بازدید 128168

نخل‌های جنجالی از قطر به ایران برگشت خوردند!

اعلام معاون فنی گمرک از این حکایت دارد که نخل‌های صادراتی از سوی قطر پذیرفته نشده است، وی گفت که با وجود صادرات صورت گرفته تعداد کل نخل‌های صادر شده یعنی مجموع ۵۸۸ اصله به قطر، به ایران برگشت خورده است.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ 26 November 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،به دنبال حواشی مربوط به صادرات نخل از ایران به قطر، گمرک ایران ضمن تائید صادرات صورت گرفته اعلام کرد که این محموله‌ها برگشت خورده است.

 در مدت اخیر اخبار متناقضی در مورد صادرات والبته قاچاق درخت نخل به قطر مطرح و گفته شده بود که با توجه به میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲، این صادرات، صورت گرفته است، گرچه مسئولان مربوطه به صراحت در رابطه این موضوع شفاف سازی نکردند و، اما و اگر‌هایی وجود داشت، ولی آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که این صادرات انجام شده است.

صادرات ۶۵۰ تنی در ۷ ماه

طبق توضیحاتی که ارونقی -معاون فنی گمرک ایران- به ایسنا اعلام کرده است در هفت ماهه اول سال جاری، صادرات قطعی نخل و نهال خرما، بیش از ۶۵۰ تن بوده که از این میزان، ۶۰۰ تن نخل و مابقی نهال خرما بوده است.

صادرات ۶۰۰ تن در دو ماه گذشته

به گفته وی در فاصله مهر تا آبان امسال در گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر چهار فقره اظهار نامه صادراتی نخل ثبت شده که در مجموع ۵۸۸ اصله نخل به وزن ۶۰۰ تن به ارزش ۱۳۶.۱ هزار دلار و همگی صادرات به مقصد قطر بوده است.

خروج با مجوز وزارت جهاد

این مقام مسئول در گمرک ایران با اشاره به این که در صادرات نخل از گمرک بوشهر، با توجه به حساسیت کالای اظهاری، قبل از اتمام تشریفات گمرکی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی استان بوشهر از آن بازدید کرده بودند گفت: این محموله‌ها بعداز اخذ مجوز لازم از جمله قرنطینه نباتی و مجوز سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر و بارگذاری آن در سامانه جامع امور گمرکی صادر شده است.

محموله‌های صادراتی نخل برگشت خورد.

اما اعلام ارونقی از این حکایت دارد که نخل‌های صادراتی از سوی قطر پذیرفته نشده است، وی گفت که با وجود صادرات صورت گرفته تعداد کل نخل‌های صادر شده یعنی مجموع ۵۸۸ اصله به قطر، به ایران برگشت خورده است.

معاون فنی گمرک یادآور شد: بعد از برگشت خوردن نخل‌ها، صاحب کالا بار دیگر نسبت به اظهار این محموله‌ها از محل اظهار نامه صادرات برگشتی تحت عنوان کالای صادرات برگشتی اقدام و مجددا مجوز‌های لازم از جمله قرنطینه سازمان جهاد کشاورزی استان را اخذ کرده و در حال انجام تشریفات برای ورود به کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷۲
قبلا گفتن دروغه کی گفته صادر کردیم اصلا قضیه چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
کدام مسئول!!! به خود اجازه داده در ازای پول طبیعت تخریب شود؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
.دروغ نگن،جای تعجبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
بله همه کاراشون تو دنیای مجازی پخش میشه برای همین به دنیای مجازی گیر دادن اینها آمدندتا ایران رانابودکنند مردم و رسانه های ما هم نشسته تماگراست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
مسوولین محترم شما که همه چیز ایران را می فروشید بی زحمت مردم را هم بفروشید تا شاید از گشنگی حداقل نمی میریم.ملت شما را آمریکا و اروپا که راه نمیدهند حداقل فروخته شدیم آینده مان روشن خواهدبود.
بهنود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
من موندم کی به این جمله منفی داده!
حامیان ظلم و فساد ....
مسولان که اول تکذیب کرده بودند ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
اینم تقصیر اصلاح طلبانه وگرنه دولت ما که انقلابیه
خاک بر سر من تو شما ما شما ایشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
من تو او ما شما ایشان
چطور قاچاقی بوده که گمرک تایید کرده
رییس گمرک خجالت بکشد که صادرات کرده
صادرات خاک
صادرات درخت
صادرات پزشک متخصص
!!!!
پاسخ ها
آزاد ایرانی
| Canada |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
درقبال این همه صادرات:واردات کود انسانی از ترکیه
باید هم پس بدند. آقایون کارشون فقط ار بین بردن منابع هست. چند تا نخل را ماهها پیش آوردن میدان گل سرخ شیراز نصب کردند، الان همگی خشک شدند!
خوبه که قبلا به شدت تکذیب شده بود!!!
خاک ، درخت، آب، گاز،مس، همه کشور را فروختن رفت، چی به کارگران بازنشستگان، فرهنگیان اقشار مختلف مردم میرسد دزدیهای و اختلاس مدیران و یک عده نجومی بگیر مملکت را به تاراج بردند روز به روز مردم ایران فقیر تر از دیروز
این نخلها با توجه به درجه حرارت هوا و چندین روز بیرون از خاک موندن دوباره اگر بخوان بکارن دیگه سبز نمیشوند ،میشه گفت هم پولمان رفت هم نخلها.
تا انسان هست و پول و مال ومنال هست ممکنه هر اتفاقی بیفته اینجاست آدم لایق اونی هست که دین و ایمان داشته باشه
بزارید مسولان کارشونو بکنن،،بجاش ارز وارد مملکت میشه
خدایا در این مملکت داره چی می گذره خاک آب درخت نفت گاز پتروشیمی دریا خلیج‌فارس عمان خزر همه رو فروختند وای وای وای وای
خیانت و وطن فروشی
یعنی کم مونده بخاطر بی پولی ایران را سند بزنیم بنام دیگر کشورها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
سند زدن خبر نداری اختیار گاز به روسیه و دریا به چین و فروش نفت به نصف قیمت و صادرات خاک ومعادن کشور و عدم برگشت درامد آن به سفره های مردم
واحد شمارش نخل (نفر) هست کی گفته اصله
انسان،،، شتر،،،، نخل واحد شمارش شون نفر مشترکه
.
نخل مثل آدم اگه سرش ببرن میمیره هرگز دیگه سبز نمیشه
تمام بلوارهای اهواز رو نخل های خشک شده کاشتن هیچ کدوم هم بدرد نمیخورن ما موندیم محیط زیست کدوم شهر رو داغون کردن که مثلا بیان شهر ما رو اینجوری آباد کنن.
پاسخ ها
رزمنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
آب شیرین را با سدی که ساختن تبدیل به آب شور کردن واسه اینه که نخلها خشک شدن....
خدا لعنت کنه ....
چی بگم
عجب قدرت منطقه ای هستیم که کشور کوچک قطر هم ما رو به سخره گرفته .
داخل کشور ایران چیزی که قاچاق و زدی نمیشود برای خارج کردن هوا هست وان هم آلوده کردند
ا زاولش هم بوی خیانت می داد ،هدف از بین بردن منبع درآمد مردم منطقه بود
بخاطر برگشت خوردن عملا همشون خشک میشن
کشک
خدا رو شکر که برگشت خورد بهتره خشک بشه هز اینکه پولش بره به جیب یک عده دزد و مفت خور خیلی خوشحال شدم
نخل ها پیر بودند نخل جوان صادر نکردند چرا واقعیت را به مردم نمیگویید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
بخاطر اینه که برگردوندندش نخلهای پیر بودن
سیاستها پشت این کاره که ما که هیچ خدا هم دور میزنن اینا.نیت از بین بردن منابع اینا بهانه است.حالا این وسط سیبیل چند نفر چرب میشه خدا داند
درخت به آن کهنی ازخاک دربیایداگربسرعت هم کاشته شودشانس گرفتنش کمترازپنجاه درصداست حالا وقتی زمان طولانی معطل گذرازگمرک ایران ورفتن به کشورقطر وسپس کشت مجددشوداحتمال سبزشدن وباردهیش کمترازیک درصد است انهم نوع نامرغوبش بیشتربنظرجوک میآیدویابرنامه ای برای ازبین بردن نخلستانهایمان توسط خودمان بخش زیادی ازآنرا صدام ازبین بردحالانوبت بیخیالی وکم لطفی خودماست به طبیعت مامیدانیدچندسال عمرلازمست که نخلی اینچنینی شودوچندنسل بایدزحمت آنرابکشنددرست مثل آنستکه خودمان ازخودمان متنفریم وعلاقه به تخریب نعمتهای داریم
جنوب خودش این همه ریز گرد و آلودگی داره ، شما هم درختهای چندین ساله رو جدا کنید و بفروشید . تا وضع بدتر بشه ... چطور در جواب سوخت برها گلوله میدهید و اسم قاچاق ... حاالا درخت نخل قاچاق میکنید؟ خاک ایران فروختیت ، سواحل و دریاهاش فروختیت ، گاز برق نفت ش رو حیف میل میکنید ، نخبگانشان را فراری میدهید... حالا هم طرح جلوگیری از سقط جنین ، یک مشت ناقص را پرورش دهید تا خوب ایران نابود شود
کمبود دلار در کشور و طمع و ولع برای دلار کشور را در این وضعیت قرار داده، هرچه زودتر باید تحریمها برداشته بشه تا دلار وارد بشه
درود ، چندی پیش با فرد کشاورزی از نخلستان داران یکی از روستاهای منطقه دشتستان صحبت میکردم ، گلایه داشت به موضوع خشک شدن نهرها و چاهای آب چندین ساله شان بعلت برداشت بی رویه و مافیایی آب در بالادست و اینکه وقتی بجای آبباری هرپانزده روز نخلستانش بیش از نود روز آب نخورده مجبور شده نخل های تنومندش را قبل از خشکیدن به قیمت هر نخل فقط یک و نیم میلیون تومان به دلالان برای ارسال به قطر و ... بفروشد و احتمالا مجبور است برای همیشه با کشاورزی خداحافظی کند و چهارگوشه ی خشگ زمین آباد دیروزش را ببوسد و از این پس فقط حسرت بخورد . این نخل های برگشت شده حتی دیگر برای کاشت مجدد مفید نخواهند بود و بزودی خواهند مرد ... !!! ؟؟؟
اینا کمر همت رابرانابودی ایران بسته اند
دیگه چیزی مونده که نفروشند؟ همه چیز این مملکت شده منبع درآمد این حکومت و اگر برای مردم سودی داشت و پیشرفتی حاصل میشد و مردم ثمرات آن را می‌دیدند که خوب بود ولي آخرش چی؟
از وقتی که به اسم امنیت ملی و صلاح مملکت مسولین دزد را بازخواست و اختلاس گران را افشا و اعدام نکردند شرافت هم در این مملکت قاچاق شد
مهم تر دروغگوییه
تکذیب کردند که صادر کردیم حالا میگن برگشت خورده
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
باید واقعا تاسف بخوریم که همچنین دزد هایی در مملکت وجود دارند که منابع طبیعی (نفت ، آب، گاز، و غیره..) که مردم باید استفاده کنند و حقشان می باشد باید از مردم سلب بشود واقعا نمیدونم باید چی گفت
این نخلی که تو عکس رو جرثقیل امکان خشک شدنش ۷۰ درصد رشد خودش کرده قابل کشت نیست نخل وقتیکه شاخه هاش از زمین بلند شد و تنه زد به درد جابجا کردن نمیخوره .پاجوش راحت سبز میشه
یه شهردار نخل های زیادی را در شهر صدرا کاشت بعد شهردار بعدی آن را به بهانه نامناسب بودن نخل با آب و هوای شهر آن را از ریشه در آورد نخل سبز می شود فقط ثمر نمی دهد من مخالف کاشت درختان بی ثمر هستم
کدوم مسئول بی عرضه ای گفته بود که چنین چیزی نشده بود
کم کم خود ایران روهم میفروشن و خلاص!! خوب مملکتی ساختیم خووووووب.....
مردم ببینند چگونه ایران قدم به قدم در حال تخریب شدن هست .
اینطور که بو میاد تنها ما مردم ماندیم که هنوز فروخته نشدیم . شاید در آینده نزدیک شاهد آن نیز باشیم .
نمیدونم چراهرچیزیو ازجنبه منفیش پروبال میدیم؟؟!!..مگه ماتشریف نمی بریدگل فروشی وانواع اقسام گل وونهال نمی خرید ببرید توآپارتمان یاحیاط منزل یاباغتون بزاریدوبکارید؟؟!!اون آقای گلفروش ازکجامیاره؟؟!!ازمزرعه پرورش گل یاگیاه می خره یاخودش مزرعه داره وتولیدمی کنه ومی فروشه!!حالااگریه خارجی بیادهمین گل وگیاه یانهالوبخره وببره ،میشه قاچاق یاحراج کردن منابع کشور؟؟!!!...مگه همین الان صادرات گل وگیاه نداریم؟...مگرکشورهلندبعنوان تولیدکننده وصادرکننده عمده گل درجهان معروف نیست؟؟!!..... البته اگه یکی بیادیه باغ نخلستان رو که مثمربوده وهنوزعمرمفیدی داره کلا قلع وقمع کنه ودرختاشوازریشه دربیاره بفروشه جای اشکال وبحث داره واونوقت بازهم بایدبررسی کرد که دلیل چی بوده وچرااینکارانجام شده!..همینطوری وبدون بررسی حرف زدن ودیگرانو متهم یامحکوم کردن کاردرستی نیست!!!...یکی ازخواننده ها یه مطلب گذاشت که" رئیس گمرک خجالت بکشه....."!!!چرا؟برای چی؟مگه ایشون درانجام اینکار،کارخلاف قانونی انجام داده که ازش خالت بکشه؟؟!!!چراهمینطوری وازروی هواو.... حرف می زنیم ودرمورددیگران نظرمی دیم؟؟!!
من فقط میدونم یه نخل خیلی طول میکشه که رشد کنه و خیلی زحمت داره واین که از خاک درش بیارن خیلی گناه داره
به نظر اینم کار دشمن هستش ،میخاد ما رو بی لیاقت نشون بده ،کور خونده این انواع دزدی کار دشمنه و انداخته گردن مسئولین عزیز ما !
سیب زمینی از ازبکستان برگشت خورده .....
جالبه که فروش و صادراتش رو اصلا انکار کردن .
مثل همیشه درووووووغ میگن
خدایا چرا دروغ تو این سرزمین رواج پیدا کرد
چقدر راحت سوءاستفاده ها و خیانت ها و دزدی ها را توجیه و ماستمالی میکنند خدا به داد این مردم برسه
آقایی که میگی نخل ها پیر بودند وقتی چیزی نمیدانی شکلات نخور
من خودم بچه بوشکانم کل نخل های جوان را در آوردند فروختن در ضمن۵۸۸ دروغه چرا که ۵۸۸ تا فقط باغ حاج علی و برادراش بود
آب در بالا دست صادر میشه به عراق و کویت دیگه یک قطره آب به نخل ها نمی رسه
با صدای بلند ادعای انقلابی بودن و مسلمان بودن دارند اما دشمن اصلی انقلاب و ایران و اسلام و رهبری همینها هستند که به بهانه های مختلف که دشمن سوءاستفاده میکند اجازه شفاف سازی رو نمیدهند
خیانت یعنی این ازجنایت بدتر خیانت کاران پرو خجالتم خوبه تمام اموال ملت رامفت مجانی دادن به عربها ازسوریه تاقطر
بازگشتی در کار نیست همش دروغه،مسئول محترم خودتی
مگه این درختا تزیینی بودن که اینقدر تو قرنطینه هستن؟
میمیرن خو!!!
کاشکی ما رو هم بفروشن راحت بشیم از دستشون
این نخلهایی ک اینجا می یبینم نخل حوان نیستن و جند سال عمرشون و تو دوره باردهی هستن اینا را دوباره بکارن سبز نمیشن اصلا
مردم بايد اختيار زندگيشان را داشته باشند
حالا مگه صادرات نخل ایراد داره؟؟؟ بیا عامو تا من هزارتاش بهت بدم.
خدایا خودت به دادمابرس
گمرک فقط مجری قوانین بالادستی است
صادرات نخل چه پیر باشد چه جوان ممنوع نیست فقط،بایدجهاد کشاورزی و قرنطینه نباتی مجوز بدن که مجوز صادر شده
شما هم چنین کالایی داشته باشی صادراتش انجام میشه
صادراتش که ممنوع نیست
شبکه خبراعلام کردن که این اصله درختهاهمه تقلبی بوده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها