بازدید 7414
۳

برخی شرکت‌ها حیاط خلوت نجومی‌بگیران شده‌اند

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: برخی شرکت‌های دولتی و عمومی به دلیل عدم نظارت دقیق دستگاه‌های نظارتی به حیاط خلوتی برای بعضی مدیران به منظور دریافت حقوق‌ها و پاداش‌های نجومی تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ 28 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ماجرای پرداخت‌ حقوق های نجومی گفت: پرداخت حقوق‌های نجومی از مدتها قبل یکی از مباحثی بود که به ویژه از جانب مقام معظم رهبری بر رفع این پدیده تبعیض‌آمیز تأکید شده بود.

وی افزود: از چند سال قبل موضوع حقوق‌های نجومی در رسانه‌ها مطرح شد و مشخص شد برخی از مدیران به بهانه‌های مختلف بسیار بیشتر از حد متعارف حقوق دریافت می‌کنند و مقام معظم رهبری چندین بار راجع به این موضوع تذکر دادند و خواستار برخورد با این مسئله شدند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: حرکت‌هایی برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی انجام شد و اقداماتی هم در این زمینه صورت گرفت اما به نظر می‌رسد که این پدیده ریشه‌کن نشده.

موسوی خاطرنشان کرد: پرداخت حقوق‌های نجومی به ویژه در برخی شرکت‌های دولتی و عمومی که بعضاً نظارت کافی توسط دستگاه‌های نظارتی بر آنها وجود ندارد اتفاق می‌افتد و این شرکت‌ها برای برخی مدیران به حیاط خلوت تبدیل شده تا در این شرکت‌ها دریافتی‌های آنچنانی داشته باشند.

وی افزود: البته حقوق‌ها و دریافتی‌های نجومی فقط در قالب حقوق نیست، بعضا در قالب مزایا، پاداش‌ها و در دیگر قالب‌های مختلف خودش را نشان می‌دهد که باید همه این موارد در موضوع برخورد با حقوق‌های نجومی در نظر گرفته شده و با آن مقابله شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: نمونه اخیر پرداخت حقوق نجومی را ما مشاهده کردیم و مشخص شد که بعضی از مدیران شرکت پتروشیمی امیرکبیر حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند و دریافتی‌های سنگینی داشته‌اند و به نظر من صحبت‌های آیت‌الله رئیسی در مورد جلوگیری از پرداخت‌های نجومی ناظر به همین مسئله بود.

موسوی خاطرنشان کرد: البته آنطور که من شنیده‌ام دریافت کنندگان حقوق‌ها و مزایای نجومی در پتروشیمی امیرکبیر که مربوط به مدیران این شرکت و مدیران دولت قبل بوده است و آنطور که من شنیده‌ام مدیرعامل جدید این مجموعه اقدامات و مقابله‌هایی را با پرداخت حقوق‌های نجومی در پتروشیمی امیرکبیر داشته است.

وی افزود: رویه برخورد با حقوق‌های نجومی امر پسندیده‌ای است اما ما هم از دولت آقای رئیسی انتظاری جز این نداریم که با دریافت‌کنندگان حقوق‌ها و پاداش‌های نجومی برخورد جدی داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۳
شما که می دونید چرا کاری نمی کنید ؟
شرکتهای دولتی رو به اسم خصوصی شدن دارند چپاول می کنند . چرا قوه قضاییه کاری نمی کنه ؟ چرا تا به حال یکی از این مدیران محکوم نمی شه تا درس عبرت بشه ؟
جمهوری اسلامی در حوزه اقتصاد موفق نبوده ، نیست و نخواهد بود. علت آن هم مشخصا بدلیل رانت خواری و مدیران بی کفایت رانتی انجامی بگیر است. مدیرانی که چه خوب کار کنند و یا بد ، همیشه مدیر هستند و از یک شرکت به شرکت دیگر و از آنجا به کارخانه دیگر و یا موسسه یا حتی یک باشگاه ورزشی می روند.
برای نمونه شرکتهای اصلی زیر مجموعه ایران خودرو به محلی برای پرداختها و پاداشهای نجومی به اعضا هیات مدیره و معاونین و مدیران آنها تبدیل شده، در حالیکه حقوق کارگران در این شرکتها از حداقل حقوق مصوب شرکت مادر خیلی کمتر است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار