بازدید 81188
با مذاکرات هسته ای/ به روز رسانی می شود...

اعلام زمان پایان مذاکرات وین/ارائه خواسته‌های ایران برای لغو تحریم‌ها به صورت دسته‌بندی‌شده/درخواست اروپایی‌ها برای پایان سریع این دور از مذاکرات وین/ شروع به کار کارگروه مسائل هسته ای

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از روز دوشنبه (۸ آذرماه/۲۹ نوامبر) در پایتخت اتریش آغاز شد. این نخستین دور از این گفت‌وگوها در دولت «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌ دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، به گونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی را در این گفت‌وگوها تشکیل خواهد داد.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 01 December 2021

اختلاف بر سر سانتریفیوژهای ایران در مذاکرات وین/اقدام ضد ایرانی ۲۵ نماینده جمهوری‌خواه همزمان با مذاکرات وین

بین الملل تابناک: مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از روز دوشنبه (۸ آذرماه/۲۹ نوامبر) در پایتخت اتریش آغاز شد. این نخستین دور از این گفت‌وگوها در دولت «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌ دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، به گونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی را در این گفت‌وگوها تشکیل خواهد داد.

اعلام زمان پایان مذاکرات وین
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۲۰:۳۷

مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند دور جدید مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها علیه ایران روز پنجشنبه یا جمعه پایان خواهد یافت.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از مقام‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا این خبر را منتشر کرده اما نوشته زمان‌بندی دقیق مربوط به اتمام این مذاکرات به تحولاتی که در گفت‌وگوها صورت می‌گیرد بستگی خواهد داشت.

ارائه خواسته‌های ایران برای لغو تحریم‌ها به صورت دسته‌بندی‌شده
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۱۷:۵۴

ایران در نشست کارگروه لغو تحریم‌ها روز سه‌شنبه، خواسته‌های خود را برای لغو تحریم‌ها به صورت دسته‌بندی‌شده و مشخص مطرح کرد و به دیگر هیأت‌ها نیز توصیه کرده است که فعالانه و سازنده به ارائه راهکار و پیشنهاد درباره چگونگی برداشتن تحریم‌ها بپردازند.

ایران و ۱+۴ مذاکرات فنی و کارشناسی خود را بر اساس متون پیش نویس به دست آمده در شش دور مذاکرات قبلی آغاز کرده‌اند. در عین حال ایران روز دوشنبه تاکید کرد که "تغییراتی شکلی و محتوایی در مسیر مذاکرات قاعدتا باید انجام گیرد." از این رو، متون به دست‌ آمده در ادوار پیشین، تنها نقش پیش‌نویس را ایفا می‌کنند و تمام این متون قابل مذاکره مجدد هستند.

یکی از نکات قابل توجه برای ایران دریافت تضمین‌های کافی و لازم در رابطه با قطعیت و تداوم رفع تحریم‌ها در روند اجرای برجام است. با توجه به سابقه آمریکا در خروج یک جانبه از برجام به نظر دریافت هر نوع ضمانت رسمی و غیررسمی محلی از اعراب ندارد اما همان‌طور که تیم مذاکراتی قبلی هم بر آن تاکید داشته است، «عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری با ایران از سوی آمریکا و اروپا» می‌تواند تضمینی مطمئن تر از قول رییس جمهوری آمریکا باشد. به عنوان مثال این توقع است که آمریکایی‌ها درباره همکاری‌های اقتصادی با شرکت‌های ایرانی وارد گفت‌وگو شوند یا اوفک از صدور دستورالعمل‌های موردی دست بردارد. ممنوعیت یوترن برداشته شود تا ایران بتواند پول‌های بلوکه شده‌اش در بانک‌های مختلف را منتقل کند.

درخواست اروپایی‌ها برای پایان سریع این دور از مذاکرات وین
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۱۳:۵۸

یک منبع گفت که طرف‌های اروپایی در وین درخواست پایان سریع این دور از گفتگوها را مطرح کرده‌اند.

یک منبع دیگر نزدیک به تیم مذاکره کننده در این خصوص گفت که «تیم ایرانی ترجیح می‌دهد به ادامه گفتگوها تا زمانی که نیاز باشد، ادامه دهد.»

دیدار مذاکره کننده ارشد ایران با وزیر امور خارجه اتریش
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۱۳:۲۶

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام باهدف لغو تحریم ها به وین سفر کرده است در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک روز چهارشنبه با میشائیل لینهارت وزیر امور خارجه اتریش دیدار کرد.

دو طرف در این ملاقات پیرامون مسائل روابط دوجانبه و بین المللی و همچنین مذاکرات وین با هدف لغو تحریم‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

اتریش به عنوان میزبان این مذاکرات بطور طبیعی خواستار به نتیجه رسیدن این روند دیپلماتیک و حصول توافق نهایی است تا برگی دیگر به سوابق کشورش در زمینه میزبانی مذاکرات بین المللی مهم و تاریخی اضافه کند.

شروع به کار کارگروه مسائل هسته ای/ اختلاف بر سر سانتریفیوژهای ایران در مذاکرات وین/فعال شدن دستگاه اطلاعاتی اسرائیل برای پی بردن به محتوای مذاکرات وین/ اقدام ضد ایرانی ۲۵ نماینده جمهوری‌خواه همزمان با مذاکرات وین

شروع به کار کارگروه مسائل هسته ای
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۱۳:۰۶

دقایقی پیش جلسه کارگروه مسائل هسته‌ای در سطح کارشناسان و با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین آغاز شد. این جلسه به موجب توافق دوشنبه گذشته میان مذاکره کنندگان ارشد اعضای برجام کار خود را آغاز کرده است.

هم زمان هیات ایرانی سرگرم برگزاری جلسات کارشناسی با موضوع رفع تحریم‌ها است. کارشناسان کشورمان دیروز در جلسه کارگروه رفع تحریم با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا ضمن تشریح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران پیشنهادهای تازه‌ای را در خصوص نحوه پیشبرد گفت‌وگوها ارائه کردند.

نمایندگان جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر موضع اساسی تهران مبنی بر لزوم رفع مؤثر تحریم‌ها علیه ملت ایران تأکید کرده و دیگر اعضا را به مشارکت سازنده در گفت‌وگوها تشویق کردند.

در این جلسه، نمایندگان سایر کشورها هم آمادگی و جدیت خود را برای تعامل در موضوع رفع تحریم‌ها، ابراز کردند.

برآیند گفت‌وگوهای دیروز و امروز بر سر دو موضوع تحریم و مسائل هسته‌ای بررسی و دورنمای ترتیبات اجرایی ادامه مذاکرات هماهنگ خواهد شد.

تکاپوی سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل برای پی بردن به پشت پرده مذاکرات وین
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۱۱:۲۱

وب‌سایت واللا گزارش کرد: دستگاه اطلاعاتی اسرائیل همزمان با مذاکراتی که در وین میان ایران و قدرت‌های جهانی در جریان است، تلاش‌های خود را بر کشف آنچه در پشت پرده رایزنی‌های ایران می‌گذرد، متمرکز می‌کند.

مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی دراین‌باره گفتند: با وجود گزارش رسانه‌های خارجی درباره اختلافات عمیق میان ایران و آمریکا، دو طرف ممکن است در مدت چند هفته یا حداکثر چند ماه به توافق دست یابند.

این وب‌سایت عبری افزود: مقام‌های اسرائیلی به کاخ سفید و وزارت دفاع آمریکا پیام دادند، واشنگتن باید بر تداوم تحریم‌ها پافشاری کند تا ایران منصرف شود و نشان دهند آمریکا را نمی‌توان از ادامه مسیرش متوقف کرد.

مقام‌های صهیونیست می‌گویند، راهبرد امنیتی نشان داده است ایرانی‌ها می‌خواهند لغو تحریم‌ها را به‌عنوان شرط مذاکره مطرح کنند، آن‌هم در زمانی که تل‌آویو خلاف آن را می‌خواهد. بیم آن می‌رود ایران از فضای مذاکرات بر سر توافق سوءاستفاده کند و بر توان هسته‌ای خود بیفزاید.

این وب‌سایت افزود: پیام اسرائیل به آمریکا این است که درباره آنچه در روند توافق می‌گذرد صحبت نکند، بلکه تلاش کنند ببینند چه اتفاقی می‌افتد و ایران در پشت پرده چه اقداماتی می‌کند، آن‌هم در زمانی که نظارت بر تأسیسات هسته‌ای ایران تحت تأثیر قرار گرفته است.

جن ساکی: ارزیابی مذاکرات وین مشکل است
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۱۰:۱۰

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که ارزیابی مذاکرات وین که از روز دوشنبه این هفته با هدف برچیدن تحریم‌های ایران آغاز شده، دشوار است.

بر اساس این گزارش، این اظهارنظر «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی پیرامون موافقت یا عدم موافقت آمریکا با مثبت بودن جو مذاکرات مطرح گردید.

این در حالی است که دیپلمات‌های اروپایی که نخواستند نامشان فاش شود روز سه شنبه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که در جریان نشست دیروز با نمایندگان ایران (در مذاکرات برچیدن تحریم‌ها در شهر وین)، آن‌ها منتظر پرداختن به موضوعات اصلی هستند.

اختلاف بر سر سانتریفیوژهای ایران در مذاکرات وین

 دیپلمات‌های اروپایی که اشاره‌ای به نام آنها نشده در جمع‌ خبرنگاران مدعی شده‌اند مسئله سانتریفیوژهای ایران یکی از اختلافات موجود در مذاکرات وین است که از دوشنبه برای رایزنی درباره رفع تحریم‌های ایران آغاز شده است.

در حالی که به گفته کارشناسان عدول طرف‌های غربی از جمله سه کشور اروپایی از تعهدات برجامی‌شان مقصر وضعیت فعلی برجام است، دیپلمات‌های اروپایی مدعی شده‌اند که طی روزهای آینده «جدیت» تیم مذاکره‌کننده ایرانی را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

این دیپلمات‌ها که طبق ادعای رویترز خواسته‌اند نامشان فاش نشود گفته‌اند قصد ندارند برای گفت‌وگوهای «ضرب‌الاجل مصنوعی» تعیین کنند، اما در عین حال تصریح کرده‌اند: «وقتی برای صرف کردن بر روی تعارفات نداریم.»

منابع ادعایی مورد استناد رویترز گفته‌اند:«اگر آنها نشان ندهند که درباره این مسئله جدی هستند به مشکل برخواهیم خورد. ۴۸ ساعت آینده بسیار مهم خواهد بود.»

بعد از نشست آغازین که دوشنبه برگزار شد کارشناسان روز سه‌شنبه کار بر روی مسئله رفع تحریم‌ها را شروع کردند و قرار است در گفت‌وگوهای روز چهارشنبه به مسئله تعهدات هسته‌ای ایران پرداخته شود.

«انریکه مورا»، سرپرست هیأت اتحادیه اروپا در پایان نشست روز دوشنبه گفته بود که به گفت‌وگوها امیدوار است. اما یک دیپلمات اروپایی درباره نشست آن روز گفت: «ما نه از سر آسودگی خاطر نفس راحت کشیدیم و نه داد و بیداد راه انداختیم.»

دیپلمات‌ها با بیان این ادعا که امیدوارند «تا پایان هفته تصویر روشن‌تری به دست بیاید» گفته‌اند که در صورت عدم حصول پیشرفت، ممکن است مذاکرات شکست بخورد. آنها گفته‌اند: «آن موقع وقت این خواهد بود که در رویکرد دیپلماتیک خودمان تجدیدنظر کنیم ولی هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم.»

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از روز دوشنبه (۸ آذرماه/۲۹ نوامبر) در پایتخت اتریش آغاز شد. این نخستین دور از این گفت‌وگوها در دولت «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌ دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، به گونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی را در این گفت‌وگوها تشکیل خواهد داد.

در دولت «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور سابق ایران نیز ۶ دور گفت‌وگو میان ایران و گروه ۱+۴ (انگلیس، روسیه، چین، فرانسه به علاوه آلمان) برگزار شد. طرف آمریکایی هم در آن مذاکرات با نمایندگان گروه ۱+۴ بدون حضور ایران در خصوص شرایط بازگشت به برجام گفت‌وگو می‌کرد اما آن مذاکرات، به دلیل اصرار آمریکا بر عدم ضمانت درباره ماندن در برجام و یا عدم رفع تمامی تحریم‌ها به بن‌بست رسید و نتیجه‌ای دربر نداشت.

دیپلمات‌ها ادعا کردند که در این دور از گفت‌وگوها «۷۰ تا ۸۰ درصد کارها انجام شده‌اند اما برخی از دشوارترین موضوعات باقی مانده‌اند.» پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از این دیپلمات‌ها نوشته بود که ۷۰ تا ۸۰ درصد متن پیش‌نویس توافق نوشته شده است.

آنها گفته‌اند که مسئله سانتریفیوژهای ایران یکی از مسائلی است که هنوز حل نشده است.

مقام‌های ایران هنوز ادعاهای منتسب به دیپلمات‌های غربی درباره نگارش ۷۰ تا ۸۰ درصد از متن پیش‌نویس توافق را تأیید نکرده‌اند. با این حال علی باقری، معاون وزیر خارجه ایران پیش از این در خصوص اسناد حاصل از ۶ دور مذاکره پیشین تأکید کرده که این اسناد صرفا یک پیش‌نویس است و هرچند ایران تمام آن‌ها را کنار نمی‌گذارد اما پیش‌نویس اساسا سندی قطعی تلقی نشده و قابل تغییر و مذاکره است.

اقدام ضد ایرانی ۲۵ نماینده جمهوری‌خواه همزمان با مذاکرات وین

به گزارش تارنمای "واشنگتن فری بیکن"، سناتورهای جمهوری خواه دولت آمریکا را متهم به مخفی کردن اطلاعات کردند و خواهان ارائه جزییات در مورد هویت مذاکرات با ایران شدند.

در این نامه آمده است: با وجود ارسال بیش از ۱۲ نامه از سوی اعضای کمیته مطالعات جمهوری‌خواه برای دریافت اطلاعات در مورد اجرای تحریم‌های ایران، دولت (بایدن) همچنان کنگره را در مورد برنامه‌های ایران برای تضعیف اجرای تحریم‌ها و کاهش تحریم‌ها علیه ایران در تاریکی قرار داده است.

این کمیته بیش از ۱۵۰ عضو جمهوری‌خواه دارد و از سیاست‌های محافظه کارانه در زمینه مسائل دفاعی و سیاست خارجی حمایت می‌کند.

در این نامه، جمهوری‌خواهان بار دیگر بر قدرت کنگره برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران تاکید کردند.

جمهوری‌خواهان افزودند: ما یادآور می‌شویم که قدرت تنظیم تجارت با کشورهای خارجی و در نتیجه توانایی اعمال تحریم‌های اقتصادی در اختیار کنگره است.

سناتورهای آمریکایی با اشاره به سیاست‌های پیشین دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در نامه خود نوشتند: هنگامی که جمهوری‌خواهان به زودی اکثریت را بدست آورند، قانون فشار حداکثری را تصویب خواهند کرد و مانند دولت باراک اوباما، توانایی دولت بایدن، برای لغو تحریم‌ها و سوء استفاده از معافیت‌ها و مجوزها برای کاهش تحریم‌های ایران را محدود خواهند کرد.

در این نامه با تکرار اتهام پراکنی‌های همیشگی برخی مقامات آمریکایی همسو با رژیم صهیونیستی ادعا شده است که لغو تحریم‌های ایران نباید بدون رسیدگی به همه فعالیت‌های ایران از جمله برنامه هسته‌ای، توانایی‌های موشکی، تکثیر تسلیحات و سایر فعالیت‌های بی‌ثبات کننده این کشور انجام شود.

پیش از این، تام کاتن سناتور تندرو جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر مدعی شد: یک توافق هسته‌ای میان بایدن و ایران حتی بدتر از توافق قبلی خواهد بود و زمانی که جمهوری‌خواهان بار دیگر قدرت را بدست گیرند، پاره خواهد شد.

وی همچنین با تکرار ادعاهای همیشگی و بی‌پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که بایدن رییس جمهوری آمریکا تیم مذاکره کننده خود را به وین اعزام کرده است تا در مقابل ایران تسلیم شود. این دولت نمی‌خواهد حکومت ایران را به دلیل اقدامات هسته‌ای و حملات علیه نیروهای آمریکایی و متحدان ما مسوول پذیر کند.

تد کروز دیگر سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی نیز در واکنش به تاکید ایران بر اینکه آمریکا باید تضمین کند توافق هسته‌ای را ترک نمی‌کند، مدعی شده بود هر توافقی که به معاهده تبدیل نشود، دوام نخواهد آورد و دولت بعدی آمریکا آن را پاره خواهد کرد.

گفتگوی بلینکن با وزیران خارجه سه کشور اروپایی همزمان با مذاکرات وین

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با وزیران خارجه سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه در لتونی دیدار و درباره ایران همزمان با مذاکرات وین گفتگو کرد.

 ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا سه شنبه شب به وقت محلی اعلام کرد آنتونی بلینکن امروز با ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه ، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و الیزابت تراس وزیر خارجه انگلیس در شهر ریگا پایتخت لتونی دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه ند پرایس، بلینکن و وزیران خارجه سه کشور اروپایی درباره آنچه "تهدید برای اروپا" از جمله اقدامات نگران کننده روسیه درباره اوکراین خوانده شده است، گفتگو کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود مدعی شد که بلینکن و وزرای خارجه همچنین درخصوص نگرانی هایشان درباره برنامه هسته ای ایران و تلاش برای دستیابی به بازگشت دوجانبه به پاییندی به برجام همزمان با ادامه مذاکرات در وین بحث و گفتگو کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود توضیحات بیشتری درباره این دیدار ارائه نکرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۰۳
من هم با نظر خودم موافق نیستم
پاسخ ها
قادرپلنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
آقا نعمت من بانظرت موافخم
حجه الاسلام یاراحمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
نظرتون چی بوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
نعمت نعمت نعمت
عاشقتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
همه سر کاریم ،خودمون رو خسته نکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
نعمت جان ممنون که هستی
کشور عجیبی داریم . بعد از انقلاب سفارت امریکا را اشغال کردیم و کارمندانش را 444 روز اسیر کردیم بعد عصبانی شدیم که جرا امریکا به ما اسلحه نمیدهد . هر روز شعار مرگ بر امریکا میدهیم بعد میگویم که چرا نمایندگان امریکا اقدام ضد ایرانی انجام میدهند . کسانی سفارت امریکا را اشغال کردند و به ان افتخار میکنند در حالی که فرزندانشان یا خودشان در امریکا زندگی میکنند . راستی ما جرا ایتطوری هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
شما عالی هستی. میلیون ها لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
درد ملت همینه داداش نادر، تعصب و دشمنی کورکورانه ، بابا به خدا آمریکا از روسیه و چین بهتره ، به خدا اسرائیل برای ما ایرانیا از عربستان بهتره ، تروخدا اگر کسی دستش به مسئولین میرسه این حقیقت تلخ رو بهشون بگه بدبخت شدیم ما ملت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
بد نبود به قبل از انقلاب و چپاول منابع ايران توسط آمريكا و دخالتهاي مستقيم در اور ايران ، كودتا و ... هم اشاره اي مي كرديد.
نقطه شروع را بد انتخاب كرديد.
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
لطفا تاریخ را بخوانید روسیه همیشه سرزمین ما را تصاحب کرده ولی امریکا حتی بعد از جنگ جهانی دوم که روسیه از اذربایجان خارج نمیشد با فشار امریکا از ایران خارج شد
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
ناشناس ۱۴:۴۳
درد ملت اینه که افراد کوته فکری مثل تو دارن
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
اقای ناشناس درد کشور ما این است که هیچی از تاریخ نمیداند و حرف الکی میزند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
ناشناس 18:38
تو که کوته فکر نیستی چرا این سرزمین گل و بلبل را ترک کردی . خوب برگرد و از این وضعیت عالی لذت ببر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
عجیب تر از آن اینکه قبل از اشغال سفارت، آمریکا کودتا می کنه علیه دولت مردمی مصدق و سالها بر گرده مردم ایران از طریق دولت دست نشانده سوار میشه و بهره کشی می کنه و هواپیمای مسافربری را به عمد می زنن و مدال میدن و.... و اون وقت ما مییایم ماله کشی می کنیم!!!!1
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
منظور از ما همون مسئولان جمهوری اسلامی هست دیگه؟کجا من وبچم تو امریکازندگی میکنیم
فرض کنید به توافق برسند آنها فقط قصدشان گرفتن اورانیم غنی شده ایران است و دادن امتیاز موقت به ایران است که این امتیاز هیچ کارایی برای ایران ندارد چون ایران مشتریان ثابت نفت را از داده است و تا بخواهد ایران مشتری جذب کند بهانه ها دوباره شروع می شود ایران فقط دو راه دارد 1. ساخت سلاح اتمی که هزینه بالایی برای کشور دارد و ایران را مانند کره شمالی می کند 2 . شناسایی اسرائیل که این هم هزینه خاص خودش را دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
البته راه سومي هم هست
كاري به كار اسراييل نداشته باشيم و مثل باقي كشورها عمل كنيم يعني بر اساس منافع ملي يعني حتي اگردشمني با فلسطين هم به نفع مردم ايران هست همينكار را انجام دهيم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
دوست خوبم سلام
مگر ساخت بمب اتمی حرام نیست؟؟؟
مگر امارات و قطر و کویت و بقیه اورانیوم غنی شده دارند؟؟
مگر نه اینکه عربستان عم در حال تغییر سیستهای به شدت ارتجاعی خود است؟؟
چرا ما نمیتوانیم و نمیخواهیم با دنیا آشتی کنیم؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
صحیح ترین راه ، راه سومی است که ناشناس 13:45 پیشنهادکرده است. فرم کاملتر آن عبارتست از ، مداخله نکردن در امور دیگر کشورها . اورانیوم را در حد نیاز پزشکی غنی کردن. از انرژی های تجدید پذیر بی خطر مانند انرژی خورشیدی و بادی برای نیاز کشور استفاده کنند. مشکلات مردم ایران را در راس امور قرار دهند و مشکلات دیگران را بخودشان واگذار کنند و بپذیرند که ما وکیل وصی هیچ کسی نیستیم.
چه اشکالی دارد اقدام ضد ایرانی جمهوریخواهان؟ انها با کاسبان تحریم چه فرقی دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
آنها کروات هم میزننداینها نمیزنند دیدی فرقشون چیه
حالا این عکس چه ربطی به مطلب داشت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
حیف شداروپائیها تصمیم گرفتندسروته مذاکرات راهم بیاورندباباجان بمادرهتل نمیدونم چندستاره فوق لوکس چه خوشی میگذشت خدا چه کند بااین اروپائی های عجول یه کم دیگه میگذاشتیدکشش بدیم دلی ازعزادرآوریم عکس هتله راباامکاناتش. هرکه ببینه میخوادسالها مذاکره کنه ای اروپائی های بخیل
مرگ بر روسیه
شرم بر پوتین
سانتریفیوژ خوبه
ولی نه به قیمت نابودی زندگی مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
مردم نه رعیت
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
از همین سانتریفیوژها در زمینه های مختلف پزشکی تشحیص و درمان انواع بیماری ها - در زمینه کشاورزی و صنعت و دفاعی و امنیتی و غیره هزار ها استفاده می کنند چرا ایران باید محروم بماند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
همين حرف را روحاني زد و ديديد كه سرانجام اين تفكر چه بلايي بر سر كشور آورد
۷۰ تا ۸۰ درصد کارها انجام شده‌اند اما برخی از دشوارترین موضوعات باقی مانده‌اند.....
اینکه مثلا امشب بعد از جلسه شام چی بخوریم معلوم شده ..
و اینکه ایران کشور خوب و زیباییست به تایید رسیده ..
اینکه آمریکا بد است و کارهای بد میکنه هم ظاهرا به تایید رسیده ...
فقط مونده ...

تعداد سانتریفیوژها
درصد غنی سازی
خروج مقدار غنی شده از ایران ..
توقف توسعه موشکی ایران
توقف قدرت پهبادی
عدم دخالت در کشورهای منطقه
خروج ایران از عراق و سوریه و یمن و ....
پول نقد به ایران داده نمیشه و فقط مواد غذایی و دارو ...
و همینا دیگه ...
ممنونم تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
در تایید نظر شما دوست گرامی باید عرض کنم که خداوند در جای حق نشسته و منافقان را رسوا و ناکام میکند. همین به اصطلاح تندروهای انقلابی قبلا منتقد شدید برجام و دستاوردهای آن بودند اما اکنون در چنان مخمصه ای گیر افتاده اند که حتی خودشان هم نمیتوانند راه چاره ای برای رهایی از آن بیندیشند زیرا اگر به تمام خواسته های غرب تن در دهند بی آبرو می شوند و اگر قبول نکنند و تحریم ها باقی بمانند، مردم پوست از سرشان میکنند
کلا مذاکرات تا الان روند خوبی داشته و به بگو بخند و تعارفات گذشته ..
همه چیز تقریبا توافق شده ، مثلا شام بعد از جلسات چی باشه ، آیا از هتل راضی هستند یا نه ؟!! ، و اینکه ایران کشور زیبایی هستش و آمریکا خیلی بدی کرده و .....خخخ
فقط مونده ..
- تعداد سانتریفیوژها و اینکه چقدر سیمان لازم داریم تا اونارو باز ببندیم ..
- مقدار اورانیوم غنی شده و درصد اونا
- خروج اورانیوم غنی شده از ایران ، که احتمالا خوش بحال روسیه میشه .. خخخ
- آب سنگین اراک و تعطیلی اون
- نصب هزار تا دوربین دیگه توی سایتها
- توقف برنامه موشکی ایران
- توقف برنامه پهبادی ایران
- خروج ایران از کشورهای عراق و سوریه و یمن و ...
- عدم دخالت لیران در سیاستهای کشورهای همسایه
- تحویل بدهی های ایران بصورت قطره چکانی و فقط برای دارو و غذا
- و ...
بازم بگم ؟!!؟؟
فقط همینا مونده که کلا میشه 5% باقیمونده مذاکرات روی هم رفته ...

ممنونم تابناک
-
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
احسنت.
تا زمانی که امنیت سرمایه گذاری در ایران وجود نداشته باشه خارجی ها در ایران سرمایه گذاری نمیکنن،کشوری که نمیتونه تضمین کنه در آینده بازم تحریم نمیشه چطور میخواد سرمایه جذب کنه؟
آمریکا دو سال دیگه بازم از برجام خارج میشه.
ایران باید به هر قیمتی بمب بسازه و برای همیشه به این موش و گربه بازی پایان بده.
تنها مانع ایران برای ساخت بمب جاسوس های روسیه هستن.
روسیه عامل بدبختی ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
بعد بمب رو چكار كنه؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
بمب؟؟؟؟؟!!!!!
اونوقت برای چی؟؟؟؟؟؟؟
دوست خوبم طبق فتوای حضرت آقا ساخت بمب حرام اعلام شده.
کمی آهسته تر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
نادان میفرمایی بمب برای چی بسازه
برای همان چیزی که خودشان ساختند
برای بازدارندگی
برای دفاع
برای اینکه اگر اونها حماقت کردند پاسخ دندان شکن داشته باشیم
این قضیه به این شکل می‌باشد که داخل یک کوچه یا محله چند تا خانواده ساله و قمه داشته باشند و روز به روز هم افزایش بدهند اما بگویند فقط ما داریم و حق استفاده هم داریم شما حتی نباید به اسلحه و قمه نگاه کنید
افتاد یا هنوز می‌گیرد برای چی هسته ای و بمب داشته باشیم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
در صورت داشتن بمب دیگه نمی تونن اینطور تحریم کنن چون میدونن ایران میتونه تهدیداتش رو عملی کنه.
یک نگاه به روسیه بکنید.هر کاری میخواد میکنه اما تحریم هاش یک هزارم ایران هم
نیست.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
کره شمالی بمب اتمی داره و بنظر شما مشکل اقتصادش حل شده و مردمش در بهشت برینند؟
اشتباه نکن استاد،
مردم به نون شب محتاجند و اقتصاد در فساد کامل و این وسط بمب جنابعالی غذا ی مردم نمیشه، داروی سرطانی ها نمیشه و....
کسی نمیگه قدرت دفاع ایران را کم کنید ، شعارهای ایران با داشتن فساد سیستماتیک مصالح مردم را تامین نمیکنه.
همه اختلافاتها را دستگیر کنید
همین سانتریفیوژها زندگی سه نسل از مردم ایران رو تباه کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
کاش یه رفراندومی همه پرسی ای چیزی برگزار میشد از ما هم میپرسیدن که:
انرژی هسته ای میخوایم یا نه؟؟
بمب اتم میخوایم یا نه؟؟
دشمنی با فلان کشور رو میخوایم یا نه؟؟
عدم ارتباط با فلام کشور رو میخوایم یا نه؟؟؟
پس ما کجای ماجراییم؟؟
عمر ما که تباه شد ارزشی داره یا نه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
!!!يادش بخير، ملاك مردم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
متاسفم كه هنوز نفهميدي موضوع اصلي
سانتريفيوژ نيست
این مذاکره به نتیجه نخواهد رسید چون اروپاییان هنوز به معامله عادت ندارند.
چون به آن مفتی که دولت قبل همه چیز را نقد دادند و وعده نسیه گرفتند این دولت عمل نخواهد کرد.
بیخود امیدوار نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
مفت حرف های شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
فقط برای من سواله این برجام که اینقدر بد بود و دولت قبل هم اشتباه کرد و قبول کرد چرا هنوز ما ازش خارج نشدیم؟؟
این دولت جدید و شما طرفداران فهمیده که مثل دولت قبل و ما طرفداران ناآگاه ترسو نیست.
خب بد بوده بزنید زیرش
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
بالاخره ما نفهمیدیم برجام خوبه یا بد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
دوست عزیز ۱۴:۰۵
خارج نمیشیم چون عواقب خروجش هم برای ما زیاده. تو این شرایطی که الان هستیم بهتر از خروجش هست. فعلا هم صنایع هسته ای در جریانه و خودش یه اهرم فشاره و هم اون 6 تا قطعنامه سازمان ملل فعلا اجرایی نیست. یه جورایی مثل این می مونه که با امضای برجام افتادیم تو باتلاق اگه زیاد تکون بخوریم می ریم پایین تر. منتظر یه شاخه ای چیزی هستیم که بتونیم خودمون رو بکشونیم بیرون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
دوست ۱۶:۲۱ اگر برجام نبود الان اون شیشتا قطع نامه هم علاوه بر همه بدبختیا و تحریم هامون سرجاش بود
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
طرف یادش رفته کی باعث اونهمه قطعنامه شد.
یادش رفته اگر برجام نبود باید ریشه کیاه میخورد.
یادش رفته دلار 7 تومانی که 28000 تومان شد الان 200000تومان میشد.
کلا 1 بیت حافظه .
یادش رفتع رییسش میگفت 50 درصد صادرات منطقه را بدست میاره و بدون برجام تورم، فساد، و... ریشه کن میشه.....
اقدام ضد ایرانی ۲۵ نماینده جمهوری‌خواه همزمان با مذاکرات وین
جمله غلطی است .این یک طرح است طرحی که عده ای ارائه کرده اند دردولتهای قبلی طرحهایی داده شده که با این طرح مغایراست ولی نمی توان آنراضدایرانی تلقی کرد .کماکان ممکن است موافقت نهایی با این طرح خیلی تفاوت داشته باشد
اگر قرار باشد بدون دستاوردی از برجام عقب کرد خیانت بزرگ به ملت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
آقا مگه قبل از برجام شرایط ما بهتر بود؟؟؟
اصلا شماها یادتون رفته که چرا ما رفتیم دنبال برجام نه؟؟؟
وقتی آمریکا از برجام خارج شد ما برگشتیم به شریط قبل از برجام؟؟/
پس حرفتون چیه؟؟؟
این قافله تا به حشر لنگ است از بازار ها بفهمید
تو مملکت ما اون 20% باقی مانده همیشه خیلی مهمه .
80% یعنی چرت و پرت . حال احوال پرسی .
20% یعنی چیزهای خیلی مهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
البته این گفته اروپایی هاست. چون اونا می خوان زودتر تمومش کنن. هیئت ایرانی همچین حرفی رو تایید نکرده.
خدا دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب رو خیلی خاص دوست داره ما هم دعاگوش هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
دعات که تا حالا چپ بوده. رئیس جمهور و تیمش افسرده اند اساسی از لافی که زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
خدا البته تمام مخلوقاتش رو دوست داره
اما فکر نمیکنم بشه مملکت رو با دعا اداره کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
دکتر رو خوب اومدی این بنده خدا که شش کلاس بیشتر درس نخونده بود چه جوری دکتر شد..اونوقت میخواهید تیمش بتونند مذاکره رو پیروز شوند
ناشناس
| France |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
مطمئنی حالت خوبه؟
آقای رییسی قالیباف و رهبری به همراه مذاکره کننده ارشد بیایند و در تلویزیون با حضور خبرنگاران آزاد توضیح دهند مذاکره با اروپا بدون امریکا چه سودی برای ما مردم و کشور دارند؟ مووع این مذاکرات چیست و چه هدفی برای این مذاکرات دانرد. مذارکرات برای رفع تحریم یعنی چه ؟ مذاکره برای افزایش تحریمهای ایران؟ مانند طرح مجلس انقلابی در ابتدای سال به عنوان طرح برداشت تحریمهای ایران که باعث افزایش قیمت دلار تورم و گرانی در جامعه شد؟ یعنی ایان فکر میکنند اروپا و شرکتهای دنیا حاضر هستند تجارت با امریکا را فدای تجارت با ایران کنند. و به نظرشان شرکتهای که حاضر به این کار شوند ارزش معامله کردن با ایشان وجود دارد. اصلا بیایند منطق غیر قابل درک را برای این مذاکره توضیح دهند ما که مطمین هستیم تجارت با اروپا به زمان دروان آقای خاتمی با حرکات و رفتارهای اقای احمدی نژاد در ان دوران و مسیری که ایران در حاضر میرود غیر ممکن و بی فایده است. در ضمن چرا ۴۰ نفر همراه برای این مذاکرات به اروپا رفته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
اگر بیایند و در حضور خبرنگاران جهان جواب بدهند که عالی میشود و از همه زمینه های مملکت سوال و جواب داده شود..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
اولا که آمریکا هست و فقط سر میز مذاکرات نیست. دوم اینکه دفعه قبل آمریکا که سر میز بود چه اتفاقی افتاد؟ ایندفعه دارن سعی می کنن طوری رفتار کنن که اشتباه دفعه قبل تکرار نشه. دیگه این خیلی ساده لوحیه که ما یه بار گول خوردیم و توافق بدون ضمانت انجام دادیم و باز هم همونجوری توافق کنیم.
میگویند ملا نصرالدین میخواست مادرش را به بازار ببرد و بفروشد گفتند ملا مگر کسی مادرش را میفروشد ملا جواب داد قیمتی روی او میگذارم که کسی حاضر به خریدش نشود حالا کار دولته آمریکا میگوید از لحاظ قانونی ما امکان دادن تضمین عدم خروج توسط دولتهای بعدی را نداریم دولت ایران میگوید ما برجام را قبول داریم به شرطی که تضمین دهید هرگز از آن خارج نمیشوید
جالب است قبلا می زدید رژیم صهیونیستی حالا می زنید ا س ر ا ئ ی ل . اونا لازم نیست که کسی را فعال کنند . همانهایی که مدارک را دادند و گرای شهید فخری زاده را همان ها برایشان اطلاعات می فرستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
اونا یه مدت هست از قدرت کنار رفتن
انرژی هسته‌ای چیه که شما ول کنش نیستید؟ اگر ژورنالیست واقعی هستید از درد مردم بنویسید که هر روز به نحوي غارت می‌شوند.
پیر زن ۷۰ ساله ای که منزلش در بلوار جردن است بعد از قصد فروش آن فهمیده ده سال است منزلش به وسیله بنیاد مستضعفان به دلیل آنکه صاحب اولیه آن از صاحب منصبان ارتش‌ در رژیم گذشته بوده مصادره شده و وقتی پیگیری کرده گفته اند به دلیل بخشنامه ای حق اعتراض نداری و وقتی اصرار کرده به او تهمت یهودی بودن زده تند
پاسخ ها
سیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
با سلام،سخن شما درست است ولیکن امروز اقتصاد کل مردم ایران وابسته به رفع تحریم ها است وآنهم وابسته به فعالیت های هسته ای .پس باید اول تحریم ها لغو شود تا آن پیرمرد وپیر زن درکشور بتوانند کمی نفس راحتی بکشند.اگر مسئولین درک کنند زودتر توافق می کنند.
انرژی هسته ای دقیقا همان چیز بسیار مهمی است که شما از آن بی اطلاع هستید
کمی مطالعه کنید
تیم 40 نفره مذاکره کنندگان ایران ،کم سواد و فاقد شناخت از جهان امروزی است. دکتر عراقچی کجا و باقری کجا؟ ظریف کجا و عبداللهیان کجا؟
ایرانیا کلا از حرف‌زدن لذت می‌برن. با عمل مشکل دارن.
یه زمانی ایران خودرو می‌گفت ما ۹۰ درصد خودرو رو خودمون تولید میکنیم بجز فقط موتور و گیربکس حالا دید اینا هم همینجوریه
هجده سال است که مذاکرات شروع شده (اولین مذاکره هسته ای سال 82 در دولت خاتمی)، و همین تعداد سال است که روز به روز اوضاع بدتر شده است. من اون زمان جوان 25 ساله ای بودم و کلی آرزو، و حالا مرد میانسالی هستم که می بینم بهترین سالهایی که می تونستم زندگی کنم و زندگی خودم و خانواده ام را بسازم هر روز با استرس اینکه نتیجه مذاکره چی می شود، گذرانده ام. در چهل و سه سالگی به جای اینکه سالهای آرامش را شروع کنم تازه شروع کردم زبان خوندن!. نسل من در این مذاکرات بی انتها سوخت و هر روز بدتر از دیروز را تجربه می کنم. نمی دانم هزینه چه جیزی را می دهم. هسته ای چه کمکی به زندگی من و همنوعان من می کند؟ دشمنی با دنیا چه کمکی می کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
دوست من میلیون ها ایرانی وضعیتی مشابه شما دارن.داری کار درست رو انجام میدی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
مهم اثبات امپریالیست بودن و بی ابرو شدن امریکا و اثبات
بر حق بودن ما بود و امید ملتهای مظلوم و ستمدیده بودن است
سلام.لطفا خواهش میکنم که به سازمان ارتش جمهوری اسلامی ایران بگویید که به تکاپوی سرویس های اطلاعاتی اسرائیل و مقام های امنیتی رژیم صهیونیستی حمله کنید و نگذارید که به تأسیسات هسته ای ایران حمله کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
باشه گفتم گفتند چشم امری فرمایشی
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
رضا جان، من شب و روز دعا میکنم که خدا شفات بده
سلام.خواهش میکنم به سازمان ارتش جمهوری اسلامی ایران بگویید که به مقام های امنیتی رژیم صهیونیستی و دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل حمله کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
میخوایید اصلا خودم به ارتش اعلام کنم ؟
هند و چین زمانی که مردمشون بسیار فقیر بودند بمب اتمی ساختند و بعدش که امنیتشون برقرار شد تونستند اقتصادشون رو هم درست کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
بمب اتم اقتصادرادرست نمیکنددرایت وتلاش وکارشدیدوتعامل‌بادنیااقتصادرادرست میکند آلمان فرانسه انگلیس وازهمه مهمتر سوئیس هیچکدام بمب اتم ندارند واقتصاد فوق العاده عالی دارند پاکستان بمب اتم دارد واقتصادش به کمک امریکا وابسته است کره شمالی تادلت بخواهد بمب اتم دارد وفقیرترین کشوردنیااست لطفاًاله بختکی والکی اظهارنظر نکنید کشورمااگر تمام سلاح های هسته ای دنیاراداشته باشد بابعضی ازاین اقتصاددانان برجسته ای که داریم ازکره شمالی فقیرترخواهیم بود همسایگانمان دوبی قطر بحرین عربستان کویت هیچکدام سلاح هسته ای ندارند واقتصادی عالی ومردمش دررفاه کاملند شاید بهمین دلیل است که. رهبرمعظم انقلاب سلاح هسته ای راحرام اعلام فرمودند
اقاجان نه خودتان را گول برنید نه مردم را شما اهل توافق نیستید. دارید وقت تلف می کنید برگردید وطن و استراحت کنید. زمستان است و فصل کرسی و چای و انار و تخمه. عیش مردم را منغص نکنید.
گیریم که توافق شد و بعد از اینکه اورانیوم غنی شده رو فرستادیم خارج یا رقیقشون کردیم، اونها دوباره زدن زیر برجام. اونوقت چی؟
مساله اصلی آمریکا برنامه هسته ای ایران نیست. خود آمریکاییها میگن بعدش میخوان برن سراغ برنامه موشکی و بعد پهپادی. اصل مساله قدرت ایرانه. هرچند برنامه هسته ای برای چین و روسیه و خیلیهای دیگه هم نگران کننده است.
برجام در دولت قبل خیانت بود ولی در دولت جدید همون برجام خیلی خوبه
اصفهان خون گریست
راستی چرا الان دیگر از نمایش اقتدار آزمایش موشکی وسط مذاکرات فحش نوشتن روی موشک برای اسرائیل دیگر خبری نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
صرف نداره چون الان همه با هم هماهنگ هستند
ستیز باامریکا هزینهای بسیارسنگینی چه به لحاظ مادی وچه معنوی را به مردم تحمیل کرده ومسئولیت ازدان ثروت ملی به عهده کسانی خواهد بود که تاحالا هدفی جزویران کردن اقتصادوبدبخت کردن مردم هدف دیگری درسر نداشته ونخواهند داشت .مرگ بروطن فروش
با سلام . ایران بتنهایی با توانایی دانشمندان جوان توانست به فناوری غنی سازی 3% . 20% و 60% و حتی 90% برسد . که این افتخار بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی برای ایران و مسلمانان می باشد . خروج امریکا از برجام و همرهی چهار کشور دیگر از تحریم های امریکا به عناوین مختلف این واقعیت را اشکار ساخت بنظر می رسد کشورهای روسیه . چین . فرانسه . انگلیس . .و حتی المان و اروپا.بعضی از کشورهای عربی و اسیایی مانند کره جنوبی و غیره زیاد علافه ندارند که ایران به جمع کشورهای دارای دانش فناوری هسته ای بپیوند . این تجارب به مدیران یاد داد که تلاش کنند که در تمامی جهات .از صنعت گرفته تا بهداشتی و غیره خودکفا باشیم . خوشبختانه شرکتهای دانش بنیان و جوانان متخصص بسیار زیاد در کشور وجود دارد که با حمایت از انها می توانن تمامی قطعات مورد نیاز در داخل ایران ساخت و چون دانش متالوزی و طراحی و ساخت قطعات موجود است می تواند تمامی کالا و اجناس مورد نیاز را در داخل کشور ساخت . متاسفانه ر چندین دهه مدیران اقتصادی ایران مخصوصا از دهه 80 و 90 همیشه تلاش کرده بودند که منابع موذد نیاز دولت و شرکتها از کاهش ارزش پول ملی بدست اوردند . که این باعث تعطیلی واحدهای تولیدی و ترویج فرهنگ شدید واردات در ایران شد . بنظر می زس خوشبختانه مدیران دولت سیزدهم جدا تصمیم گرفتند بر اساس اموزهای حضرت علی منابع مورد نیاز از طریق مالیات و صادرات تامین شود . لذا الان شاهد ایجاد سامانه ملی مالیات و گسترش سامانه ملی تجارت مردم هستند و.و از طرفی قوه قضاییه با همکاری قوه مجریه کلیه کارخانجاتی که تعطیل شده بودند به چرخه تولید برمی گردند .
با ی نرمش قهرمانانه همه چیز درست میشه......
بردارباید با امریکا رابطه اقتصادی برقرار کنیم تا از برجام خارج نشه آنها فقط دنبال منافع اقتصادی هستن و هر جا منافع داشته باشن دیگه ماندگار میشن
یعنی میشود یک روز در ایران هم حتی بعد از نسل به فنا رفته ما. مردم بیدار بشوند ببینند نه با جایی در جنگ هستیم نه دشمنی داریم نه تحریم هستیم عین همه مردم عادی دنیا در آرامش داریم زندگی میکنیم و غصه نگرانی نداشته باشیم به خدا ما مردم واقعا خسته شده ایم ما هم حق زندگی داشتیم
یک منبع دیگر نزدیک به تیم مذاکره کننده در این خصوص گفت که «تیم ایرانی ترجیح می‌دهد به ادامه گفتگوها تا زمانی که نیاز باشد، ادامه دهد.»
گویا به این فرد در خارج از کشور خیلی خوش میگذره . مذاکرات باید طی یک ماه و به صورت فشرده به نتیجه برسه و دست اندرکاران دنبال هوس گردی خودشان نباشند
شروع به کار کارگروه مسائل هسته ای؟
جک می گی؟
اول تحریم ها حذف شوند راست ازمایی شوند بعد می شینیم صحبت می کنیم.
جل الخالق نوشته بهترین تضمین برای عدم خروج دوباره آمریکا اینه که آمریکاییها با شرکت های ایرانی مراوده اقتصادی داشته باشن بیچاره زنگنه و ظریف اینو بارها فریاد زدن کی بود ورود هر نوع شرکت و کالای آمریکایی را دو روز بعد توافق به ایران ممنوع کرد تر امپ داد می زد تو روح برجام سرما گلاه رفته 9 ماه فرصت داد گفت بیایید گفتگو کنیم نزاشتن آخرش خارج شد روح برجام همون منفعت اقتصادی آمریکا بود
با توجه به اینکه آژانس بر فعالیت ها نظارت دارد .ایران هیچ جابجایی و تغییری را انجام ندهد و فقط مارد توافقی را متوقف کند .در این صورت اگر طرف مقابل به تعهدات عمل نکرد ۲۴ ساعته میتواند بحالت قبل بر گردد. با این وضعیت توافق نیز سریع تر صورت میگیرد و چانه زنی کاهش مییابد
سلام ..بنظرم بعد از توافق بهترین کار اینه که با بیشترین ظرفیت با شرکت های آمریکایی قرارداد ببندیم در همه زمینه ها و تجارت خارجی با آمریکا کار کنیم ..اینجور دیگه هیچ آمریکایی حتی جمهوری خواه حتی کنگره زیر برجام نخواهد زد ..به امید رفاه مردم
خسارت محض خخخخ
از کامنتهای مخالف و موافق فهمیدم چرا هیچی سرجاش نیست ،حتی ما ملت هم خیلی با منافع ملی فاصله داریم،فقط جناح خودمان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر