بازدید 10011
بازتاب

سازمان لیگ تبلیغات محیطی را باردیگر از باشگاه‌ها گرفت

کد خبر: ۱۰۸۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱ 25 November 2021

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، بیانیه ای از سوی این سازمان درباره تبلیغات محیطی مسابقات لیگ برتر فصل جاری صادر شده است.


دوستان گرامی و عزیزان خانواده بزرگ باشگاههای فوتبال کشور
همانگونه که مستحضر هستید در آغاز فصل مسابقات ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مواردی در خصوص تبلیغات محیطی باشگاه های فوتبال ایران  از سوی  مدیر عامل محترم باشگاه استقلال مبنی بر دراختیار گرفتن تبلیغات محیطی و در نتیجه افزایش درآمد، مطرح گردید.
ریاست محترم فدراسیون فوتبال ضمن توصیه به رعایت قوانین کشور و مقررات فدراسیون و سازمان لیگ ، بررسی و مساعدت با باشگاه پر سابقه استقلال  را از سازمان لیگ خواستار شدند.

سازمان لیگ تبلیغات محیطی را باردیگر از باشگاه‌ها گرفت
از طرف دیگر  بر اساس بند ۱-۱ ماده ۴ آئین نامه لیگ حرفه ای فوتبال کشور مصوب مجمع عمومی فدراسیون فوتبال ، سازمان لیگ فوتبال ایران  مسئول عقد قرارداد های تجاری بوده و تمامی قراردادهای منعقده شده سازمان  از سوی باشگاههای عضو لازم الاجراست و تا زمانی که باشگاه ها در لیگ حضور دارند باید آن را رعایت نمایند، همچنین برابر بند ۲ ، ماده ۲۲ از آئین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران مصوب سال ۱۳۹۸ ، کلیه باشگاه ها موظف میباشند استادیوم خانگی خود را به صورت پاک و عاری از هرگونه تبلیغات از ۲۴ ساعت قبل از مسابقه در اختیار برگزارکنندگان مسابقات قرار دهند.
با توجه به موارد فوق و  بر اساس فلسفه وجودی سازمان لیگ مبنی بر همراهی و همکاری بدون تبعیض  با باشگاه های فوتبال  و بدلیل پرهیز از  بروز بی نظمی ، تضعیف و تشویش فوتبال ایران، این سازمان بررسی و همکاری با مدیرعامل باشگاه استقلال را دردستور فوری کار قرار داد.
بر همین اساس ضمن تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، نمایندگان وزارت ورزش و فدراسیون و سازمان لیگ و ضمن استعلام از سازمان محترم بازرسی ، با توجه به دولتی بودن دو باشگاه مذکور ، مقرر شد مطابق با قانون نسبت به انتخاب کارگزاران تبلیغاتی و اخذ و ارائه تضامین بانکی اقدام و در این خصوص مهلت کافی به مدیرعامل باشگاه استقلال اعطاء شد.
همچنین مطابق با صورتجلسه کارگروه انتخابی ، مقرر شد اجرای تبلیغات محیطی کماکان بر عهده سازمان لیگ باشد.
متاسفانه مسئولین باشگاه استقلال هیچگونه مستندی در خصوص رعایت الزامات  قانونی برای انتخاب کارگزاران تبلیغات محیطی  و تضامین  لازم مورد نظر سازمان محترم بازرسی را نیز ارائه نکرده و به صورت غیر قانونی اقدام به جمع آوری تبلیغات قانونی اخذ و تعهد شده توسط سازمان لیگ نموده است.
به منظور جلوگیری از تبعات مالی و حقوقی و اجتماعی هرگونه اقدام غیر قانونی و متعاقب تصمیم هیات رئیسه سازمان لیگ در تاریخ ۲۹ آبانماه مبنی بر اعطای فرصت مجدد به باشگاهها برای ارائه مدارک  (تشریفات  انتخاب کارگزاران و تضامین لازم و قانونی برابر اعلام نظر مراجع  قانونی ) تا پایان وقت اداری اول آذر۱۴۰۰،متاسفانه هیچ مدرکی توسط سازمان لیگ وصول نشد.
بنابر مراتب و به منظور انجام هرچه بهتر مسابقات فوتبال و پیشگیری از بروز بی نظمی و تبعات مالی ، حقوقی و اجتماعی ناشی از
هرگونه بی نظمی،اعلام می شود:
 اولاً ) مطابق با مقررات و مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ برتر و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ، هرگونه دخالت در موضوع تبلیغات محیطی وبرگزاری مسابقات در استادیوم ها تخلف محسوب و موجب لغو مسابقه ، تغییر استادیوم محل میزبانی مسابقات و ارسال گزارش این تخلف به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خواهد بود.
ثانیاً ) از تمامی باشگاههای فوتبال  درخواست می شود ضمن رعایت قوانین جاری کشور و مقررات فدراسیون و سازمان لیگ ،نسبت به تسلیم طرح تجاری خود به منظور بررسی کارشناسی و در نهایت تصویب مراجع ذیصلاح برای فصل آتی  از هم اکنون اقدام نمایند.
 بدیهی است عواقب ناشی از هرگونه اقدام و رفتار غیرقانونی و خلاف مقررات ، متوجه باشگاه و افراد خاطی خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان