟ در حالی که رئیس سازمان لیگ زیر مجموعه مدیریتی رئیس فدراسیون فوتبال است!

رفتار غیرمسئولانه مدیران سازمان لیگ به هیچ عنوان جای دفاع ندارد، در شرایطی که قانوناً باشگاه‌های فوتبال می‌توانند برای افزایش درآمد‌های خود از هر راهکار قانونی سود ببرند، اما انتشار نظرات مخالف و همسو با مدیران سازمان لیگ به نوعی تلاش برای بر هم زدن نظم حاکم در حوزه فوتبال ایران است؟

رسانه رسمی سازمان لیگ تا به امروز صرفاً در جهت اطلاع رسانی آئین‌نامه ها، مقررات بازی‌ها و اعلام اسامی داوران و ناظران بازی‌های فوتبال فعالیت می‌کرد، اما چه شد که آن‌ها به یکباره تصمیم به انتشار نظر مخالفان واگذاری تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها افتادند. آیا این رفتار ماجراجویی جدیدی برای برهم زدن آرامش جامعه فوتبال نیست؟

مدیران این سازمان تا به امروز بار‌ها اعلام کردند وظیفه آن‌ها دفاع از حقوق باشگاه‌هاست و به عنوان مجری برگزاری مسابقات فراتر از قانون عمل نمی‌کنند؛ پس چه شده که دوستان در رأس سازمان لیگ پس از موافقت بالاترین مقام دستگاه ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال سراسیمه واکنش نشان دادند و نظر خود را در قالب مخالفت مدیران باشگاه‌های لیگ برتری منتشر می‌کنند؟

عزیزی خادم باید پاسخگوی این رفتار جزیره‌ای در زیر مجموعه خود باشد که چگونه یک رسانه رسمی به این شکل دستخوش رفتار‌های سلیقه‌ای قرار می‌گیرد؟ مگر جز این است که آن‌ها باید در راستای اهداف و سیاست گذاری‌های مدیریت فوتبال عمل کنند؛ پس این رفتار بر اساس چه تفکری اجرا شده و چه کسی سفارش این مصاحبه‌ها را به روابط عمومی سازمان لیگ داده است؟

به نظر می‌رسد وقت آن رسیده دستگاه‌های نظارتی پشت پرده مخالفت‌های هماهنگ شده و سازمان یافته در مجموعه مدیریت سازمان لیگ را به صورت ویژه بررسی کنند که چرا یک جریان خاص با این اتفاق مخالفت می‌کند. از طرفی پای منافع چه اشخاصی در میان است که این حجم از مخالفت در این پروسه دیده می‌شود؟ چرا به جای این واکنش‌های غیر مسئولانه شفاف‌سازی اساسی در نحوه درآمد‌های حاصله در فصول اخیر از محل تبلیغات محیطی صورت نمی‌گیرد که هواداران فوتبال و باشگاه‌های لیگ برتری متوجه شوند چه میزان درآمد از این محل نصیب باشگاه‌ها و سازمان لیگ شده است؟

در هر صورت به نظر می‌رسد سازمان لیگ فدراسیوت فوتبال بعد از شکست در تقابل با باشگا‌های فوتبال به خصوص استقلال، حالا در تقابلی جدید مقابل وزیر ورزش و جوانان قرار گرفته است و با وجود توصیه‌های مسئول اول ورزش کشور مبنی بر واگذاری حقوق اولیه باشگاه‌ها به آنها، همچنان به دنبال تداوم زیاده‌خواهی‌های خود در فوتبال است تا دست دایه‌های مهربان‌تر از مادر همچنان در جیب فوتبال و باشگا‌ه‌های بیچاره باشد و کماکان از این سفره لایزال ارتزاق کنند.

منبع:خبرگزاری قوه قضاییه

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار