بازدید 63158
دو هزار و هشتصد و چهل و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

انتقاد تند یک اصولگرا به عملکرد دولت / روایت یک منبع مطلع از پیشنهادهای ایران به طرف‌های برجام / نماینده اسبق مجلس: ایران و آمریکا قرارداد جدیدی به اسم برگام بنویسند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند آیت الله جنتی: اگر مردم کنار بکشند، آثار و مفهوم بدی خواهد داشت / علم الهدی: مخالفت با واکسن به نخبه، استاد دانشگاه و روحانی هم نفوذ کرده؛ احساس خطر می‌کنیم / سفارت آذربایجان خواستار تغییر نام برخی خیابان‌های تهران شد و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۹۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸ 05 December 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

آیت الله جنتی: اگر مردم کنار بکشند، آثار و مفهوم بدی خواهد داشت

آیت‌الله احمد جنتی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و نماینده ولی فقیه در این شورا، با بیان اینکه شورا از قدیمی‌ترین شوراهاست که از ابتدای انقلاب شکل گرفته است، گفت: بنا بود فقط یک صدا از این نهاد بیرون بیاید، «هماهنگی تبلیغات اسلامی» یعنی از صدا و سیما تا سایر نهاد‌ها و رسانه‌ها همه یک حرف بزنند و شاهد اختلاف نباشیم. آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه تا حدود زیادی تلاش‌ها در این زمینه موفقیت آمیز بوده است، ادامه داد: سعی ما بر این بوده که این شورا مردمی باشد. انقلاب اسلامی انقلابی مردمی است و باید تا آخر مردمی بماند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: بنابراین گفتیم مردم را به صحنه بکشید؛ این مردم هستند که برگزارکننده مراسم‌ مختلف هستند و در مساجد حضور دارند. وی با تاکید بر اینکه دنیا هم روی مردمی بودن انقلاب اسلامی حساب می‌کند، ادامه داد: تلاش بر این بوده است که قضاوت جهانی بر مبنای مردمی بودن نظام باشد. آیت‌الله جنتی گفت: ما نمی‌توانیم هیچ جا از مردم کنار بکشیم یا مردم کنار بکشند، اگر اینها اتفاق بیفتد آثار و مفهوم بدی خواهد داشت.

علم الهدی: مخالفت با واکسن به نخبه، استاد دانشگاه و روحانی هم نفوذ کرده؛ احساس خطر می‌کنیم

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در مراسم آغاز رزمایش سلامت زیستی خراسان رضوی در مشهد افزود: در زمان قدیم که وبا و طاعون بود اگر کسی می‌گفت وسیله ای فراهم شده که می‌توان جلوی بیماری را گرفت، حتی آن مردم قرون وسطایی استقبال می‌کردند. حالا در این قرن علم و دانش، عده‌ای پیدا شده اند و می گویند در برابر تهاجم کرونا کاری نکنیم و حالت دفاعی هم نداشته باشیم که البته این افراد حتی یک طرح نیز برای مقابل با کرونا معرفی نمی‌کنند. وی ادامه داد: متاسفانه این حرکت نابخردانه و غیر معقولانه مخالفت با واکسن به بعضی عزیزان نخبه در عرصه های مختلف از استاد دانشگاه تا روحانی هم نفوذ کرده است و احساس خطر می‌کنیم که دست هایی از دشمن می خواهند مردم و جامعه مبتلا را کنند و در این مسیر، عده‌ای ناآگاه را تحریک می‌کنند تا سلامت و عافیت جامعه را از بین ببرند.

جان باختن ۱۲۰ معلم بر اثر کرونا از ابتدای همه گیری

"عبدالرضا فولادوند" مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره کمبود معلم در استان تهران و گلایه والدین از کلاس‌های درس بی‌معلم اظهار داشت: برخی مواقع والدین معلم سفارش می‌دهند و در کار تدریس معلمان ما دخالت می‌کنند و روی نحوه تدریس آن‌ها ارزشیابی دارند. فولادوند خاطرنشان کرد: ما در تهران کلاس خالی از معلم نداریم. میزان کار حق التدریسی‌های ما امسال بیش از ۱۷۰ هزار ساعت در هفته است. این میزان ۱۷۰ هزار ساعت را اگر تقسیم بر ۲۴ کنید، تعداد کمبود معلم در تهران به دست می‌آید.مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره میزان ابتلا و میزان فوت معلمان در استان تهران به خاطر شیوع کرونا بیان کرد: آمار معلمانی که از ابتدای کرونا تا امروز بر اثر کرونا فوت کرده‌اند حدود ۱۲۰ نفر می‌شود. این آمار مربوط به دو سال اخیر است و این نشان دهنده توان، ایثار و تلاش معلمان است که نگذاشتند آموزش تعطیل شود.

توانگر نماینده تهران: شاید مذاکرات‌ یک‌سال به نتیجه نرسد؛ باید آثار انتظاری اقتصاد ملی را از مذاکرات‌ کم کنیم

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که فرض را بر این بگذاریم که مذاکرات‌ هسته‌ای شاید یک‌سال دیگر هم به نتیجه نرسد؛ پس تلاش کنیم آثار انتظاری اقتصاد ملی را از مذاکرات‌ کم کنیم. مجتبی توانگر نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «فرض را بر این بگذاریم که مذاکرات‌ هسته‌ای شاید یک‌ سال دیگر هم به نتیجه نرسد. تلاش کنیم آثار انتظاری اقتصاد ملی را از مذاکرات‌ کم کنیم؛
افزایش توانمندی صلح‌آمیز هسته‌ای از جمله درصد و ظرفیت غنی‌سازی کشور
- احیای فعالیت‌های اقتصادی از طریق ارتقای واکسیناسیون
- افزایش توجه به ظرفیت‌های داخلی اقتصاد
- پیگیری تعاملات اقتصادی با چین، اتحادیه اقتصادی اورآسیا و کشورهای همسایه
روند ورود ارز به کشور بهبود یافته و افزایش نرخ این چند روز هیجانی است.»

رئیس دفتر رئیس جمهور: می‌خواهند با طرح اتهام انتصابات فامیلی، به محبوبیت دولت لطمه بزنند


اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص انتصابات خانوادگی در دولت نیز اظهار داشت: طرح این مسائل با ذهنیت سازی غیر واقعی و مجعول، نشانگر آن است که عده‌ای به دنبال جفا به این دولت هستند. این در حالی است که مصادیق مطرح بر خلاف واقعیت هاست. اسماعیلی افزود: متاسفانه برخی در این فضا گرفتار شده‌اند و این نوعی جفا در حق دولت است تا از این طریق با طرح انتصابات فامیلی به اعتماد و محبوبیت دولت لطمه بزنند.

سفارت آذربایجان خواستار تغییر نام برخی خیابان‌های تهران شد

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت که جمهوری آذربایجان خواستار تغییر نام های ایرانی شهرهای قفقاز بر خیابان های تهران شده است. پرویز سروری درباره برخی مطالب منتشر شده مبنی بر اینکه سفارت جمهوری باکو در تهران، شورای شهر تهران را تحت فشار قرار داده است تا نام‌های ایرانی شهر‌های قفقاز بر خیابان‌های تهران را تغییر دهد، گفت: «این مطلب بوده ولی رئیس شورای شهر در جلسه‌ای که امروز داشتیم اعلام کردند که این موضوعات باید توسط سفارتخانه،مستقیم به وزرات خارجه گفته شود و از طریق وزارت خارجه به ما عنوان کنند.» وی افزود: «اینکه یک سفارتخانه‌ای بخواهد با یک تلفن و تماس با شورای شهر موضوعی را حل کند، امکان‌پذیر نیست و باید در چارچوب سیاست‌های جمهوری اسلامی تعریف شود که مرجع آن هم وزارت خارجه است. این وزارتخانه باید بررسی کند و اگر تایید کردند، باید با شورای شهر وارد مذاکره شود.»

انتقاد تند یک اصولگرا به عملکرد دولت: قرار نیست به راهی بروید که خودتان هم منتقد آن بودید

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا:قرار نیست دوستان در شعارها حرف‌هایی را بزنند و بعد از اینکه روی صندلی قدرت نشستند راهی را بروند که قبلی‌ها رفتند و خودشان هم به آن منتقد بودند.به همین علت به‌نظر می‌رسد که نقد دولت توسط جریان اصولگرایی برای انتصابات فامیلی و مسائلی که مطرح می‌شود، باید به صورت جدی پیگیری شود و دولت هم باید پاسخگو باشد.دولتی که پاسخگوی اقدامات خودش نباشد، اعتماد عمومی را از دست می‌دهد که مهمترین سرمایه‌ اجتماعی است.اگر این دولت نتواند خود را از این مسائلی که مطرح‌ می‌شود و رنج‌آور هم است، منزه کند به نظر می‌رسد که مصداق این شعر حافظ خواهد بود که می‌گوید: «واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند/چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند»./ايلنا

سه ماه حقوق نگیر، ببینم دوباره شعار می‌دهی؟

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: این روزها برخی از نمایندگان مجلس، فعالان سیاسی و اهالی رسانه به گونه‌ای درمورد مذاکرات وین حرف می‌زنند که انگار مذاکره کنندگان کشورمان راهی فرنگ شده‌اند تا ماشین بخرند! اگر موفق شدند که ما سوار خودرویی بهتر شده‌ایم و اگر شکست خوردند هم چیزی از دست ندادیم و سوار همان ماشین قدیمی می‌‎شویم.نه عزیزان؛ تاثیر مذاکرات برای احیای برجام، تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم دارد. واکنش بازار دلار و بورس را به مذاکرات وین ببینید تا متوجه شوید از چه حرف می‌زنیم.بله، شما در کلام هرچه دل‌تان می‌خواهد می‌گویید و از تاثیر نداشتن مذاکره بر زندگی مردم سخن به میان می‌آورید اما ما مردم به خوبی تاثیرات مثبت بودن یا منفی بودن مذاکرات را در زندگی‌شان می‌فهمند. همین امروز سفره مردم یک وجب کوچک‌تر از دیروز شده است.نمایندگان مجلس خیال‌شان راحت است. هر ماه سر وقت حقوق‌شان با همه اضافات به حساب واریز می‌شود و به راحتی سر سفره شام و ناهار می‌نشینند و برای مذاکره نسخه می‌پیچند. این نمایندگان عزیز لطفا محبت کنند و سه ماه حقوق نگیرند، دو ماه هم پارلمان، حقوق‌شان را با تاخیر پرداخت کنند تا ببینم این افراد چگونه می‌توانند چرخ زندگی‌شان را بچرخانند. قدیمی‌ها چه خوب گفته‌اند که:«سواره از پیاده خبر ندارد؛ سیر از گرسنه»

اینکه طرف مقابل زیر میز توافق زده است بر کسی پوشیده نیست. اینکه ترامپ با امضایش به مذاکره خیانت کرد مثل آفتاب روش است. مردم می‌دانند پشت میز مذاکره با کسانی در حال گفت‌وگو هستیم که تنها به فکر منافع خود هستند و دوست دارند به هر ساز آنها برقصیم؛ اما با همه اینها به واسطه رابطه تنگاتنگ اقتصاد ایران با سیاست خارجی، زندگی بر مردم سخت می‌گذرد و دورۀ ترامپ تحمل شد تا برود و دری باز شود.مذاکره کنندگان هر وقت می‌خواهند راهی وین یا هر جایی که قرار است مذاکره در آن برگزار شود، به خیابان‌ها بیایند و با مردم حرف بزنند البته نه از آن حضور سرزده‌ها که هزار دوربین هم به همراه‌شان است.برخورد با مشکلات مردم به صورت واقعی کمک بسیاری به مذاکره کنندگان در پیشبرد مذاکرات هسته‌ای می‌کند. رفتن به بازار می‌تواند به آنها نشان دهد که تحریم چه بلایی سر معیشت مردم آورده است. پراید ١٧٠ میلیونی محصول همین تحریم‌هاست! تبدیل شدن داشتن خانه در شهر مثل تهران به یک آرزوی محال، حاصل اقتصاد فشلی است که وابسته به دلار است و با هر اخم و لبخند او بالا و پایین می‌رود.بله، زندگی ما چه بخواهیم و چه نخواهیم وابسته به مذاکرات و قیمت دلار است. هر وقت راه‌حلی پیدا شد که دلار، خطی به زندگی‌مان نینداخت، آن وقت در مجلس شعار دهیم و ساز خود را بزنیم.

سید جواد هاشمی: حرکات موزون فیلم من ممکن است در ورزش هم اتفاق بیفتد/هیچ حرامی انجام نشده است

کارگردان فیلم «شهر گربه‌ها»: حملات به فیلم شهر گربه‌ها، هجوم به سید جواد هاشمی است، نه فیلم من؛ بازیگران فیلم برای انتقال شادمانی به بچه ها حرکات موزون انجام داده‌اند؛ این کار ممکن است در ورزش هم اتفاق بیفتد؛ از نظر من هیچ حرامی اتفاق نیفتاده است.این هجمه‌ها نه هجوم به شهر گربه‌ها که هجمه به شخص جواد هاشمی است./باشگاه خبرنگاران

معترضان ۵ آذر در اصفهان به قید وثیقه آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:معترضان ۵ آذر اصفهان که تحت قرار و وثیقه بودند از امروز با معرفی وکیل و وثیقه گذار آزاد شدند.برای رسیدگی به جرایم دستگیرشدگان، شعبه ویژه‌ای در دادسرای مرکز استان تشکیل شده و قطعاً برابر با قانون و مقررات بدون هیچ گونه افراط و تفریطی با آنان برخورد می‌شود. تعدادی از افراد بازداشت شده از محرکان اصلی بودند که حق اعتراض داشتند و به اعتراض آن‌ها رسیدگی شده و آن‌هایی که دادگاه اعتراض آن‌ها را نپذیرفته، فعلاً در قرار بازداشت موقت می‌مانند.

واکنش فائزه هاشمی به تغییرات اخیر در حزب کارگزاران

فائزه هاشمی به تغییرات اخیر در حزب کارگزاران پرداخت.فائزه هاشمی در گفت‌وگو با انصاف نیوز می‌گوید غلامحسین کرباسچی در این دوره کاندیدای دبیرکلی نشده و شاید در صورت کاندیداتوری دوباره انتخاب می‌شد.این عضو حزب کارگزاران همچنین معتقد است انتخاب سیدحسین مرعشی تغییر ماهوی در حزب ایجاد نخواهد کرد و تغییرات -درصورت رخ دادن- همگی داخلی خواهند بود.او این تغییرات را تغییراتی طبیعی می‌داند که برای تغییر و چرخش نخبگان و پویایی یک سیستم و حزب نیاز است.

آیت‌الله جنتی تودیع شد

مراسم تودیع و معارفه آیت‌الله جنتی و حجت‌الاسلام موسی‌پور روسای سابق و جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز (یکشنبه 14 آذر) در محل مجلس قدیم برگزار شد.آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس‌دفتر رهبر معظم انقلاب پس از قرائت متن حکم حجت‌الاسلام موسی‌پور طی سخنانی اظهار داشت: زمانی که ایشان مسئولیت استانداری قم را داشتند با توجه به پیچیدگی‌های قم و با توجه به اینکه ایشان اولین روحانی بود که در سمت استانداری در این شهر مقدس مشغول خدمت بود، در این مدت سه سال همه اقشار مردم از ایشان راضی بودند و هیچ‌وقت گلایه و شکایتی از جانب مردم نسبت به ایشان نشنیدیم.وی افزود: مطمئن هستم که ایشان در این مسئولیت جدید نیز توفیق خواهند داشت؛ مخصوصا با اعتمادی که رهبر معظم انقلاب به ایشان دارند و فرمودند نماینده من در این شورا هستند که مسئولیت سنگینی برای آقای موسی‌پور ایجاد می‌کند. با توجه به اخلاصی که در ایشان سراغ داریم امیدواریم آثار ارزشمندی که در دوران آیت‌الله جنتی به وجود آمده ادامه داشته باشد.

مطالبه بودجه‌ایِ نادران از دولت

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تأکید کرد: اگر قرار باشد هر کس بر حدود قانونی خود اصرار بورزد، مجلس هم ناچار به شخم زدن بودجه خواهد بود. اصلاح ساختاری، توزیع عادلانه منابع، حداقل‌سازی کسری بودجه و کارآمد سازی مصارف کشور از مهم‌ترین اصلاحات بودجه‌ای است. فراموش نکنید که این پول‌ها از کیسه مردم برداشته می‌شود؛ چه مستقیم از مالیات چه غیر مستقیم مثل درآمد نفتی و فروش اوراق یا مداخلات در بورس.نماینده مردم تهران گفت: دولت راهبرد اقتصادی خود را رشد غیر تورمی اعلام کرده این امر پسندیده است ولی الزماتی دارد که بدون آن این هدف محقق نخواهد شد. افزایش بهره وری، رشد سرمایه گذاری، استفاده از ظرفیت‌های خالی تولید و استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی از جمله این موارد است. مردم می‌خواهند که ویرانی‌های به جا مانده به سرعت اصلاح شود و زندگی‌شان سامان یابد. این امر محقق نخواهد شد مگر با همراهی سه قوه. جلسات کارشناسی آسیب شناسی و نقد راهکارها و سیاست‌ها لازمه تحقق این امر است.نماینده مردم در مجلس در پایان برای تیم مذاکره کننده آرزوی موفقت کرد و گفت: امید است در فرصت حداقلی برای رفع تحریم‌ها، طرف‌های مذاکره کننده را برای رفع تحریم‌ها متقاعد کنند و کشور و ملت و فعالان اقتصادی در بازارها را از بلاتکلیفی خارج کند.

روایت یک منبع آگاه از پیشنهادهای ایران به طرف‌های برجام

یک منبع آگاه جزئیاتی از پیشنهادهای ایران به طرف‌های برجام را تشریح کرد و در گفت‌وگو با فارس درباره این دور از مذاکرات در وین و پیشنهادهایی که ارائه شد، گفت: پیشنهادهای هیأت ایرانی بر مبنای متن به دست آمده در ۶ دور مذاکره قبلی در وین بود؛ البته با این تفاوت که مواردی به متن قبلی افزوده شد و بخش‌هایی از آن که بر خلاف نص صریح برجام بود حذف و در نهایت در قالب دو سند در اختیار طرف مقابل گذاشته شد.وی با ذکر این نکته که پیشنهادهای ارائه شده ایران کاملا در چارچوب برجام بود، افزود: به طرف مقابل اعلام شد که مبنای مشترک ما و شما «برجام» است و این پیشنهادها هم کاملا در چارچوب برجام تهیه شده است.لازم به ذکر است علی باقری در وین همچنین اعلام کرده بود که سند سومی هم درباره راستی آزمایی و ترتیبات اجرایی وجود دارد که هنوز در اختیار طرف مقابل قرار داده نشده است. آنگونه که یک دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرده است: پیش‌نویس‌های دیگری نیز وجود دارد که نظرات ایران در ادامه در قالب این پیش‌نویس‌ها ارائه خواهد شد. نحوه و زمان راستی‌آزمایی و موارد مربوط به دریافت ضمانت عدم خروج مجدد آمریکا از توافق از جمله مواردی است که در ادامه مطرح خواهد شد.

نماینده اسبق مجلس: ایران و آمریکا قرارداد جدیدی به اسم برگام بنویسند

احمد بخشایش اردستانی با بیان اینکه مکرون و فرانسه خیلی موافق احیای برجام باشند، افزود: وضعیت چین و روسیه نیز معلوم است. چین هم اکنون نفت ایران را با قیمت خیلی پایین می‌خرد. اگر ایران و آمریکا با هم صحبت کنند خیلی بهتر از صحبت با سایر کشورهاست. امیدوارم تیم مذاکره کننده ایرانی به این نتیجه برسد که ایران و آمریکا اصل هستند بقیه کشور‌ها در این بین سود می‌برند. شاید هم راضی به احیای برجام نباشند. این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه ایران باید ۱+۴ را کنار بگذارد و با آمریکا طرف صحبت شود، تأکید کرد: البته ایران از برجام چیزی جز ضرر ندید؛ هرچند سال اول برجام حرکت‌های خوبی انجام شد، سال‌های بعد از آن مصیبت پشت مصیبت بود. ایران می‌تواند با آمریکا صحبت کند و دو کشور قرارداد جدیدی به اسم برگام بنویسند. وی افزود: اگر آمریکا دنبال اجماع جهانی علیه ایران باشد بد نیست که ایران با ۱+۴ صحبت کند، اما الان خود آمریکا راضی به صحبت با ایران است و دائم پیام می‌دهد، ایران نیز می‌تواند با آمریکا طرف صحبت شود. هم اکنون ایران می‌خواهد چهره نفاق آمریکا را به ۵ کشور طرف برجام نشان دهد حال آنکه آن‌ها خودشان می‌دانند آمریکا قدرت دارد و با قدرتش کلاه سر همه آن‌ها می‌گذارد.

کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به کسانی که روزی مخالف برجام بوده‌اند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی جمله‌ای کلیدی داشت که در سخنرانی‌هایش آن را مطرح می‌کرد و می‌گفت: انسان، موجودی است شدنی. منظور آیت‌الله بهشتی این بود که نباید توقع داشته باشیم انسان‌ها همیشه یکسان بمانند و تغییری در آنها به وجود نیاید.این روزها در رسانه‌های مکتوب و مجازی تهاجم زیادی به سران جناح اصولگرا به خاطر گرایش مثبتی که به برجام و مذاکره درباره رفع تحریم‌ها نشان داده‌اند صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد با معیارهای مرتبط با تکامل فکری انسان‌ها آنطور که شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی مطرح می‌کرد، منطبق نیست.به سران جناح اصولگرا ایراد می‌گیرند که شما همان کسانی هستید که برجام را آتش زدید و گفتید بعد از شهادت سردار سلیمانی هرکس سخن از مذاکره بگوید دهانش را خرد می‌کنیم. شما برجام را سند ذلت می‌دانستید و آن را با عهدنامه ترکمانچای مقایسه می‌کردید و هرگونه مذاکره با طرف مقابل را خیانت می‌دانستید و حالا با یک هیأت 40 نفره به وین رفته‌اید و با آمریکا هرچند غیرمستقیم مذاکره می‌کنید. ایراد می‌گیرند و سؤال می‌کنند که بالأخره کدام حرفتان را قبول کنیم؟ اگر برجام خیانت بود، چرا حالا خودتان به دنبال آن هستید و این موجودی که خودتان آن را مرده می‌دانستید به آن دخیل بسته‌اید؟با توجه به منطق صحیح «انسان، موجودی است شدنی» این ایرادها به دولتمردان سیزدهم وارد نیست. آنها می‌توانند در جواب بگویند ما قبل از آنکه مسئولیت اداره کشور را در دست بگیریم، برجام را قبول نداشتیم ولی حالا که با مشکلات گسترده کشور مواجه شده‌ایم و راه‌های حل مشکلات را بررسی کرده‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که برجام آنطور که ما فکر می‌کردیم نیست و باید برای احیای آن مذاکره کنیم و به آن برگردیم.این استدلال، قابل قبول است و باید به دولتمردان سیزدهم حق داد تغییر عقیده بدهند و به این نتیجه برسند که قبلاً اشتباه می‌کردند و حالا باید درصدد جبران اشتباه خود برآیند و مشکلات اقتصادی کشور را برطرف نمایند.

هدف‌گذاری فاینانس ۵ میلیارد یورویی برای روابط اقتصادی ایران - روسیه

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه از تلاش دستگاه دیپلماسی برای افزایش مناسبات اقتصادی میان تهران - مسکو به رقمی بیش از پنج میلیارد یورو خبر داد.مهدی صفری در حاشیه نشست بررسی آخرین وضع روابط اقتصادی تهران - مسکو گفت: در این جلسه موضوعات مختلفی بررسی شد که یکی مربوط به کریدور شمال -جنوب بود که مسائل و مشکلات آن بررسی و بر تکمیل بخش‌های مختلف این کریدور در مسیر دریای خزر تاکید شد.وی افزود: یکی از بخش‌های این کریدور، تکمیل بندر انزلی- کاسپین است که در این مسیر دو خط آهن به سمت دریای خزر داریم، یکی مربوط به بندر امیرآباد و دیگری در مسیر انزلی- کاسپین که بندر امیرآباد آماده شده است، اما بندر کاسپین هنوز آماده نیست و از دو ماه پیش فعالیت برای تکمیل آن ادامه دارد.صفری گفت: در نشست امروز همچنین در خصوص استفاده از کشتی‌های کانتینربر که بتوانند واگن‌های ما را جابجا کنند، تبادل نظر و نتیجه گیری شد که این کشتی‌ها را خرید یا اجاره کنیم.معاون وزیر امورخارجه افزود: درباره بخش شرق این کریدور نیز که از ترکمنستان و قزاقستان به روسیه می‌رود، مشکلاتی در خصوص کمبود واگن مطرح بود که در این باره با مقامات ترکمنستان رایزنی کردیم تا راننده‌های ما بتوانند از طریق این کشور بار‌هایشان را تخلیه کنند.

توئیت وزارت خارجه درباره چالش اصلی مذاکرات

وزارت امور خارجه ایران در پیامی توئیتری نوشت: کاملا روشن است که بی میلی آمریکا برای برداشتن همه تحریم ها، چالش اصلی پیشرفت مذاکرات است.ما بر این باوریم هر زمانی که دولت آمریکا کارزار فشار حداکثری را کنار بگذارد و اروپایی‌ها عزم سیاسی لازم را نشان دهند، راه برای دستیابی سریع به توافق باز خواهد بود. آن‌ها مایل نیستند امتیازاتی را بدهند که به وضوح در برجام قید شده است، دوما آن‌ها تمایلی به مذاکره مجدد درباره موضوعاتی که در پیش نویس‌های گذشته مطرح شده است، ندارند.

خوش چشم: عامل التهاب دلار در ایران اظهارات «مکرون» بود

کارشناس مسائل بین الملل گفت: اعلام شکست مذاکرات توسط رئیس جمهور فرانسه به دلیل تاثیر منفی بر بازارهای مالی ایران بود.مصطفی خوش چشم افزود: بلافاصله بعد از مذاکرات رئیس جمهور، فرانسه و بقیه اعلام کردند مذاکرات شکست خورده است؛ آن هم با یک دلیل تاثیر منفی بر بازارهای اقتصادی ایران، تکان دادن دلار با دلالی و سفته بازی.البته ایران نیز قبل از مذاکرات آماده چنین ترفندی از طرف مقابل بود و اگر دولت بازار را کنترل نکرده بود شرایط بدتر می شد. ضمن اینکه اجازه بالا رفتن دلار تا حدی داده شد تا سرچشمه این اختلالات مشخص و کشف شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۰۶
لطفا من را دستگیر و اعدام کنید چون من یک حقوق نجومی و رانت خوار و دلال بورس و دلار هستم
کلا خیلی لجن هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
دس بهت بخوره صدتا صاحاب پیدا میکنی
عجب تحلیل خفنی از اقای چشم قشنگ
مردم دارن تلف میشند ای مسولین جز برجام راه دیگری نیست لج بازی نکنید تمام زیر ساختها نابود میشوند وطرحها به علت تحریم متوقفند اخه عنی سازی در درصد بالاتر بامخالفت چین و روس مواجه خواهی شد و خود به خود کمتر خواهد شد پس بنابرین فایده چشم گیری ندارد پس توافق بهترین راه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
یعنی قشنگ معلومه یه متن دادن بهت تایپ کنی
دمت گرم
بیزینس چطوره
خوب پول میدن؟
"اتهام انتصابات فامیلی" !؟ چند تا داماد، با جناق، خواهرزاده، آقازاده و . . . دیگر باید پست و مقام های کلیدی را اشغال کنند، تا این قبیل بزرگواران فامیلی بودن انتصابات را یپذیرند و به مطرح کنندگانش اتهام نزنند؟
مذاکرات با هدف وقت کشی برای هر دو طرف داره پیش میره
ولی این وسط مردم ایران بدبخت خواهند شد

برای هیات ایرانی و تصمیم گیرندگان ایران واقعا متاسفیم که شرایط سخت مردم را درک نمی کنند

خجالت
برگام حرفیه که ما می‌زنیم وقتی نرخ دلار رو می‌بینیم.
ظاهرا نمایندگان مطلع خبر دارن که قرار نیست مذاکره به جایی برسه فعلا و نون کاسبای تحریم تا اطلاع ثانوی تو روغنه.
"علم الهدی: مخالفت با واکسن به نخبه، استاد دانشگاه و روحانی هم نفوذ کرده؛ احساس خطر می‌کنیم"
احساس خطر را باید دو سال پیش قبل از اینکه مردم زیادی کشته شوند می کردین.
انتقاد تند به حاج محسن تابناک که فقط وعده داد
از اصلاحطلبکارا به خاطر اینکه بجای منافع ایران دنبال تامین منافع آمریکا هستند تشکر می‌کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
اصلاح طلب کیلویی چند.هنر خودت نشون بده.
جناب آقای سید جواد هاشمی مخلص شما هم هستیم چرا خودت را اذیت میکنی داداش عموم مردم اصلا از حرکت شما آزرده خاطر نشدند جز یک عده ... برادرم اصلا مشکل مردم اینها نیست آنقدر مردم مشکل دارند که اصلا در خصوص حرکت موزون شما فکر هم نکردند بنابراین اصلا فکرش را هم نکن برادرررررر
کشور در همه ی حوزه ها با بحران های اساسی روبرو شده. از ریاست آقای رئیسی 4 ماه گذشت.آنچه که مردم شاهد آن هستند غیر از بی برنامگی و سردرگمی مقامات. والبته انتصابات باندی وفامیلی چیز دیگری نبوده.والا این حق این مردم این آب وخاک نیست.عقلانیت به خرج بدهید و با یک رفراندوم به خرد جمعی مراجعه کنید تا جهان شما را بپذیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
دیکته خوب مینویسیا
آفرین
جناب علم الهدی و جناب جنتی

این بیداری شما دیگر برای زمان از دست رفته فایده ای ندارد . البته اگر بیداری باشد
آقای رئیس دفتر رئیس جمهور یعنی این دولتمردان و وزرا
فامیل ها و اقوامشون را نیاوردن سر کار ؟
دیگه اینو که نمی تونی تکذیب کنی !!! عجب
اگه دولت کلا مملکت رو به اصلاح طلبا بسپره فکرکنم مشکل همه تون حل میشه
لطفا در کار دولت دخالت نکنید
برخی ها دارند بر طبل بدبختی معیشت مردم میزنند و می گویند که اگر برجام درست نشود اینچنین و آنچنین می شود و کشور نابود می شود و ...
یاید به این افراد گفت که آیا عقلتان را از دست داده اید؟ اقتصادی که علمی نیست و برجامی که طرف اصلی آن آمریکا است و با ما مشکل اساسی دارد چگونه می خواهید حل شود آیا خودتان را به مضحکه گرفته اید یا مردم را؟
واقعیت این است که اگر از غنی سازی 3 درصد هم دست بکشید آمریکا راضی به برداشتن تحریم نخواهد شد و موضوع موشک را پیش می کشد
اگر مسئولین واقعاً دنبال حل شدن تحریم ها هستید باید مثل دو تا آدم عاقل سر یک میز و با شفافیت و بهره مندی از متخصین حقوقی بنشینند و با آمریکا مذاکره کنند نه در مورد هسته ای بلکه در مورد هر آنچه که بین آمریکا و ایران وجود دارد و باعث اختلاف شده است و من مطمئن هستم در مورد 80 درصد مشکلات فی مابین نظر ایران و آمریکا یکی است و فقط در یک فضای توهم آلود و غیر منطقی تبدیل به لجبازی و دشمنی شده است
هیچ ایرانی نمی گوید به آمریکا امتیاز بدهید و کوتاه بیایید بلکه همه می گویند بی جهت مته به خشخاش نزنید و هیاهوی راه اندازی نکنید و مبحث ابو موسی اشعری را پیش نکشید که با دین مماشات شد و از اهداف انقلاب دور شدیم و چه شد و ارزش ها و ... از دست رفت
ارزش ها وقتی از دست رفت که مساجد و معنویت دولتی شد و اکنون در مساجد جز پیرمردان سالخورده کسی وجود ندارد و جوانان از آن فراری هستند
یک دلیل اختلاف در مذاکرات بر سر تعداد گرین کارت هایی است که این بار می خواهند از آمریکا بگیرند زمان اوباما ۳۰۰۰ گرین کارت گرفتند و همه صرف بستگان و دوستان و آشنایان شد حالا در این چند سال نوه ها بزرگ شده اند بچه ها بزرگ شده اند داماد و عروس ها پیدا شده اند حساب کنید چند هزار گرین کارت می شود؟
مشکل دیگه تحریم اشخاص یا به عبارتی خودشون هست چون گرین کارت داشته باشن اما حساب ها مسدود باشه فایده ای نداره!!!!! اگر آمریکا این دو گره کور را باز کنه دست یابی به هر گونه توافقی در برجام امکان پذیره حتی حاضرند کل غنی سازی و موشکی پوشکی را بدهند به شرطی که این دو مشکل رفع بشه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
با کدوم سازمان کار میکنی؟
آیت الله جنتی: اگر مردم کنار بکشند، آثار و مفهوم بدی خواهد داشت) اگر !!! شب شما بخیر !!!
اقای جنتی مردم مدتیست که کنار کشیده اند.اثارش رو نمیبینید؟یا نمیخواهید ببینید؟
اصلاح طلبهاکه میگویند چرا اصولگراها قبلاً از برجام انتقاد می کردند ولی الان که حاکم شده اند دنبال احیا برجام هستند پس آن موقع انتقاد مغرضانه می‌کرده آمد بنظرمن خودشان را به نفهمی میزنند چون آن موقع مذاکرات ادامه داشت و نهایی نشده بود و قابل حک و اصلاح در حین مذاکرات بود و آقای ظریف و عراقچی می توانستند با لحاظ کردن نظرات رهبری و مجلس و شورای امنیت ملی قراردادی بهتر و با امتیازات بیشتر انعقاد کنند و آن زمان بهترین فرصت بود که از دست رفت و قراردادی یک طرفه بستند که اکثرا برای ایران مضر بود و غربیها هم هیچ تعهداجباری برای رعایت کردن آن نداشتند وفقط ایران بود که بایستی تعهدات خود را انجام دهد.در واقع ظریف و عراقچی سنگی بزرگ و عجیب الخلقه ای در چاه عمیقی انداختند که چهل عاقل که سهل هست بلکه چهارصد عاقل هم نمی توانند آن سنگ را از ان چاه بیرون بیاورند و دیوار کجی که آنها بنا نهادند و تا ثریا هم کج خواهد رفت راست کنند.
آنها فرصت سوزی کردند و با اهمال و سستی در این امر حیاتی آسیب جدی و همیشگی به ملک وملت و دین و تبار و مردم زدند.
واکنون هم متاسفانه طلب کارند و این مصیبتی را که بانادانی ایجاد کرده اند بصورت چماق بر سر دیگران می زنند!!!
کسانی که بابت این خیانت و خطای فاحش بایستی محاکمه و به زندان بروند!!؟
توانگر نماینده تهران: شاید مذاکرات‌ یک‌سال به نتیجه نرسد؛ باید آثار انتظاری اقتصاد ملی را از مذاکرات‌ کم کنیم) تازه میگه تا حالا انتظار مردم را از اقتصاد براورده کردیم !!! دیگه منتظر نباشید !!! جل الخالق !! در عرض این سه ماه ماهانه یک میلیون روی سکه رفته !!! این ملاک بالا رفتن قیمت بقیه چیزها!!! چی مهمتر از اقتصاد و معیشت مردم است ؟!!! به چه چیزی چسبیدید ؟!!! وقتی نه پول دارید نه زور دارید نه طرفدار چرا با هست و نیست مردم معامله می کنید ؟!!
رئیس دفتر رئیس جمهور: می‌خواهند با طرح اتهام انتصابات فامیلی، به محبوبیت دولت لطمه بزنند) بابا محبوب !!!
خوش چشم: عامل التهاب دلار در ایران اظهارات «مکرون» بود) عذر بدتر از گناه میاری !!! اقتصادی که به حرف این و اون بند است دو حالت داره یا فرو پاشیده یا شما بلد نیستی اداره اش کنی که احتمالا هر دوش در مورد شما صدق میکنه ضمنا بفرمایید دولت چه جور کنترلش کرد که دلار 38 تومن شد ؟!!
ازیک طرف تحریمهاوازطرف دیگرسومدیریت درکشور مردم راازهمه جاناامید کرده خیلهاازانقلابی بودن حرف میزنند ولی درعمل به فکرخودواطرافیانشان هستنددکسی به فکرمردم نیست فقط درحرف وشعارمردم راپیش میکشند شمارا به خدابه فکرمردم باشید که باجان ومالشان ازاین کشور ونظام حمایت کردند
این بزرگترن ظلم در تاریخ جهان است که درآمدهای کارمندان و کارگران به صورت ریال محاسبه می شود که با تورم نابود می شود و هزینه ها با دلار محاسبه می شوند !!
احترام به تقاضای سفارت کشوردوست وهمکیش وهمسایه مان درصورتیکه ضرر بجائی نزندکه هرگزنمیزندودرصورتیکه برعلیه
منفعت ملی مانباشد که نیست بلکه برعکس ارتباط نزدیکتر
باکشوری دوست چون جمهوری آذربایجان است شرط عقل واصول دیپلماسی است احترام به کشورهای دوست وهمکیش وهمسایه بنفع خومانست البته اگرتحت تاثیر نا دوستان دوست نمای مشترک که نه ازما خوششان میآیدونه ازآنهاقرارنگیریم
محبوبیت دولت؟ وای که چقدر از خودتان ممنون هستید. پاشو بیا وسط مردم و محبوبیت را ببین
...البته ایران نیز قبل از مذاکرات آماده چنین ترفندی از طرف مقابل بود و اگر دولت بازار را کنترل نکرده بود شرایط بدتر می شد. ضمن اینکه اجازه بالا رفتن دلار تا حدی داده شد تا سرچشمه این اختلالات مشخص و کشف شود...

آره ....
ظرفیت های داخلی !! این دو کلمه که گاه و بیگاه از دهان مسئولین شنیده میشود پدر یک ملت را درآورده است !! یک سوال دارم ؟ آیا قریب به دویست کشور دیگر مثل چین و آمریکا و آلمان و...و... ظرفیت داخلی ندلرند؟
آیا یکبار از دهان مسئولین کشور چین یا آلمان یا حتی آمریکا شنیده اید بگویند ظرفیت های داخلی ؟!! هرگز !
امروز دنیا مثل زنجیر به هم پیوسته است ، نه چین ابرقدرت میتواند بدون آمریکا روی پای خود بایستد نه آمریکا بدون چین !!
این تفکر غلط را دور بیاندازید. کشور احتیاج به بقیه کشورها علی الخصوص کشورهای پیشرفته دارد. بدون تعامل با دنیا امکان دارد ۴۳ سال دوام آورد ! ولی نتیجه این میشود که ملت ایران شاهد هستند! ضمن اینکه نمیتوانیم ادعا کنیم ما بعد ۴۳ سال بدون امریکا ایستادگی کردیم! ما حتی با اسرائیل هم رابطه داشته ایم منتها با قیمت گزاف!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
سید حاجیتو کشتن
ببین خیلی وقت میخواد که صحبتهای همه چینیا و آلمانیا و آمریکایی ها رو گوش بدی
فعالیتت رو عشق است
آقایان اصولگرا چقدر زود فهمیدند که اینکاره نیستند.تا کی مردم مظلوم باید تاوان ناکارآمدی های ناشی از خصومت های سیاسی بین جناح ها باشد.وهیچکس از خارج از دایره آنها نبایدسوار قطار شود
جناب سید جواد هاشمی به انتقادات توجه نکن وفقط چند تا از این گربه ها بفرست تا شادی دوچندان شود !!!واقعا" احسن به شما که کار درست انجام میدهید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
احسن نه احسنت
فارسیش هم میشه آفرین
خیلی خوبه ایکاش از اول عقل شان رسیده بود وبرگام مینوشتن اصلا بر جامام بی معنی است برگام خوبه
خطاب به روزنامه جمهوری اسلامی :اینکه منتقدین برجام چندین سال چوب لای چرخ برجام ودولت قبل برای اجرایی کردن آن بگذارند ودائم پرخاشگری و توهین وفشار بیاورند وزمان وثروت این مملکت را به باد دهند ومردم را فوج فوج به زیر خط فقر هل بدهند وبعد به یکباره بفهمند که اشتباه می کرده اند " جز خیانت به مردم وکشور چیز دیگری نیست " .اینها باید جوابگوی در چندین سال قبل باشند . اینها چون مسئول بوده اند ورفتار وگفتارشان بر هرچیز این مملکت تاثیر داشته حق کج فهمیدن وبعد پشیمانی نداشته وندارند . لطفا این را بفهمید و تطهیرشان نکنید که شما هم در جرم آنها شریک می شوید .
خدایا شکرت که این دولت تحت هر شرایطی میتونه دلار و بازار رو کنترل کنه... دلار 30 تومنی که چیز مهمی نیست
بهتراست نام قراردادرانه برجام ونه پرگام بلکه بی نام بنامیم که نه مورد بیمهری عده ای قرارگیردونه موردمهرزیادی گروه دیگری بدیهیست نتیجه هم هیچ فرقی نمیکند البته برای مذاکره گران اقامت درهتل لوکس کشوری اروپائی وگشت وگذار وبرگشت به پایتختهای کشورشان جهت تجدیدقوا ومجداداًتکرار بهمان زیبائی قبلی
امشب هم نمایش صحبت های همیشگی و حرف درمانی رئیسی منصوب و گفتارها و وعده و وعیدهای چهل و سه ساله تمام شد و هیچ بهره ای برای مردم بیچاره نداشت مخصوصا یا اون مجری مسخره و متملق که سوالات و مشکلات اصلی مردم را بیان نکرد....!!!
باید برای اینکار مجری آزاد و شجاع و صادق و غیر دولتی و غیر صدا و سیمائی آورد تا مسئول را سوال پیچ و به سلابه بکشد و وادار به پاسخ کند نه مجری ترسو و حقوق بگیر که هر لحظه از گوشی بهش تذکر بدهند و دست و پاش بلرزد !!!
دولت دلار می فروشد بعد علت گرانی دلار فرانسه است؟
خب خدا را شکر از دولت خیلی ممنونیم که بازار کنترل کرد!!!!و گر نه حتما دلار خیلی خیلی گرون می شد!می شد مثل پنیر مرغ گوشت برنج دارو و ..... خیلی ممنون دستون درد نکنه!!!فقط مواظب باشید برای کنترل دلار خیلی بخودتون فشار وارد نکنیدو.....
اگر قراره اسم برجامو عوض کنیم که زَرجام قشنگتره حداقلش اسم دیگه ریتونه اما درمورد خود مذاکرات هرچه زودتر به توافق برسیم بهتره چرا بزاریم دلار ۵۰ تومن بشه بعد وقتی میشه با دلار حداکثر ۳۲ تومن به مقصود رسید چون غرب هیچوقت مثل حالا آماده امتیاز دادن نبوده دلیلشم ترسشون از اتمی شدنه خاورمیانستو بس و زمان باعث نمیشه اونا چیزای بیشتری بدن چون الان باد موافقه ماس ولی ممکنه ناگهانی مسیرش مخالف بشه ها
اولا غلط کردند که درخواست کردند ما اسم های خیابان های مان را بر اساس معیار آنان تغییر بدهیم آقای امیر عبدالهیان اگر نمی تواند وزارت خارجه را اداره کند استعفا بدهد
ایران نیز قبل از مذاکرات آماده چنین ترفندی از طرف مقابل بود و اگر دولت بازار را کنترل نکرده بود شرایط بدتر می شد. ضمن اینکه اجازه بالا رفتن دلار تا حدی داده شد تا سرچشمه این اختلالات مشخص و کشف شود
وقتی دلار ۵۰ هزار تومان شد یه چیزی هم‌براب انموقع آماده کنید
یکی به داننده بگه دولت روحانی که 8 سال شعار تووخالی دادساکت بودی الان ...
آقای رییسی با سلام
تا وقتی اقتصاد کشور معطل کدخدا باشه هر روز باید منتظر فاجعه بود ،، پس بدون شک باید برای اداره کشور نکات زیر مورد توجه تیم اقتصادی کشور باشه
۱_ بدون شک بانک‌ها ماهیانه حدود ۵۰ هزار میلیارد سود می‌دهند یا میگیرن ، که خودش بدترین نوع حلق پول هست حالا اگه فقط ۲درصد مالیات بدهند ماهی حدود ۱۰ هزار و سالی حدود ۱۲۰ هزار میلیارد که خودش بودجه خوبی می‌شود طرحی که روحانی در فکر اجرا بود ولی متاسفانه جماعت سرمایه دار با شانتاژ جلوی آن ایستادن
۲_ مالیات بر دستگاهاای کارت خوان بی هویت که بیشتر در دفتر پزشکان مورد سو استفاده قرار میگیرن
۳_ مالیات بر شرکت‌های آستان قدس و ......
۴_ شرکت‌های بیمه ای که سالی حداقل ۳۰ هزار میلیارد سود آوری دادن
۵، مالیات بر خودروهای لوکس و واحد خالی ،، بطوری که هر کس بیش از دو خودرو داره باید مالیات بر عایدی و هزینه سوخت انرا پرداخت کنه نمیشه طرف ماشین ۱۰ میلیاردی که چند سال پیش یک میلیار بوده مالیات نده و سوخت ۱۵۰۰ تومانی که یک سوم آب معدنی هیت مصرف کنه
۶_ با توجه به اینکه دولت شما هزینه آب و برق و ... رو تا ۱۰ برابر کرده ولی یک ریال به یارانه اضافه نکرده نه تنها نباید کسری داشته باشید بلکه باید با ۱۰ برابرشان درآمدی ارزی دولت باید بتواند دو کشور رو هم اداره کنید میدونید مشکل کجاست ، مشکل زیاده خواهی یه عده بیشرف هست که با حقوقهای ۲۵۰ میلیونی هنوز سیر نمیشن ؟؟؟ ولی کارگر و معلم و کارمند دون پایه باید به گدایی بیفتند .
تیم مذاکره کننده دو تا پیشنهاد داده و اگر با اون دو تا برجام هوا نشد پیشنهاد سوم را می دهد که با درخواست غرامت و ضمانت و ... کار یکسره شود.
تیم مذاکره کننده دو تا پیشنهاد داده و اگر با اون دو تا برجام هوا نشد پیشنهاد سوم را می دهد که با درخواست غرامت و ضمانت و ... کار یکسره شود.
فقط میتونم مثل یک درخت بگم برگام ! از این همه آگاهی!!
دولتی که پول ملیش با اظهار نظر رئیس جمهور کشوری دیگه زیر و رو بشه ....وبه...
دولت کنترل کرده که شده ۳۰ تومن! بعد شما اجازه دادید پول ملی تضعیف بشه و مملکت به خطر بیوفته و تیم مذاکره کننده دلسرد بشه که بفهمید پشت قضیه کی بوده! یعنی نمی دونید!!! شما که گاندوها رو ساختید چطور می فرمایید نمی دونید و لازم بود دلار بشه ۳۰ تومن تا شاید معلوم شود... خوب بارکلا فهمیدید حالا لطفا برگردونید همون ۲۴ تومن ۱۰۰ روز پیش...
برگام...پشمام
یه توافق به اسم برگام یکی هم به اسم پشمام یکی هم پرهام امضا کنید
مگه نام های شهرهای ولایت باکو چیه . لنکران و باکو و گنجه . خوب این نام ها که از صد ها سال قبل همینه . نکنه می خوان نامشان رو به نام الهام علیف و زنش و دخترش کنیم .
والله قسم تنها راه پیش بردن توافقنامه برجام و رفع مشکلات متعدد مردم و کشور که هر روز خطر ناکتر از روز قبل میباشد
، فقط و فقط مداکره رودر رو و مستقیم و شفاف با امریکا است و بس .

ما ۴۳ سال گذشته با تنش ...رفتیم و به اینجا رسیدیم

بهتر و عاقلانه است که فقط ۴۳ ماه اینده را مستقیم و بد ون واسطه ۴+۱ با امریکا مستقیم با رعایت حقوق متقابل و احترام دو جانبه بین المللی کار کنیم

اگر بد بود ، دوباره به همان حالت تنش و شعارهای مرگ بر می گردیم
آقای احمد بخشایشی اردستانی شما تو کدام سیاره زندگی می کنید؟
علم الهدا نزدیک بود حرف درست بزنه که آخرش با لفظ دشمن خرابش کرد .
کمترین واکسیناسیون مربوط به قم است به نظر شما ریشه آن در دشمن است؟
آقای سید جواد هاشمی نظر شما در مورد حرام بودن یا نبودن شرط نیست
جناب رئیس دفتر رئیس جمهور اگر شفافیت در کارهای دولت باشد جای هیچ نگرانی نخواهد بود.
مملکتی که اقتصادش بر اثر حرف رییس جمهور کشوری دیگر دچار اتهاب میشه این مملکت مشخصه که زیر ساخت اقتصادیش زیر صفر هست ..مکرون حرف زد دلار در ایران رفت بالا
سفره مردم بهترین گزارش خروجی عملکرد دولت است چه در 100 روز و چه بیشتر . از رییس جمهور متشکریم ...
بهترین پاسخ روزنامه جمهوری اسلامی درباره مخالفان دیروز برجام متن جناب آقای قدیری ابیانه است. ایشان پاسخ خوبی دادند. توجه به متن ایشان راهگشاست:

چرایی مذاکره مجدد در باره برجام نافرجام؟!!
✅ اصلاح طلبان می‌گویند اگر برجام بد است چرا می‌خواهید آن‌را احیاء کنید؟!
✅مثل این است که کسی زمین ارزشمندی را به ثمن بخس بفروشد ولی پول آن زمین را نتواند بگیرد.
حالا تیم جدید می‌خواهد اقلا همان پول زمین مفت فروش رفته را بگیرد و فروشنده نگون‌بخت بگوید اگر معامله بد بود چرا می‌خواهی پول را مطابق با قرارداد بگیری؟!
✅برجام بد بود چون ضمانت اجرا برای ایران داشت ولی برای طرف‌های ۵+۱ نداشت.
✅برجام بد بود چون طبق برجام ایران حتی اگر به دلیل بدعهدی هر یک از آنها شکایت کند، تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران برمی‌گردد!
✅برجام بد بود زیرا بجای لغو تحریم‌ها بر تعلیقی تأکید شده بود که ظریف نخوانده آن را امضاء کرد.
✅برجام بد بود چون امضای کری وریر خارجه را تضمین خواندند.
✅برجام بد بود چون آمریکا توانست آن را ترک کند و بر تحریم‌ها بیافزاید بدون اینکه بابت آن هزینه بپردازد.
✅اما دولت روحانی برای اینکه اثبات حسن‌نیت ایران را ثابت کند همه آنچه را آنها خواسته بودند یکطرفه اجرا کرد و بعد گفت حالا نوبت شماست. مثل کسی که زمینی را رسما به نام خریدار کلاه‌بردار کند و بعد که اسناد صادر شد بگوید حالا پول زمین را بده! آن کلاه‌بردار چه اجباری در پرداخت پول زمین دارد وقتی سند به نام او زده شده است.
✅آری، معامله برجام بد معامله‌ای بود لیکن مذاکره برای اخذ وجه زمین معامله شده حتی به سمن بخس منطقی است.
✅مذاکره بر سر برجام منطقی است به شرطی که از موضع عزت باشد و نه مثل دولت قبل از طریق ذلت و التماس و تلاش برای جلب ترحم طرف‌های برجام.
✅مذاکره بر سر برجام منطقی است اگر ایران بتواند بابت انجام تعهدات غربی‌ها ضمانت بگیرد.
✅حداقل مذاکره لازم است برای اینکه ایران تلاش کند خسارات وارده بر سر عدم انجام تعهد غربی‌ها و نیز جلوی افزایش تحریم ها را بگیرد.
✅مذاکره بر سر برجام لازم است تا کسانی که می‌گویند با بایدن، رئیس جمهود جدید آمریکا فرصت برای رفع تحریم‌ها هست رسوا شوند.
✅البته مذاکره با ۴+۱ و نه با آمریکایی که در زمان اوباما و ترامپ و بایدن نه تنها به تعهدات آمریکا عمل نکردند، بلکه در هر سه دوره بر تحریم‌ها افزودند.
✅مذاکره لازم است اما نه با آمریکا لآقل تا زمانی که عملا تحریم‌ها رابردارد و خسارات ما را بپردازد و تعهد عملی و تضمین شده دهد که دیگر رفتار گذشته تکرار نخواهد شد.
✅مذاکره لازم است تا یک بار دیگر ثابت شود که مذاکره با آمریکا فایده ندارد و نمی‌تواند آمریکا را از خصومت با ملت ایران باز دارد.
✅مذاکره لازم است تا تفاوت رفتار عزت‌مندانه با رفتار ذلیلانه عشاق غرب برای همگان مشخص گردد.
✅ مذاکره لازم است هر چند به نظر بنده مذاکرات قطعا به نتیجه رفع تحریم‌ها منجر نمی‌گردد.
"نام‌های ایرانی شهر‌های قفقاز"؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این عبارت یعنی چی؟ مفهوم و منظور از این خزعبلات چیه؟
سوال :
چرا مستقیماً با آمریکا وارد مذاکره نمی شیم ؟ چرا مسئولین به فکر رفاه مردم نیستند ؟ چرا مسئولین فقر و نداری مردم و نمی فهمند ؟ و خیلی چرا های دیگه ................
مسئول محترمی که شاید این کامنت رو بخونی ملت ایران فهیمند و درک می کنند که خیلی از شما و امثال شما دارید از این برجام نون می خورید و سود شما در این برجامه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
خوبی؟
چندتا برجام دایم مگه؟
مذاکره مستقیم هم قبلا انجام شده
اگر این همه سال به جای سو مدیریت در کشاورزی پتروپالایشگاه نرم افزار علم هزینه می کردید الان غرب نمیتونست به ملت فشار بیاورد
(اگر دولت بازار را کنترل نکرده بود شرایط بدتر می شد.)

اقای کارشناس

از این شرایط بدتر مگر داریم و مگر هست

از یگ طرف می گوئید تحریم ها انقدر تاثیر ندارند که بخواهند مشکل حاد ایجاد کن و ریشه در داخل است

از طرفی میکوئید اگر کنترل نمی شد بدتر میشد

این چه تاثیر کمی هست که اینگونه به بازار شوک وارد میکند و بازار از میکند وبعد هم تازه
با دخلت دولت
تا حدودی کنترل می شود به ظاهر
برگام ریخت
راست میگه خو
اگرم توافق نشد مثلا میتونن بگن برگام ریخت..
آذربایجان خار چشم دشمنان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
خار
خخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
عامیانه تر این که گفتی میشه
موی دماغ
تا چه زمانی باید به کشور آذربایجان امتیاز داد درست است که برقراری و گسترشارتباط با کشورهای همسایه سیاست کشور ما می باشد ولی به چه قیمتی چند وقت دیگه درخواست تغییر نام نان و غذا و ... خواهد داد
(سواره از پیاده خبر ندارد؛ سیر از گرسنه)

این را درباره مسئولین خدوم و دلسوز و زاهد و باتقوا و دل کنده از دنیا و زجر کشیده و پرغصه از مشکلات مردم و دردکشیده مانند مردم واز همه مهم تر انقلابی

نفرمائید تورئ بخدا

مسئولین خاصه نمایندگان محترم

جزء ضعیفترین قشر مردم هستند

دلیل ش هم این بود که وزرائی را انتخاب کردند که خودشان درفقر هستند

نمونه ان وزیر کار بود
روزنامه محترم جمهوری اسلامی
این توجیه شما خیلی به نظر می‌رسد ساده انگارانه است
البته که منتقدان ومخالفان برجام عقلا حق دارند اینک به مذاکره در باره آن اقدام کنند چرا که اگر غیرازاین باشد دولت فعلی باید تمام اقدامات دولت قبلی را که مغایر با تفکر آنها بوده کنار بگذارد که نه شدنی است نه معقول
لرا لطفا تحلیلحاتون را متناسب با درک مردم ترفیع دهید تا رسالت ه هنگیتان را بهتر بجا بیاورید
قرارداد برجام تا پایان سال شمسی کلا به پایان می رسد و امضاه خواهد شد ، و امکان ندارد بیش از این طول بکشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
یاد اون هشت پا افتادم که نتایج جام جهانی رو پیش بینی میکرد
باز هم چالش اصلی مذاکرات اصولگرایی صحبت نکردن شفاف و روشن با مردم هست..
مذاکره کننده گان باید به مردم بگویند که یک توافق موقت و قابل گریز بدتر از توافق نکردن هست...
ماشالله پول مفت میاد حسابشون همین جوری رو هوا حرف میزنن
نماینده مجلس: مذاکرات‌ هسته‌ای شاید یک‌سال دیگر هم به نتیجه نرسد؛ پس تلاش کنیم آثار انتظاری اقتصاد ملی را از مذاکرات‌ کم کنیم. .................مگه تو این چندسال که مذاکرات طول کشید، تونستید آثارش رو کم کنید؟.... البته تحریم ها روی مسئولین بی اثر بود!!
فقط مذاکره مستقیم با آمریکا و در چارچوب منافع کشور و مردم می تواند مشکلات را حل کند... چین و روسیه مخالف برجام هستند... اروپا هم کاره ای نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
راه حلت تکراریه
قبلا انجام شده و وضع بدتر شده
راه حل دیگه ای نداری؟
عزيزان به اصطلاح (مسولين )توانايي اداره كشورباقوانين اسلامي وعقائد شما امكان پذير نيست صرفاً ادم خوب وسالم بودن كافي نيست مملكت ومردم را بيشتر به فلاكت وتباهي نكشانيد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
یعنی نه معلومه نه مملکت برات مهمه نه مردم
دنبال زدن اسلامی
اگه اسلام زدنی بود که هزار سال پیش زدع بودنش
زور نزن
تازه میتوانم نوشیدن جام زهر را درک کنم !!!

و چقدر کار شجاعانه و بزرگ و فداکارانه ای بوده
و کنار گداشتن خواسته های قلبی و شخصی خود
و انتخاب خواسته اکثریت مردم و منافع کشور

چقدر سخت است و ثبت نام نیک از خود در تاربخ چقدر سخت تر و مردانه تر است !!!؟؟؟؟
آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا میخونه، حکایت اظهارنظر باکو درباره نام خیابانهای تهران!!!
"آیت الله جنتی: اگر مردم کنار بکشند، آثار و مفهوم بدی خواهد داشت".....نه بابا...مردم مدتهاست کنار کشیده اند و !!...مسئولین ما انگار مسئولین کشور ایران نیستند.انگار مسئولین کشورهای همسایه هستند و از اوضاع داخلی کاملا بی اطلاعند...واقعا متاسفیم!!
یکی از فنون بهره وری در اقتصتد حذف دلال هاست بیایید در برجام چین و روسیه دلال را حذف کنیم به مملکت سود سرشاری خواهد رسید
آقای علم الهدی این حرفها رادر گوش همکاران خودت در قم فریاد بزن !!
واقعا که..............
برگام
به اقای اسماعیلی بفرمایید دامادتان کجا تشریف دارند؟
همه دارند به این نتیجه می رسند که باید مذاکره به نتیجه برسد وباید با امریکا مستقیم وارد مذاکره شویم وبقیه سود جو هستند والی نمی دانم چرا بگوش مسئولین این حرف فرونمی رود ؟...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
بیخیال
بقیه سود جو هستند؟
آمریکا ضرر جو است؟
خوبی دادا
باسلام وعرض ارادت مثل معروفیست که میگویدگرطبیب بودی سرخوددوانمودی حالا قضیه 4+1 میباشد درحالیکه روسیه وچین خودتحت تحریم آمریکا هستند وکشورهای اروپایی بخاطرمنافعشان دست به سینه درخدمت آمریکا میباشندواگرگفت بمیریدمیمرندواگرگفت زنده شوید زنده میشوندمذاکره کردن با آنها درموردبرجام آب درهاون کوبیدن است ایران فقط یک راه دارد آنهم مذاکره رودرروومستقیم باآمریکاست وسلام نامه شدتمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
بنده خدا سرکاری
مذاکره مستقیم رو حسن انجام داد وضعیتمون شد این
پیشنهاد بهتری نداری؟
''ضمن اینکه اجازه بالا رفتن دلار تا حدی داده شد تا سرچشمه این اختلالات مشخص و کشف شود.'' حرف مالیات نداره اگر داشت هرکسی به این راحتی اظهار نظر نمیکرد ، اقای عزیز یعنی شما میخوای بگی کنترل اوضاع اقتصادی دست دولته نه داداش من اقتصاد همینه با نتایج سیاستهای کلان اثر مستقیم داره فکر کنم دیگه این موضوع برای یه بچه نابالغ هم مبرهن شده .
فقط مذاکره مستقیم جواب میدهد نمیدانم چرا این واسطه ها دست از سر مردم ایران بر نمی‌دارند توبازار واقتصاد واسطه ها پدر مردم را در آوردند و حالا تو روابط ومذاکرات بین‌المللی تو را خدا فکر مردم باشید ایران داره از دست میره ب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
مذاکره مستقیم حسن روحانیتون رو هم دیدیم
بعد ازمدتها آقای اردستانی حرفهای تکراری ماومردم را به زبان آورذه که این خیلی خوبه وچه خوبه که همین مذاکره مستقیم با امریکا انجام بشود..
فکر کردن روسیه و چین منافع ملت ایران رو درنظر دارن خودشون دلال هستند و فقط منافع شخصی خودشون رو درنظر دارن این دو کشور خودشون هر مدت یکبار با آمریکا پشت یک میز میشینن با هم مذاکره میکنن و توافق میکنن به ریش ایرانی ها میخندند به قول معروف سگ زرد برادر شغال هست پس بهتر نیست با رئیسشون یعنی امریکا توافق کنیم
دو تا پیش نویس و متن دادند و میگن متن سوم و پیش نویسهای بعدی هم آماده است. پس خودتون هم به پیشنهادات خودتان مطمئن نیستید
برجاماگربرای مردم آب نداره برای عده ای هم نون داره هم آب.اردو کشی ۴۰ نفره به وین.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر