بازدید 6288
۷

آیا واکسن کرونا باعث ایجاد جهش‌های جدید می‌شود؟

بسیاری از مخالفان واکسن تبلیغ می‌کردند که واکسن باعث ایجاد جهش‌های جدید در ویروس می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 27 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از مخالفان واکسن تبلیغ می‌کردند که واکسن باعث ایجاد جهش‌های جدید در ویروس می‌شود، این در حالی است که سویه جدید و خطرناک B.۱.۱.۵۲۹ از کشور آفریقای جنوبی منتشر شد. کشوری که تاکنون تنها ۲۳ درصد از جمعیت آن دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند. در حال حاضر ۴۳ درصد از جمعیت جهان دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند و با این حساب، نرخ واکسیناسیون آفریقای جنوبی تقریبا نصف آمار کل جهان است.

شرایط کشور را آرامش قبل از طوفان بدانیم. واکسن نمی‌تواند از ابتلا یا مرگ به صورت ۱۰۰ درصد جلوگیری کند، ولی از سرعت انتشار ویروس می‌کاهد و احتمال مرگ مبتلایان را کاهش می‌دهد.

عدم دریافت واکسن فقط خودمان را در معرض خطر قرار نمی‌دهد، بلکه با قرار گرفتن در زنجیره انتقال، تمام نزدیکان و عزیزانمان، حتی افرادی که واکسن زده‌اند، را با خطر بیشتری مواجه می‌کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
چقدر این عده بیسواد و بیشعور اند که جمعی را به کام گرفتاری و مرگ سوق میدهند. اینان مایه ننگ بشریت در تمامی کشور های جهان هستند. اُف بر شما. ننگ بر شما.
بله می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
پروفسر دلیلت رو مقاله کن بده ساینس چاپ کنند همه استفاده ببریم
واکسن و ماسک باعث جهش نمی شود ولی جهش یافته ها را گزینش می کند

جهش با نرخی حداقل برابر با یک در میلیون باز رخ می دهد. یعنی اگر در بدن یک فرد یک میلیون ویروس تولید شود حداقل یکی جهش یافته است البته این نرخ جهش برای DNA است و برای RNA این رقم بالاتر است.
حال اگر این جهش یافته بتواند بقای خود را در طبیعت از طریق توانایی انتقال حفظ کند باقی می ماند و سویه جدید ایجاد می کند
حال بر می گردیم به قسمت اول جهش یافته ای که بتواند از ماسک رد شود و آلودگی ایجاد کند قدرت سرایت پذیری و انتقال بیشتری خواهد داشت. این افزایش در سرایت پذیری در سویه های مشاهده شده جدید کاملا واضح است. جهش یافته ای هم که دیگر آنتی بادی های ساخته شده توسط واکسن آن را مهار نکنند تکثیر شده و نسل بعدی را ایجاد می کند
ما به این عوامل در اصلاح ژنتیک موجودات می گوییم عامل گزینش گر
یعنی اگر مهارکننده ای نتواند ۱۰۰ درصد مهار کند فشار گزینشی ایجاد کرده و باعث بهبود ژنتیکی خواهد شد. این یکی از روش های مرسوم ما در اصلاح نباتات است.
ببینید پروفسور لوک مونتینیه کاشف ایدز و برنده نوبل پزشکی در جهان بارها و بارها اعلام کرد واکسن سبب ایجاد سویه های جدید کرونا می شود و تنها راه مقابله با کرونا ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است تا این ویروس خود به خود از بین برود او گفت با واکسیناسیون کرونا با ایجاد سویه های جدید در جهان چند سال جا خوش خواهد کرد و مرگ و میر بالایی را رقم خواهد زد ان شاالل که این دانشمند اشتباه کرد باشد ...البته لازم به ذکر است این دانشمند در هنگام کشف ایدز گفت که این ویروس کشنده است و به اج ای وی تبدیل خواهد شد اما جامعه علمی جهان او را به تمسخر گرفت اما سالها بعد که نظریه او درست از آب درامد مورد تقدیر قرار گرفت و نوبل پزشکی دریافت کرد
واکسیناسیون تاثیر معنی داری بر کرونا نداشته. الان کشورهایی که بیشترین تعداد واکسیناسیون رو داشتن بازهم درگیر موج جدید کرونا شدن. چرا طوطی وار تبلیغ واکسن می کنید. یک ذره تحلیل و فکر هم داشته باشین.
ویروس زبله و راهش رو برای ورود له سلول پیدا می کنه. بهترین کار این بود که اذیتش نمی کردیم تا با همون نسل قبلی و کمتر خطرناکش در کنار آدمها زندگی می کرد.با واکسیناسیون راهش رو برای ورود به سلول بستیم اون هم رفت با ورژن جدیدش خودش رو برای ورود به سلول تغییر داد.
ا.د.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار