بازدید 19242
آخرین تحولات خاورمیانه

خنثی سازی عملیات ترور اردوغان/ حمله راکتی به یک پایگاه آمریکا در سوریه/ اعلام موضع روسیه درباره دور جدید مذاکرات وین/ دیدار الکاظمی با سفیر واشنگتن با محوریت خروج نیرو‌های رزمی آمریکا

خنثی سازی عملیات ترور اردوغان، حمله راکتی به یک پایگاه آمریکا در سوریه، اعلام موضع روسیه درباره دور جدید مذاکرات وین، دیدار الکاظمی با سفیر واشنگتن با محوریت خروج نیرو‌های رزمی آمریکا و وام ۳ میلیارد دلاری عربستان به پاکستان از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵ 05 December 2021

خنثی سازی عملیات ترور اردوغان/ حمله راکتی به یک پایگاه آمریکا در سوریه/ اعلام موضع روسیه درباره دور جدید مذاکرات وین/ دیدار الکاظمی با سفیر واشنگتن با محوریت خروج نیروهای رزمی آمریکا

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: خنثی سازی عملیات ترور اردوغان، حمله راکتی به یک پایگاه آمریکا در سوریه، اعلام موضع روسیه درباره دور جدید مذاکرات وین، دیدار الکاظمی با سفیر واشنگتن با محوریت خروج نیرو‌های رزمی آمریکا و وام ۳ میلیارد دلاری عربستان به پاکستان از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

خنثی سازی عملیات ترور اردوغان

شبکه تلویزیونی تی ار تی ترکیه از کشف یک بمب در نزدیکی محل سخنرانی رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در جنوب شرقی استان سیرت خبر داد که توسط پلیس این کشور کشف و خنثی شد.

به گزارش شنبه شب شبکه تلویزیونی تی‌آرتی، یک تیم تخصصی نظامی، بمب جاسازی شده در زیر یک خودرو در نزدیکی محل سخنرانی اردوغان در سیرت را خنثی کردند.

این شبکه تلویزیونی ترکیه به نقل از برخی منابع و مقامات ترک اعلام کرد که پلیس سرگرم انجام تحقیقات برای یافتن مظنونین این حادثه است؛ این بمب زیر خودروی متعلق به یک افسر ضد شورش ترکیه کار گذاشته شده بود.

سخنرانی اردوغان امروز در شهر نصیبین در استان سیرت برگزار می‌شود که خنثی سازی بمب پیش از سخنرانی وی صورت گرفت.

حمزه دا، معاون حزب عدالت و توسعه ترکیه در مورد بمب گذاری که سخنرانی اردوغان را هدف قرار داده بود، به سرویس ترکی شبکه سی‌ان‌ان گفت: آنها می‌خواستند در سخنرانی سیرت خرابکاری کنند؛ کسانی که برای تخریب محیط صلح آمیز کشور تلاش می‌کنند.

خنثی سازی عملیات ترور اردوغان/ حمله راکتی به یک پایگاه آمریکا در سوریه/ اعلام موضع روسیه درباره دور جدید مذاکرات وین/ دیدار الکاظمی با سفیر واشنگتن با محوریت خروج نیروهای رزمی آمریکا

در واکنش به سقوط آزاد ارزش لیر، اپوزیسیون ترکیه، خواستار انتخابات زودهنگام در این کشور شده است. رهبران حزب جمهوری خلق با انتقاد شدید از عملکرد رئیس جمهوری ترکیه، خواستار برگزاری فوری انتخابات را شدند.

از سوی دیگر، مردم ترکیه نیز از سه‌شنبه شب گذشته به دنبال سقوط لیر در برابر دلار در شهرهای استانبول و آنکارا زیر باران علیه اردوغان رییس و حزب حاکم تظاهرات کردند. از آغاز سال ۲۰۲۱ لیره ترکیه بیش از ۴۰ درصد از ارزش خود را در مقابل دلار آمریکا از دست داده است.

حمله راکتی به یک پایگاه آمریکا در سوریه

رسانه ها از حمله راکتی به یک پایگاه آمریکا در استان دیر الزور واقع در شمال شرق سوریه خبر دادند.

شبکه خبری روسیا الیوم شنبه شب اعلام کرد: پایگاه آمریکا واقع در میدان نفتی کونیکو در حومه دیرالزور هدف اصابت سه فروند راکت قرار گرفت.

خنثی سازی عملیات ترور اردوغان/ حمله راکتی به یک پایگاه آمریکا در سوریه/ اعلام موضع روسیه درباره دور جدید مذاکرات وین/ دیدار الکاظمی با سفیر واشنگتن با محوریت خروج نیروهای رزمی آمریکا

یک منبع غیر نظامی به این رسانه گفت: در پی این حمله تعداد زیادی از بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

وی خاطرنشان کرد که اطلاعات بیشتری در باره خسارات ناشی از اصابت راکت و یا طرفی که راکت ها را شلیک کرده، گزارش نشده است.

اعلام موضع روسیه درباره دور جدید مذاکرات وین

وزارت خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد، انتظار می‌رود مذاکرات وین درباره احیای برجام طی هفته جاری از سر گرفته شود.

به گزارش راشاتودی، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «در دور هفتم مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک که روز 29 نوامبر (8 آذرماه) آغاز شد، یک دوره توقف فنی اعلام شده است. در این دوره، هیات‌ها در پایتخت‌های خود درباره نتایج و گام‌های احتمالی بعدی رایزنی خواهند کرد. گفت‌وگوها در چارچوب دور هفتم مذاکرات طی هفته جاری از سر گرفته می‌شود.»

هفته‌ای که گذشت شهر وین و پایتخت اتریش باز هم میزبان مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا بود. البته با این تفاوت که اولین دور مذاکرات در دولت جدید ایران (دولت سیزدهم) با ترکیبی متفاوت از قبل کلید زده شد.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ریاست هیأت ایرانی را برعهده داشت، هیأتی که در ترکیبش این بار دو معاون از وزارت امور خارجه (معاونان دیپلماسی اقتصادی و امور حقوقی و بین‌المللی) و همچنین معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک مرکزی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و مشاور اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی حضور داشتند. براساس اعلام جمهوری اسلامی ایران، هیأت ایرانی با هدف تمرکز جدی بر مسئله رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران، با ترکیبی حقوقی و اقتصادی در این نشست شرکت کرد و این ترکیب خود تأییدی بر اراده ایران برای حصول نتیجه است.

خنثی سازی عملیات ترور اردوغان/ حمله راکتی به یک پایگاه آمریکا در سوریه/ اعلام موضع روسیه درباره دور جدید مذاکرات وین/ دیدار الکاظمی با سفیر واشنگتن با محوریت خروج نیروهای رزمی آمریکا

هیأت ایرانی چهارشنبه شب دهم آذر ماه دو سند شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای را به طرف مقابل ارائه داد و باقری هم ارائه این سندها را نشانگر جدیت ایران در مذاکرات خواند و در عین حال یادآور شد، سند سومی هم هست که هنوز به طرف‌های مقابل ارائه نشده است.

روز پنج‌شنبه ۱۱ آذر ماه رایزنی‌های هیأت‌ها در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یافت و متون پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در جلسات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت. علاوه بر آن، باقری با مورا و روسای سه هیأت اروپایی در وین نیز ملاقات‌هایی را داشت. از سوی دیگر، کارگروه‌های رفع تحریم و موضوعات هسته‌ای نیز عصر و شب پنجشنبه با حضور هیأت‌های کارشناسی ایران و ۱+۴ تشکیل جلسه داده و باز هم در این جلسات درباره پیشنهادهای ایران گفت‌وگو شد.

قرار است این گفت‌وگوها روز چهارشنبه یا پنجشنبه این هفته در وین اتریش از سرگرفته شود.

دیدار الکاظمی با سفیر واشنگتن با محوریت خروج نیروهای رزمی آمریکا

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق بعد از ظهر امروز، شنبه میزبان «متئو تولر» سفیر آمریکا در بغداد بود.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد که طرفین در این دیدار، تقویت زمینه‌های همکاری و مشارکت بین دو کشور را بررسی و درباره آخرین تحولات منطقه از جمله تحولات امنیتی رایزنی کردند.

طرفین ضمن تأکید بر نقش عراق در تقویت امنیت و ثبات منطقه، «پیشرفت های حاصل شده در پایان یافتن نقش رزمی نیروهای ائتلاف [آمریکا] در عراق» را بررسی کردند.

خنثی سازی عملیات ترور اردوغان/ حمله راکتی به یک پایگاه آمریکا در سوریه/ اعلام موضع روسیه درباره دور جدید مذاکرات وین/ دیدار الکاظمی با سفیر واشنگتن با محوریت خروج نیروهای رزمی آمریکا

الکاظمی و تولر همچنین تأکید کردند که پایان مأموریت نیروهای آمریکا بر اساس گفت‌وگوی راهبردی و انتقال به مرحله «مشورت، کمک و توانمندسازی» خواهد بود.

بغداد و واشنگتن در ۲۶ ژوئیه گذشته، به توافق رسیدند که نیروهای رزمی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی از عراق خارج شوند و تنها تعداد از نیروهای آمریکایی برای مشاوره و آموزش نیروهای عراقی بمانند.

نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۴، وارد عراق شدند. آمریکا به این بهانه ۳۰۰۰ نیرو در قالب یک ائتلاف بین‌المللی به نام ضد داعش که ۲۵۰۰ تن از آن‌ها، آمریکایی بودند، وارد این کشور کرد. پس از اعلام پیروزی بر داعش از سوی بغداد، مردم و دولت عراق بر ضرورت خروج نظامیان خارجی از کشور تاکید کردند.

تأکید مردم عراق بر اخراج آمریکا زمانی شدت گرفت که آمریکا سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را به شهادت رساند. در واکنش به این جنایت، پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

با وجود چند دور مذاکره راهبردی میان بغداد و واشنگتن برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق، آمریکا هنوز با نقض این مصوبه در خاک عراق حضور دارد؛ هرچند مقامات مسئول عراقی از آغاز روند خروج نظامیان آمریکایی خبر داده‌اند وگاهی خبر عقب‌نشینی چندین یگان رزمی آمریکا رسانه‌ای می‌شود.

مقامات آمریکایی نیز اظهارات ضد و نقیضی در این خصوص به زبان می‌آورند. در حالی که برخی مقامات از گفت‌وگوی جدی با مقامات عراق برای خروج نیروهای رزمی از عراق و اهتمام ورزیدن واشنگتن به این امر سخن می‌گویند، برخی مقامات نیز مانند ژنرال «کنت مک‌کنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام» می‌گوید که کشورش شمار نیروهای خود در عراق را کاهش نخواهد داد و این امر به خواست بغداد است و «عراق خواستار باقی‌ماندن ماست و ما شمار نیروها در آن را کاهش نخواهیم داد.»

وام ۳ میلیارد دلاری عربستان به پاکستان

مشاور مالی نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که اسلام آباد به عنوان بخشی از یک بسته حمایت اقتصادی وامی ۳ میلیارد دلاری از ریاض دریافت کرده است.

«شوکت ترین» مشاور مالی عمران خان نخست وزیر پاکستان در صفحه رسمی توئیتر خود از دریافت این وام هنگفت از عربستان خبر داد.

وام دریافتی از ریاض طبق مفاد بسته حمایتی که ماه گذشته به امضا رسید، یک سال و با نرخ بهره ۴ درصد است.

پاکستان به علت کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و مشکلات مالی دیگر با چالش‌های اقتصادی فزاینده‌ای روبه روست.

بانک مرکزی پاکستان برای مقابله با فشارهای ناشی از تورم، نرخ بهره معیار را به ۸.۷۵ درصد افزایش داد. این در حالی است که تورم از ۹.۲ درصد در اکتبر به ۱۱.۵ درصد در ماه نوامبر رسید.

خنثی سازی عملیات ترور اردوغان/ حمله راکتی به یک پایگاه آمریکا در سوریه/ اعلام موضع روسیه درباره دور جدید مذاکرات وین/ دیدار الکاظمی با سفیر واشنگتن با محوریت خروج نیروهای رزمی آمریکا

بیش از ۱۱ درصد از ارزش روپیه پاکستان از آغاز سال جاری میلادی، کاسته شده و روز جمعه ارزش آن در برابر یک دلار به ۱۷۶ رسید.

اعطای وام از جانب عربستان به پاکستان یک هفته پس از توافق صندوق بین المللی پول با پاکستان درباره اقدامات مورد نیاز برای احیای یک برنامه مالی ۶ میلیارد دلاری که به حالت تعلیق در آمده بود، صورت گرفت.

اقتصاد پاکستان در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت نفت در بازارهای بین المللی تحت فشار است. عمران خان بارها قیمت نفت را در داخل کشور افزایش داده و همین باعث انتقادات فراوانی از وی در داخل کشور شده است.

کمک‌های مالی عربستان سعودی به پاکستان در حالی است که نخست وزیر پاکستان در آبان ماه به منظور شرکت در اجلاسی با نام «ابتکار سبز خاورمیانه» طی سفری سه روزه، اسلام آباد را به مقصد عربستان ترک کرده بود.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در فوریه ۲۰۱۹ (بهمن- اسفند ۹۷) در جریان سفر خود به اسلام آباد توافقنامه‌های اقتصادی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار امضا کرد که در آنجا با استقبال خوبی روبرو شد. اما ریاض در سال ۲۰۲۰ به اسلام آباد فشار آورد تا وام ۳ میلیارد دلاری قبلی را بازپرداخت کند.

این وام بخشی از بسته نجات ۶.۲ میلیارد دلاری بود که توسط ریاض در اکتبر ۲۰۱۸ اعلام شد و یک تسهیلات اعتباری برای به دست آوردن منابع نفتی بود. رویترز در دسامبر ۲۰۲۰ گزارش داد که اسلام آباد مجبور شد یک میلیارد دلار از چین وام بگیرد و آن را به عنوان دومین قسط از این وام به عربستان بازگرداند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۵
اردوغان ارزش ترور هم نداره .

تیتر خبر را تصحیح کنید .
حیف نون برای این مرد مغرور و نچسب ترکیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
آب رو بریز اونجایی که میسوزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
این اصلا بمب نیست

یک فیلتر روغن کهنه رو با چسب دو قلو بصورتی که خوب از بیرون دیده بشود

زیر یک خودرو چسبانده اند و بیشتر خنده داره

تا ترسناک و خطر ناک
سیاه بازی شروع شد!
طرح ترور اردوغان بازی سیستم امنیتی ترکیه- میت- است برای برخورد با مخالفان دولت ترکیه و مدیریت افکار عمومی که بشدت علیه عملکرد دولت اردوغان در حال گسترش است، می باشد. دشمنان اردوغان آیا با پهپاد و چند عامل انتحاری، بهتر و دقیق تر نمی توانستند اردوغان را بزنند؟! حتما می توانستند.
این فقط یک بازی نخ نماست!.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
خنثی شدن طرح ترور اردوغان موجب ناراحتی برخی آدم های روانی شده است
پاکستان همسایه شرقی ما با نزدیک ۳۰۰ میلیون جمعیت و بدون نفت و گاز دارای تورم ۱۱ درصد است

و ارزش پول ملی شان به همراه افعانستان و عراق از ریال ما به مراتب قوی تر هستند !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
دلیل این امر این است که مصرف سرانه انرژی پاکستانی ها یک دهم ایران است و در ایران روزی 5 میلیون بشکه نفت (البته معادل نفت و گاز ) دارای سوبسید دود می شود و به هوا می رود و این در حالیست که با مصرف بهینه نیمی از آن قابلیت صادرات داشت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
با کمی پژوهش، شاید بتوان اختلاف طبقاتی بسیار زیاد و فقر را در پاکستان شاهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
مردی برو همونجا زندگی کن
یکی از کسانی که نباشه دنیا جای بهتری میشه همین اردوغان نژادپرست متوهم ‌است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
اردوغان باعث داغ دل مشرکین و کفار و تروریست ها و تروریست پرور ها و خوشحالی مسلمین هست
ناشناس
| Romania |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
۱۴:۲۷
نوکری ازدوغان پست ترین و حقیرترین کار ممکنه برو شبکه های مجازی ترکیه ببین مردم ترکیه چه نفرتی از این شخص پیدا کرده اند بعد بیا اینجا اظهار بندگی برای اردوغان کن
به نظر می رسد ترور اردوغان نقشه خودش برای بقا دیکتاتوری در ترکیه است
با سلام . واقعیت این است که روسیه . چین . انگیس . فرانسه . علاقه ندارند که ایران غنی سازی بییش از 3% را داشته باشند و امریکا را بهانه کرده اند . و انها نخواهند گذاشت امریکا تمامی تحریمها برداشته شود . چون دوست ندارند یک کشور هسته ای دیگر شریک انها باشد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
ما عنی سازی اورانیوم به چه دردمون میخوره! نتیجه اش غیر از نابودی اقتصاد و‌زندگی مردم چی بوده؟
عزیز کشور هسته ای گشنه و بدبخت و فلاکت زده به چه درد می خوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
کشور بدبخت بدون هسته ای خوبه؟
ترور نمایشی برای سرکوب مخالفان و توجیه سقوط اقتصاد این کشور
این اردوغان هفت خط هم هر چند مدتی برای مظلوم نمایی خود یک داستان و فیلم جدید می سازه!
سلام: ضمن دعوت به هوشیاری و دوراندیشی تیم جدید مذاکره کننده نسبت به نقشه ها و حیله های جدید غرب، مذاکره و توافق مجدد با غرب و امریکا( اگر ایران خواستارجبران خسارت ناشی از خروج غیر قانونی آمریکا از برجام و لغو قطعی و همیشگی همه انواع تحریم ها بدون مذاکره در سایر امور نشود وآمریکاهمه انواع برچسب های تحریم علیه ایران را بطور دائمی با تضمین لغو نکند و در صورت خروج مجدد تعیین خسارت در برجام گنجانده نشود)براساس عبرت ها و تجربه های تلخ تاریخی، محاسبات متقن وغیرقابل خدشه ذیل موجب حراج دادن مولفه های قدرت ، زیانبار برای اقتصاد،باج خواهی و زیاده خواهی دشمن، آب در هاون کوبیدن و باعث ممانعت در توسعه وپیشرفت کشور می گردد:
1- هدف امریکاه از مذاکره لغوکامل تحریم ها نیست بلکه ساختار آن باقی مانده وتحریم اساساً وسیله و ابزاری است برای اینکه از ایران درهمه زمینه ها ی چهار گانه ازجمله درموضوعات هسته ای،حضورمنطقه ای،موشکی و حقوق بشرامتیاز گرفته بلکه اگر بتواند پیشرفت کشور را درهمه علوم به سراشیبی سقوط بکشاند.
2- آمریکا اگر کوچکترین امتیازی به ایران بدهد با بدعهدی و بد قولی زیر تعهدات می زند و با عمل نکردن به آن ،ایران چند باره رکب خورده و بازگشت کامل کشور به برجام یعنی پس ازطی هزینه سنگین راه اندازی غنی سازی 60درصدی نابودی آن دستگاه ها وممنوعیت توسعه و تحقیقات هسته ای و عقب گرد وعقب ماندگی نسبت به کشورهای دارای علوم و فنون پیشرفته هسته ای.
3- عبرت های تاریخی معاصرمثل اعتماد دکتر مصدق به امریکا و سقوط دولت او،اعتمادو مذاکره معمر قذافی در زمینه های هسته ای ،موشکی و تجاری با امریکا وغرب ،یافتن تمام نقشه های نظامی وغیر نظامی آن و در پی آن نابودی برنامه هسته ای و موشکی لیبی و سرانجام به خاک سیاه نشاندن اقتصادلیبی و معمرقذافی توسط امریکا و اروپا ،اعتماد صدام جنایتکاربه بازرسان سازمان ملل و یافتن تمام نقشه های نظامی و غیر نظامی عراق ودادن اطلاعات آن به امریکا، نابودی موشک های عراق و پس از آن جنگ راحت امریکا و متحدانش علیه صدام و شکست او. مذاکره تحویل دیپلمات های امریکایی در لبنان در زمان مرحوم هاشمی وعدم آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا،معاهده سعد آباد مبنی بر قبول داوطلبانه تعلیق غنی سازی و پروتکل الحاقی توسط روحانی در دولت خاتمی با سه کشوراروپایی وعدم اجرای تعهد توسط آن سه کشوراروپایی و آمریکا.ومعاهده برجام مبنی برممنوعیت حدود صد نوع فناوری هسته ای ایران با1+5 خروج از برجام توسط امریکاواضافه شدن بیش از 1500 نوع تحریم قبلی وجدیدعلیه ایران .
4- اساس، انگیزه و داستان وضع تحریم ها ازطرف دشمن به طمع فشارهمه جانبه برملت و دولت از طریق گشودن باب مذاکره بوده و انگیزه و هدف نهایی مذاکره هم از طرف غرب راهی برای به حراج دادن مولفه های قدرت ایران یکی پس از دیگری از طریق برجام 1(هسته ای) برجام 2(حضور منطقه ای) برجام 3(قدرت موشکی) برجام 4 ( حقوق بشر)و زیاده خواهی ،جری شدن دشمن و باج خواهی های مضاعف از کشورو مردم ودر ادامه همه اهرم های قدرت را در ایران نابود کرده و تغییر رفتار نظام و در نهایت تقییر رژیم و تجزیه کشور و اجرای طرح خاورمیانه جدید یعنی تجزیه کشورهای منطقه واز بین بردن قدرت کشور ها و غارت منابع آن است.
5- غرب صرفاً با تله وحیله مذاکره می تواند اهرم های حیاتی قدرت را با نیرنگ از ایران بگیرد درصورتیکه بجز مذاکره هیچ راهی برای به زیر کشیدن قدرت ایران ندارد مانند ممنوعیت صد نوع فناوری هسته ای در برجام وموارد ذکر شده بند های این موارد.
6- با عنایت به اینکه انرژی هسته ای در بسیاری از حوزه ها و طیف وسیعی از صنایع کاربرد علمی و صنعتی دارد ازجمله انرژی های تجدید پذیر، تولید برق هسته ای، تولید باصرفه پیشران ها و باطری های اتمی برای کشتی ها،شیرین کردن پاک آب های خلیج فارس و انتقال آن به فلات خشک ایران و در پی آن ایجاد رونق کشاورزی و صنعتی ، کاربرد انرژی هسته ای در علوم پزشکی و رادیو دارو ،گداخت ،کوانتوم و حوزه های کشاورزی ،صنعتی و ... مذاکره با غرب باعث محدویت و عدم صنعتی سازی در اکثر این حوزه ها گردیده و موجب زیان آشکار و محدودیت گسترده برای توسعه و پیشرفت کشور می گردد.
7- به دلیل عدم لغو کامل همه تحریم ها از طرف غرب و با بدعهدی احتمالی امریکا و اروپا پس از مدتی برگشت دوباره تحریم ها،اقتصاد و معیشت مردم به لحاظ وابستگی به تحریم ها و شرطی شدن در مقابل آن بسیار ضربه پذیر وآسیب زا می شود.
8- درصورت بازگشت به برجام وعضویت در آن از طرف آمریکا، به هر بهانه ای دوباره می تواند از مکانیزم ماشه یا همان اسنب بک استفاده کرده وتحریم ها را ازطریق قطعنامه های شورای امنیت به بکباره برگرداندوایران را ذیل بند 7 منشور ملل متحد ببرد.
9- مشکلات اقتصادی به هیچ وجه با مذاکره قابل حل نیست زیرا ساختار کلی وپایه اصلی تحریم ها همچنان حفظ شده وآمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و آنرا بطور کامل لغو نمی کند زیرا هر تحریمی و یا بیشتر آن بابرچسب های چهار گانه هسته ای ، موشکی ،حضور منطقه ای ایران و حقوق بشراست.اگرغرب و امریکا یک موضوع از تحریم یعنی هسته ای را بردارند سایر برچسب های تحریم باقی می ماند و این یعنی لغو تحریم ها کاملاً بی خاصیت و دروغ بوده وایران در گرداب،تله و دور بی حاصل موضوعات متعدد تحریم و مذاکره برای باج دادن فاجعه بارسایراهرم های قدرت یکی پس از دیگری قرار می گیرد.
10- خدای نخواسته در صورت مذاکره موشکی و مذاکره حضور منطقه ای ایران برای کمک به محور مقاومت جهت جنگ با داعش و ترروریست و در صورت امتیاز دادن این موضوع و در پی آن به باد دادن توان موشکی ،قدرت دفاعی و منطقه ای کشور، امریکا ، اروپا و حتی کشورهای مثل عربستان و اسرائیل می توانند امنیت ایران را نابود کرده وکشور و ملت رامثل لقمه ای چرب برای خود،غارت و تجزیه کرده یا داعش و سایرگروهای تروریستی خون آشام را به جان،مال و ناموس ملت بیاندازند.
11- در صورت عدم لغو تحریم ایسا ( ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی درایران) وتحریم یوترن( گردش مالی آزاد ایران از طریق دلار باجهان) که متاسفانه هیچکدام در برجام توسط تیم منفعل مذاکره کننده قبلی ایرانی آقایان ظریف و عراقچی تحت فرمان روحانی، از امریکا درخواست لغو نشده است .برداشتن تحریم ها بدون لغو این دو بی معنی، همراه با فریب ،مضحک و بی خاصیت است .
12- با تکیه بر توانمندی های و ظرفیت های عظیم داخلی اثرو نقش تحریم هارا باید بی خاصیت وخنثی کرده و ازبین برد و امریکا را از حربه تحریم و سپس مذاکره مایوس کرداز جمله راهکارها:ایجاد فشار به اروپا ازطریق آزاد کردن مزر ها و انتقال سیل مهاجرین به اروپا،استفاده درهمه حوزه های علمی،فنآوری و تولیدی ازجوانان نخبه ، شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهای برترصنعتی،استفاده از قرار گاه سازندگی و شرکت مپنا به عنوان تجربه موفق وراهگشای خنثی سازی تحریم ها، ،جذب سرمایه عظیم ایرانیان مقیم خارج ،برنامه ریزی بودجه سالانه بدون کسری بودجه توسط دولت وعدم چاپ بی پشتوانه اسکناس وعدم افزایش پایه پولی بدون پشتوانه افزایش تولید، اصلاح نظام بانکی و کنترل تورم تک رقمی ،ممنوعیت قطعی هرگونه تعطیلی واحد ها وشرکت هایی تولیدی از طرف بانک ها،اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بسیار کم بهره به واحد ها ی تولیدی متوسط و کوچک ، تک نرخی کردن ارز وحذف قطعی ارز 4200 تومانی که این ارز رانت زا و فساد آفرین بوده و بدلیل عدم رقابت پذیری باعث نابودی تولید داخلی می شود،استفاده ازظرفیت معادن بصورت غیر خام فروشی ، برنامه ریزی مدون علاوه بر خود کفایی دارای اهداف صادراتی برای تولیدات گسترده صنعتی وکشاورزی ، تدوین برنامه چهار ساله آبخیزداری و آبخوان داری برای تولید بیش از 400میلیون تن کالاهای کشاورزی)،شناسایی آموزش و نصب رایزن کارامد و امین اقتصادی حداقل به تعداد 100نفردرکشورهای همسایه ،همسو و غیر همسوبرای جهش صادرات ،برنامه ریزی صادرات به همسایگان ازمیزان2درصد کنونی به 20 درصد طی برنامه 4 ساله یعنی رسیدن به حدود 200میلیارد دلارصادرات به 15 کشورهمسایه، با توجه به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری های شانگهای و بازار 3میلیارد نفری در کشور های عضو این سازمان هدف گذاری4 ساله برای جهش صادرات از 11 میلیارددلار کنونی به کشورهای عضواین سازمان به حدود50 میلیارد دلار صادرات ،حمایت همه جانبه از تولید داخل با کیفی سازی وبا وضع تعرفه باز دارنده کالاهای خارجی مبازره هدفمند با قاچاق و فساد، پیمان های پولی دو وچند جانبه با کشورها ، ممنوعیت وقطع همیشگی فروش نفت خام وتبدیل آن به مواد پتروشیمی از طریق تاسیس انبوه پترو پالایشگاها و پالایشگاه در صنایع با محوریت صادرات محصولات آن به همسایگان، اخذ مالیات عادلانه از ثروتمندان و عایدی سرمایه، خریدو فروش سکه و ارز، خانه خالی و ماشین های لوکس واخذ مالیات از گردش حساب های بانکی ،تکمیل زنجیره پروژه های آزاد راهی، ریل وراه آهن از طریق کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب برای دریافت حق ترانزیت از کشورهای ذی نفع، داخلی سازی با کیفیت خودرو با پلتفرم پیشرفته کاملا ایرانی و بومی، داخلی سازی با کیفیت و صادرات محورلوازم خانگی و لوازم ساختمانی ،استفاده از ظرفیت عظیم بسیج و نیروهای جهادی در تمام این مراحل برنامه ریزی پیشرفت و توسعه کشوروعدم اجازه ورود مجدد به شرکت هایی بیگانه عهد شکن مانند توتال ،پژو ،سامسونگ ، ال جی و... که به بهانه تحریم کشور را ترک کرده و باعث شوک و خسارت به اقتصاد و معیشت مردم شدند، بطور قطع با پیاده سازی این برنامه ها باید حربه دو گانه تحریم ومذاکره را ازدشمن گرفت.در غیر این صورت مانند 8 سال اخیر با بدعهدی و شرطی کردن اقتصاد به دشمن توسط دولت بی تدبیر، شیفته و تشنه مذاکره با آمریکاوغربگرای روحانی، شیرازه اقتصاد مبتنی برتوانمندی و ظرفیت های داخلی و رویکرد اقتصاد مقاومتی ازهم می پاشد و باعث مشکلات عدیده ازجمله تورم غیر متعارف و افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری فزاینده، جهش عجیب و غیر عادی قیمت ارز، ریزش غیر طبیعی بورس و گرانی بی ضابطه کالا،مسکن و خدمات گردیده ونارضایتی بحق ملت را در پی دارد.
متاسفانه تحلیل های کارشناسی رادر قالب کامنت پخش نمی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
کتاب چاپ کردی ؟؟

اینها را که هر روز در سیمای میلی و تریبون امامان

جمعه کیهان شریعتمداری و نمایندگان مجلس می


گویند
الان آقای عباسی میان ادعا می کنم که ما به اردوغان خبر دادیم!!
کشورهای همسایه و همچنین حاشیه خلیج فارس باید متوجه باشند که تحریم های عمو سام خودخواه برای ایران بر روی آنها هم تاثیر منفی دارد و تورم ترکیه و پاکستان شروع این اثرات منفی است و یقیناً شرکت های کره ای هم از تبعات منفی تحریم های ایران بی بهره نخواهند بود
این اردوغان هم خودش لوس میکنه

یه روز میگه کودتا شده و توی هواپیما ست
یه روز میگه میخوان ترورم کنن
یه روز ادعای بهترین رهبر دنیا رو داره

دکتر خوب سراغ ندارید ببریم نشونش بدیم؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان