بازدید 10421
۵
بسته ویدیویی «تابناک»

بندر بوشهر در اشغال انگلیس / استقبال ایرانی‌ها از مهاجران لهستانی / تأثیر وضعیت سیارات بر زندگی انسان / چگونه پولشویی انجام می‌شود؟ / تماشای پورتوی زیبا از نمای نزدیک

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ 04 December 2021

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

بندر بوشهر در اشغال انگلیس

در دوران جنگ جهانی دوم، ایران از شمال توسط روسیه و از جنوب توسط انگلیس اشغال و بندر بوشهر دروازه کمک به روسیه از طریق خلیج فارس شد. در این ویدیوی تاریخی، صحنه هایی از هشت کشتی متحدین در ایران و بار زدن گندم به واگن های قطار، تمرکز اشغالگران در بنادر ایران، حرکت قطار با نیروهای هندی و همچنین تصاویری از غواصی برای بازیابی کشتی هوهنفل را تماشا می کنید. این ویدیو را در «تابناک» می بینید.

 


استقبال ایرانی‌ها از مهاجران لهستانی

در جریان جنگ جهانی دوم، گروه وسیعی از لهستانی‌های آواره به ایران مهاجرت کردند و با استقبال مردم ایران مواجه شدند. گروهی از لهستانی‌ها پس از جنگ ایران را ترک کردند و گروهی ساکن دائمی کشورمان شدند. قبرستانی از لهستانی‌هایی که در ایران فوت کردند و دفن شده‌اند، در ایران وجود دارد. این ویدیو، یکی از معدود تصاویر ثبت شده از این اتفاق است که در «تابناک» می بینید.

 


تأثیر وضعیت سیارات بر زندگی انسان

حضور سیارات و ستاره‌ها در کهکشان و جهان هستی، می‌تواند دلایل پیچیده و شگفت انگیزی داشته باشد. یکی از معروف ترین مثال‌ها از تحقیقات انجام شده، تلاش‌های میشل گوکلین، روانشناس و آمارشناس فرانسوی در مورد ارتباط بین موقعیت قرارگیری سیارات در آسمان و توانایی افراد است. این ویدئو به بررسی برخی از ایده های این روانشناس می‌پردازد.

 


چگونه پولشویی انجام می‌شود؟

پول‌شویی به عملی گفته می‌شود که از طریق آن پول‌های به دست آمده از منابع غیرقانونی به چرخه اقتصاد قانونی وارد شده است، به شکلی که مجرم بتواند بدون پیگرد قانونی از آن استفاده کند.

 


تماشای پورتوی زیبا از نمای نزدیک

«پورتو / Porto» یا اپورتو شهری زیبا در شمال غربی پرتغال و یکی از مناطق بزرگ شهری شبه جزیره ایبرین است. اکثر محدوده پورتو بر کرانه شمالی رود دورو، نزدیک به اقیانوس اطلس، واقع شده است. پورتو دومین شهر بزرگ پرتغال بوده و به همراه لیسبون، از مراکز مهم اقتصادی این کشور است. این شهر به واسطه پیشینه تاریخی‌اش آکنده از بناهای تاریخی زیباست و هسته تاریخی توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است. تصاویری از این شهر تماشایی را در تابناک با کیفیت 4K می‌بینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
انگلیس خبیث.
چرا نمي گي لهستاني ها يهودي بودن؟
متحدین شامل ،روسیه،انگلیس امریکا،اروپایی غربی و ...به یک کشوری که تازه داشت ارتش مدرن می ساخت و از قاجاریه خرابی
تحویل گرفته بود حمله ناجوانمردانه کردن
چقدر خوشگل بودند تو اون زمان و با اون لباسهای مندرس . با تمام رنج سفری چند صد کیلومتری شاید هزاران کیلومتری که با پای پیاده داشتند ولی بازم طراوت و زیبایی تو چهره هاشون موج می زد . خوب دیگه وقتی تو کشوری مثل لهستان متولد بشی و نژاد چشم آبی ها هم باشی دیگه رنگ و رو هم داری . و دلیل خاطره شدن این مهاجرت برای ما ایرانی ها هم میزبانی از نژاد زیبایی اروپایی هست . البته یه خاطره خوب . به نظر شما اگه جای این مهاجران لهستانی ، مهاجرانی از قاره افریقا با اون فقر و بدبختی شون به ایران می اومدن بازم با شیرینی ازشون یاد می کردید ؟؟ البته مطمئنا ما ایرانی ها هم از اون مهاجران احتمالی افریقا هم میزبانی می کردیم . ولی حلاوت میزبانی از لهستانی ها یه خاطره خاص به جا گذاشته . یه خاطره شاید شیرین . نگید که الکی می گم .
چقدر جالب،لهستانی ها این همه راه تا ایران آمده‌اند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر