بازدید 38474

بارش برف و باران در ۱۱ استان

سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در ۱۱ استان همچنین افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس تا دو متر هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۹۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 07 December 2021

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش برف، باران و کولاک برف، مه و وزش باد شدید موقت فردا (۱۷ آذرماه) برای استان‌های آذربایجان غربی و کردستان و پنج‌شنبه (۱۸ آذرماه) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، گیلان، مازندران و قزوین پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال کولاک برف در گردنه‌های کوهستانی، احتمال تاخیر در پروازها، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها و احتمال آبگرفتگی محدود معابر وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در عبور از جاده‌های بین شهری به‌ویژه گذرگاه‌های کوهستانی و تجهیز خودروها به وسایل زمستانی، آمادگی راهداری، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری آورده است: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی از ۱ تا ۱.۵ متر و در نواحی فراساحلی تا ۲ متر جمعه (۱۹ آذرماه) در خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و شنبه (۲۰ آذرماه) در خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان دور از انتظار نیست.

احتمال آسیب رسیدن به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و نیمه سنگین و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار