بازدید 6175
۱

فرانسه: به‌دنبال بازگرداندن ایران و آمریکا به برجام هستیم

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه عنوان کرد که در رابطه با برجام هدف این کشور، بازگشت دوجانبه ایران و آمریکا به تعهدات برجامی خود می‌باشد.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳ 26 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز جمعه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درخصوص امکان حصول توافق جدید میان قدرت‌های جهانی و ایران گفت: من شما را به بیانیه روز گذشته تروئیکای اروپایی در شورای حکام ارجاع می‌دهم. در رابطه با برجام، هدف ما مشخص و با دیگر شرکای تروئیکای اروپایی، شرکت‌کنندگان در برجام و همچنین ایالات متحده یکسان است. این هدف بازگشت آمریکا به برجام و بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهداتش ذیل توافق می‌باشد.
وی افزود: ما انتظار ازسرگیری مذاکرات وین در تاریخ ۲۹ نوامبر را داریم تا پیشرفت فوری در جهت رسیدن به اهداف براساس آنچه که در شش دور مذاکرات تا پیش از ۲۰ ژوئن مذاکره شده بود، ممکن شود.
به گزارش ایسنا، انگلیس، آلمان و فرانسه شامگاه چهارشنبه بیانیه‌ای مشترک خطاب به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اجرای تعهدات هسته‌ای ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) منتشر کردند و در آن به تکرار ادعا‌ها درخصوص ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان پرداختند.

این سه کشور در ابتدای بیانیه خود از جدیدترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و همچنین کار به گفته آنها، بی طرفانه آژانس در انجام وظایفش مبنی بر نظارت و راستی آزمایی در ایران قدردانی کردند.

آن‌ها در ادامه با طرح این ادعا که ایران طی دو سال گذشته به "تنش زایی نظام‌مند هسته ای" ادامه داده است مدعی شدند که تهران با توسعه ظرفیت‌های هسته‌ای خود جامعه جهانی را در معرض خطر جدی قرار داده است.

تروئیکای اروپا مدعی شدند: ایران هیچ توجیه غیرنظامی برای غنی سازی ٢٠ و ٦٠ درصد ندارد و همچنین تولید اورانیوم با غنای بالا برای یک کشورِ بدون تسلیحات هسته‌ای بی سابقه است. به علاوه، اقدام اخیر ایران در نصب زیرساخت‌های سانتریفیوژ‌های پیشرفته تحولی نگران‌کننده است و این رویداد می‌تواند غنی‌سازی در سطوح بالاتر را برای ایران آسان‌تر کند.

آن‌ها به علاوه خواستار بازگرداندن دسترسی آژانس بین المللی انرژی اتمی به مجتمع کرج شدند تا بررسی کند که آیا تولید لوله‌های روتور سانتریفیوژ و بیلوز‌ها از سر گرفته شده است، یا خیر و دوربین‌های جایگزین را نیز نصب کند.

انگلیس، فرانسه و آلمان در بخش پایانی این بیانیه به از سرگیری مذاکرات برجامی در وین اشاره کرده و آورده اند: ما به عنوان تروئیکای اروپا با حسن نیت به این مذاکرات بازمی گردیم و بر این باوریم که امکان دستیابی به یک تفاهم و اجرای آن به گونه‌ای که موجب بازگشت ایران به پایبندی کامل به برجام و بازگشت ایالات متحده به این توافق شود، وجود دارد. ما متقاعد شده ایم که به نفع تمام طرف هاست که هرچه سریعتر این کار انجام شود. در حقیقت بازگشت به اجرای کامل برجام در راستای امنیت ملی همگان، از جمله ایران است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قبل از ایران و امریکا، خود اروپا باید به قرارداد برگردد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر