بازدید 7079
۱
دکتر‌ایروانی: حرف‌های کلیشه‌ای، دردی از کنکوری‌ها دوا نمی‌کند.

همراهی «آکادمی امروز» با کنکوری‌های ایران

دکترایروانی: متاسفانه الان همه به خود اجازه می‌دهند که مشاور آموزشی یا کنکور باشند. و معمولا هم حرف‌های تکراری و کلیشه‌ای به دانش‌آموز تحویل می‌دهند. درحالی که معمولا خود بچه‌ها جلوتر و باسوادتر از بعضی مشاورنماها هستند. حرف‌های کلیشه‌ای دردی از دانش‌آموز دوا نمی‌کند و همه تلاش ما‌ این است که همگام با به‌روز ترین آموزش‌ها و متدهای مشاوره‌ای دنیا باشیم.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 28 November 2021

کنکور؛ یکی از پرچالش ترین تجربه‌های هر دانش‌آموز‌ایرانی؛ تجربه‌ای پرفشار که می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری بر دانش‌آموزان وارد کند. از استرس‌های بی پایان، تا نگرانی‌اینده ی مبهم.

کنکوری‌ها به چه کسی بیشتر اعتماد می‌کنند؟

بحران‌ها و چالش‌های کنکور روز به روز پیچیده تر می‌شود؛ به همین خاطر معمولا دانش‌آموزان کنکوری لزوم همراهی با یک مشاور و راهنما را احساس ممی‌کنند. بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که دانش‌آموزان کنکوری بیشتر به کسانی اعتماد می‌کنند که خود مسیر کنکور را با موفقیت پشت سر گذاشته اند؛ و از دانشگاه‌های بزرگ کشور فارغ التحصیل شده اند. اما آکادمی امروز چگونه توانسته است مجموعه‌ای از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های بزرگ کشور، همچون شریف، تهران، امیرکبیر، شهیدبهشتی و... را به صورت شبانه روزی، همراه جامعه بزرگ کنکوری‌های‌ایران کند؟

محمدباختری مدیر دپارتمان مشاوره آکادمی امروز می‌گوید: « ما با استفاده از امکان تکنولوژی فضایی را طراحی کرده‌ایم تا مشاورانمان به صورت همیشگی و در هر لحظه، با دانش‌آموزان در ارتباط باشند.» او که خودش فارغ التحصیل دانشگاه تهران است و تجربه موفقی در کنکور داشته، شرایط کنکوری‌ها را خوب درک می‌کند و می‌گوید: «بچه‌ها در‌این مقطع فشارها و دغدغه‌های زیادی را متحمل می‌شوند. و‌اینکه بچه‌ها احساس کنند که هرلحظه که اراده کنند به مشاوران ما دسترسی دارند، برایشان بسیار آرامش بخش است.»

اینجا «آکادمی امروز»! فقط حرفه‌ای‌ها وارد شوند!

همراهی «آکادمی امروز» با کنکوری‌های ایران

اینجا بخش پشتیبانی آکادمی امروز است. تیمی‌ متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان بزرگترین دانشگاه‌های کشور که با استفاده از ظرفیت تکنولوژی، هفت روز هفته و به صورت شبانه‌روزی به دانش‌آموزان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کنند.

از دکتر‌ایروانی می‌پرسم که آکادمی امروز چگونه مجموعه‌ای حرفه‌ای از مشاوران آموزشی را دور هم جمع کرده است؟ مشخصه اصلی‌ این تیم چیست؟ پاسخ می‌دهد: «اینکه مشاور ما دلسوز دانش‌آموز باشد خیلی مهم است اما دلسوزی به تنهایی کفایت نمی‌کند. اگر مشاوری فقط دلسوز باشد ولی سواد و تجربه لازم ‌این‌کار را نداشته باشد، قطعا نمی‌تواند تلاش موثری برای پیشرفت دانش‌آموز داشته باشد. ما به شدت وسواس داریم که اعضای تیم مشاوره، از حرفه‌ای ترین‌ها و مجرب ترین‌های‌ این کار باشند.»

دکتر‌ایروانی: حرف‌های کلیشه‌ای دردی از دانش‌آموز دوا نمی‌کند.

یکی از ویژگی‌های مهم تیم مشاوران آکادمی امروز، به‌روز بودن آن‌ها و بهره گیری‌شان از دانش روز مشاوره دنیاست. با وجودی که مشاوران‌این مجموعه سال‌هاست کار مشاوره انجام می‌دهند و تجربه ارزشمندی در‌این زمینه دارند، اما خودشان را از آموزش بی نیاز نمی‌دانند. و شاید علت ارتباط مطلوب مشاوران این مجموعه با دانش‌آموزان، همین باشد. دکتر‌ایروانی در‌این رابطه می‌گوید: «متاسفانه الان همه به خود اجازه می‌دهند که مشاور آموزشی یا کنکور باشند. و معمولا هم حرف‌های تکراری و کلیشه‌ای به دانش‌آموز تحویل می‌دهند. درحالی که معمولا خود بچه‌ها جلوتر و باسوادتر از بعضی مشاورنماها هستند. حرف‌های کلیشه‌ای دردی از دانش‌آموز دوا نمی‌کند و همه تلاش ما‌ این است که همگام با به‌روز ترین آموزش‌ها و متدهای مشاوره‌ای دنیا باشیم.»

«منتورینگ آنلاین» کدام دغدغه‌ی کنکوری‌ها را برطرف کرد؟

هدف اساسی آکادمی امروز برطرف کردن دغدغه‌های دانش‌آموزان کنکوری است. دغدغه‌هایی که گاه فقط از جنس آموزشی هستند؛ مثل پیداکردن بهترین منبع کمک درسی، یا نحوه تست زنی و ...؛ و گاه از جنس بحران‌های فکری و روحی هستند؛ مثل عدم انگیزه برای درس خواندن؛ بحران بی هدفی و... محمدباختری رییس دپارتمان مشاوره آکادمی امروز می‌گوید: «متاسفانه سال کنکور برای بچه‌ها بسیار پرفشار است. برخلاف بیشتر مجموعه‌های کنکوری که فشار و استرس بچه‌ها را بیشتر می‌کنند، ما تلاش می‌کنیم تا بچه‌ها در مسیر کنکور، با آرامش و اطمینان خاطر گام بردارند.»

بسیاری از دانش‌آموزان تصور می‌کنند که کنکور، غول مرحله آخر زندگی است. موفقیت در آن به معنای موفقیت در تمام زندگی است؛ و ناکامی‌در آن یعنی شکست مطلق! مهندس باختری می‌گوید: «مشاوران ما اعتقاد دارند که کنکور، بخش کوچکی از زندگی است. ما به بچه‌ها کمک می‌کنیم از‌این مسیر لذت ببرند. به نظر من‌اینکه یک دانش‌آموز بتواند مسیر کنکور را با رضایت و شادی پشت سر بگذارد، یک هنر است. ما سعی می‌کنیم‌این هنر را به دانش‌آموزان یاد دهیم.»

اما در اثر همراهی آکادمی امروز با دانش‌آموزان و کنکوری‌ها، 45 هزار دغدغه دانش‌آموزان ‌این مجموعه برطرف شده است.‌این آکادمی، سامانه‌ای را‌ایجاد کرده است که هر دانش‌آموز می‌تواند در هر لحظه دغدغه و مشکل خود را با مشاوران مجموعه در میان بگذارد.

نخبگان آکادمی امروز تلاش می‌کنند، نگاه جامعه و دانش‌آموزان را به کنکور متحول کنند. تحولی که با وجود بزرگی و پیچیدگی ابعاد آن، بسیار سخت به نظر می‌آید، اما گام‌های موثر‌این مجموعه در‌این سال‌ها، صاحب نظران ‌این عرصه را بسیار امیدوار به تغییرات اساسی در حوزه کنکور کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
چی میخواین از جون این بچه ها؟؟ پدرشون رو در آوردین شماها. فقط دارید جیبا رو خالی میکنید و کوله باری از استرس بهشون تحمیل میکنید. هر روز به یک روش و یک اسم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل