بازدید 6758
۱
درپی تساوی سرد و اعتراض برانگیز استقلال و پرسپولیس؛

چند درصد دربی‌های جهان بدون گل می‌شود؟

کد خبر: ۱۰۹۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸ 05 December 2021

شب گذشته، دربی‌های جذابی در فوتبال اروپا برگزار شد. ابتدا، وستهم طی یک بازی جذاب دربی لندن را با 3 گل از صدر نشین جدول برد و بایرن مونیخ با نتیجه مشابه، در کلاسیکر را فتح کرد اما بحث روز در میان فوتبال دوستان ایرانی حول محور دربیِ سرد و کسل‌کننده تهران که با تساوی بدون گل همراه بود، می‌چرخد.

به گزارش تابناک ورزشی، سایت میدان به همین بهانه، فارغ از مباحث تاکتیکی و روانی، مروری آماری داشته بر کیفیت نتایج به دست آمده در طول تاریخ برگزاری دربی‌های جهان و اساساً این موضوع را بررسی می‌کنیم که دربی‌های مهم در فوتبال جهان، چند درصد از تساوی بدون گل سهم دارند؟

 

از فوتبال انگلستان گرفته تا آلمان، ایتالیا و حتی فوتبال فرانسه که گل سر سبد دیدارها، دربی است. دربی‌هایی همواره جذاب، به دور از احتیاط و صد البته، "چشم نواز"!

 

*دربی منچستر: منچستر یونایتد – منچستر سیتی (10.2%)

از بزرگترین دربی‌های فوتبال انگلستان، دیدار بین تیم‌های شهر منچستر است که از زمان ورود مالکان متمول به این لیگ، چنین دیداری هم جذابیت‌های دو چندان پیدا کرده و تحت هدایت پپ گواردیولا، اکثر دیدارها پر گل به پایان می‌رسند. دو تیم، مجموعاً 186 بار در دیدارهای رسمی به مصاف یکدیگر رفته‌اند و از این میان، تنها 19 بازی با تساوی بدون گل پایان یافته است.

 

به بهانه دربی تهران؛ سهم دربی‌های مهم جهان از تساوی

 

*در کلاسیکر: بایرن مونیخ – دورتموند (4.5%)

رقابت دورتموند و بایرن مونیخ برای رسیدن به عنوان قهرمانی بوندسلیگا، یکی از جذاب‌ترین دیدارها را به ارمغان آورده است. دیشب، این دو تیم برای صد و سی و دومین مرتیه مقابل یکدیگر صف آرایی کردند که در طول تاریخ، تنها 6 دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسیده است.

 

*دربی دلا مدونینا: اینتر میلان – آث میلان (7.8%)

شمال ایتالیا، نبرد دو تیم ریشه‌دار که یکی نماینده مردم بورژوازی است و دیگری به نمایندگی از پرولتاریای جامعه به میدان می‌رود، هرگز در یک دیدار فوتبال خلاصه نمی‌شود. یک جنگ تمام عیار برای به اهتزاز پرچم آبی یا قرمز بر فراز مجسمه مدونینا در مرکز شهر. این دو تیم در طول تاریخ، 229 مربه به مصاف یکدیگر رفته‌اند و تنها 18 دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسیده است.

 

به بهانه دربی تهران؛ سهم دربی‌های مهم جهان از تساوی

 

*دربی دلا کپیتاله: لاتزیو – رم (12.9%)

پایتخت ایتالیا هم معاف از یک دیدار پر هیجان نیست. دیداری که هر ساله حداقل دو بار در یک استادیوم برگزار می‌شود و عقاب‌های شهر به تبعیت از دیکتاتورِ بنیانگذارشان، بنیتو موسولینی، برای شکار گرگ‌های رم در استادیوم المپیکو حاضر می‌شوند. لاتزیو مجموعاً 177 مرتبه مقابل تیم همشهری‌اش صف آرایی کرده که 23 دیدار، با تساوی بدون گل به پایان رسیده است.

 

*لو کلاسیک: پاری‌سن ژرمن – المپیک مارسی

فوتبال فرانسه، در یک دیدار خلاصه می‌شود. بندر نشینان مارسی در برابر اتو کشیده‌های پایتخت‌نشین. دیداری پر از نفرت، خشونت و سرشار از هولیگانیسم. در میان سایر لیگ‌های اروپایی، برخی از تیم‌های لیگ فرانسه به سبب قدمت کمترشان، بازی‌های زیادی نیز در برابر رقبا برگزار نکرده‌اند اما مجموع 101 دیدار بین پاری‌سن ژرمن و المپیک مارسی، در مجموع 23 تساوی داشته که بدون شک، تعداد دیدارهایی که بدون عبور توپ از خطوط دروازه‌ها به پایان رسیده، بسیار کمتر است.

 

*دربی روهر: شالکه – دورتموند (7.5%)

دیگر دیدار جذاب در فوتبال آلمان، رقابت بین دو تیم از منطقه روهر است. آبی‌های گلزن کرشن در برابر زرپوشان وستفایا. دیداری که در مجموع 158 مرتبه برگزار شده و تنها 12 بار، عدد نقش بسته بر اسکوربورد استادیوم از صفر تجاوز نکرده است. فوتبال آلمان، بر خلاف تصورات جذا‌ب‌ترین دربی‌ها را دارد. شاید بتوان ضرب المثل معروف در فوتبال آلمان را به این جمله تغییر داد: "بوندسلیگای آلمان، رقابتی سرشار از دیدارهای پر هیجان است که در نهایت، یک تیم از باواریا جام قهرمانی را بالای سر می‌برد."

 

به بهانه دربی تهران؛ سهم دربی‌های مهم جهان از تساوی

 

*دربی شمال غرب لندن: آرسنال – چلسی

پایتخت انگلستان شاید تنها شهر در دنیای فوتبال باشد که تعداد دربی‌هایش "بی‌نهایت" است! زادگاه فوتبال، هر فصل با صعود یا سقوط تیم‌ها، تعداد دربی‌هایش در طول لیگ نیز کم و زیاد می‌شود. تاتنهام، وستهم، کریستال پالاس، کوئینز پارک رنجرز، واتفورد، برنتفورد، فولهام، چارلتون و ...

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چند درصد دربی ها مصلحتی بدون گل می شوند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان