بازدید 14453
پیمانه اقتصادی

محسن رضایی: به ازای هر خانوار ایرانی ۵ کیلو کالا در بندر شهید رجایی بلاتکلیف است/ معاون دادستان کل‌کشور: حاکمیت نباید هزینه بی‌تجربگی مردم در بورس را بدهد/ امکان ثبت‌نام طُلاب در نهضت ملی مسکن فراهم شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت هفتگی شاخص کل بورس، ۱۰ درصد بازار منطقه تأمین اقتصاد ۶۰ میلیون نفر است، آمار خانه‌های خالی اشخاص حقوقی به سازمان امور مالیاتی اعلام شد، توقف فروش اپل در ترکیه، خبر بد برای استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز و لزوم تحویل نسخه‌ای از قرارداد به تسهیلات گیرندگان را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ 26 November 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت هفتگی شاخص کل بورس، ۱۰ درصد بازار منطقه تأمین اقتصاد ۶۰ میلیون نفر است، آمار خانه‌های خالی اشخاص حقوقی به سازمان امور مالیاتی اعلام شد، توقف فروش اپل در ترکیه، خبر بد برای استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز و لزوم تحویل نسخه‌ای از قرارداد به تسهیلات گیرندگان را در بر دارد.

محسن رضایی: به ازای هر خانوار ایرانی ۵ کیلو کالا در بندر شهید رجایی بلاتکلیف است

دکتر محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بندر شهید رجایی مهم‌ترین بندر کشورمان است که 81 درصد کل کالاهای کانتینری از این بندر وارد و صادر می‌شود و 50 درصد کالاهای غیرنفتی از این بندر واردات و صادرات می‌شود. وی به برنامه‌ریزی برای توسعه این بندر اشاره و گفت: چیزی حدود 9 هزار کانتینر با حجم 100 هزار تن کالا  یعنی به ازای هر خانوار ایرانی 5 کیلو کالا در این اموال تملیکی بندر شهید رجایی بلاتکلیف است و از این مسائل در کشورمان فراوان وجود دارد که زنجیره تولید ثروت یا تولید درآمد و زنجیره معیشت مردم بیش از آنچه که از خارج در محاصره باشد، در داخل تحت تحریم داخلی و اقتصادی است.
 
محسن رضایی: به ازای هر خانوار ایرانی ۵ کیلو کالا در بندر شهید رجایی بلاتکلیف است/ معاون دادستان کل‌کشور: حاکمیت نباید هزینه بی‌تجربگی مردم در بورس را بدهد/ امکان ثبت‌نام طُلاب در نهضت ملی مسکن فراهم شد

معاون اقتصادی رییس جمهور عنوان کرد: روابطی که بین ادارات وجود دارد سبب شده که کالایی که می‌آید بجای حمل یکسره و رسیدن به دست مردم برای مصرف، هفته‌ها و روزها و ماهها اینجا می‌ماند و اینها ربط به اقتصاد داخل و مدیریت اقتصادی داخلی دارد و ما باید این مشکلات و گره‌ها را به دست جوانان متخصص خوب، بگشاییم و زندگی مردم را بهتر کنیم. ما در این زنجیزه تولید ثروت که سرمایه‌گذاری، تولید و تجارت است، مشکل داریم و ما دنبال زدودن گره‌ها از این زنجیره هستیم که درآمد، رفاه و آسایش مردم بهبود یابد. زدودن این موانع و سدهای داخلی از تهران امکان‌پذیر نیست و باید در میدان کار وارد شد. سیاست ما بر تقویت حمل یکسره است و بسیاری از معطل‌های بندری از کانتینر تا کشتی هزینه‌زا است و گاهی هر روز توقف کالا در بنادر تا 1 درصد بر نرخ کالا اثر دارد و هزینه‌ انبارداری و دموراژ بر قیمت کالایی که بدست مردم می‌رسد اثر می‌گذارد و ما باید این شرایط را مدیریت کنیم تا هم دموراژ ندهیم و هم نرخ تمام شده کالا را برای مردم کاهش دهیم.

صادرات خام نفت و گاز آتش زدن به ثروت ملی کشور است

معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: صادرات خام نفت و گاز آتش زدن به ثروت ملی کشور است، در حالی که با ساخت پالایشگاه های مدرن همچون پالایشگاه ستاره خلیج فارس می‌توانیم از این مساله پیشگیری کنیم.

محسن رضایی روز پنجشنبه در بازدید از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس اظهار داشت: زمانی بنا بود خارجی‌ها با ایجاد کنسرسیومی متشکل از چند کشور اروپایی این مجموعه را بسازند، اما در تحریم‌های اقتصادی ساخت این پروژه را رها کردند و از کشور رفتند. پس از آن جوانان کشور آستین همت را بالا زدند و یکی از پیچیده‌ترین پالایشگاه‌های مدرن جهان را در این محل ساختند که در حال حاضر بیش از ۴۵ میلیون لیتر بنزین و تعداد زیادی فرآورده دیگر را تولید و به مردم عرضه می‌کند. معاون اقتصادی رییس جمهور خاطرنشان کرد: هدف پالایشگاه ستاره خلیج فارس جلوگیری از صادرات مواد خام و تبدیل آن به فرآورده‌های با ارزش‌تر است که امروز شاهد تحقق این مساله با استفاده از دانش متخصصان داخلی هستیم.

افت هفتگی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات هفته‌ای که گذشت با تداوم در مدار نزولی و قرار گرفتن در ارتفاع یک‌ میلیون و ۳۹۴ هزار واحد به کار خود پایان داد. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت (چهارشنبه، سوم آذر) با ۱۶ هزار واحد کاهش نسبت به هفته قبل به عدد یک‌میلیون و ۳۹۴ هزار واحد رسید؛ براین اساس افت شاخص کل در هفته جاری ۱.۱ درصد بود.

معاون دادستان کل‌کشور: حاکمیت نباید هزینه بی‌تجربگی مردم در بورس را بدهد

معاون دادستان کل کشور گفت: مردم وقتی فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند باید فهم و درک اقتصادی داشته باشند این قاعده کلی است و در موضوع بورس نیز حاکمیت نباید هزینه بی تجربگی مردم را بدهد. رضا خشنودی روز پنجشنبه در حاشیه نشست تخصصی اخلاق اجتماعی در مدیریت شهری در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: اسناد بهادار در بورس قابلیت خرید و فروش دارد و مردم مختارند در خرید خود، این که بر اساس تحلیلهای غلط این اقدام اقتصادی منجر به ضرر شده است را که حاکمیت نباید پاسخگو باشد. وی اضافه کرد: پرونده پدیده با بورس متفاوت است در پرونده شرکت پدیده رفتار مجرمانه مشخصی صورت گرفته بود و عده ای به سبب این رفتار مجرمانه متضرر شده بودند. معاون دادستان کل کشور گفت:  در بحث بورس نیز اگر یک رفتار مجرمانه‌ای ثابت شود و شرایط اثبات یک عنوان اتهامی وجود داشته باشد و عمل، مجرمانه محسوب شود افراد زیان‌دیده می‌توانند درخواست مطالبه ضرر و زیان بدهند. خشنودی افزود: منتهی افکار عمومی بدانند بنا نیست حاکمیت، صندوق ذخیره ارزی داشته باشد و مردم هرجا به سبب انجام فعالیتهای اقتصادی ارادی متضرر شدند پول پرداخت شود، این توقع، مبنای عقلی، منطقی و اقتصادی ندارد. وی ادامه داد: دلیل ندارد یک درصد از جمعیت ایران در بورس متضرر شوند و زیان آنها از سهم ۹۹ درصد مردم جبران شود. وی تاکید کرد: اصل شفافیت یک اصل پذیرفته شده در نظام حکمرانی خردورز است و از شفافیت حمایت می‌کنیم. /منبع: ایرنا

۱۰ درصد بازار منطقه، تأمین اقتصاد ۶۰ میلیون نفر است

علیرضا عباسی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد سفر پیش روی رئیس جمهور به ترکمنستان گفت: ما یک ظرفیت منطقه‌ای داریم که بسیار خوب است. حدود ۶۰۰ میلیون نفر اطرف کشورمان حضور دارند. حتی اگر ۱۰ درصد بازار منطقه‌ای را به دست بگیریم، بازار ۶۰ میلیون نفر را در دست گرفته‌ایم. وی با اشاره به ظرفیت کشاورزی کشور گفت: تأمین غذای ۶۰ میلیون نفر منطقه نشدنی نیست. سفارت خانه‌ها و وزارت خارجه دولت قبلی، رایزن بازرگانی و کشاورزی نداشت. ما اصراری به رایزن کشاورزی نداریم چراکه رایزن بازرگانی می‌تواند همان کار را انجام دهد. دولت قبل این ظرفیت را حذف کرد. این عضو مجمع نمایندگان استان البرز گفت: اینکه در هر سال یک محصول مثل گوجه، سیب زمینی یا پیاز و... را دور می‌ریزیم یعنی هیچ سیاستی برای بازار محصولاتمان نداریم. سیاست دولت رئیسی استفاده از ظرفیت‌های منطقه است. این مهم باید از قبل انجام می‌شد که نشد. عباسی با بیان اینکه نظام صادرات و واردات باید تدوین شود، گفت: ما باید بدانیم که تولید را برای مصرف داخل انجام می‌دهیم یا برای صادرات. ما نیازمند رایزنی با کشورهای منطقه هستیم تا ذائقه غذایی کشورهای منطقه را شناسایی کرده و تولید مناسب را انجام دهیم. /ایسنا

آمار خانه‌های خالی اشخاص حقوقی به سازمان امور مالیاتی اعلام شد

وزیر راه و شهرسازی درخصوص مالیات برخانه‌های خالی اعلام کرد: بخشی از خانه‌های خالی با خوداظهاری شناسایی می‌شود. وزارت راه و شهرسازی آمار خانه‌های خالی را که بر اساس خوداظهاری تکمیل شده، شناسایی کرده است. همچنین، بخش عمده خانه‌های خالی مربوط به اشخاص حقوقی است که به سازمان امور مالیاتی اعلام شده است.

امکان ثبت‌نام طُلاب در نهضت ملی مسکن فراهم شد

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جدیدترین آمار ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: از 28 مهرماه امسال تا روز گذشته یک میلیون و 675 هزار و 631 نفر در طرح مذکور ثبت‌نام کرده‌اند. وی افزود: ثبت‌نام متقاضیان تا نیمه ماه جاری ادامه خواهد داشت. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به این‌که امکان ثبت‌نام طلابی که در حوزه‌های علمیه در حال تحصیل هستند در نهضت ملی مسکن فراهم شده است،‌ اظهار کرد: یکی از شروط ثبت‌نام نهضت ملی مسکن سکونت 5 ساله متقاضیان در محل مورد تقاضاست. محمودزاده ادامه داد: برای طلاب و روحانیون با معرفی نامه از مرکز مدیریت حوزه‌ها امکان ثبت‌نام وجود دارد و مشکلی در این رابطه نداریم. وی درباره ثبت‌نام دانشجویان نیز گفت: برای این قشر متاسفانه فعلا این امکان را نداریم اما برای طلاب و کارمندان دولت بر اساس مصوبه دو هفته گذشته هیئت دولت با یک سابقه می‌توانند در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند. به نقل از تسنیم؛ وی در خصوص پیگیری ثبت‌نام دانشجویان یادآور شد: در حال پیگیری امکان ثبت نام تمام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن هستیم و تا 2 هفته آینده جزئیات آنرا اعلام خواهیم کرد.

لزوم تحویل نسخه‌ای از قرارداد به تسهیلات گیرندگان

بانک مرکزی اعلام کرد: بانک ها و موسسات اعتباری موظفند ظرف مدت حداکثر هفت روز کاری پس از درخواست «تسهیلات‌گیرنده»، «ضامن» و یا «وثیقه‌گذار»، یک نسخه از قرارداد منعقده تسهیلات اعطایی که دارای ارزش قانونی یکسان با سایر نسخ آن است به همراه اطلاعات کامل تسهیلات یاد شده از جمله جدول اقساط، را به درخواست‌کننده تحویل دهند.

توقف فروش اپل در ترکیه

راشاتودی: شرکت اپل آمریکا اعلام کرد به خاطر سقوط ارزش لیر ترکیه فروش محصولات خود در این کشور را متوقف کرده است. بنا به گفته شبکه خبر ترک، شرکت اپل گفته باید قیمت های محصولات خود در ترکیه را تغییر دهد. در حال حاضر کاربران ترک نمی توانند در تارنمای فروش اپل در ترکیه ثبت سفارش کنند و در کنار تمام محصولات اپل عبارت عدم موجودی ذکر شده است. انتظار می رود اپل با توجه به کاهش ارزش لیر اقدام به بالا بردن قیمت محصولات خود در ترکیه کند. ارزش لیر ترکیه در روز سه شنبه حتی به 13.5 لیر در برابر دلار رسید. البته در معاملات دیروز لیر توانست کمی رشد کرده و به 12.6 لیر در برابر دلار برسد. از آنجا که قیمت خرید محصولات اپل در ترکیه شامل مالیات و عوارض بالا می شود قیمت آنها نسبت به بازار آمریکا برای کاربران بیشتر تمام می شود اما پس از سقوط 15 درصدی ارزش لیر شرایط برعکس شد و همین امر باعث شد تا اپل فروش را متوقف کند. ارزش لیر ترکیه از ابتدای سال 2021 تا کنون 40 درصد سقوط کرده و فقط در 10 روز گذشته 19 درصد افت ارزش داشته است.

خبر بد برای استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز

مجری طرح تامین برق رمزارزها در شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد: مجازات حبس و قطع دائم و جمع آوری انشعاب برق و یا گاز محل وقوع استخراج غیرمجاز رمز ارز برای کسانی که به کار خلاف خود ادامه دهند در نظر گرفته شده است.

افت دلار در معاملات روز گذشته

در معاملات دیروز (پنج شنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۰) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۷۲۰۳ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۷۷۵۳ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز چهارشنبه، ۵۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به قیمت ۳۰۹۸۶ تومان از مردم خریداری و در مقابل با افت ۵۰ تومانی نسبت به روز کاری قبل، به نرخ ۳۱۶۱۲ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۱
جناب آقای رضایی بزرگوارم قرار بود در آذر ماه گشایشی بوجود آید پس گو ؟
پاسخ ها
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
چرا دست دزدان. اختلاسگرا. رانت خواران . مدیران ناکارآمد و نجومی بگیران را از بیت المال قطع نمی کند تا مشکلات یکبار برای همیشه ریشه کن شود؟
چه فایده دارد این حرف ها وقتی آقایون راست راست تو خیابون راه میرروند و به به ریش مردم می خندند؟ اگه راست میگید اسناد رو کنید و قوه قضاییه با آنها برخورد جدی کند.
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
وقتی مسئولین استانی و کارشناسان و حتی خبرنگاران صدا و سیما با افتخار اعلام می کنند که استان یزد قطب کشاورزی گلخانه ای کشور شده و محصولات سبزیجات و گلخانه ای ان به اروپا و کشورهای خلیج فارس و اسیای مرکزی و.... صادر می شود نشان می دهدتا چه اندازه از بی سوادی کارشناسی رنج می بریم. اولید اقدام دولت برای کاهش بحران در استانها یزد و اصفهان و سایر استانهایی که به عنوان قطب کشاورزی گلخانه ای اورده می شوند مانند سمنان یا جنوب کرمان و هرمزگان و جنوب فارس غیر قانونی اعلام کردن فعالیت گلخانه هاست و جلوگیری از کشت برنج هست. اقدام سختی است ولی خسارت به چند هزار گلخانه دار و کشاورز برنج بهتر از این است که چند ده میلیون نفر و کل کشور با بحران فوری روبرو شوند. در میان مدت هم دولت باید با ازاد کردن واردات برنج قیمت برنج در ایران را متعادل کند . غیر از این باشد کشاورزان استانهایی مانند اصفهان و خوزستان چاره ای ندارند جز برنج بکارند. اینها کارهای اسانی نیست. ولی یک دولت مقتدر باید بتواند این کارها را انجام دهد.
فعلا که دلار ۲۹تومنه
برای طلاب ثبت نام دارن اما برای دانشجویان هنوز مصوبه ای نیست!!!!
این یعنی عدالت؟!!
پاسخ ها
دلسوز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
عزیز چرا حسادت طلاب از کمترین امکانات بهره مندند مثلا از روز اول بیمه میشن و هزینه بیمه را حوزه پرداخت می کند در دوره تحصیل شهریه در یافت می کنند سر بازی ندارند و وبرای شغل نیز مشکلی ندارند حالا چرا برای یه مسکن حسادت می کنید .
حاکمیت نباید هزینه بی تجربگی مردم را بدهد؟ اونوقت ريیس جمهور با چه حقی مردم رو دعوت کرد به بورس؟ یا اونو محاکمه کنید. یا هزینه بی تجربگی رو بدید یا سکوت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
کسری بودجه اون زمان جبران شد و پول مردم را بالا کشیدند و حالا همه بی گناه هستند و فقط مردم گناهکارند
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
خدای اگر کسانی که در بورس سرمایه گذاری کردن سود کلانی مبردند، از حسن روحانی تشکر می کردند یا می گتند این از دریات خودمان بوده است؟ تو که فریب خوردی و رفتی سهام خریدی حالا باید به خودت معترض باشی نه به کسی که فریبت داد
جناب رضایی ملت دستشان به رئیس جمهور محترم شاید نرسد ولی قطعا به عنوان معاون اقتصادی ایشان می توانید این موضوع را با ایشان در میان بگذارید. سال ها است هر کسی وظایف خود را فریاد می زند که باید این کار صورت بگیرد در حالی که خودش مسؤول انجام آن است. این برای تبرئه ی خود است یعنی موانعی هست و نمی گذارد من کار انجام دهم. در حالی که بزرگترین مانع همان شخص خودش بوده. کار بلد نبوده بر سر مسندی نشسته و از عهده ی انجامش بر نیامده است. امروز همه ی ملت یکپارچه با رأی خود گفتند «گر تو بهتر می زنی بستان بزن». امروز ریش و قیچی دست یک جناح و از قضا تندروترین افراد این جناح است که همه گونه امکان دارند و مانعی هم بر سر راهشان نیست. اگر نتوانند مشکلات کشور را حل کنند آنگاه معلوم می شود که فقط نق زدن را خوب بلدند نه کار.
واقعا فقط یک درصد مردم کشور، یعنی ۸۰۰۰۰۰ نفر تو بورس ضرر کردن؟اینکه سهام شرکت های غیر واقعی یا با ارزش پایین رو به مردم فروختن، حقه بازی نبود؟؟
فهم اقتصادی و اونایی ندارن که تخصص ندارن و‌مردم تشویق به سرمایه گذاری در بورس میکنن...

خوبه خودتون تا چند‌قت پیش میگفتید سرمایه گذاری در بورس....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
اون وقت پول نیاز بودند مجبور بودند یک تابلو کنار جاده را به چندین میلیارد بفروشند تو بی پول بشی چه کار می کنی دولت هم یک موجودی است مثل من تو مجبوره از جایی تامین کنه
"در موضوع بورس نیز حاکمیت نباید هزینه بی تجربگی مردم را بدهد."
مردم هزینه اعتماد به امثال برخی را می دهند که گفتند پول هایتان را به بورس بیاورید، سپس به راحتی آب خوردن کسری بودجه خود را جبران کردند. الان هم بی لیاقتی خود را به پای مردم می اندازند. البته یک چیز دیگر هم هست، همه ما هزینه بی تجربگی برخی جوانان چند دهه پیش را می دهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
راست میگی اون کسری بودجه از جیب سهام دار شده حقوق میلیونی برخی ها که حالا حرف از تقصیر خودشون بوده میزنن اگر امثال ما نبودند الان شما ۲ سال بود حقوق نداشتی
"معاون دادستان کل‌کشور: حاکمیت نباید هزینه بی‌تجربگی مردم در بورس را بدهد"
مردم ایران هم نباید هزینه بی تجربگی حاکمیت را در زندگیشان بدهد
پاسخ ها
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
واقعیت اینه که بورس یک سرمایه گداری تخصصی هست و کسانیکه وارد بورس میشوند باید اولا بدانند که دارند تا حدودی قمار میکنند و اینکه با تحقیقات از شرکت مربوطه سهام ان را خریداری کنند که البته من خودم چون سر رشته‌ای از این کار ندارم، هیچوقت وارد بورس بازی نشدم و در هیچ کجای دنیا هم دولت ضرره مردم در بورس را پرداخت نمیکند و کسانیکه میگویند رئیس جمهور وقت توصیه کرد برای ورود به بورس هم به نظر من توجیهی برای پرداخت ضرر سرمایگراران از بیت المال نیست چرا که بورس قمار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
بهترین چواب دندان شکن
جناب معاون دادستان
مردم انسانهای متشخصی هستند که بادعوت کل حاکمیت جهت کمک به اقتصاد مفلوک کشور که امثال شما عامل پیدایش آن هستید وارد بازار سرمابه شدن واین حاکمیت بود که با برداشت از سرمایه های سهامداران به اعتماد عمومی خود لطمه زد ضمن اینکه از کلام و گفتار شما پیداست که از ایین دادرسی وحقوق قضایی ونقش مدعی العموم اطلاعی نداری طبق فرمایش شما اگر حاکمیت چاهی را سرراه ملت گذاشت وعده ای خواسته ویاناخواسته دراثرعبورازآن مسیر داخل چاه افتادن ....حاکمیت که چاه را درسر راه مردم حفرکرده مقصر نیست این مردم بدبخت وفهیم بی تجربه مفصرند که حاکمیت را امین ودلسوز خودمیدانستن که چاهی درمسیر راه شان درمعبر عمومی قرارنمیدهید بدون احتیاط وصرفا به ندای حاکمیت لبیک گفته ودر چاه حفرشده ازطریق حاکمیت افتادند مردم اگر به حرف های مسوولین اعتماد نکنند پس باید به چه کسی اعتماد نماینو
ظاهرا گروهی برای کشور تخم دوزرده می کنند که در طرح حق ثبت نام دارند . دانشجوی بدبخت پزشکی . برق و غیره به چه درد مملکت می خورند !!!
سلام اقای معاون دادستان سرمون به کار خودمون باشه
آیا این حاکمیت نبود که مردم را تشویق به ورود به بورس کرد؟ مردم باید تاان بدهند یا حاکمیت مشوق مردم؟...
ببخشید ما همش برای حاکمیت هزینه ایجاد می کنیم :))))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
اسباب زحمتیم بخدا
فرق بورس در کشور ما با بورس در کشورهای دیگر دنیا به اندازه ی فرق میان رانندگی پشت دستگاه سیمولیش رانندگی است با رانندگی با یک اتومبیل واقعی. در کشور ما افزایش سرمایه ی یک شرکت از طریق تجدید ارزیابی و بزرگنمایی مایملک و تقویم (قیمت گذاری) اموال و املاک شرکت ها به ارزشی بیش از قیمت واقعی اموال شرکت ها انجام می گیرد. مثلاً دارایی های شرکتی با نرخ دلار پارسال یک مبلغ مشخصی بوده امسال با تجدید ارزیابی دارایی هایش دو برابر شده است و در اصل همان شرکت برای افزایش سرمایه هیچ نیازی به سرمایه گذاری جدید ندارد فقط با یک تجدید ارزیابی دارایی ها اموالش دو برابر شده و سرمایه اش را هم به همین طریق افزایش می دهد. همین شرکت مثلاً اگر سال گذشته 5 درصد از سهام خود را در بورس عرضه کرده بود امسال همان 5 درصد به 2.5 درصد سهام وی تقلیل یافته و شروع به فروش سهام جدید می کند تا 5 درصدش پر شود و سال آینده دوباره روز از نو شروع می شود و روزی از نو. مقداری هم پول مدیران این شرکت ها صدقه ی سرشان کرده به عنوان سود سهام به سهامداران پرداخت می کنند تا به امید کسب سود سهام کسی سهام خریداری شده ی آنها را نفروشد. بورس به محملی تبدیل شده برای جمع آوری نقدینگی - درست مانند اوراق قرضه. با این تفاوت که اوراق قرضه تکلیفش معلوم است ولی در بورس هیچ چیزی معلوم نیست. بازی بورس بازی دو سر باخت برای خریدار سهام و دو سر سود برای شرکت های بورسی است.
آقای معاون دادستان بفرمایند ،اینکه سهامی را چند برابر به مردم عرضه کنند چه کسی باید نظارت میکرد ؟ مردم بی تجربه یا حاکمیت؟
متاسفم
آقای معاون محترم دادستان ، تعزیرات حکومتی برای اینست که ،جنسی کالایی، سندی که داد و سند میشود به قیمت و ارزش معقول عرضه شود ، در غیر اینصورت هرج ومرج حاکم میشود .چه کسی باید مانع شود ؟ حکومت یا مردم عادی وبی تجربه؟
جناب خوشنودی این حرف زمانی درسته که دراین بورس یک عده افرادباتجربه سودکنندوافراد بی تجربه هم زیان کنند واین جزوی ازسازوکار بازاربورسه وزیان دیده هم از شما جبران ضرر نمی خواهد. اما وقتیکه همه دربورس ضرر میکنند این دیگه سازوکار بازار نیست بلکه نشانگر خیانت به دارایی مردمه.
زماني كه رئيس جمهور وقت كشور مردم را به سرمايه گذاري در بورس تشويق مي كردند شما كجا بوديد؟
وقتی مردم را به سرايه گذاري در بورس دعوت كردند افراد معمولي و بي تجربه در بورس اعتماد كردند و سرامي هاي اندك خودرا به بورس آوردند حالا اين مردم زودباور و ساده لوح و مال باخته تاوان چيه را بايد بدهند.؟؟
آقای دادستان انتخابات بعدی جواب شما را می دهیم آن وقت خواهیم گفت مردم نباید تاوان ناکارآمدی مسئولین بی کفایت را بدهند. هرچند همین الان هم مردم هزینه بی تجربگی نمی دهند بلکه هزینه ی درستکاری در بورس توسط دولت را می دهند.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
همون هایی که فریب خوردن و سهام خریدن و کلی ضرر کردن، همین الان شناسنامه دستشونه و منتطر انتخابات بعدی و وعده های توخالی دیگه هستند
جناب معاون درست می فرمایند مردم کجا وحاکمیت کجا!!!؟؟؟
آقای مسئول تقریبا 20 ساله تو شهر قم شهرک مهدیه ساخته شده که خونه هاشو رایگان به طلاب میدن ، حالا با ثبت نام طلاب در مسکن ملی قراره از این سهمیه هم به طلاب داده بشه، یعنی جوانان عادی شهر قم آدم حساب نمیشن؟
هر وقت فهمیدین اقتصاد علم‌ است! شاید امیدی به بهتر شدن اوضاع می‌توان داشت!
خرید های زمان روحانی تمام که شد چکار خواهیم کرد
اقای معاون،اون موقع که بعضیا چپ و راست شب ، روز مردم بدبخت رو تشویق به سرمایه گذاری در بورس میکردن ،کجا تشریف داشتین؟؟ الانم نمک نپاش رو زخم مردم بخدا گناه دارن این ملت مظلوم، حرف نزدن میتونه کمک بزرگی که برا تحمل این کلکی ملت خوردن.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
قبول کنیم که نادانی و طمع باعث زیان مردم در بورس شد نه دعوت مسولین، از زمان اولین شرکت هرمی گلدکویست تا بازار خرید سکه و سهام خیلی ها به طمع پولدار شدن یه شبه زیان کردن ولی عبرت نگرفتند، مثل قماربازی که هی با خودش میگه این بار می برم و جبران باختم میشه و باز هم میبازه
معاون دادستان کل‌کشور: حاکمیت نباید هزینه بی‌تجربگی مردم در بورس را بدهد
آفرین. ختم کلام رو گفتند ایشان. بله همینه این بازیه حکومته نه دولت و ....
اومدن از راه بورس پول زدن به جیب. بعد 15 ماه وعده وععید الکی الان میگن مختار بودید. حققت زندگی تو ایران همینه. با این که این حرف خیلی زننده بود اما حرف درست همون خانم مجری زدند که گفتند هر کی نمیخواد جمع کنه از ایران بره.
هزاران آفرین به مسئولان حکومت. حالا امثال من که از اول تو بورس بودیم و .... قبول حقمون بود ضرر کنیم. اما اون کارگر بی سواد (قصد جسارت ندارم) که بنا به دعوت مسئولا اومد و پالایش خرید چی؟ واقععا حقش بود که بعد 1سال 30% و ضرر باشه؟؟؟؟ بله نتیجه اعتماد به یعنی همینننننننننن
دولت قبل مردم را تشویق به بورس کرد اگه یادتون باشه خواهشا جمع نبندید
شما زندگی ۸۵ میلیون ایرانی رو آباد کنین، به اون ۶۰۰ میلیون کاری نداشته باشین. و البته جای سواله که کدوم منطقه رو در نظر گرفتن ایشون.
ضمنا اگه بذارید تحریم‌ها برداشته شن، جمعیت اروپا به تنهایی نزدیک یک میلیارد نفره. آمریکا و آسیا به کنار.
اظهار نظر معاون دادستان کل از جهتی درست است. به این مفهوم که ضرر ناشی از بی تدبیری مردم در بورس را نباید حاکمیت جبران کند . اما در این مورد موارد مشابهی وجود دارد که حاکمیت برای جبران ضرر و زیان مردم به شکل پرداخت نقدی از کیسه همه مردم اقدام کرده است و نظر ایشان و بطور کلی دادستانی اگر هم داشته اند منعکس نشده بوده است. نمونه های آن صندوقها و مؤسسات اعتباری هستند که همه میدانند. در مورد بورس همانطورکه ایشان گفته آمد موضوع فرق میکند. کل حاکمیت که دولت هم بخشی از ان‌بوده است به طرق مختلف مردم‌را تشویق و ترغیب به سرمایه گذاری در بورس کرده اند . اینهم حقیقتی است که همه شنیده و اذعان دارند. اینک سرمایه گذاران در بورس متحمل ضرر و زیان‌های گاهاً بسیار سنگین شده اند بطوری که بعضی ها ماحصل سرمایهٔ مادی زندگی را باخته اند. معاون دادستان باید بدانند که اولاً بنا به آمار در حدود ۵۵ میلیون کد بورسی صادر شده است که میتوان اینگونه استنباط کرد که اکثریت بسیار زیادی به لحاظ عددی از جمعیت کشور در بورس سرمایه گذاری کرده اند و متضررین بسیار بیشتر از آن ۱ در صدی هست که ایشان عنوان کرده اند. دوماً وقتی استقبال از بورس در دو سال پیش در این حد بوده است کاملاً مشخص بود که عده زیادی از کسانی که سرمایهٔ خود را در بورس‌وارد کرده اند غیر متخصص هستند و اکثراً تحت تأثیر تبلیغات و نأییدات و توصیه های همان مقامات عالی حاکمیت بوده اند که حالا ایشان از حاکمیت و به تبع اولی از حاکمان رفع مسئولیت میکنند. سوماً سقوط بورس و ضرر و زیان وارده به مردم‌ صرفاً ناشی از روند و ماهیت بورس که در نفس خود سود و زیان را در کنار هم دارد و در سایر کشور ها هم جاری است نبوده است. در اینجا نیز سوء مدیریت و‌ بی تدبیری در امور اجرایی اقتصاد کشور ‌همچنین سوء مدیریت و‌ بی تدبیری در اعمال سیاستهای کلی از جمله اصرار بر ادامهٔ سیاستهایی که اثرات مستقیم بر اقتصاد کشور و از جمله ‌‌بورس داشته است بیشترین و بزرگ‌ترین عامل متضرر شدم مردم نه تنها در بورس که در سایر زمینه ها نیز هست. لذا معاون دادستان یا به همان موضوع پدیده و امثالهم رسیدگی بفرمایند و با اگر قرار است در مورد بورس اطهار نظری کنند با اطلاعات و‌مطالعه بیشتری اقدام به آن کنند.
معادل سازی عجیبی است ۵ کیلو برای هرخانوار تقریبا میشه ۱/۵ کیلو برای هر نفر .
اگر مصرفی باشد میشود مصرف دو تا سه روز کشور که رقم بالایی نیست .
مداخلات حاکمیت بورس را به این روز انداخت ببینید کی ضرر کرده و چه کسی سود کرده؟ ملت گدا نیست که بخواهد جبران ضررش را حاکمیت بدهد به قانون اگر عمل شود بورس رونق هم می گیرد نه اینکه قانونهای خلق الساعه با بازیگرهای خودی بورس ملت را بیچاره کنند بعد هم طلبکار هم شوند
سهام بی ارزش به مردم گران فروختند
اگر جرم نیست پس چی جرم است؟؟؟؟؟
گران فروشی جرم نیست؟
دروغ گویی جرم نیست؟
حساب شده از بورس خارج شدن و مردم تنها گذاشتن جرم نیست؟
اقای معاون دادستان لطفا بفرمایید جرم چیست؟
مردم به حاکمیت اعتماد کردند. اعتماد
ضربه به اعتماد مردم و خالی کردن پشتوانه حاکمیت بزرگترین جرم است .
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
تاجر زرنگ جنسش به بالاترین قیمت به مردم می اندازه، باید حواست جمع می کردی و جنس بنجل رو به امید گرانتر فروختن نمی خریدی
اون زمان که رئیس جمهور وقت همه رو با رسانه «حاکمیت» به بورس دعوت میکرد و سهام «حاکمیت» رو به ملت قالب میکرد این معاون دادستان کجا بود؟
مگه طلاب شهروند نیستن؟ مثل بقیه مردم اگر شرایط احراز دارن ثبت نام کنن. این تبعیض نیست پس چی هست؟ با چه توجیه دینی و اخلاقی و یا قانونی به این نتیجه رسیدین که طلاب حقوق بگیر و شهریه بگیر میتونن بعد دانشجوی شهریه پرداز و یا حداقل اینکه نه حقوق و نه شهریه ای از دانشگاه نمیگیرد حق ثبت نام ندارد و اگر هم ار روی شرمساری این حق را دادید حتما اولویتش از طلاب کمتر خواهد بود؟
به نام خدا
بد نیست بدانید که وقتی انواع تبلیغات از طریق تلویزیون رادیو و رییس جمهور مجلس و...... مردم را تشویق به سرمایه گذاری در بورس میکنند و مسولین خطرات آن را می فهمند و تنها دامی برای مردم پهن شده که کسری بودجه ناشی از نفروختن نفت را مجدد از جیب مردم بیرون بکشند فهم اقتصادی مردم جواب نمی دهد...جناب آقای معاون دادستان یا متوجه جایگاهتان نیستید و یا ............ وقتی تدبیر در مذاکره ندارید و مردم باید هزینه بدهند قطعا دولت مقصر به وجود آمدن چنین اوضاعی شده است ...
وقتی رییس جمهور و بقیه مردم را دعوت کردن که پولهاشون را بفرستن تو بورس ، از این خبرا نبود؟!!!
فقط میخواستید کسری بودجتون را تامین کنید؟!!!
...
اقای مسیول:جناب معاون دادستان،مردم یک کشور یا به مسیولینشان اعتماد دارند یا ندارند،مردم از ردی اعتماد و حرف های پوچ و توخالی مسیول وارد این گود شدند و سرمایه عمر خود را با دستکاری و بی تدبیری همین مسیولین از دست دادند.شما به جای اعلام جرم علیه ایشان ،قدم رو به جلو برداشته اید؟
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
طمع خودمون رو گردن دیگران نیندازیم، رفیقی داشتم که خدا بیامرز خونه پدریش رو به طمع چند برابر شدن فروخت، هر چقدر نصیحت کردم که طمع نکن ، فریب نخور این فقط یه دام است برای امثال من و تو ، قبول نکرد که نکرد، و بعد از زیان در بورس و چند برابر شدن خانه ای که فروخته بود بنده خدا سکته کرد و به رحمت خدا رفت، این فقط نتیجه طمع خودش بود والا همه می دانستیم فقط در حال فریب دادن مردم بودتد
حاکمیت نباید هزینه بی تجربگی ملت را بدهد ولی ملت باید هزینه ناکارآمدی. اختلاس .فساد .رانت خواری مسءولین و یک عده خاص و همچنین ناکارآمدی وضعف دستگاههای نظارتی را بدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
احسن احسن
پالایش یکم و دارایکم را کردند تو پاچه مردم این همه وزیر و ... اومدند گفتند بخرید
حالا شد مشکل مردم؟؟؟
عجب! اون موقع که روحانی رییس بود، همه گیر داده بودین که چرا بورس اینجوریه! الان که رییس عوض شده، ضرر بورس شد تقصیر بی تجربگی مردم؟ به حامیت چه مربوطه؟!
واقعا اگر حقیقت را بخواهید مشگل بورس از طرف سهامداران بود چطور همه می دانستند که قیمتهای شرکتهای که در بورس هستند واقعی نیست و شرکتها دارند ضرر می دهند چطور ان وقت سهام انها به این سرعت بالا می رود؟.. یکی گفت من می خرم و سریع که بالا رفت می فروشم حالا دارد گریه می کند چون حاصل یک عمر زحمتشان به باد رفت ...طمع بد چیزی است؟
در‌ خود سازمان‌ بورس‌هم ساز و کار درست نیست مثلا‌ وقتیکه طرف صبح سهام و با یک قیمت‌ میخره‌ تا دو درصد سبز میشه‌ در اخ وقت میفروشه‌ و در میره‌ اینجا چه کسی مقصره‌ ؟!
اونایی‌که صف بیک فروش‌تشکیل میدن‌ چی‌ ؟!
خلاصه‌ دولت با درست کردن‌ ساز و کار صحیح‌ و کوتاه کردن دست بازیگران زالو صفت میتونه جلوی ضرر سهامداران‌ را سد بکنه
حاکمیت قرارنیست خسارت بی تدبیری مردم را بپردازد ولی مردم باید خسارت نا توانی مسولان را بپردازد
جناب آقای رضاییی اون 5 کیلو ممکن خیلی چیزها باشه کشور ما از شیر مرغ تا جون آدمیزاد وارد می کنه.
ما که قراره سختی بکشیم اشکنه بخوریم فکر می کنیم اون 5 کیلو هم نداریم
حاکمیت جواب شکم مردم را بدهد کافی است مردم خسارت بورس را جبران میکنند
معاون محترم دادستان: دولت دست در جیب ملت کرد و کسری بودجه جبران شد و مردم مقصر شدند. کسی نبود به دولت بگه که دولت محترم دست در جیب ملت نکن؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر