بازدید 7390

روسیه‌ غرب‌ را به بی‌ثبات‌ کردن اوضاع بلاروس متهم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، کشور‌های غربی را به تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع بلاروس متهم کرد.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴ 27 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ماریا زاخارووا امروز (شنبه) در کانال خود در شبکه تلگرام با کنایه نوشت: غرب سعی دارد به بلاروس با برهم زدن ثبات این کشور کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه مطلب خود نوشت: در وین آیین عجیبی برگزار شد که در آن آلمان، اتریش و سایر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و نیز سوتلاما تیخانووا نامزد سابق رئیس جمهوری بلاروس در باره چگونگی کمک به بلاروس گفتگو کردند.

وی افزود: این دیدار در واقع مداخله در امور داخلی بلاروس بود که در آن خبرنگاران حضور نداشتند. اما کانال تلگرام مخالفان تبعیدی دولت بلاروس بطور گسترده اخباری از این دیدار پخش کرد.

به گفته زاخارووا، هدف شرکت کنندگان در این دیدار، متقاعد کردن مردم بلاروس برای باور کردن کمک غرب بود و اینکه کشور‌های غربی برای مصرف پول برای برقراری دمکراسی در بلاروس دریغ نمی‌کنند.

وی با کنایه نوشت: این مساله سه هزار پناهجو در بلاروس نبود که اتحادیه اروپا برای کمک به آن‌ها حتی یک یورو نیافت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: در طرح ضدبلاروسی غرب برای بی ثبات کردن اوضاع این کشور و تغییر حکومت آن، اتحادیه اروپا ۵۳ میلیون یورو اختصاص داده است.

نزدیک به ۲ هزار پناهجو عمدتاً اهل خاورمیانه، نزدیک مرز بلاروس با لهستان در شرایط بسیار دشوار مستقر شده و ناامیدانه قصد ورود به اتحادیه اروپا را از طریق لهستان دارند.

بلاروس در پی درخواست اتحادیه اروپا و وزیران کشور‌های عضو گروه هفت برای پایان دادن فوری به کارزار تهاجمی و بهره جویانه از مهاجران، اعلام کرده که خواستار کاهش این بحران است.

آمریکا و کشور‌های غربی پس از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس در ماه اوت سال گذشته، نتایج این انتخابات را رد کرده و چندین بسته تحریم‌های اقتصادی و مالی را در مورد این کشور وضع کردند.

کشور‌های غربی پس از آن سوتلانا تیحانوفسکایا رهبر مخالفان را که در تبعید بسر می‌برد به عنوان رئیس جمهوری شناخته و ازاو حمایت می‌کنند.

اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و کانادا در اواخر ماه می‌سال ۲۰۲۱ هم پس از به زمین نشاندن یک هواپیمای مسافربری رایان ایر توسط بلاروس در مینسک و دستگیری دو نفر ازجمله رومن پروتاسویچ یکی از مخالفان دولت این کشور، تحریم‌هایی را علیه این کشور شرق اروپا اعمال کردند.

وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرد دارایی‌های احتمالی ۱۶ شخص و پنج نهاد بلاروس را مسدود کرده و از دسترسی این اشخاص و نهاد‌ها به نظام مالی آمریکا جلوگیری خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز ورود ۴۶ مقام بلاروس را به آمریکا ممنوع کرده است که در مجموع ۱۵۵ نفر از مقامات بلاروس با محدودیت روادید آمریکا روبرو هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار