بازدید 20362
فوتو نیوز

یک نماینده مجلس: دختر ۱۳ ساله کودک همسر نیست/سردار نقدی: باید از فضای ننگین اینترنت جهانی به استقلال برسیم

حسن نوروزی، نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم، با انتقاد از اطلاق عنوان کودک همسری به دختران ۱۳ یا ۱۴ ساله گفت: کودک همسری به موارد ازدواج بچه ۹ سال یا ۱۰ سال گفته می‌شود، اما دختر ۱۳ ساله که دیگر کودک همسر نیست.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰ 01 December 2021
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۶۴
تابناک جان ، چرا یچیزی میزاری که آرامش فکری ما بهم بخوره؟ هی میخوایم سر به راه بشیم تیتر میزنی آدم تا ته استخوانش به سوز بیاد
آياخودت راضي ميشي دخترياخواهرت خواهرت رادرإن سن شوهربدي .؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
این نوروزی و امثال اون بویی از انسانیت نبرده اند
ناشناس
| Romania |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
من بالاخره متوجه نشدم طالبان مثل اینا فکر می کنه یا اینا مثل طالبان؟
همانطوری که شما نماینده ملت نیستی، دختر 13 ساله هم کودک نیست
سردار، اجازه بده یکم استقلال های قبلی را جذب بدن کنیم، بعد اینجوری کفران نعمت می شود
بچه خودتو 13 سالگی شوهر میدی ؟
فضای نگین اینترنت که 70 درصدش فیلتر شده ولی مسئولین بدون محدودیت در همه سایت هت حضور دارند تنها نتیجه اجرا طرح صیانت عزیز جان گران شدن اینترنت و سخت شدن دسترسی طبقه ضعیف به اینترنت است شبیه وضعیت خودرو اونی که پول داره ماشین 4 میلیاردی سواره و براش محم نیست اونم که مثل ماست باید پراید سوار شه و اینترنت داخلی بی کیفیت استفاده کنه این بهش میگن تبعیض و خدا می دونه این تبعیض ها چه بلایی داره سر جامعه ما میاره....
به داد مازندران و گیلان برسید , اجازه تغییر کاربری زمین های کشاورزی و جنگلی بطور کل باید ممنوع شود !
تاراج زمین های کشاورزی در مازندران!
تاراج زمین های کشاورزی در مازندران!
ایسنا/مازندران این روزها زمین های کشاورزی مازندران تبدیل به ویلاهایی شده که پایتخت نشینان در آن تعطیلات خود را سپری می کنند اما چرا کشاورز مازنی مهم ترین سرمایه خود را به تاراج گذاشته و دست از کشت و زرع کشیده است؟

کیانوش لکورج در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مسئله کمیابی زمین به عنوان مهم ترین عامل تولید از گذشته مورد توجه اقتصاد دانان بوده است، اظهار کرد: در تمامی نظام های اقتصادی همانند نظام سرمایه داری، تاکید زیادی روی مالکیت خصوصی زمین شده است.
وی افزود: زمین به دلیل محدودیت منابع تجدید پذیر همانند محصولات کشاورزی، جنگل ومنابع طبیعی که در آن وجود دارد و تفاوت هایی در دل زمین که هست جزو منابع نامتنجانس است که آن را به لحاظ جغرافیایی متمایز می کند .
این استاد دانشگاه حوزه اقتصاد با اشاره به اینکه امروزه برای زمین کاربری های مختلفی از جمله کاربری کشاورزی، مسکونی، صنعتی، تجاری و عمومی تعریف می شود، عنوان کرد: با افزایش جمعیت، کاربری زمین تعاریف خاص خود را پیدا می کند و با افزایش روزافزون جمعیت و تقاضای بسیار زیاد جامعه برای این نوع کاربری ها در بخش های مختلف اقتصاد ، از سویی باعث محدودیت عرضه زمین و از سوی دیگر باعث افزایش تقاضای سوداگری برای زمین می شود.
لکورج کمیابی و محدودیت زمین را از مهم ترین دلایل سوداگری زمین در مازندران دانست و گفت: در این استان از آنجائیکه کشاورزان عمدتا از درآمد کافی برخوردار نیستند ،وقتی نتوانند از زمین کشاورزی خود مایحتاج روزمره را تامین کنند اولین و آسان ترین کاری که انجام می دهند این است که بعد از خشک کردن و قلع و قمع زمین کشاورزی و باغی خود شروع به قطعه بندی و فروش زمین می کنند.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات مازندران این است که مالکیت های زمین یا همان کاربری زمین با تعویض و تغییر مالکیت عوض می شود یعنی کشاورزی که پنج هکتار زمین داشت وقتی از دار دنیا می رود زمین به وراث می رسد و به قطعات کوچک تقسیم می شود و از آنجائیکه برای وراث کار کشاورزی به صرفه نیست به بهانه سوداگری، زمین را در معرض فروش می گذارند.
وی یادآور شد: آنچه مسلم است اینکه هیچ جای ایران مثل زمین گیلان و مازندران حاصلخیز نیست زیرا باران و آفتاب کافی در اختیار کشاورز هست و بر اساس این شرایط می توان گفت کلکسیونی از محصولات مختلف در مازندران وجود دارد.
عضو هیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی چالوس با بیان اینکه متاسفانه قصه تلخ تغییرغیر مجاز کاربری های اراضی مازندران پایان ندارد، گفت: این مهم به وسوسه های سوداگری به بهانه ورود مسافرو گردشگر به یک امر متداول و عادی تبدیل شده است و کسی برای جلوگیری از آن وجود ندارد.
لکورج تشکیل ستاد بحران ویژه برای برخورد با عوامل تغییر کاربری غیر مجاز در سطح استان و حتی در سطح کشور را عنوان نخستین راهکار دانست و ادامه داد: فرونشست زمین در مناطق مختلف کویری کشور موجب ایجاد گودال های عمیق در این نقاط کویری همانند اصفهان شده است که اینها باعث می شود آنهایی که امکانات بهتری به لحاظ مالی دارند به نقاط خوش آب و هواتر از جمله مازندران حجوم بیاورند و اقدام به خرید زمین و ملک کنند.
وی خاطر نشان کرد: این افراد به بهانه توریسم ، مهاجرت و آباد کردن یک منطقه و یا داشتن خانه دوم، زمین های مختلف را از چنگ کشاورزان در می آورند و تبدیل به ابنیه ،راه ، مراکز تجاری و تفریحی می کنند .
این دکترای اقتصاد به وضعیت اسفناک کلاردشت و تبدیل آن به ویلا و ساختمان اشاره کرد و متذکر شد: این ویلاهای شیک غالبا خالی از سکنه هستند و این افراد صرفا برای داشتن خانه دوم، باعث بالا رفتن تغییرات اکوسیستمی این منطقه و باعث گرانی بیش از اندازه اراضی و ابنیه در این مناطق شده اند.
لکورج یادآور شد: شاید کشاورزان از این بالا رفتن قیمت زمینشان خوشحال شوند در صورتی که این موضوع برای نسل آینده و تولید کشاورزی آسیب زا و مخرب است.
وی با تاکید بر اینکه امنیت غذایی در سطح استان بسیار مهم است، گفت: حفظ اراضی به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه همگان قرار گیرد و به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود در غیر اینصورت موفقیتی حاصل نمی شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی چالوس تاکید کرد: دستگاههای مختلف اعم از منابع طبیعی و کشاورزی که متولی اصلی بحث کشاورزی هستند ، مقامات سیاسی استان و کشور و دستگاههای قضایی می توانند از دادن هرگونه خدمات به قانون شکنان جلوگیری کنند.
لکورج با تاکید بر ضروت حمایت جدی دولت از بخش کشاورزی و کشاورزان ، ابراز کرد: نمایندگان مردم در مجلس در زمینه بیمه محصولات کشاورزی و خرید تضمینی محصولات کشاورزی پیگیری مستمر داشته باشند،همچنین با دادن یارانه به بخش تولید و صنایع تبدیلی و فرصت برای صادرات این محصولات به بخش کشاورزی کمک کنند تا کشاورزان مجبور به فروش زمین خود نشوند.
وی گفت: بخش کشاورزی بخش محوری است که نه تنها در حد شعار بلکه باید در بین مردم و کشاورزان نهادینه شود .
جناب نوروزی، شما حاضری دختر یا نوه 13 ساله خودت رو به عقد یک پسر دربیاری؟
آخه بنده خدا، دختر 13 ساله میشه کلاس ششم ابتدایی. هنوز تو خونه باباش داره با عروسکهاش بازی می کنه.
اقای نوروزی سلام وقت بخیر بنظر شما دختر ۱۳ ساله کودک همسر نیست لطف کنید نظر کارشناسی بدهید این نظر مربوط به زمان قاجار تا سال ۱۳۳۵ میباشد که بنا برگفته بزرگان قدیم ما در بیشتر روستاها دختر را بعد از بلوغ جنسی مکلف به ازدواج میکردند ودر ان زمان دختر ۱۳ ساله با پسر ۱۶ ویا ۱۷ ساله را ازدواج میکزد ذران زمان خانواده پسر یک اتاق از حیاط پدری را به پسرش اختصاص میداد واین زوج زیر سایه پدر خانواده از هر لحاظ زندگی میکرد ایا یک زوج با سن ذکر شده کجا وبا تامین مالی چه کسی زندگی میکنند در زمان یک زوج چطور با شغل ودرامدی باید زندگی کنند اقای نوروزی تمامی جوانب زندگی یک زوج را در نظر بگیر واظهار نظر کن تشکر از زحمات شما
لطفاً نمایندگان موافق، تعداد دختران زیر ۱۳ سال خود را اعلام کنند.
همین به اصطلاح استقلال برای هفت پشت ایران بسته
من خودم دختر دارم و واقعا ۱۳ سال کودک هست ،شاید با توجه به فضای مجازی خیلی اگاهی داشته باشند ولی برای زندگی و تحمل مشکلات فوق العاده زود هست و واقعا ناراحت کننده هست که اکثر خودکشی های زنان در روستاهای اکثر استان های کشور زنان ۱۳تا ۱۷ ساله هستند.
به نظرم سن ازدواج کم کم حداقل ۱۷ سال هست به بالا.
دلم به حال تمام دختران سرزمین میسوزه واقعا که اکثرا مظلوم هستند
فضای ننگین اینترنت ؟؟!! مثلا مبخواین خودتون بشینین داخل ایران باهم چت کنید یا گوگل خودتون درست کنید اخبار فارس و کیهان بزارید توش :)))))
ایشون دختر ۱۳ ساله نداره بریم خواستگاری؟
دختر 13 ساله بچه نیست؟خدایا خودت نجاتمون بده اگه هم نمیشه راحتمون کن با کرونا یا هرچی که لایقشیم
به نقدی باید گفت از بسیاری از فضاهای ننگین دیگر هم باید خلاص شویم و بتوانیم مثل بسیاری از کشورها راحت زندگی کنیم.
نقدی مدتی پیداش نبود.حالا یه چند روزی و هر روز افاضاتش رو باید بشنویم.
ما چجوری باید از دست شماها راحت شیم واقعا ؟؟؟ تابناک نظری ، تحلیلس ، راهکاری نداری ؟اسیر شدیم رسما
جناب سردار نقدی، شما بفرمایین مردم این کشور که استفاده از اینترنت جهانی می کنن. نهایت استفاده بر می گرده به یه دانشجو که مثلن یک مقاله یا کتاب یا چیزی دانلود کنه. اصلن فکر نکنم این آقا از اینترنت چیزی بدونه.
۱۰ ساله کودکه ولی ۱۳ ساله دیگه بزرگسال به حساب میاد؟
خدایا پناه بر تو از اینها.
جناب آقای حسن نوروزی ، جنابعالی بر اساس تحصیلات حوزوی خود صلاحیت تعیین حدود سن کودکی را ندارید . بر اساس علم بیولوژی و فیزیولوژی ( امیدوارم معنای این کلمات را متوجه شوید که اگر نشوید ، دلیلی برای استدلال اشتباه شما از دوران کودکی است) دختر ۱۳ ،۱۴ ساله ،کودک است.چرا که از لحاظ بدنی ، هورمونی ، تغییراتی که در مغز در بزرگسالان اتفاق می افتد و انسان از مرحله کودکی و نوجوانی ( که البته ادامه کودکی است) گذر کرده و وارد دورانی می شود که بعنوان یک انسان بالغ شناخته می شود، به رشد کامل نرسیده.‌ بهتر است برای اینکه درک بهتری از دوران کودکی و‌نوجوانی و ورود به دوران‌بلوغ کامل داشته باشید با متخصصان این امر مشورت کنید که البته ایشان باید در زمینه پزشکی و روان شناسی متخصص باشند و نه متخصص در علوم‌حوزوی .
وقتی حرفهای نوروزی در مورد ازدواج دختر ۱۳ ساله را میخوانیم متوجه میشیم کشور داره به کدام سمت سقوط میکنه .

تاسف
تاسف
تاسف
حتی با رفع مانع حضور زنان در ورزشگاه ، بازی دو تیم پرسپولیس و استقلال دوزار ارزش تماشا کردن نداره.
چطوری وقتی یک انسان ۱۳ ساله را اذیت کنی میشود کودک آزاری ؟ همانگونه هم اگر آن انسان ۱۳ ساله ازدواج کند میشود کودک همسری .
چطور یک ۱۳ ساله نمیتواند رای بدهد ؟ حساب باز کند ؟ گواهینامه بگیرد اما موقع ازدواج که مهمترین تصمیم یک فرد در زندگی است میشود عاقل و بالغ
اقای نوروزی لطفا اسلام را غلط معرفی نکنید اسلام دین عقل و منطق است واین حرف شما درمورد کودک همسری دور از عقل و منطق است بیشتر از این آبروی اسلام را نبرید.
مشکلی نیست . شما نرم افزار ها و پیام‌رسان های خود را داشته باشید اما مردم باید خودشان انتخاب کنند چه چیزی را نصب کنند
جناب نماینده اگر دختر ۱۳ ساله داری من میگیرم. بهم میدیش.
خوب درست میگویدازدواج بادخترسیزده ساله یعنی ازدواج بادختر ترشیده دخترجوان ومناسب ازدواج سن کمتری رارد
خوب درست میگویدازدواج بادخترسیزده ساله یعنی ازدواج بادختر ترشیده دخترجوان ومناسب ازدواج سن کمتری رارد
خوب درست میگویدازدواج بادخترسیزده ساله یعنی ازدواج بادختر ترشیده
وواردعصر حجربشیم
آرمان های امام راحل را در فضای مجازی نهادینه کنید زیرا انسان ساز است و مهم. نباد کار به گونه ای باشد که بعضی ها بگویند طوری شده . ملت میداند که ارمان های امام راحل پابرجاست و بهترین راه فضای مجازی است . سردار نقدی که از جمله مفاخر ماست به خوب نکته ای شاره فرموده اند.
جناب وکیل ۵درصدی شهریار،چطور یک دختر ۱۷ساله حتی نمیتونه بدون اذن پدر و مادر یک تلفن بنام خودش بگیره یا مثلا شناسنامه اش را عوض کنه،انوقت چطور فکر میکنی که میتونه ازدواج کنه؟!! امروز همه چیز دست شماست! اگر فکر میکنی که دختر ۱۳ساله به اندازه ای بالغ شده که میتونه ازدواج کنه لطفا بفرمایید که پس میتونه پاسپورت بگیره،و کلا اختیارش دست خودشه نه پدر مادر!!
حالم از این اخبار بهم خورد
توجیه را چند بار خوندم
گیج شدم
حیرت کردم
سرسام گرفتم
کجا هستیم
چکار می کنیم
روبه کجا می رویم
خدایا پناه بر تو
که چاره ساز توئیی
به این آقای نوروزی بفرمایید اگر خودشون دختر 13 ساله ای دارن من حاضرم باهاش ازدواج کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
منم حاضرم اعلام آمادگی کامل
کاش از فضای ننگین تورم و گرانی م استقلال پیدا کنیم
فضای اینترنت وافعا ننگبن هست
زیرا هر روز یک اختلاس و دزدی از مسءولین در شبکه های اجتمایی به اشتراک گذاشته میشه که زیبنده ایران اسلامی نیست
به همین دلیل این فضای ننگین باید هر چه زودتر بسته بشه و از کاربران صیانت بشه
من دو دختر دارم. دختر 13 ساله از دنیا و زندگی هیچ چیز نمی داند. فقط ارگانهای تولید مثلش تکامل پیدا کرده است. فرستادن او به خانه شوهر برای بچه دار شدن ، محروم کردن او از حق فهمیدن این دنیا، حق بزرگ شدن، و حق استقلال داشتن است. به نوعی برده جنسی کردن اوست. دنیای اجداد ما آنقدر بزرگ و پیچیده نبود و درک و فهم عقلی هم زودتر حاصل می شد. وای بر کسانی که امثال آقای نوروزی را به عنوان نماینده به این ملت تحمیل کردند. اگر مردم در انتخاب نمایندگانشان آزاد بودند، الان ایشان تریبون نداشتند.
آقای نوروزی در پی تغییر جهت افکار عمومی از سخنان نسنجیده قبلی خود است. ایشان باید بدانند آب رفته به جوی بر نمیگردد. دختر یا پسر 13 ساله کودک است. نگاه ایشان به کودکان باید اصلاح شود. هزینه ای که ایشان برای جامعه میتراشند قابل توجیه نیست.
دختر ۱۳ ساله کودک نیست؟
این آدم با این عقاید چرا تایید صلاحیت شده اصلا که بره مجلس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
اتفاقا یکی از عوامل تایید صلاحیتش همین طرز تفکر و حرف هاست
حسن نوروزی، نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم، با انتقاد از اطلاق عنوان کودک همسری به دختران ۱۳ یا ۱۴ ساله گفت: کودک همسری به موارد ازدواج بچه ۹ سال یا ۱۰ سال گفته می‌شود، اما دختر ۱۳ ساله که دیگر کودک همسر نیست.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ما ملت دیگه شک داریم که این مجلس مجلس ایران است .
حال آدم بهم میخوره از خواندن بعضی خبرها و دیدن بعضی از افرا د
این نوروزی نمایند کدام مردم و کدام متفکرین شهر است
شغل سردار نقدی چیه که در مورد اینترنت نظر میده؟
اینترنت جهانی مثل روابط بین الملل است مثل تلفن جهانی مثل تلویزیون جهانی و کسی حق ایجاد محدودیت برای مردم را ندارد.
مسئولین خادم مردم هستند نه ارباب ملت
بازهم این نوروزی؟!!!!!!!!!!!!
مثل اینکه اجلش رسیده!!!!!!
"حسن نوروزی، نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم، با انتقاد از اطلاق عنوان کودک همسری به دختران ۱۳ یا ۱۴ ساله گفت: کودک همسری به موارد ازدواج بچه ۹ سال یا ۱۰ سال گفته می‌شود، اما دختر ۱۳ ساله که دیگر کودک همسر نیست."
خدایی این رفته تو مجلس از حقوق 85 میلیون ایرانی دفاع کنه ولی هنوز گفتار چه مسائلیه .
ما دردمون چیه ؛ اینا دنبال چی هستند .
آدم وقتی این تفاوت سطح تفکر را بین‌مردم و مسوولین می‌بیند احساس می‌کند در کشور اشغال شده زندگی میکند
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
من نمی دونم اینها در چه دوره ای زندگی می کنند . آیا دختر خودشو حاظره در 13 سالگهی شوهر بدن
من موندم دختر 13 یا 14 ساله از زندگی چه دیدگاهی اره که میگن میتونه ازدواج کنه اگه بچه نیست پس چی میشه گفت.اگه خودش دختر 10 تا13 سالشو شوهر داد اون وقت میشه گفت آره ولی هیچ کدومشون اینکارو نمیکنن.والله خدا به انسان عقل داده یکم فکر کنید بعد حرف بزنید.چی میشه در مورد عواقب صحبت هاتون فکر کنید.همینجوری با ندانم کاری هاتون اوضاع اقتصادی سیاسی اجتماعی مردم بی نوا رو ریختید بهم بس نیست.!!؟؟
تابناکم کم کم باید بزاریم کنار
اخبارو ما میتونیم همه جا بخونیم میایم برای خوندن نظرات .
آقای نوروزی اگه دختر دوازده یا سیزده ساله‌ای داری ما برای این پسر بیست نه سالمون پی زن میگردیم افتخاری برای ما که داماد شما باشیم
آقای نوروزی شما حاضر هستید دختر یا نوه 13 ساله خودتون رو به عقد پسر 17 سال به بالا در بیاورید. وقتی به دختر یا نوه خودت نگاه می کنی لطفا این موضوع را تصور کنید.

خدا ما را از شر افراد نادان در امان نگه دارد
دختر ۱۳ ساله هنوز کودک است و ازدواج او ظلم است
آقای نوروزی اگر دختر 13 ساله داره یه نگاهی بهیش بندازه اونوقت این حرفها رو بزنه
من زن دارم بچه هم دارم خواستگار دختر ۱۳ ساله شما هستم حاضری دخترتان را برای من صیغه کنی ؟
حسن نوروزی دختر خودشو سیزده ساله شوهر می ده ؟!!!!
به این اقا بفرمایید در مورد ازدواج دختران 13-10 ساله ایشون و همفکرانش در مجلس بطور رسمی و علنی در این خصوص پیشگام و الگو یاشند.
واقعا چجوری دلتون میاد به دختر سیزده ساله به جشم یک زن بالغ نگاه کنید ؟ اخه کجای دنیا دختر سیزده ساله رو شوهر میدهند که شما تبلیغش رو میکنید ؟ این هنه مشکل داره کشور و بعضی نمایندگان مجلس فکرشان حول چه مواردی می چرخه. واقعا مایه تاسفه و شرمساری هستند این نمایندگانی که با حداقل رای به مجلس رفتند.
بنده حاضرم با تمام دختران 13 ساله این اشخاص ازدواج کنم تا کاری به دختران دیگر مملکت نداشته باشند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل