بازدید 49348
پیمانه اقتصادی

رئیس جمهور: تورم کنترل شده و رو به کاهش رفته است/ خبر خوش مالیاتی برای واحد‌های تولیدی/ طرح ساماندهی صنعت خودرو مجدد به مجلس بازگشت/ واکنش همتی به توقف چاپ پول در دولت/ قیمت دلار به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون مقابله با خلق پول و تورم با کاهش ناترازی بانک‌ها، نوسان بورس در سومین روز هفته، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، طلای سیاه گران شد، مالیات بر اصل قیمت طلا حذف می‌شود و آخرین وضعیت واردات کالا‌های اساسی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۹۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲ 06 December 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون مقابله با خلق پول و تورم با کاهش ناترازی بانک‌ها، نوسان بورس در سومین روز هفته، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ طلای سیاه گران شد، مالیات بر اصل قیمت طلا حذف می‌شود و آخرین وضعیت واردات کالا‌های اساسی را در بر دارد.

رئیس جمهور: تورم کنترل شده و رو به کاهش رفته است

سید ابراهیم رئیسی در سومین گفتگوی تلویزیونی با مردم در آستانه یکصدمین روز فعالیت دولت سیزدهم گفت: امروز سه ماه از کار دولت می‌گذرد و حقوق و دستمزد در کشور بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت می‌شود. غیر از آنکه شما و عزیزان اقتصادی این نکته را می‌دانید، مردم عزیزمان بدانند ما در هر ماه علاوه بر هزینه‌هایی که خودمان داریم، هزینه‌هایی هم داریم که در دولت قبل انجام شده است. قبلا خرج شده و ما باید الان پرداخت کنیم. هر ماه به طور متوسط ۱۰ هزار میلیارد تومان دولت پرداخت می‌کند.

دکتر رئیسی در پاسخ به این که این پول شامل چه هزینه‌هایی است خاطرنشان کرد: این هزینه مربوط به سر رسید اوراقی است که دولت باید پرداخت کند؛ یعنی علاوه بر هزینه‌های جاری این دولت باید به طور متوسط ۱۰ میلیارد تومان در ماه بابت فاکتورهایی که از قبل هزینه شده پرداخت کند. این هم اضافه است بر آنچه باید پرداخت شود. رئیس جمهور با اشاره به اینکه تاکید شده است که از بانک مرکزی استقراض نشود، گفت: اگر بخواهم روشن بگویم، استقراض از بانک مرکزی یعنی خلق پول، یعنی آثار تورمی که مردم احساس می‌کنند. امروز آثار تورمی که مردم می‌بینند برای تصمیماتی است که از گذشته گرفته شده و امروز آثار آن در سفره و زندگی مردم مشاهده می‌شود. اگر ما امروز از بانک مرکزی استقراض داشته باشیم، حتما آثار آن بعد از چند ماه در زندگی مردم آشکار خواهد شد، لذا گفتیم که باید پرداخت‌ها بدون استقراض از بانک مرکزی انجام شود.
 
آیت‌الله رئیسی افزود: در این سه ماه دولت در این زمینه موفق بود. بعد از این هم قرار ما این است که نسبت به خلق پول به طور جد حساس باشیم. نسبت به افزایش نقدینگی، نسبت به هر اقدامی که در جامعه تورم ایجاد کند، باید حساسیت داشت. الان بودجه ۱۴۰۱ در دولت مورد بحث است و همه تلاش ما بر این است که ساختارهای بودجه به نحوی تنظیم شود که بتواند ضد تورم باشد. گزارشی هم که در این مدت از مراکز آماری داریم، حاکی از این است که تورم کنترل شده و رو به کاهش رفته است. رئیس جمهور اظهار داشت: این برای ما خبر خوبی است که تورم کاهش یابد؛ اما این باید ادامه پیدا کند. یعنی اقدامات ضد تورمی باید همواره انجام شود تا بتواند هم گرانی را کنترل کند و هم تورم را کاهش دهد. این هم اقدام دوم بوده است.

واکنش همتی به توقف چاپ پول در دولت

رئیس کل سابق بانک مرکزی به ادعای دولت مبنی بر توقف چاپ پول واکنش نشان داد.  پیش از این، رئیس جمهور ضمن اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه مبنی تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی در دوره استقرار دولت سیزدهم، بر تداوم روند تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی تا پایان سال نیز تاکید کرده بودند. 

در این زمینه، عبدالناصر همتی، رئیس کل سابق بانک مرکزی در واکنش به توقف چاپ پول گفت: تامین مالی دولت از بانک‌ها و برداشت آن‌ها از بانک مرکزی تا رقم ۸۰ همت در پایان آبان ماه همان چاپ پول است. وی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: خرید ارز دولت با نرخ نیمایی توسط بانک مرکزی در رشد پایه پولی نمایان خواهد شد و کندی رشد پایه پولی بخشی به‌دلیل تامین واردات دارو و نهاده با منابع بانک مرکزی است. 

 

مقابله با‌ خلق پول و تورم ‌با کاهش ناترازی بانک‌ها‌

سبحانیان معاون وزیر اقتصاد گفت: از نظر وزارت اقتصاد، یکی از مهمترین وظایف و کارکردهای شبکه بانکی این است که در خدمت تولید و فعالیت‌های مولد اقتصادی در کشور قرار داشته باشد. از طرف دیگر، این انتظار وجود دارد که نظام بانکی به‌گونه ای عمل کند که نسبت‌های مرتبط با سلامت نظام بانکی رعایت شود و عملکرد آن منجر به خلق پول بی‌ضابطه و افسار گسیخته که به نقدینگی و تورم دامن می‌زند، نشود.  وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی وظیفه نظارت دقیق بر شبکه بانکی اعمال کند، تصریح کرد: کاهش ناترازی بانک‌ها و نظارت بر بانک‌های مشکل‌دار باید با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا از تشدید خلق نقدینگی و تورم در اقتصاد جلوگیری شود. شفافیت مالی در نظام بانکی از دیگر مباحثی است که از نظر وزارت اقتصاد از اهمیت بسزایی برخوردار است. در همین رابطه با دستور وزیر اقتصاد برای نخستین بار صورت مالی بانک ملی منتشر شد که پس از آن بابی برای نقد و بررسی کارشناسی عملکرد آن بانک به وجود آمد.

نوسان بورس در سومین روز هفته

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۴۸۶  واحدی معادل ۰.۶۴ درصدی به یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۲۵۲ واحد رسید، حال در معاملات امروز بازار سرمایه، نماگر کل بورس در لحظه انتشار این پیمانه با رشد  همراه شده است.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۳۱۹ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۶ درصد معادل ۶۷ هزار و ۲۸۰ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۹۹۱ تومان رسیده است.

خبر خوش مالیاتی برای واحدهای تولیدی

سخنگوی دولت گفت: هیات وزیران با پیشنهاد وزیر اقتصاد و امور دارایی مبنی بر معافیت مالیاتی ۵ درصدی واحدهای تولیدی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت و آن را مصوب کرد.

آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی

سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک ایران در خصوص آخرین وضعیت تجارت خارجی کشور در گفتگو با مهر اعلام کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری، ۲۰ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۷۸۳ تن انواع کالاهای اساسی به ارزش ۱۲ میلیارد و ۴۳۶ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۳۶۸ دلار، مجموع کل کالاهای اساسی وارد و ترخیص شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد از لحاظ وزنی و ۶۲ درصد به لحاظ ارزش رشد پیدا کرده است. همچنین این میزان کالای ترخیص شده، ۷۵ درصد وزن و ۳۸ درصد ارزش کل واردات در طی مدت مذکور است.

وی ادامه داد: از این میزان، هفت کالا ارز ترجیحی دریافت می‌کنند که مجموع آنها ۱۷ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۱۹۲ تن است که ۶۶ درصد کل واردات ما را دربرگرفته است. ارزش این کالاها طی مدت مذکور، ۹ میلیارد و ۸۷۷ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۵۵۱ دلار است.

 

واردات کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی

طبق اعلام سخنگوی گمرک واردات هفت قلم کالایی که طی هشت ماهه سال جاری ارز ترجیحی دریافت کرده اند به شرح زیر است:

گندم: ۴ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۵۶۵ تن به ارزش ۱ میلیارد و ۴۴۷ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۱۰۹ دلار / افزایش ۸۰ درصدی در وزن و ۱۱۸ درصد در ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته.

ذرت: ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۲۱۸ تن به ارزش ۲ میلیارد و ۱۱۴ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۴۵۴ دلار / کاهش ۶ درصدی در وزن و افزایش ۳۲ درصدی در ارزش.

جو: ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۹۳ تن به ارزش ۶۸۵ میلیون و ۲۲ هزار و ۸۴۶ دلار / افزایش ۸۷ درصد در وزن و ۱۲۳ درصدی در ارزش.

دانه‌های روغنی: یک میلیون و ۸۸۵ هزار و ۶۹۶ تن به ارزش ۱ میلیارد و ۳۱۲ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۴۳۱ دلار / افزایش ۳۵ درصدی در وزن و ۸۳ درصدی در ارزش.

روغن‌های خوراکی: یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۵۲۵ تن به ارزش ۱ میلیارد و ۸۵۹ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۹۰۵ دلار / افزایش ۱۱۷ درصدی در وزن و ۲۵۹ درصدی در ارزش.

کنجاله سویا: یک میلیون و ۷۸۲ هزار و ۳۵۰ تن به ارزش ۹۸۳ میلیون و ۹۴ هزار و ۶۴۷ دلار / افزایش ۸۸ درصدی در وزن و ۱۵۱ درصدی در ارزش.

دارو و تجهیزات و ملزومات ضروری پزشکی: ۱۳ هزار و ۸۴۴ تن به ارزش ۱ میلیارد و ۴۷۵ میلیون و ۹۰ هزار و ۱۶۰ دلار / افزایش ۳۴ درصدی در وزن و ارزش.

طرح ساماندهی صنعت خودرو مجدد به مجلس بازگشت

شورای نگهبان مجددا با مصوبه مجلس در خصوص آزادسازی واردات خودرو مخالفت کرد. به گزارش ایسنا، شورای نگهبان با استناد به نامه رئیس هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام مجددا طرح ساماندهی صنعت خودرو را مغایر با سیاست های کلی نظام دانسته و آن را به مجلس بازگردانده است. در نامه شورای نگهبان به رئیس مجلس شورای اسلامی، آمده است که طرح ساماندهی صنعت خودرو ـ که  با اصلاحاتی در جلسه مورخ بیست و ششم آبان ماه یک هزار و چهارصد به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است ـ در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۹/۱۰ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده به شرح زیر اعلام نطر می گردد: با توجه به نامه شماره ۱۰۱۳۴۲/۰۱۰۱ مورخ ۱۴۰۰/۸/۲۶ رئیس هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نطام، که عینا به پیوست ارسال می گردد، در خصوص مغایرت این مصوبه با سیاست های کلی نظام، مصوبه در موارد مذکور نامه مغایر بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی شناخته شد. تصویر نامه  رئیس هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام به شورای نگهبان؛

طرح ساماندهی صنعت خودرو مجدد به مجلس بازگشت

طلای سیاه گران شد

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی افزایش قیمت فروش نفت عربستان سعودی برای مشتریان آسیایی و آمریکایی و ادامه مذاکرات هسته ای ایران و قدرتهای جهانی، بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت. بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در فوریه یک دلار و ۳۹ سنت معادل دو درصد افزایش یافت و به ۷۱ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ژانویه یک دلار و ۴۰ سنت معادل ۲.۱ درصد افزایش یافت و به ۶۷ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه رسید.

عربستان سعودی روز یکشنبه قیمت فروش همه گریدهای نفتی خود در ژانویه که به آسیا و آمریکا صادر می شوند را ۸۰ سنت نسبت به ماه پیش افزایش داد. این افزایش به رغم تصمیم هفته گذشته تولیدکنندگان اوپک پلاس برای ادامه افزایش ماهانه تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ژانویه اعلام شده است. قیمتها همچنین پس از این که مذاکرات میان ایران و قدرتهای جهانی برای احیای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ به نتیجه نرسید و دورنمای افزایش صادرات نفت ایران را نامعلوم کرد، تقویت شدند. مذاکرات قرار است هفته جاری ازسرگرفته شوند.

 

مالیات بر اصل قیمت طلا حذف می شود

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که از ۱۳ دی ماه و بر اساس قانون مصوب مجلس، مالیات بر ارزش افزوده از اصل قیمت طلا، جواهر و پلاتین حذف می شود.

سید نظام الدین موسوی با اشاره به اطلاعیه اتاق اصناف مبنی بر اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی ماه گفت: مجلس شورای اسلامی اوایل سال جاری با اصلاح مفادی از این قانون تغییرات مهمی در آن لحاظ کرد که از جمله می توان به فراهم شدن امکان شناسایی شرکت های کاغذی و معاملات صوری در این قانون اشاره کرد که با الزامی شدن ثبت معاملات در سامانه مودیان انجام خواهد شد. این گام بزرگی برای شفافیت مالیاتی در این بخش است. وی با اشاره به تغییر نحوه مالیات طلا در قوانین پیشین گفت: هم اکنون هر فردی طلا، جواهر یا پلاتین خریداری می کند، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده ای که پرداخت می کند شامل وزن این اقلام نیز می شود. یعنی اگر هر اندازه قطعه طلایی که خریداری می کند سنگین تر باشد، مالیات بیشتری هم شامل می شود اما با اجرای قانون جدید که از ۱۳ دی ماه خواهد بود، دیگر مالیات از وزن این کالاها دریافت نمی شود و خریدار فقط ۹ درصد مالیات بر اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده را پرداخت خواهد کرد که هزینه های خرید این اقلام را کاهش می دهد.  موسوی همچنین با اشاره به گنجاندن شرایط فروش نسیه در اخذ مالیات گفت: براساس قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده؛ پیمانکاران و فعالان اقتصادی که نسیه با مشتریان  کار می کنند پس از اینکه در سامانه مودیان نحوه دریافت وجه معامله خود را ثبت و ضبط می کنند، می توانند مالیات آن معامله را پس از دریافت اقساط آن از مشتری پرداخت کنند درحالی که تا کنون چنین نبوده است. 

 

قیمت دلار به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد؟

 

مجله سرشناس اکونومیست در ارزیابی شاخص‌های کلان اقتصادی ایران برای سال‌های آینده (تا سال ۲۰۲۶) پیش بینی کرده است که قیمت دلار آمریکا در یک کاهش ممتد به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد رسید. این مجله معروف معتقد است که توافق محدودی بر سر برنامه هسته‌ای ایران در مذاکرات وین انجام خواهد شد و پس از آن شاهد کاهش قیمت دلار آمریکا و سایر ارز‌های خارجی در بازار خواهیم بود، به طوری که دلار آمریکا در سال ۲۰۲۳ به ۱۸ هزار ۵۰۰ تومان خواهد رسید. اکونومیست پیش بینی کرده است که قیمت دلار در سال آینده میلادی ۲۰ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود و در سال ۲۰۲۳ به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد.
رئیس جمهور: تورم کنترل شده و رو به کاهش رفته است/ خبر خوش مالیاتی برای واحد‌های تولیدی/ طرح ساماندهی صنعت خودرو مجدد به مجلس بازگشت/ واکنش همتی به توقف چاپ پول در دولت/ قیمت دلار به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد؟
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵۲
آقاي رئيسي شما واقعا در ايران زندگي ميكنيد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
این چه سوالیه. خب معموله ایران هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
خیر عزیزم
سواره از پیاده خبر نداره
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
لابد ایشان هم از میوه فروشی سر کوچه احمدی نژاد خرید می کنند
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
رئیس جمهور: تورم کنترل شده و رو به کاهش رفته است
دوران صد رحمت به روحانی آغاز شد!
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
با آن حقوقها اصلا تورم نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
منظور این هست که رشد تورم کاهشی شده است ، نه اینکه تورم وجود ندارد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
نمره دولت رئیسی بعد از 4 ماه
-1-
به خاطر واکسن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
شتاب تورم کم نشده بلکه قدرت خرید مردم به شدت کم

شده از سوپر سر کوچه سئوال کن تا بهت بگه وضعیت
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
آقای همتی در نظر داشته باشه که 80 همت سال 1400 قابل مقایسه با 900 همت شال 1399 نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
ساذه ترین کاری که این دولت می تونست همون ماه اول بکند رفع تبعیض در پرداخت حقوق بود که با نصف روز آمارگیری و یک جمع وتفریق ساده قابل انجام بود که اینم نکرد
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
برای این حضرات ( مسوولین) تورم همیشه کنترل شده بوده وهست وخواهدبود
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
شانتاژهای روانی شروع شد ! قیمت دلار به ۱۸۵۰۰ تومان میرسد ؟؟؟؟!!!!
مگر کاهش تورم به گفتنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
به قول معروف قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دمب خروس را
خلاصه گزارش جناب رییسی به مردم

همه چی آرومه ، ما چقدر خوشبختیم !!!!!!؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
خلاصه گزارش رئیسی به مردم: کارهایی که از دید مردم مثبته کار ماست(واکسیناسیون) و کارهای منفی(معیشت و اقتصاد) بعلت بی تدبیریهای دولت قبل بوده
اگه تورم کنترل شده پس پراید ۲۰۰ میلیونی چی میگه؟
چرا رانت تهیه و توزیع خودرو یه مملکت رو سپردین به محتکرا چرا من که به خورو برای کارم نیاز دارم نمیتونم تهیه کنم و یه وانت وسیله کارم رو میذارم رو موتور با خطرات زیاد برا خودم و دیگران جابجا میکنم در حالی که انبارای خودرو ساز ها پر از ماشینه؟
شعار تا کی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
اهوازی جان
یه تحقیقی در مورد تفاوت تورم و قیمت بکن
میگه تورم کم شده نه قیمت
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
جواب ۱۰۲۵: بله از نرخ ارز معلومه سرعت تورم کم شده
دوست داری خودتا گول بزنی؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
نرخ ارز گویای تورم نیست. بخصوص در بازار هیجانی مثل بازار ارز ایران که تا پخ میکنی دلالا قیمت رو میکشن بالا.
اون چیزی که ما میبینیم قیمتها با شتاب بیشتری در حال افزایش هستند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
شما بصیرت ندارید:))))
رئیس جمهور: تورم کنترل شده و رو به کاهش رفته است

پیشنهاد می کنم رییس جمهور یک کیلو ماست بخره تا متوجه واقعیت بشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
دیگه چی؟ رئیس جمهور بره ماست بخره؟ مگه اینجا اروپاست که مقامات با مردم عادی تفاوتی نداشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
متوجه نمیشه چون هیچوقت ماست نخریده !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
اونجا آلمان که مرکل خودش می رود کلم قمری و اسفناج می گیره..
اینجا بعضی مقامات سالهاست از دفتر خود بیرون نیامدند.
سرموشت بورس چی شد ؟
چرا رئیس جمهور در این خصوص صحبت نکردند ؟
بله که می رسه فقط اگه زودتر سه تا صفرش رو بذارن
با سلام واحترام
برای ارزیابی ودادن نمره به عملکرد دولت طی این مدت از نظر مردم، می بایست به عوامل زیر نمره داده شود.
1-رفع تحریم هابا توافق با آمریکا،از این نظر تاکنون نمره قبولی نمی گیرند.
2-کاهش قیمت اجناس وهمچنین قیمت مسکن وخودرو،متاسفانه دراین خصوص هم نمره قابل قبولی نمی گیرند.
3-کنترل کرونا ، فقط دراین زمینه موفق عمل کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
درمورد کرونا هم واقعیت اینه که مذاکرات مربوط به واکسن رو کاملا دولت قبل انجام داد، بیست روزه که نمیشه واکسن وارد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
کنترل کرونا هم تو دولت قبلی انجام گرفته بود منتهی در این دولت تسریع داده شد.
اگر دولت دلار را به 18500 برساند خدایی در دوره بعد در انتخابات شرکت میکنم و دیگران را هم به شرکت در انتخابات تشویق میکنم و به ایشان(رئیسی) رای میدهم در غیر اینصورت اصلا در انتخابات شرکت نخواهم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
به کجا رسیدیم که دلار 3 تومانی بشه 18 تومن که اونم نمیشه میگیم باز در انتخابات شرکت میکنیم.. وای بر ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
منظورش ارز 4200 تومانی هست که میشه 18500
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
خوش به حالت که به 18500 راضی هستی
ما یه پلک زدیم از 3000 تومن رفت 30 هزار تومن. این قیمت های وسط رو اصلا ندیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
نه تورو خدا شرکت هم بکن! کی میخواین درس عبرت بگیرین
ناشناس
| - |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
کاهش ارزش دلار از سی به بیست هزار تومان میتواند باعث شود که صادرات کاهش یافته و واردات افزایش یابد و کارگاههای تولیدی داخلی تضعیف شوند و اشتغال کم شود... هر تغییری اثرات خوب و بد دارد... دولت باید مواظب باشد که کاهش ارزش دلار رونمایی نشود و آن را در سطح همان قیمتی که مردم عادت کرده اند نگه دارد... و از کاهش ارزش دلار خوشحال نباشیم
به حق چیزهای نشنیده
مثلا چه چیزی کاهش یافته؟؟!!! خودرو، مسکن، درمان، خوراک، پوشاک و ... پس چرا ما مردم این کاهش را احساس نکردیم؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
همه چی کاهش پیدا کرده غیر از این چیزایی که گفتی
حرف زدن تا عمل کردن خیلی فرق داره

اجازه بدید چند ماه دیگه معلوم میشه

روحانی و محمود هم از این حرفا میزدن.
تورم کنترل شده و من امروز فهمیدم چون تا دیروز که پراید به 180 میلیون رسیده بود فکر کنم امروز زیر 130 میلیون باشه .
کدام کنترل تورم؟! تورم اعلامی خودتان 60% است و تورم واقعی 600%!
دولت تنها با گران کردن کالا و خدمات و گران کردن دلار می تواند مالیات ارزش افزوده و مالیاتهای دیگر بیشتر برای کسری بودجه و دیگر مخارج فراهم کند و ملت را بدبخت تر نماید! ادعای افزایش نقدینگی و کسری بودجه و تحریم ها و غیره همه بهانه است برای سر پوش گذاشتن بر گرانی ها!
می شه آدرس کوچه رئیس جمهور را بدین که ما بریم از بقالی سر کوچه اونها که اجناسش ارزون شده و تورمش کم شده خرید کنیم
تورمی که ما میبینیم داره روزبروز بالاتر میره و کمرمونو شکونده .تورمی که رییسی میگه کجاست که ما ندیدیمش روزبروز داره کم میشه ...
جالب هست
هر رئیس جمهوری که تا حالا امد
گفت
اینکه الان مردم با مشکل مواجه هستند مربوط به اثار عملکرد دولت قبل و بدهی های دولت قبل است
و در ایند شاهد خواهیم بود که وضعیت بهبود می یابد

اما تنها چزی که دیده شده
تکرار سریال من نبودم قبلی بود
پاسخ ها
پیش بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
جناب خاتمی چنین چیزی نگفت
نمی گیم ۶ ماهه
ولی یکساله این وضعیت را اصلاح کنید
وضع اقتصاد خیلی اسفباره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
کی اصلاح کند؟ فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق؟
احتمالا دلار در اون سال به 186 هزار تومن میرسه ، عزیز دل برادر ...
البته شاید هم زودتر به این رقم برسه !!!

ممنونم
مجله اکونومیست توهم زده
ارز نیمایی که معاون رییس بانک مرکزی توییت برایش زد دیروز گفت ملاک است .
خوب بسم الله ارز نیما را که دمدستی و کوچولو است ببرید روی ۱۸.۵ کسی جلوتون را گرفته؟؟؟؟؟
ارز ۱۸.۵ شد ارزو از این به بعد و قبلا میگفتن ارز ۷.۵ و بعد ۱۱.۵ و الان هم که اکونومیست نسخه پیچیده برامون
خسته نباشید
از مرداد تا آذر ظرف پنج ماه دلار از 22 تومن شد 30 تومن. علی برکت الله. تورم نداریم که. کی گفته. 1 از 0.5 کمتره.
سلام خود دولت گاز را گران کرد و به دنبال حذف دلار جهانگیری و گران کردن سایر حاملهای انرژی است حال چگونه تورم روبه کاهش است/
جناب رئيسي تورم براي شما و مسئولين خيلي وقت است كنترل شده ولي براي مردم زماني كه شما دولت را تح.يل گرفتي مرغ كيلوئي24000تومان بود(غير رسمي) ولي امروز قيمت رسمي مرغ(اعلامي رسمي دولتي ) 31000 توامن است = تورم كنترل شده؟
پاسخ ها
بیطرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
داداش برنج سی و پنج بود شده هفتاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
پنیر که بنظرم سه برابر شده، اومدن گفن سه قلم لبنیات از جمله کره باید 10% ارزون بشه ، انگار کره و پنیر منتظر دستور بودن نه تنهاچیزی ارزون نشد بلکه بنظرم اگه کشورو به حال خودش رها کنن همه چی بهتر کنترل بشه
سید تورا به جدت حرف نزن دیونه شدیم از گرانی و حرف
دوباره وزیران اینها براشون منحنی و آمار نشون دادند و اینها فکر کردن که درسته
ما یه رییس جمهور دیگه هم داشتیم که میگفت شنبه کرونا میره
فکر کنم رییس جمهورهای ما تو یه دنیای دیگه زندگی میکنن
رئیس جمهور: تورم کنترل شده و رو به کاهش رفته است

عجبببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببب
من دیگه واقعا امیدی به زندگی ندارم آینده ای دیگه نیست کشور مال پولدارهاست
نمیدونم چرا بی حس شده بدنم، این کاهش هارو احساس نمی کنم. ببخشید ایراد از منه
من شرکت صنعتی و تولیدی دارم بلایی که مالیات و بیمه بر سر تولید در ایران می آورد در کمتر کشوری دیده شده است اداره مالیات از پزشکان مالیات نمی گیرد پزشکان اظهارنامه مالیاتی نمی دهند اما هر سه ماه از شرکت های تولیدی اطهار نامه مالیاتی می گیرد و ۲۰ درصد از سود را اداره مالیات بدون هیچ خدماتی به شرکت ها بر می دارد آن هم در صورتی است که شما با سند و مدرک بتوانید ثابت کنید ۸۰ درصد فروش شما هزینه بوده است و اگر نتوانید ثابت کنید(یعنی فاکتور رسمی و مورد تایید مالیات ارائه ندهید) اداره مالبات ۲۰ درصد درآمد شما را می گیرد اظهار نامه مالیاتی هم ارائه ندهید جریمه سنگین در انتظار یک شرکت تولیدی است . فقط این نیست جدیدا بیمه هم سهم خواهی می کند بیمه که مستقیما از کارگر بیمه می گیرد بدون چون و چرا ۲۰ درصد از مبلغ قرارداد یک شرکت تولیدی را نیز برای خود بر می دارد ببینید چه بلایی بر سر تولید و تولید کننده در ایران آورده اند نتیجه این می شود که بسیاری حاضر نیستند سرمایه خود را در تولید بگذارند رییسی کمترین اطلاعای از بلایی که اداره مالیات و بیمه بر سر تولید در ایران آورده اند ندارد. حالا مقایسه کنید با کشور عمان که چند سال پیش قانونی تصویب کرد مبنی بر اینکه هر سرمایه گذاری در عمان سرمایه گذاری کند تا ۵۰ سال از هر نوع مالیاتی معاف است و اتفاقا سرمایه دارانی از ایران نیز سرمایه خود را به کشور عمان بردند فرق اینجاست که می بینیم یک کشور تصمیم بر رشد صنعت و تولید در کشور می گیرد اما اینجا هر هزینه ای و حقوق نجومی را از جاهایی که زورشان می رسد می گیرند و پزشکان و دانه درشت ها و بسیاری نهادها و بنیادها که بودجه می گیرند آزادانه و بدون نگرانی و با درآمدهای نجومی یک ریال مالیات نمی دهند...
امروز پراید 172 تومن - برنج کیلیویی 72 تومن .
کدوم کشور زندگی میکنید شما ؟
آدرس غلط به آقای رئیس جمهور می دهند دور بری ها
کو ، کو کنترل تورم ، ارزاق مردم شده عین بازار طلا ، امروز یک خوراکی می خری فردا شده دو برابر ...
چرا برخی معنای حرفها را نمی فهمند. مقصودشان این است که رشد تورم کنترل شده یعنی با آن رشدی که پیوسته افزایش می یافت دیگه افزایشی نیست. مقصود این نست که جنس ها ارزان شده است. اون در مراحل بعدی است.
البته گروه موج سواران همه جا برای این که تحلیل غلط به خورد مردم بدهند حاضرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
چی داری میگی تو؟ کجا متوقف شده..جنس همین طور قیمتش داره میره بالا بعد تو میگی رشد قیمت کنترل شده؟ خوابی؟ بیدار شو عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
کسی نمیگه اجناس چرا ارزان نمیشه.بحث سر اینه که وقتی رشد تورم کنترل شده پس چرا قیمت اجناس باز هم روزانه بالاتر میره.کمی فکر کن بعد جانبدارانه حرف بزن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
فارسی ساده احتیاج به تفسیر نداره
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
شما حداقل با مثال می گفتی نرخ تورم از چند درصد به چند رسیده. عزیز برادر نرخ تورم با نرخ قیمت ارز و طلا نسبت مستقیم داره. وقتی قیمت ارز افزایش پیدا میکنه تمام نهاده ها و عوامل تولید به همون نسبت اگر نگیم بیشتر، رشد خواهند کرد
بله تورم کاهش یافته و لاک پشت ها پرواز میکنند
جناب رییس جمهور
شما از ابتدا گفتید که با مردم روراست هستید و واقعیتها را میگویید
لیکن سخنان شب گذشته شما در ارتباط با وضعیت کاهش تورم
ومعیشت مردم منطبق با واقعیت نبود .
یا مشاوران درارایه اطلاعات حقیقی به شما خست به خرج داده اند
یا اینکه سفرهای استانی شما را از پیگیری امور معیشتی مردم باز داشته اشت !

انتظار معجزه در این سه ماه نداشته ونداریم
ولی وقتی شما اظهار رضایت ازکاهش تورم وتثبیت قیمتها می کنید مستمعین را به تعجب وا میدارید !!!!!
واقعا چه اقلامی در صدروز اخیر ارزان شده یا رشد قیمت ان متوقف شده است ؟
به جز واکسن که الحمدالله با تلاش جمعی دولت شما که مردم را دچار اسودگی خاطر کرد .
وبه جز سفرهای استانی که انشالله اثار ان در اینده مشخص خواهد شد
اثار ملموسی از اقدامات شما در زندگی روزمره مردم مشاهده نمیشود .

پیشنهاد میشود :
جهت اطلاع از مشکلات مردم وبه روز بودن بیشتر از نشست با خبرنگاران استقبال نمایید .
یعنی یکبار جهت سخنرانی به تلویزیون بیایید و بار دیگر با خبرنگاران که برخاسته از متن مردم
هستند وبا مشکلات ریز ودرشت مردم مانوس هستند نشست بگذارید .

ممنون
واقعاما ایرانی ها خیلی شوخ طبعیم.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
((اعتراض شدید به حذف مالیات برای سرمایه داران ))
وقتی که یک بازنشسته کشوری با دادان 30 سال خدمت با داشتن دو فرزند بیکار با شرایط تورم می گویید بودحه نداریم وحتی حکم حقوقی که زده اید پرداخت نمی کنید و خقوق زیر خط فقر میدهی وما شرمنده زن وبچه شده ایم. بعد برای سرمایه داران که درصد شان کم در برابر مردم هستند و سرمایه 1000 میلیارد تومان را دررسانه به عنوان فرد برتر معرفی می شود و آلان شما مالیات نمی گیری ما فدائیان وایتار گران و جانبازان انقلاب اسلامی این خط مشی شما را قبول نداریم چرا؟
1- کارشناس شما حبر تازنشسته و مردم راندارد
2- طبق قانون اساسی عمل شود
3-فاصله دارا وندار وظلم وستم بیشتر می شود
ولی چرا دارید از سرمایه داران با سرمایه زیاد دفاع میکنید وبه قانون عمل نمیکند وخامی انقلاب ومردم نیست . وحقوق طبق قانون به ما نمی دهید
بهترین آنالیز برای امکان پذیر بودن بازگشت دلار به قیمت های پایین تر؛ بررسی پیشینه تاریخی روند تغییرات قیمت آن است. با این نگاه هرگز بازگشتی روی نداده است. همین گونه نیز در باره تورم می باشد.
ایا بهتر نیست که آقایان به جای بیهوده سخن گفتن بکوشند تا وضعیت تحریم ها و برجام را حل کنند و در اقتصادی جهانی و رابطه بین المللی را بگشایند و مردم درمانده را درمانده تر از این نکنند...
آقاي رئيسي واقعا" وضعیت مملکت و معیشت مردم را نمیبینی یا خودتو نو زدید به ندیدن برادر من والله کم آوردیم خسته شدیم
ایها الناس کجای کارید از خواب خرگوشی بیرون بیائید چرا متوجه نیستید تورم کنترل شده !!! دلار 32000 تومانی و افزایش روزانه قیمتها یعنی کنترل ارز و کاهش تورم؟؟؟ جل الخالق .
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
تعجبی نداره ما همه چیزمان وارونه است
من به رئیسی و دولتش نمره صفر میدهم بخاطر اینکه فریب دولت قبل خورد چرا اولویت اولش را بدون تحقیق کافی بر واکسیناسیون گذاشت ؟در این چهارماه اول پدر 50ساله ام دوروز بعد از دوز دوم واسکن از دست دادم بعد از آن عموی 55ساله ام رو یک هفته بعد از واکسن از دست دادم پسر خاله من فقط 15سال داشت 15روز بعد از واکسن فلج شد بعلاوه از زمانی که آقای رئیسی آمده همه قیمت ها بالاتر رفته است حالا شما بگویید چه خیری داشته است؟!
پاسخ ها
تولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
نقد به رئیسی وارده.ولی چرا در مورد واکسن اینهمه مهمل بافی می کنی؟! من و کل خانواده ام واکسن زدیم کسی هم طوریش نشد! کمتر جو سازی کن!
ناشناس
| Russian Federation |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
داداش فیلم هندی تعریف میکنی؟ مثل روز روشن هست دروغ میگی
دلار ۳۱۰۰۰ تومان تورم کاهش یافته واقعا کجا زندگی می کنید
اگه‌ راست‌ میگید‌ بیاید‌ تو‌ تلویزیون‌ قیمت‌ دلار.خودرو‌ .خوراکی‌ ها‌ وپوشاک‌ را‌ از‌ زمان‌ تحویل‌ دولت‌ تا‌ الان‌ را‌ مقایسه‌ کنید!
فقط‌ در‌ مورد‌ کنترل‌و‌ کاهش‌ قیمت‌ هویج‌ موفق‌ بودید.
نه اقای رٸیسی و نه هیچرٸیس جمهور دیگر در جمهوری اسلامی نخواهد توانست اقتصاد مملکت را کنترل کند چون سیستم اقتصاد ایران مریض است،درست کردن اقتصاد ایران باید برنامه ریزی دقیق و اجرا ان از پایه درست شود چون همه چیز در ایران به هم وصل است
من تورم رو از بقالی و میوه فروشی و قصابی محلمون می سنجم نه از حرف
ساندیس خورهای عزیز حداقل قیمت ساندیس رو چک کنید هفتگی تا متوجه تورم بشوید
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
فکر کردی ساندیس خورها می روند می خرند نه جانم .انها فقط دنبال ساندیس مفت هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
محسن عالی گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
عالیه ولای اشکالش اینه که اونا مجانی دریافت می کنند.
متاسفم...انگاری مسئولین ما مسئولین کشور همسایه هستند و از چیزی خبر ندارند...
آقای رئیسی حرفی که از کاهش تورم زدید دولت های قبلی هم زده بودند. حرف شما تکرار مکررات است. ضمنا از وضعیت بورس چه خبر؟ قولهاتون را فراموش کردید. سرمایه ام روز به روز کمتر می شه. مونده ام خارج بشم با کلی ضرر یا بمانم بی امید...تو را خدا جواب بدید
۵۰ هزارتومن در انتظار دلاره! یه تراور (نه تراول) چک بدی و یه اسکناس یک دلاری بگیری

خدا بده برکت!
نفهم رفتی بازار چرا الکی میگی تورم کنترل شده
مرغ۲۴شده۳۱گوشت۷۵شده۱۴۵و…..دلار۲۵شده ۳۲
...
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
مگر برنامه اقای رٸیسی را در هوا پیما ندیدی مشاوران اقتصادی داشتن قیمت گوشت و مرغ را در بازار می دادند اقای رٸیسی خبر نداشت اینها تازه از خواب بلند شده بودند.....؟
با بازدید کردن از اینجا و اونجا اقتصاد مملکت درست نمیشه.این کارها فقط نمایشیه
به حاج اقا بفرمایید داروی بیمار سرطانی رو که ماه قبل حدود یک میلیون تومان خریده بودم این ماه از داروخانه هلال احمر بیش از سه میلیون تومان گرفتم- میپرسم علتش
چیه؟ میگن قرص زلودا مابه التفاوت خورده !!!
خواب و خیال و آرزو... با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود.
هر کی به قدرت میرسه میگه من ویرانه ای تحویل گرفتم ولی الان وضع خیلی خوبه اگه ویرانه تحویل گرفتی چطور در صد روز همه چیز خوب شد
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
برای تحویل گرفتن این ویرانه هم چقدر اشتیاق دارند
ببخشید ها یعنی شما از رئیس جمهور مملکت بیشتر می فهمید این حرف ها رو می زنید؟
تورم كنترل شده
شايد جناب رئيس جمهور فكر ميكنه مردم نمي فهمن تورم چيه مثلا سال چهل و بوقه و مردم بيسواد هستن الان جناب رئيسي هر كدام از 80 ميليون جمعيت براي خودشان يك اقتصاد دان هستن چون با درآمد ريالي هزينه هاي دلاري باز داريم مي گذرانيم البته فقط زنده هستيم.
زمان تحويل دولت رب بود 15 تا 18 تومن الان بالاي 35 تومن
شانه تخم مرغ 38 تومن الان 52 تومن
روغن 5 كيلوئي 91 تومن الان 105 تومن
برنج بوگندوي هندي 200 تا 210 نومن الان بالاي 250 تومن
و ......
....
....
....
اين يعني كنتررررررررررررررررررررل تورم
بنازم‌ به دولت و مجلس هماهنگ! همه مشکلات رو با بصیرت و نگاه به داخل حل کردند. دست همگی درد نکنه.
آقا جان دلار را 24 تحویل گرفتی الان 30 است. اگر نمیدونی بدون همه چی به دلار بستگی داره حتی پراید
متاسفانه مافیای خودرو داخلی در کشور اجازه واردات نمیدهد
اکونومیست چی میگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
میگه سلام سلام
سلام
سلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
همگی سلام...همگی سلام
مگه نه این دولت راستگویان است.صد روز گذشت دلار ۴۸۰۰ گرونتر شد. بقیه کالاها هم با افزایش دلار افزایشی شدن. خجالت داره
رئیس جمهور: تورم کنترل شده و رو به کاهش رفته است (تکبیر: الله اکبر...
تورم کنترل شده؟ رو به کاهش؟؟ کجا؟ کوش؟ نکنه فقط محل ایشون این مدلیه. ایشان و تیمش هنر کنن تورم بالا نره ما همه ممنون میشیم.
تورم چنان کاهش پیدا کرده که برای خرید اجناس یک چیزی هم دستی به آدم میدهند
اگر دلار را بتونید روی ۳۰ تومن نگه دارید کار بزرگی انجام دادید
این مملکت درست بشو نیست با این قانون اساسی
سلام تابناک جان شما که از خودشان هستی برای نمونه همین نظرات مخاطبان را برای اقای رییسی بفرست تا ببیند که نظر مردم نسبت به فرمایسات ایشان چگونه است
آقای اکونومیست خوش بین! اولا قیمت امسال دلار را 25100 فرض کرده که همین امروز 30500 را رد کرده، پس اساس محاسباتش میره رو هوا! در ثانی، چرا ستون آخر را نمیگویی که پیش بینی کرده در سال 2023، بعد از کاهش تخیلی، مجددا به 23700 صعود خواهد کرد!!
مملکت با "گفتار درمانی" و " بازدید درمانی" درست نمیشود
آقای رئیسی به غیر از آزاد کردن واردات واکسن توسط شماها انصافا دیگر چه کاری انجام دادید
بیشترین قسمت خنده دار به اصطلاح مصاحبه این بود که گفتند: دولت ما کم هزینه است. بزرگوار هزینه این همه آماده باش و سفر استانی کمه؟ این لشکر کشی به قول خودتون سرزده، مجانیه؟ تیم مذاکره کننده که ۴۰نفره رفتن اردو اروپا ارزون بود؟
تورو خدا نگاه کن چه مسخره بازی درست کردن بابت واردات خودرو....
آقا سید فقط توزیع واکسن ات رو قبول دارم، اونم نمی کردی میزاشتی بمیریم راحت شیم....وگرنه کدوم کنترل تورم؟؟؟!!!! گرفتی ما رو؟؟؟!! الان دقیقه ای همه چی داره میره بالا.....قیمت طلا و دلار که بره بالا، همه چی میکشه بالا.....به دستور شما هم توجه نداره.....یه فکری بکن جان خودت، بعد مردن ما که فایده نداره، بیایی روضه بخوونی.......
آقای رئیسی نمک بر زخم نریز مجبور که نیستی تورم بالا می رود که پایین نمی اید
اگر کنترل شده چرا مایحتاج عمومی و هر چیز دیگر رور بروز گرانتر میشود
متاسفانه دیگه بعد از 40 سال ثابت شده هیچ بدی نرفته جاش یه خوب بیاد امروز دلار به مرز 31 نزنزدیک شده
تورم حتما در ذهن شما پائین مده نبض بازار چیز دیگری می گوید .مثل نرخ ارز وقدرت خرید ریال ومرم
رئیس جمهور: تورم کنترل شده و رو به کاهش رفته است/

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

احتمالا ایشون از بقالی در خونشون خرید میکنند.
خدایا خداوندا به این ملت رحم کن
کاهش ارزش پول ملی یعنی برداشت از جیب مردم مستضعف که چیزی جز پول جیبشون و حساب مختصر بانکی شون ندارن مال و منالی هم در کار نیست که با دلار گرون بشه
الان دقیقا تفاوت صحبت کردن شما با روحانی چیه اقای رییسی ؟
فقط باید رفت ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
به کجا چنین شتابان
ایشان در مورد کشور سوییس صحبت می کنند نه در مورد ایران
خدایش ایشان زور خود رو می زند که
انجام شود
باید بشود
انشالله
خوب حالا کی باید انجام بدهد؟
بهترین حرفی که رئیسی زد این بود که مردم باید به عملکرد دولت نمره بدهند...
برای این منظور لطفا سایت ها نظر سنجی از عملکرد دولت گذاشته و نتیجه را به نهاد ریاست جمهوری و سایت های پر بیننده بفرستند
دلار 18500 ؟؟؟ در بودجه سال بعد 23000 پیشنهاد شده!
آقای رئیسی عزیز که در دلسوزی شما شکی ندارم، من چقدر به شما هشدار دادم که کاندید نشوید. مقامات عالی ای که در مورد سیاست خارجی حرف اول و آخر را میزنید، بدانید که ظرفیت ملت برای فشار اقتصادی تکمیل شده...
دقیقا مثل همون جوابی که به اون بیمار داد و گفت من الان داروخانه را چک کردم همه داروها ها موجوده حالا میگه تورم کنترل شده کدام کنترل ؟ همه چی به روز داره گرون میشه ارزش پول ملی هم که هر ساعت پایین میاد
آقای رئیس جمهور که همه مشکلات را با بازدید حل می کنند خوب است از سوپر و میوه فروشی و قصابی و نانوایی هم بازدید کنند
دلار رو به سی هزار تومان رسوندی، مردم با تورم بالا زجر میکشند و نمک به زخم مردم می‌زنی ؟
....
رییس‌جمهور یه جوری صحبت می‌کنه انگار الفبای اقتصاد رو بلد نیست. هنوز یک بار شفاف بیان نکرده که دولت داره کدوم پولو خرج می‌کنه؛ فقط هر ماه میاد می‌گه این ماهم استقراض نکردیم، فقط داریم بدهی دولت قبل رو می‌دیم.
دوستان خودتان را خسته نکنید زیرا:
1= اقای رئیسی اینها را اصلا نمیخونه
2= این خط این نشون با این اوضاع و احوال این دولت و این ایده اولوژی و این هیئت که برای برجام رفته اند خیالتان راحت دلار را 100 هزار تومن و همراه اون قیمت تمام اجناس و بیخیالی دولتمردان.
محمد جواد ظریف گفت: مردم ما خودشون انتخاب کرده اند که اینجوری زندگی کنند؟
منهم میگم: مگر انتخابات ریاست جمهوری ازاد نبود؟ خودتون انتخاب کرده اید پس
چرا نق میزنید؟
درصد مالیات شرکتهای تولیدی رو کم کردی
از آنطرف درآمدهای مالیاتی رو ۴۴ درصد افزایش دادی
از درصد کم میکنی حجم و بالا میبری افرین بر شما
همان رفتارهای پوپولیستی
حضراتی که مخالفت کردن باطرح واردات خودروهای خارجی خدایی نکرده خارجی که سوار نمیشن دیگ نه؟ یا هرچی خوب تلخ دارو محسوب میش و واس ما بدِ واس بزرگا شیرین
شما یا هر مقام دیگری اگر یک روز و فقط یک روز توانستید بدون محافظ در خیابان ها تهران رفت و آمد کنید واقعیت کشور را می فهمید. در برج عاج نشسته اید و خبر ندارید چه بلایی بر سر مردم آورده اید حرف هایی می زنید که نمک بر زخم مردم می پاشید اگر درمان بلد نیستید حداقل حرف نزنید.
آقای رئیسی به غیر از آزاد کردن واردات واکسن توسط شماها انصافا دیگر چه کاری انجام دادید
خیلی کار ها انجام دادند وزرای بیست انتخاب کردند
اگر دلار هجد پانصد افزایش حقوق ممنوع
جناب رییس جمهور لباس مبدل بپوش بیا داخل شهر خرید کن ببین چی ارزون شده. اون وقت میفهمی تورم چقدر هستش.
احتمالارییسی هم موادغذایی روازسرکوچه احمدی نژاد میخره اونجاازاون موقع تاالان قیمتهافرقی نکرده!!
تورم؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! تورم چیه؟ایشون از چی حرف میزنن؟؟؟؟؟؟؟
نکند شما هم مثل آن دیگر رئیس حمهور همه چیز را از نارمک میخرید که ارزان بود یک محله و فروشگاه اختصاصی دارید ؟
حضرتعالی این چند روز برنج خریده اید ؟ یا یک کیلو سبزی خوردن خریده اید ؟ الان فصل ترشی است یک دبه سرکه میدانید قیمتش به چند رسیده است ؟ نمیخواهم قیمتهای قبلی را بگویم اگر اینها تورم کنترل شده است خدای نکرده اگر کنترل از دست شما در برود اوضاع چه می شود ؟؟؟؟؟؟؟؟
خود وزیران شما عامل تورم هستند آقای وزیر صنعت 40درصد روی ارابه مرگ ایرانی کشید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر