بازدید 26917
پیمانه اقتصادی

جزئیات پرداخت حقوق آذرماه با روش جدید/ رئیس سازمان بورس خطاب به سهامداران؛ به گمانه زنی‌ها توجه نکنید/ روسیه واردات فلفل از ایران را ممنوع کرد/ وام ۱۰ میلیونی با اقساط ۳۰۰ هزار تومان برای چه کسانی است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازدهی منفی برای هفته بورسی، مصرف سرانه بنزین و گازوئیل در ایران چند برابر متوسط جهانی است؟ نرخ بیکاری کشور‌های اروپایی چقدر است؟ وزیر راه: بازار مسکن سر و سامان می‌یابد، تک‌ نرخی کردن ارز، امری ضروری است و افزایش تولید خودرو سواری در هفت ماه را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۹۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ 03 December 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازدهی منفی برای هفته بورسی، مصرف سرانه بنزین و گازوئیل در ایران چند برابر متوسط جهانی است؟ نرخ بیکاری کشور‌های اروپایی چقدر است؟ وزیر راه: بازار مسکن سر و سامان می‌یابد، تک‌ نرخی کردن ارز، امری ضروری است و افزایش تولید خودرو سواری در هفت ماه را در بر دارد.

بازدهی منفی برای هفته بورسی

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت (چهارشنبه، ۱۰ آذر) با ۵۴ هزار واحد کاهش نسبت به هفته قبل به یک‌میلیون و ۳۴۰ هزار واحد رسید؛ بنابراین، افت شاخص کل در هفته جاری چهار درصد بود. در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای گروه دارویی برکت (برکت)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.

رئیس سازمان بورس خطاب به سهامداران؛ به گمانه زنی‌ها توجه نکنید

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از سهامداران بورس می‌خواهیم به گمانه زنی‌ها و ابهاماتی که همه ساله در فصل بودجه مطرح می‌شود توجهی نکنند. مجید عشقی افزود: هر سال در ایام تقدیم بودجه به مجلس، گمانه زنی‌هایی در خصوص اعداد و ارقام بودجه مطرح می‌شود اما این اعداد و ارقام قطعی نیست و قطعا روی کلیت بازار اثر منفی غیر واقعی خواهد داشت. امسال هم این گمانه‌زنی‌ها در چند روز اخیر توسط فعالان بازار رصد شده و در نتیجه اثراتی روی معاملات سهام و قیمت‌های آن داشته، اما واقعیت این است که گمانه زنی‌ها دقیق نیست و زمان زیادی تا تصویب بودجه در مجلس مانده است. اعداد و ارقام بودجه‌ای باید ابتدا در دولت و سپس در مجلس دقیق کارشناسی و بررسی و در نهایت، در خصوص این اعداد تصمیم‌گیری شود. اعداد و ارقام مطرح دقیق نیست و با قاطعیت عرض می‌کنم با دولت و مجلس رایزنی کرده‌ایم تا تصمیماتی که در نهایت گرفته خواهد شد، به نفع سرمایه‌گذاران و سهامداران باشد، چون نوسانات زیاد در این اعداد و ارقام بودجه‌ای، باعث می‌شود وضعیت شرکت‌ها متلاطم شود. دولت نیز عزم و اراده جدی دارد که تصمیمات در نهایت به نفع شرکت‌ها باشد و در خصوص بعضی از ارقام بودجه مثل قیمت خوراک یا حقوق معادن باید بگویم که این اعداد، فرمولی تعیین می‌شوند و در طول زمان به واسطه نوسانات قیمت جهانی و آیتم‌های مختلف تغییر می‌کند و طبیعتاً فروش شرکت‌ها نیز متناسب با همین اعداد تغییر می‌کند و لذا در سودآوری نهایی شرکت‌ها اثر چندانی نخواهد داشت.

جزئیات پرداخت حقوق آذرماه با روش جدید

بخشنامه جدید سازمان اداری استخدامی به تمامی دستگاه‌های اجرایی درباره حقوق و مزایای کارکنان خود که از محل بودجه عمومی دولت (عمومی، متفرقه و اختصاصی) پرداخت می‌کنند، صادر شد.

جزئیات پرداخت حقوق آذرماه با روش جدید/ رئیس سازمان بورس خطاب به سهامداران؛ به گمانه زنی‌ها توجه نکنید/ ‌روسیه واردات فلفل از ایران را ممنوع کرد/ وام ۱۰ میلیونی با ۳۰۰ هزار تومانی برای چه کسانی است؟

این بخشنامه با اشاره به بند (الف) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و پیرو بخشنامه سی ام مهر معاون اول رئیس جمهور و نامه دبیر هیات دولت در خصوص تصمیمات متخذه در جلسه هیات وزیران و به منظور ساماندهی و ایجاد انضباط مالی در پرداخت بموقع حقوق و مزایای کارکنان آمده است: از آذرماه سال‌ جاری، تخصیص و پرداخت حقوق و مزایا، صرفاً بر اساس اطلاعات ثبت‌شده در سامانه یکپارچه نظام اداری (کارمند ایران) و به ذی‌نفع نهایی انجام می‌گیرد؛ لذا ضروری است تمامی دستگاه‌های اجرایی، نسبت به ثبت، تکمیل و به روز رسانی کارکنان و ثبت حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی‌ها که تحت هر عنوانی در آذرماه قصد پرداخت آن را دارند، حداکثر تا ۱۵ آذرماه در سامانه یکپارچه نظام اداری (کارمند ایران) اقدام نمایند. هر گونه پرداخت مازاد بر ارقام ثبت شده در سامانه مذکور مجاز نیست. در این بخشنامه تاکید شده است، هر گونه مسئولیت عدم پرداخت حقوق و مزایا، ناشی از عدم ثبت اطلاعات مذکور، بر عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی و ذیحساب/ مدیر امور مالی ذیربط خواهد بود.

مصرف سرانه بنزین و گازوئیل در ایران چند برابر متوسط جهانی‌ است؟

با توجه به جمعیت کشور، در ایران به ازای هر نفر روزانه حدود ۰.۹۵ لیتر بنزین و حدود ۰.۸۸ لیتر گازوئیل مصرف می‌شود و مصرف روزانه بنزین و گازوئیل در کشور ما به ازای هر نفر تقریباً دو برابر متوسط جهانی است. /فارس

نرخ بیکاری کشورهای اروپایی چقدر است؟

به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، تا پایان ماه سپتامبر نرخ بیکاری در منطقه یورو با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۷.۳ درصد رسید. این نرخ در سطح اتحادیه اروپا با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۶.۷ درصد رسید. این نرخ بیکاری کمترین نرخ بیکاری ثبت شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در هشت ماه اخیر بوده است. تخمین زده می‌شود تا پایان این ماه ۱۴ میلیون و ۳۱۲ هزار مرد و زن در سطح اتحادیه اروپا بیکار باشند که از این تعداد، ۱۲ میلیون و ۴۵ هزار نفر ساکن کشورهای عضو منطقه یورو بوده‌اند. در مقایسه با ماه قبل، شمار افراد بیکار در اتحادیه اروپا ۷۷ هزار نفر و در سطح منطقه یورو ۶۴ هزار نفر کاهش یافته است. همچنین تا پایان این ماه دو میلیون و ۹۰۵ هزار جوان زیر ۲۵ سال در اتحادیه اروپا بیکار بوده‌اند که از این میزان، دو میلیون و ۳۶۷ هزار نفر ساکن منطقه یورو بوده‌اند. در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل، نرخ بیکاری جوانان در سطح اتحادیه اروپا ۰.۱ و در سطح منطقه یورو ۰.۲ درصد افزایش داشته است. در بین کشورهای عضو، بالاترین نرخ بیکاری متعلق به اسپانیا با ۱۴.۵ درصد بوده است و پس از این کشور، یونان با ۱۲.۹ درصد و ایتالیا با ۹.۴ درصد قرار دارند. از سوی دیگر، کمترین نرخ بیکاری در جمهوری چک با ۲.۶ درصد مشاهده شده و پس از این کشور، هلند با ۲.۹ درصد و لهستان با ۳.۲ درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری طی این مدت در بلژیک ۶.۳ درصد، آلمان ۳.۶ درصد و فرانسه ۷.۶ درصد بوده است. در مقام مقایسه، نرخ بیکاری آمریکا طی همین مدت ۴.۷ درصد اندازه‌گیری شده است. به نقل از ایسنا، منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۷ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

روسیه واردات فلفل از ایران را ممنوع کرد

سیدرضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در‌باره منع واردات فلفل ایران به روسیه، اظهار داشت: ‌فدراسیون روسیه نامه ای به رئیس گمرک داغستان نوشته و تأکید کرده، واردات فلفل‌ از ایران به دلیل آنچه نقض مکرر استانداردهای بهداشتی عنوان شده است، انجام نشود. وی تصریح کرد: روسیه فلفل وارداتی از ایران را با ادعای‌ نداشتن گواهینامه باقیمانده سموم کشاورزی، مرجوع کرده است. وی در پاسخ به اینکه آیا ممنوعیت واردات تنها برای فلفل است یا سایر محصولات کشاورزی یا غذایی را هم در بر می گیرد، گفت: در این نامه که به زبان روسی نوشته و به فارسی ترجمه شده است، چندان غرض‌ گویا نیست اما در بخشی از نامه به فلفل اشاره شده و در بخشی دیگر از نامه ظاهرا عنوان محصولات کشاورزی آمده است. نورانی گفت: بر اساس گفت‌‌و‌گویی که با سازمان توسعه تجارت داشتیم، موضوع منع واردات روسیه را پیگیری می‌کنند و این مسئله هر چه زودتر حل خواهد شد. ‌وی افزود: این اطلاعیه بسیار جدی است و امیدواریم صادرات برخی محصولات کشاورزی ما با کاهش مواجه نشود.‌‌ /فارس

وزیر راه: بازار مسکن سر و سامان می‌یابد

رستم قاسمی با اشاره به نشست مشترک مجلس و دولت که به مناسبت روز مجلس در صحن علنی مجلس برگزار شد، افزود: همگرایی دولت و مجلس باید با تعامل و ارتباط بیشتری همراه باشد تا بتوانیم شرایط و اوضاع مسکن را سروسامان دهیم. امیدوارم با تعاملات دولت و مجلس شاهد بهبود شرایط بازار مسکن باشیم.
 

افزایش تولید خودرو سواری در هفت ماه

بررسی جدیدترین آمار تولید خودرو در هفت ماه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که تولید انواع سواری ۱.۴ درصد، تولید اتوبوس، مینی بوس و ون ۱۲.۵ درصد و تولید کامیون و کشنده ۶۴.۴ درصد افزایش یافته است.
جزئیات پرداخت حقوق آذرماه با روش جدید/ رئیس سازمان بورس خطاب به سهامداران؛ به گمانه زنی‌ها توجه نکنید/ ‌روسیه واردات فلفل از ایران را ممنوع کرد/ وام ۱۰ میلیونی با ۳۰۰ هزار تومانی برای چه کسانی است؟

وعده وام ۱۰ میلیونی وزیر اقتصاد برای چه کسانی است؟

سید احسان خاندوزی اظهار کرد: برای کمک به کاهش خسارات ناشی از هزینه‌های درمان و دوری از کسب و کار از روز شنبه به تمام سرپرست خانوارهایی که به دلیل کرونا بستری شده‌اند، تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: اطلاعات خانوار به صورت آنلاین به وزارت اقتصاد منتقل می‌شود و ما هم در اختیار بانک‌های قرض الحسنه به خصوص بانک قرض الحسنه مهر ایران، قرار می‌دهیم. به این ترتیب خانواده آن سرپرست خانوار می‌تواند برای اخذ تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی قرض الحسنه مراجعه کنند. این تسهیلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار خانوارها قرار خواهد گرفت تا در ایام بیماری کمک کار مخارج بیماری باشد.
 

اقساط وام ۱۰ میلیونی چقدر است؟

سرپرست معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد گفت: تسهیلات قرض الحسنه‌ای برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده که شامل سرپرستان خانوار فاقد شغل و درآمد ثابت می‌شود. عباس مرادپور افزود: مبلغ این وام ۱۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه و با بازپرداخت سه ساله است که اقساط ماهانه آن حدود ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.  وی با بیان اینکه این وام از هفته آینده اجرایی می‌شود گفت: دو بانک مهر اقتصاد ایران و بانک رسالت این تسهیلات را پرداخت می‌کنند. مرادپور افزود: ما اطلاعات مربوط به این افراد را از وزارت بهداشت دریافت و با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن‌ها را بررسی می‌کنیم و به این افراد از طریق پیامک و تماس تلفنی اطلاع رسانی خواهیم کرد. وی گفت: متقاضیان برای این منظور به بانک‌ها مراجعه نکنند. سرپرست معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد افزود: از طریق اعتبار سنجی برای دریافت ضمانت استفاده می‌شود و با حداقل تضمین‌ها پرداخت وام انجام خواهد شد.
 

تک‌نرخی کردن ارز، امری ضروری است

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی معتقد است: توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی، غیر منطقی بوده و تک‌نرخی کردن ارز، امری ضروری است. البته با رعایت ملاحظاتی که لازم است برای جبران آسیب وارده به قشرهای کم‌درآمد در نظر گرفته شود. عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هرگونه انحصار، امضای طلایی و رانت حاصل از ارز چند نرخی را دارای عوارض و مفاسد گوناگون دانسته و با مردود دانستن این شیوه‌ی ارزپاشی اظهار داشت: هر چیزی که در کشور در گرو انحصار و امضای طلایی برود و هر چیزی که چندنرخی باشد، خواه ناخواه برای جریان‌ها، افراد و مجموعه‌هایی که به دنبال دریافت آن انحصار باشند، وسوسه‌کننده است. فرقی نمی‌کند که این انحصار ارز باشد، آرد دولتی باشد یا دیگر اقلام، مثلا به جرأت می‌توان گفت که بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از آردی که به قیمت دولتی و یارانه‌ای توزیع می‌کنیم، قاچاق شده و پخت نمی‌شود. در واقع مسیرهای نادرست باعث سوءاستفاده برخی افراد شده است. به نقل از مهر؛ وی سیاست ارز ترجیحی را دارای عوارض نامطلوب اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: درباره ارز هم با چنین مشکلی مواجه هستیم، زیرا ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث شده است، زنجیره‌هایی شکل بگیرد که فرصت‌طلبان سوءاستفاده و یکدیگر را پشتیبانی کنند و در هر جایی که کسی را داشته باشند، بتوانند فسادی را انجام دهند و سودی به جیب بزنند و مردم بازنده اصلی بوده‌اند که این موضوع بر خلاف اهداف واقعی تخصیص این ارز است.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی کمتر شد

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۵۹۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۴۷ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۴۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.      

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۷ بعد از ظهر به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۶ هزار و ۶۶۰.۱۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۳۴ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۴۵۲۶.۶۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۷۸ درصد افزایش

 ۳- بایننس کوین

قیمت: ۶۱۶.۶۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۲۶ درصد افزایش

۴- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۵- سولانا
قیمت: ۲۳۱.۸۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۸۱ درصد افزایش
۶- کاردانو

قیمت: ۱.۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۲۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۶۸ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۹۷۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۱۸ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۳۵.۷۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۰۵ درصد کاهش

۹ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۰۹

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۱۵ درصد کاهش

 

 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
محصولات کشاورزی ایران پر است از باقیمانده سموم . غالب این محصولات سرطان زاست. مسئولین سرگرم مبارزه با استکبار هستند وقت برای مشکلات داخلی ندارند.
مصرف سرانه بنزین و گازوئیل در ایران چند برابر متوسط جهانی‌ است؟
فقط همینو میبینید؟ خودروهای آشغالی که تولید میکنید پیدا نیست؟ هنوز کامیون بنز مدل ۱۳۵۰ تو جاده هاست...
عزیز برای محاسبه مصرف سرانه بنزین و گازئیل باید تعداد خودروها را در نظر گرفت نه تعداد جمعیت را که در اینصورت احتمالا ۵ برابر متوسط دنیا باشد و تباه کاری بی نظیر است
به گفته رٸیس بورس، سهام داران بورس نگران نباشند ما هستیم و نگران چیز دیگری نباشند ....کاش توی این قبرها مرده ای بود که سهامداران پای این گور گریه می کردند....
بدیهی است خودروی بی کیفیت داخلی و راه بندان های طولانی مصرف بنزین را بالا می برد. این همه که برای تولید پراید انرژی گذاشتید اگر برای حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری می کردید نه مصرف بالای سوخت داشتیم و نه الودگی هوا.
انگار تنها کشوری که اصلا استانداردهای بهداشتی محصولات کشاورزی توش مهم نیست ایرانه.
"پرداخت حقوق آذرماه با روش جدید"!
انشاالله این روش برای رییس جمهور و وزرا و سایر مسولین دولتی هم به عنوان کارکنان دولت اعمال می شود؟!
مصرف سرانه بنزین و گازوئیل در ایران چند برابر متوسط جهانی‌ است!!!!!!!
شاید آمار خودروهای برقی این کشورها بالا باشد و شاید مصرف سوخت خودروهای آنها هم نصف خودروهای وطنی ما باشد...بهتر است قبل از نشر خبری کمی هم به جوانب حرفمان فکر کنیممممم
یعنی دوروبرشماباآنهمه بریزوبپاش یک نفرمترجم روس نیست؟تمام خبرگزاری‌های معتبرگفته اند روسیه کلیه محصولات کشاورزی راممنوع کرده!
مرگ بر روسیه .
به جاش مصرف گوشت یک دهم مصرف جهانیه
ورود اتومبيل هاي كم مصرف و خودرو هاي برقي را آزاد كنيد، مصرف به يك ، ششم كاهش ميابد
بجاي محدوديت، ترافيك را با اصلاح هندسي و مديريت سفر كاهش دهيد از اين ميزان كمتر بنزين و گازوئيل مصرف ميشود.....
فقط نميدانم آنوقت دولت از كجا ميخواهد اين سوخت را بفروشد؟
سلام
دلیل بالا بودن مصرف بنزین و گازوئیل به دلیل بی کیفیت بودن ماشین ها است نه پر مصرف بودن مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
و خیابان های پرترافیک وغیراصولی
دولت نمی‌تواند تا ابد به مصرف کننده انرژی یارانه بدهد یارانه باعث افزایش مصرف میشود وقتی کالایی با یارانه عرضه میشود هر فرد یا شرکتی که صرفه جویی کند ضرر میکند هرچه مصرف بیشتر سود بیشتر
گفتین که متوسط مصرف بنزین و گازوئیل تو ایران دو برابر متوسط جهانی است به یک دلیل خیلی ساده چون خودروهای ایرانی دو برابر خودروهای خارجی بنزین مصرف میکنن
دوما شغل خیلی از ایرانی ها راننده تاکسی برا همین خواه نا خواه بنزین بیشتری تو ایران مصرف میشه
سوما ضعف سیستم حمل و نقل عمومی تو کشور
و در نهایت اینکه دو روز دیگه وزیر نفت میاد میگه به اندازه چین بنزین مصرف میکنیم به اندازه هند گازوئیل مصرف میکنیم لذا برای کاهش مصرف قیمت افزایش بدیم!!!!
هر چقد هم تولید خودرو افزایش پیدا کنه دردی از بازار نابسامانش کم نمیکنه تا انبار خودرو ساز خالی نشه وضع همینه شما جلو ورود ادامس به بازار بگیر قیمتش میشه یه میلیون
آقای حاجدلیگانی تک ارزی نرخ در ایران با وجود تحریم‌ها یک چیز محاله مگر صادرات و واردات دولتی بشه
بخشی از حقوق ومزایای غیر مستمر اون ژنهای برتر چندصدمیلیونی اینها بودند:
کارت هدیه
ملت کارت
پاداش
کارانه
اعیاد و مناسبت ها !!!
وغیره
حقوق سامانه.سامانه حقوق
چه کشوری داریم
نابرابری دستمزدی بین وزارت خانه ها بیداد میکنه
به جای ترانزیت مدیران حقوق های دریافتی بین وزارت خانه ها را ساماندهی کنید.
کلا باتوجه به کمبود آب بهتر است بسیاری از اقلام کشاورزی ما از صادرات حذف شود تا آنجا که میدانم زیاد نفعی هم برای ایران ندارد صادر کنندگان زیاد نگران این نباشندکه کشورهای دیگر جای آنها را می گیرند زیرا بابحران جهانی آب هر موقع بخواهند می توانند جایگاه خود را بگیرند ضمنا اگر ازبهانه کشورها بگذریم بیچاره ایرانی ها که تاکنون چقدرسم خورده اند
دلیل بالا بودن سرانه مصرف بنزین در ایران به این دلیل است که نصف مردم از طرق مسافر کشی امرار معاش می کنند
ارز4200میخواهید بردارید اینقدر داستان که ندارد ولی هنوز توضیع ندادید شفاف کجای این ارز نقص دارد یک نمونه سو استفاده را توضیع بدید...
مصرف متوسط بنزین و گازوئیل در ایران نسبت به میانگین جهانی بدلیل کیفیت پائین خودروهای تولیدی است. به جای پژو، سمند، و پراید تویوتا تولید کنید، بعد مقایسه کنید.
به این روسها ، کوفت هم نباید داد
فراموش نکردیم با کیفهای دلار نقد میامدن برای خرید مایحتاج وقتی تحریم غذایی بودن.
اون موقع فلفل ما مانده سم نداشت ، الان پیدا کرده
حتی روسیه بآآن سطح بهداشت جهان سومیش محصولات کشاورزی مارامضربرتی سلامتی تشخیص داده سالهابودامارات متحده عربی وخیلی ازهمسایگان ودیگرکشورهاکه استاندارد
غذائی پیشرفته داشتندمحصولات کشاورزی مارابدلیل وفورسم
آفت کش وکودهای شیمیائی زیادنمیخریدنداکنون روسیه هم به این گروه پیوست گویافقط صادرات کشاورزی مادرکشورعراق خریدارداردآنهم بدلیل هرج ومرج دراموربهداشتی شان مابرای صادرات بدنیافقط نفت وموادخام داریم که آنهم تحریمیم والصلاط والسلام البته اگرقطعات اتومبیل های مرسدس بنزو بی
ام دبلیو ساخت خودمان به المان راباورنکنیم!
حتی روسیه بآآن سطح بهداشت جهان سومیش محصولات کشاورزی مارامضربرتی سلامتی تشخیص داده سالهابودامارات متحده عربی وخیلی ازهمسایگان ودیگرکشورهاکه استاندارد
غذائی پیشرفته داشتندمحصولات کشاورزی مارابدلیل وفورسم
آفت کش وکودهای شیمیائی زیادنمیخریدنداکنون روسیه هم به این گروه پیوست گویافقط صادرات کشاورزی مادرکشورعراق خریدارداردآنهم بدلیل هرج ومرج دراموربهداشتی شان مابرای صادرات بدنیافقط نفت وموادخام داریم که آنهم تحریمیم والصلاط والسلام البته اگرقطعات اتومبیل های مرسدس بنزو بی
ام دبلیو ساخت خودمان به المان راباورنکنیم!
این مصرف سرانه بالا نتیجه استاندارد نبودن وسایل نقلیه شخصی وعمومی است وطبیعتا چنین خواهد بود
بله...مصرف بنزین و گازوییل ما دو برابر متوسط جهانی هستش... ولی به دلایلش اشتره ای نکردین..
ضعف در مدیریت ترافیک شهری
فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده ای
تولید خودرو های بی کیفیت با مصرف بالا
استفاده از خودرو های قدیمی و فرسوده
ضعف در سیستم حمل و نقل عمومی
تولید سوخت بی کیفیت
قاچاق سازمان یافته سوخت
بنده از مسولین درخواست میکنم که از آذرماه بمن هم حوقوق پرداخت کنند گرچه اینجانب در هیچ کجایی کار نمیکنم ولی لطفا بمن هم حوقوقی بدهید تا کیف کنم
مصرف سرانه بنزین و گازوئیل در ایران چند برابر متوسط جهانی‌ است؟

لابد مقصر مردم هستند و ماشین های تولید شما نیست!!!!!
ماشین 3500 سی سی اونا 7.5 مصرف میکنه و پراید 1300 سی سی 9 لیتر!!!!!!
اول صنعت تون رو درست کنید بعد آمار بدید
بس کنید از این همه مقصر جلوه دادن مردم
اتوبوس و حمل نقل عمومی رو درست کنید مطمئن باشدی مردم بیمار نیستند که این همه توی ترافیک بمونند!!!!

راستی سری به اتوبوس های این روزهای کرونایی زدید؟!!!!
نه یادم نبود شما اتوبوس سوار نمیشید!!!!
.......اگه در ایران هم اتومبیل استانداردوکم مصرف تولید یا وارد بشه مصرف نصف خواهد شد.... حاجی دلیگانی....تقصیر مردم چی هست که دولتها قدرت ندارند جلوی قاچاق را بگیرند ....مگر سامانه ای وجود ندارد که ببینید ارز دولتی به چه کسانی داده شده برای واردات تا ردیابی شوند وببینند درست عمل شده یا نه ....از دوحال خارج نیست یا توان مبارزه با قاچاقچی ومافیا را ندارند یا اینکه .......در هر صورت تاوانش را مردم بی نوا وبی دفاع وگرفتار میدهند.......
در ایران مسئولین ومدیران چقدر زیاد از افعال اینده مثل خواهیم کرد .خواهد شد .خواهیم رسید و.... استفاده میکنند چون در عمل توان انجام کاری را قبل از اعلان ندارن .
سلام وقت بخیر
بحث عدالت در حقوق اصلا مالیات نیست.
موضوع حقوق نجومی است اگر فردی دونفر مدرک ارشد دارد چه در میان بازنشستگان چه چه در میان شاغلین نباید یکی بگیرد 37 میلیون دیگری 8 میلیون چرا یک نفر باید بگیرد 100 میلیون تومان.و8.میل.. صورت مسئله را عوض نمودند امید واریم که این ظلم وستم بزرگ حل شود....
روسها فلفل هندی نمی خورند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر