بازدید 22290
پیمانه اقتصادی

نامه خاندوزی برای افزایش پرداختی به کارکنان وزارت اقتصاد/ دوره زندگی با ۵۰۰ هزار تومان گذشته است/ عرضه ۱۸ میلیارد دلاری صادرکنندگان در بازار دلار/ ۷ هزار میلیارد تومان یارانه برای ارزانی ماکارونی، کیک و کلوچه؟!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت در آخرین روز هفته، درخواست خاندوزی شیرازه کنترل کار را از دست دولت خارج می‌کند، مخبر به ماجرای تخفیف ۱۰ درصدی شیر و ماست و پنیر ورود کرد، جلیلی خواستار پیگیری تخلفات ارز ۴۲۰۰ تومانی شد و توقف ریزش قیمت طلا در آستانه تعطیلات شکرگزاری را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 25 November 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت در آخرین روز هفته، درخواست خاندوزی شیرازه کنترل کار را از دست دولت خارج می‌کند، مخبر به ماجرای تخفیف ۱۰ درصدی شیر و ماست و پنیر ورود کرد، جلیلی خواستار پیگیری تخلفات ارز ۴۲۰۰ تومانی شد و توقف ریزش قیمت طلا در آستانه تعطیلات شکرگزاری را در بر دارد.

ریزش بورس در آخرین روز هفته

در پایان معاملات روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۰۴۴۵ واحدی معادل ۰.۷۴ درصدی به یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۱۰۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۸۱ واحدی به ۱۹ هزار و ۹۶۷ واحد رسید.

ارزش سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۱ میلیون و ۶۷۲ هزار و ۸۴۹ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۳ درصد معادل ۱۶۲ هزار و ۱۸۰ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۳ هزار و ۷۰۹ تومان رسیده است.

نامه خاندوزی برای افزایش پرداختی به کارکنان وزارت اقتصاد

نامه خاندوزی برای افزایش پرداختی به کارکنان وزارت اقتصاد/ دوره زندگی با ۵۰۰ هزار تومان گذشته است/ عرضه ۱۸ میلیارد دلاری صادرکنندگان در بازار دلار/ ۷ هزار میلیارد تومان یارانه برای ارزانی ماکارونی، کیک و کلوچه؟!

بر اساس تصویری که خبرنگار مهر منتشر کرده است، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای از میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور خواسته است حقوق کارکنان وزارت اقتصاد و ادارات وابسته افزایش یابد. در این نامه به نقش ویژه وزارت اقتصاد و امور دارایی در فرماندهی اقتصادی و مالی کشور به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی برای گذر از تحریم‌ها اشاره شده است. وزیر اقتصاد به پایین بودن رتبه بندی و احکام ریالی کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی در مقایسه با سایر دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره و پیشنهاد افزایش برخی ردیف‌های احکام حقوق کارکنان آن وزارت خانه را مطرح نموده است.

نامه خاندوزی برای افزایش پرداختی به کارکنان وزارت اقتصاد/ دوره زندگی با ۵۰۰ هزار تومن گذشته است/ عرضه ۱۸ میلیارد دلاری صادرکنندگان در بازار دلار/ ۷ هزار میلیارد تومان یارانه برای ارزانی ماکارونی، کیک و کلوچه؟!

نامه خاندوزی برای افزایش پرداختی به کارکنان وزارت اقتصاد/ دوره زندگی با ۵۰۰ هزار تومن گذشته است/ عرضه ۱۸ میلیارد دلاری صادرکنندگان در بازار دلار/ ۷ هزار میلیارد تومان یارانه برای ارزانی ماکارونی، کیک و کلوچه؟!

پیشنهادهای وزیر اقتصاد عبارت است از؛

۱_ افزایش فوق العاده ویژه موضوع بند (۱۰) ماده ۶۸ قانون خدمات مدیریت کشوری تا سقف تعیین شده (۵۰ درصد) برای مشاغل مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی شامل ستاد و واحدهای تابعه آن.

۲_ تسری برقراری فوق العاده خاص به مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی شامل ستاد و واحدهای تابعه و وابسته آن مشابه برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دیگر (سازمان پزشکی قانونی، سازمان انتقال خون و …)

در حالی که دولت با کسری بودجه تخمینی به طور متوسط ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای سال جاری مواجه است، و به گفته مسئولین اقتصادی، برای تأمین هزینه‌های خود با دشواری مواجه است، چنین درخواست‌هایی منطقی به نظر نمی‌رسد.

درخواست خاندوزی، شیرازه کنترل کار را از دست دولت خارج می کند

جعفر قادری عضو کمیسیون اقتصادی نیز در این باره به مهر گفت: مطالبات این چنینی بیش از آنکه کمکی به وزارتخانه و پرسنل بکند، برای آنان حاشیه ساز خواهد بود. وی ادامه داد: ما عقیده داریم سازمان برنامه و بودجه، باید هرچه سریع‌تر قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون نظام هماهنگ را اصلاح کرده و دوباره دستگاه‌هایی که از شمول این قانون خارج شده‌اند، به این قانون برگرداند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: با این درخواست یک رقابت میان دستگاه‌های مختلف برای افزایش حقوق پیش می‌آید که قابل کنترل نخواهد بود. در اوضاع کنونی نباید دستگاه‌ها چنین انتظاری داشته باشند و سازمان برنامه بودجه نیز نباید زیر بار این درخواست‌ها برود، چون می‌تواند شیرازه کنترل کار را از دست دولت خارج کند و مشکلاتی برای دولت ایجاد شود. وی افزود: اصلاً چنین چیزی نباید توسط وزارت خانه‌ها دنبال شود، چون شرایط کشور به گونه‌ای نیست که پاسخگوی مطالبات گروهی باشیم. نباید اصلاً این مطالب مطرح شود و دولت باید سریع‌تر این عدم توازن‌ها را در دستگاه‌های مختلف بررسی کند.

دوره زندگی با ۵۰۰ هزار تومان گذشته است

یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه مزد منطقه‌ای و مزد توافقی فراتر از مزد حداقلی است و نمی‌توان آنها را جایگزین حداقل مزد کارگران کرد، نسبت به عواقب منفی این کار و رواج مهاجرت گسترده از روستاها به شهرها هشدار داد. حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح تعدادی از نمایندگان مجلس برای تعیین دستمزد توافقی و الحاق تبصره به ماده ۴۱ قانون کار، ابراز عقیده کرد و گفت: این طرح دارای اشکال است، چون غیر از اینکه هزینه‌ها سراسری در همه کشور بالاست، نباید فکر کنیم که در روستاها می شود با دستمزدهای پایین تر یک زندگی را اداره کرد. وی با بیان اینکه دوره زندگی با ارقام و اعدادی مثل ۵۰۰ هزار تومان دیگر گذشته است، ادامه داد: در عین اینکه ما موافق اصلاح قانون کار هستیم، نه با این دیدگاه و رویکردی که مجلس و دولت دنبال می کنند، ولی همین مقدار قانون کار را هم باید غنیمت بدانیم که اکنون در اختیار داریم، چون اگر همین قانون هم نبود، تامین خواسته‌های کارگران به صورت حداقلی و پیگیری مطالبات کارگران در کشور با مشکلات جدی روبرو می شد.

این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه مزد منطقه‌ای و مزد توافقی، فراتر از مزد حداقلی است و نمی‌توان این دو را جایگزین مزد حداقلی دانست، تصریح کرد: اینها مانورهای اشتباهی است که در خصوص دستمزد در حال شکل گیری است. هر گونه اصلاحی که حداقل‌های قانون کار را برای حقوق کارگران در کشور تحت تاثیر قرار بدهد و محلی برای سوء استفاده افراد سودجو باشد به ضرر کشور، منافع ملی و کارگران خواهد بود. به گفته حاج اسماعیلی، طرحی که در مجلس برای الحاق یک تبصره به ماده ۴۱ قانون کار در دست انجام است، به زیان نیروی کار است و اینکه عده‌ای درصددند برای روستاها مزد توافقی در نظر گرفته شود کار شایسته و درستی نیست و عواقب منفی برای کشور به دنبال دارد. وی تاکید کرد: با چنین اقدامات و طرح‌هایی زمینه گسترش مهاجرت از روستاها به شهرها و کلان شهرها در کوتاه‌ترین زمان به وجود خواهد آمد.

مخبر به ماجرای تخفیف ۱۰ درصدی شیر و ماست و پنیر ورود کرد

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور برای نامه انجمن صنایع لبنی مبنی بر «درخواست دستور فراهم شدن امکان توزیع عرضه مستقیم سه قلم کالای لبنی (شیر، ماست و پنیر) و با قرار دادن در سبد معیشت کالا» خطاب به ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، پی نوشت کردند، «اقدام لازم انجام شود.»

نامه خاندوزی برای افزایش پرداختی به کارکنان وزارت اقتصاد/ دوره زندگی با ۵۰۰ هزار تومن گذشته است/ عرضه ۱۸ میلیارد دلاری صادرکنندگان در بازار دلار/ ۷ هزار میلیارد تومان یارانه برای ارزانی ماکارونی، کیک و کلوچه؟!

جلیلی، خواستار پیگیری تخلفات ارز ۴۲۰۰ تومانی شد

سعید جلیلی، روز چهارشنبه در جلسه بررسی تبعات «ارز ترجیحی» و دغدغه دولت جدید درباره آن که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اختصاص بیش از ۵۷ میلیارد دلار ارز با قیمت چهار هزار و ۲۰۰ تومان در چند سال گذشته، خواستار همکاری سه قوه برای بررسی فرجام تحقق این تخصیص و همچنین برخورد قانونی و قضایی با گیرندگان متخلف این منابع شد. در شرایط فعلی که دولت نیازمند منابع مالی برای کمک به معیشت مردم است، بازپس‌گیری ارزی که به مصرف صحیح نرسیده است و توزیع آن بین آحاد مردم، یکی از موثرترین اقداماتی است که باید با دقت پیگیری شود. نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، ضمن یادآوری راهکارهای ارائه شده به مجلس دهم و یازدهم در زمینه توزیع کالاهای هدف، روش توزیع مویرگی کالاهای اساسی در همه واحدهای تجاری (مانند سوپرمارکت‌ها و قصابی‌ها و ...) با استفاده از ظرفیت تلفن‌های همراه و کارت بانکی متصل به یارانه را روشی ساده و با کمترین انحراف برای رساندن منفعت مدنظر دولت به شهروندان برشمرد. جلیلی گفت: با ایجاد این ساختار، علاوه بر جلوگیری از هدررفتن منابع ارزی، می‌توان بستر اجرای «طرح سبد مطلوب غذایی ایرانیان» را نیز اجرا کرد.

۷ هزار میلیارد تومان یارانه برای ارزانی ماکارونی، کیک و کلوچه؟!

حسن حنان، معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: بیش از هفت هزار میلیارد تومان یارانه‌ گندم به بخش صنف و صنعت داده می‌شود تا این کالای اساسی  با قیمت پایین‌تر به دست مردم برسد، در حالی که مردم از این یارانه بهره‌مند نمی‌شوند. وی افزود: این یارانه برای کاهش قیمت‌های فرآورده های تولید شده از گندم مانند ماکارونی، کیک، کلوچه، بیسکویت و ... پرداخت می‌شود و باری بزرگ بر دوش دولت قرار می‌گیرد و این در حالی است که صنایع  مزبور با قیمت‌های بالاتر محصولات خود را به بازار داخلی عرضه یا نسبت به صادرات اقدام می‌کنند. حنان با بیان این موضوع، تغییر ساختار و اقدام فوری برای اصلاح قیمت گندم صنف و صنعت را ضروری دانست.

عرضه ۱۸ میلیارد دلاری صادرکنندگان در بازار دلار

بانک مرکزی اعلام کرد: حجم فروش ارز توسط صادرکنندگان، در سامانه نیما طی هشت ماهه ۱۳۹۹، ۱۰.۷ میلیارد دلار بوده که این میزان در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، به ۱۸.۱ میلیارد دلار رسیده است. این امر حاکی از بهبود بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط صادرکنندگان به چرخه اقتصاد کشور است. بر این اساس حجم ارز عرضه شده در سامانه نیما توسط صادرکنندگان طی هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۹ درصد افزایش داشته است. همچنین این حجم از ارز عرضه شده در سامانه نیما صرف واردات نیاز‌های ضروری، مواد اولیه، کالا‌های سرمایه‌ای برای افزایش تولید داخلی شده است. گفتنی است، روند افزایش عرضه ارز در سامانه نیما همچنان در آبان ماه تداوم داشته است، به گونه‌ای که عرضه ارز طی این ماه نسبت به ماه قبل حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

نامه خاندوزی برای افزایش پرداختی به کارکنان وزارت اقتصاد/ دوره زندگی با ۵۰۰ هزار تومن گذشته است/ عرضه ۱۸ میلیارد دلاری صادرکنندگان در بازار دلار/ ۷ هزار میلیارد تومان یارانه برای ارزانی ماکارونی، کیک و کلوچه؟!

صادرات ترکیه به سوریه ۸.۶ برابر ایران است

اتاق بازرگانی تهران، گزارشی از آخرین وضعیت تجارت ایران و ترکیه با سوریه تهیه کرده است که مطابق آن طی هفت ماهه نخست ۱۴۰۰، صادرات کالای بدون نفت خام ایران به کشور سوریه حدود ۷۹.۷ هزار تن و به ارزش ۱۰۶.۲ میلیون دلار و در مقابل واردات کالایی ایران از این کشور ۱۹۵ هزار تن و به ارزش ۱۷.۷ میلیون دلار بوده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، مقدار صادرات ایران به سوریه طی مدت مزبور حدود ۲.۸ درصد کاهش و در مقابل ارزش صادرات ۴۲ درصد افزایش یافته است. در این گزارش ذکر شده است که بر اساس داده‌های مرکز آمار ترکیه، کل صادرات این کشور طی ۹ ماهه نخست ۲۰۲۱ به مقصد کشور سوریه برابر با ۱.۱۸ میلیارد دلار بوده و در مقابل واردات ترکیه از سوریه حدود ۹۹ میلیون دلار بوده است. در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۰، ارزش صادرات ترکیه به سوریه ۴۳ درصد افزایش و واردات از سوریه ۱۵ درصد کاهش داشته است. همچنین گزارش اتاق بازرگانی تهران نشان می‌دهد که طبق مقایسه عملکرد صادرات کالایی ترکیه و ایران، ایران طی هفت ماهه نخست ۱۴۰۰ به طور متوسط ماهانه ۱۵.۲ میلیون دلار و ترکیه طی ۹ ماهه نخست ۲۰۲۱ به طور متوسط ماهانه ۱۳۱ میلیون دلار کالا به مقصد سوریه صادر کرده‌اند که رقم ترکیه ۸.۶ برابر رقم مشابه ایران است.

توقف ریزش قیمت طلا در آستانه تعطیلات شکرگزاری

قیمت طلا پس از کاهش به مدت چهار روز معامله متوالی، در معاملات روز چهارشنبه در آستانه تعطیلات روز شکرگزاری با وجود رشد ارزش دلار، با اندکی افزایش بسته شد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۸۳ دلار و ۱۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار ابتدا تا سطح ۱۷۷۷ دلار و ۸۰ سنت عقب نشینی کرده بود که پایین ترین قیمت در بیش از سه هفته گذشته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۵۰ سنت معادل کمتر از ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۷۸۴ دلار و ۳۰ سنت بسته شد. طلا اوایل هفته جاری تحت تاثیر انتظارات برای شتاب گرفتن روند عادی سازی سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا پس از انتصاب مجدد جروم پاول به سمت رییس این بانک مرکزی که باعث تقویت ارزش دلار شد، به پایین مرز ۱۸۰۰ دلار سقوط کرد. دیوید مگر، مدیر معاملات فلزات شرکت "های ریج فیوچرز" اظهار کرد: بازار طلا از نگرانی ها نسبت به اقدام بانک مرکزی آمریکا در شتاب بخشیدن به تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه یا افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره تحت فشار قرار گرفته است.

تلاش ترامپ برای گرفتن ماهی از آب گل‌آلود نفتی

راشاتودی: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از اقدام بایدن در استفاده از 50 میلیون بشکه از ذخایر نفت استراتژیک نفت آمریکا انتقاد کرد و گفت: این اقدام حمله به ذخایر استراتژیک آمریکا بود. البته ترامپ تلاش کرده تا از این اقدام برای خود اعتباری هم کسب کند. وی تاکید کرد: من این انبارها را سه سال پیش و زمانی که قیمت نفت خیلی پایین بود، تا لب پر کردم. باید از این ذخایر در مواقع بسیار ضروری نظیر جنگ استفاده کرد و نه چیز دیگر. من متوجه هستم که بایدن به زودی به ذخایر نفت استراتژیک آمریکا حمله خواهد کرد تا به طور مصنوعی قیمت نفت را که در ارقام بسیار بالاست پایین بیاورد. وی ادامه داد: یک سال پیش ما در حوزه انرژی خودکفا بودیم، اما حالا نیازمند ترحم اوپک هستیم و قیمت بنزین در برخی مناطق کالیفرنیا به 7 دلار رسیده است و حالا دولت می‌خواهد از ذخایر استراتژیک نفت بردارد، آیا این گونه قرار است یک کشور را مدیریت کرد؟

مصرف بنزین بیشتر شد

مصرف بنزین در آبان امسال و همزمان با کنترل کرونا در کشور، به طور میانگین به ۹۰ میلیون لیتر در روز رسید که در مقایسه با آبان سال ۱۳۹۹، رشدی ۱۸.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۹
واقعا نمیدونم منظورتون از ارزونی و گرانی چیه؟؟؟ پس این همه وعده که چهل سال پیش میدادید چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
هیچی! کشک! دلار 4000 برابر شد در عرض چهل سال! باورت میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
محمد خاتمی در سال ۸۱ طرحی داد که هر سال ده درصد قیمت حاملهای انرژی ظرف ده سال گرانتر شوند

و به جایش ده درصد به حقوق ها اصافه گردد

تا ظرف ده سال نرخ تمام حاملها مساوی منطقه و جهان گردد و دیگر قاچاق نخواهد شد

و از انطرف حقوقهای مردم هم مساوی منطقه و جهان شده و متعادل و رفاه پدید می گردد

سه سال دولت خاتمی بخوبی اجرا کرد و رکورد عالی
و بسیار خوبی داشت

ولی متاسفانه با امدن احمدی نزاد این طرح عالی تعطیل شد
و به جایش مبلغ ۴۵ هزار تومان یارانه دادند

چنانچه گذاشته بودند ما در سال ۹۱ به نتیجه عالی رسیده بودیم

ولی کاسبان تحریم و قاچاقچیان سوخت و دارو و مواد غذایی و قطعات یدکی کارخانه ها و خودرو نگذاشتند

و متاسفانه نتیجه این اوضاع اسفبار و فلاکت بارتر ناامید کننده شده است
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
واقعا کمر اقتصاد کشور را همین فوق العاده های ویژه وخاص شکسته است. لطفا اول مساله اقتصاد را که قول دادید حل کنید و بعد طلب اجر و پاداش کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
آهان!فهمیدم !
افزایش حقوق دوبار در سال کارمندان وزارت اقتصاد اثرات ضد تورمی داره و باعث کاهش نقدینگی میشه ولی افزایش حقوق کارمندان وزارت آموزش و پرورش باعث افزایش نقدینگی و تورم میشه
آقای خاندوزی از شما انتظار نمیرفت. به جای لوس کردن کارکنان زیر مجموعه، جلوی تخلفات کارکنان بانکها و ادارات مالیات و بورس را بگیرید. نگران فسادها نشدید، نگران حقوق کم شدید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
پس نظام هماهنگ چیه؟اگه اینجوری باشد که همه چیز چونه زنیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
با این رونقی که به اقتصاد کشور داده اند حقشونه که حقوقشون اضافه بشه
همه ادرات و سازمانها برای افزایش حقوق در اولویت هستند به جز اموزش و پرورش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
بودجه مملکت رو سازمان امور مالیاتی تامین میکنه پایین ترین حقوق رو هم دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز طاهرا به فراموشی سپرده شده است!!!؟

چون قرار بود تا حداقلی بگیران در شهریور ماه حداقل ۶/۵میلیون دریافت کنند

ولی متاسفانه فعلا همان ۴ میلیون را میگیرند که تنها کفاف ده روز مخارج بسیار ساده را میکند

و دولت همچنان ناتوان از تسویه بدهی ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به تامین است

واقعا ما سالخوردگان بازنشسته با ۴ تومان چگونه زنده بمانیم ؟ و ابروی ۳۰ ساله کار کردمان را حفظ کنیم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
اقا محمد شما که معلمی جواب بده من با 9 سال سابقه خالص دریافتیم به 6 تومن نمیرسه هر روزم تا 6 شب اداره هستم و هر روز کلی استرس باید تحمل کنم و با مؤدیان عزیز درگیر باشم .حاضری جا مونو عوض کنیم یا فیش حقوقی عوض .بشه
کارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
من با27سال سابقه 5میلیون میگیرم شرکتهای خصوصی هیچ نظارتی روشون نیست
همینی که هست هر کی ناراحته جمع کنه بره والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
والاه گذرنامه منو بدن و سهم نفت و گاز و بقیه منابعی که به هر شهورند ایران در این چل سال تعلق میگرفته حساب کنند به دلار بهم بدن با سرعت نور از این میرانکده میروم و پشت سرم رو هم نگاه نمیکنم
ما ماکارونی و پاستا و کیک و کلوچه که همگی مضر و چاق کننده هستن و قند خون میارن نمی خوایم. در واقع 7000 میلیارد یارانه بهداین اقلام داده میشه تا مردم قند خونشون بالا بره! لطفا این یارانه رو قطع کنین و به مردم بدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
تو که وضعت خوبه ماکارونی نخور. بزار برای اونا که همین ماکارونی رو هم نمیتونن جور کنن. از این دست دروغها هم قبلا زیاد شنیدیم که یارانه فلان چیز به مردم نمیرسه و فقط پولدارها برخوردار میشن و بعد جنسها رو ده برابر کردن و مردم بیچاره تر شدن . این بازیها .سالهاست که دیگه برای مردم رو شده.
ناشناس
| France |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
اونی که پول نداره برنج‌ کیلویی ۶۰۰۰۰ تومان بخره همین ماکارونی را هم میخواهید ازش بگیرین؟ با چی بچه هاشون را سیر کنن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
بنده خدا فكر ميكني يارانه اين اقلام قطع بشه چيزي گير تو مياد ؟ فقط مجبوري خوردن ماكاروني رو تو خواب ببيني !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
این یارانه نصیب صادرکنندگان میشود
شما خواهشا اقتصاد را سر و سامان بده بعد به فکر اجرتش باش.....
همان که استیضاد کنند بهتر است دولت کسری دارد تو همینیش هم مانده است چه برسد به افزایش
اقتصاد ایران عملا ورشکسته است و تا فروپاشی اقتصادی فاصله زیادی ندارد و یک ابر تورم هولناک در راه است تنها شانس روحانی هم این بودکه در دوران اون اتفاق نیافتد. با حرف نصیحت نامه دستور چیزی درست نمیشود تا زمانی اقتصاد ما سیاسی است اوضاع از این هم بدتر میشود و ظاهرا خاکمیت هم قصد تغییر در سیاست هایش را ندارد اگر به جای اقتصاد سیاسی. سیاست ما در خدمت اقتصاد باشد می توان امید به بهتر شدن داشت. یعنی سیاستهایی را در پیش بگیریم که به منفعت و سود و نفع مردم و مملکتمان باشد و وضع اوضاع اقتصادی را بهتر کند فارغ از اعتقادات و آرمانهایی که داریم...
افزایش حقوق برای همانهایی که ادعا می کردند با افزایش حقوق ناچیز معلمان تورم بالا خواهد رفت!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
افزایش حقوق معلمان هم ناچیز نیست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
معلمین زیاده خواه شدن. معلمین اکثر اوقات آزادند و هیچ کاری نمی کنند. حتی میتونن شغل دومی هم داشته باشند.
اینگونه مقایسه ردیف بودجه صحیح نیست. رقم بودجه باید به جمعیت منتفع تقسیم شود سپس مقایسه شود.
چه کسی باید به فکر کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری باشه ، تا تاریخ 4 آذر فعلا حقوق نگرفتند
نه چارت سازمانی دارند و نه .‌‌.. در هر استان هم فقط سه چهار نفر کارشناس با انبوهی از وظایف
آقای عبدالمالکی وزیر کار و تعاون و رفاه کاش شما هم یه ذره از آقای خاندوزی یاد می گرفتی
از دستگاهای زیر مجموعه خود خبر داری؟؟
تامین اجتماعی و بیمه سلامت حداکثر حقوق رو میگیرن اونوقت ما...
چرا رییسی از بازار ارز دیدن نمی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
بیاید که چکار کند ؟!!!؟

نهایتاً ، به مردم خواهند گفت : نگران نباشید

من رفتم اون پشت و دیدم ارز به اندازه کافی هست !!؟

خیالتون راحت ، و خدا حافظ !!!!!؟
فقط هفت تریلیون تومان یارانه کیک و کلوچه و بیسکویت و مارونی نیست پنجاه تریلیون تومان یارانه برای چیپس و پفک و پفیلا و چس فیل و هم هست که واقعا خیانت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
و مالکان کارخانه های ماکرونی و بیسکویت و کیک هم که جزو خود ها هستند

این سوبسید گندم ارزان را گرفته و ده درصدش را در داخل به مردم می فروشند

و نود درصدش را هم صادر کرده و دلار ۲۹ هزار تومان دریافت میکنند
و البته سود ارزی را در همان اروپا و کانادا در بانک می گذارند و خدا بده برکت !!!!؟
والا چرا وقتی حقوق کارکنان قوه قضائیه و مقننه افزایش خفن داره مشکل نیست و کسی هم نباید اعتراض کنه تا نوبت دارایی که از بدنه دولته و کلیه کارکنانش این تبعیضهای وحشتناک رو میبینن مشکل دار میشه
قربون برم خدا رو یک بوم و دو هوا رو
مگر کشور قانون نداره که هر کس بخشی عمل می کنه و درخواست دریافت امتیاز برای مجموعه خودش رو داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
اگه قانون داشت وضعمون این بود؟
به نظر میرسه حقوق کارکنان دارایی را باید زیاد کنند تا انگیزه برای دریافت مالیات بی حساب از مردم باشند
سلام .. چرا اینقدر گیر میدین به دلار ۴۲۰۰؟ اگر این دلار نبود الان گوشت و مرغ و .. هم مثل دلار و خیلی چیزا ۱۰ برابر شده بود. مرغ ۱۰ تومان شده ۳۰ تومان و گوشت ۵۰ تومان شده ‍۱۵۰ تومان ... بعدشم مواد غذایی یارانه پنهان نداره مثل خیلی چیزا ... مگه یه آدم پولدار چند برابر یه آدم فقیر میتونه غذا بخوره؟ فکری به حال دلار بکنید ... دلار پایین بیاد همه چیز اتوماتیک پایین میاد ... مصرف گوشت و مرغ و .... هم معادل جمعیت تقریبا معلومه ... جلوی صادرات قاچاق را بگیرید.. سیستم توزیع را اصلاح کنید. .... مبادی ورودی خروجی کشور را مراقبت کنید...
اتفاقا ماکارونی در حالیکه مردم‌ پول ندارن برنج بخرن باید یارانه ایی باشه تا اقشار کم برخوردار بتوانند زن ‌‌بچه شون را سیر کنن!
اینقدر کیلویی نظر ندهید!
اعضای هیات علمی و معلمین بیشترین حقوق دریافت می کنند. ولی کارمندان اداره دارایی پایین ترین حقوق دریافت می کنند. کجای این عدالته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
شما با چه اطمینانی می گید کارکنان دارای کمترین حقوق را می گیرند؟؟ من حاضر تابناک بی طرفانه این موضوع روشن کن از هر ارگانی ۱۰ تا فیش حکم حقوقی کارمندا منتشر کنه انوقت ببینم مدیر ان صدا و سیما از خحالت می تونند سرشون بالا بگیرن یا نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
من هیات علمی با سابقه هستم و تعداد زیادی معلم در فامیل داریم. حاضریم بریم بانک سپه یا اداره گاز یا مخابرات یا حداقل حقوق ها را عوض کنیم با هم.
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
اصولا باید قانون نظام هماهنگ باید اجرا می شد. الان هر کارمندی که در وزارتخانه آب ونون دار کار میکنه وضع مالی اش خوبه و اگر درو وزارت کشاورزی و آموزش و پرورش کار میکنه وضع مالی اش خراب. در تحقیقات کشاورزی وضع فاجعه بار تر است، دو نفر با یک مدرک ولی هیئت علمی و غیرهیئت علمی، فاصله حقوق از زمین تا آسمان.
کارمندان دولت حق نالیدن ندارن.اولا که بازدهی اکثرشون بسیار پایین هستش به غیر از برخی مشاغل که واقعا کار سختی دارن.ثانیا بیشترشون با پارتی رفتن سر کار.اگر هم مشکل مالی دارن تشریف بیارن بیرون و اینقدر غر نزنن.همه ی دنیا بخش دولتی تسهیل کننده کارهای بخش خصوصی هستش ولی اینجا برعکسه.نفس شرکت های خصوصی رو دولتی ها میگیرن.تابناک احترام بذار و بچاپ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
کارمندان طبق برنامه و اهداف هر سازمانی که مدیران تعیین می کنند کار انجام می دهند مگه کارمندان چه گناهی کردن که هنیشه مقصر هستند شما به حای توهین به کارمندان برو سراغ مدیران و
برنامه ریران این مملکت دیکار کوتاه تر از کارمند پیدا نکردی
این آقای کارشناس حوزه کار درست گفته که دوران زندگی کردن با ماهی 500تومان گذشته ولی شهامت نداره بگه چرا گذشته واین گرانی کمرشکن درطی 42سال که روزانه نه بلکه دقیقه ای بالا میره علتش چیه ؟چطوره که یک بسته پنیر درکشور همسایه امروز همان قیمتی رادارد که 5سال پیش داشته؟چطوره که پول عراق کشوریکه8سال با ماجنگید،بمباران شد،اشغال شد وهنوز سروسامان اجتماعی وسیاسی واقتصادی درستی نداره باید ارزش پولش از ریال جمهوری اسلامی بیشتراست..شایدجوابتان اینه که بخاطرتحریم دشمنانه خب سوال مهم اینه که چرا ما اینقدر دردنیا دشمن داریم.
من کارمند وزارت صنعت با بیست و پنج سال سابقه سه میلیون و نهصد حقوقمه که جای شرمندگی واسه مسئولین این وزارت
من کارمندا صدا و سیما هستم با ۲۲ سال سابقه و مدرک لیسانس سال ۷۷ دانشگاه دولتی حقوقم ۵ و ۲۰۰ واقعا مسولین ومدیران صدا و سیما باید خجالت بکشن اگر بدون مدر ک کلرگری می کردم الان اوضاع مالی بهتری داشتم
پاسخ ها
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
صدا سیمای میلی که هیچ بازدهی و بیننده ای نداره یک میلیون حقوق هم زیادشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
صداو سیما میلی هم که باشه چه ربطی به کارمند داره مگه کارمند تصمیم گیرنده است که باید چوب بی عدالتی بخوره
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
اگه محتوای برنامه ها بدرد نمیخوره کارکمندان آنها چه گناهی دارن باید یقه مدیران ارشد آنها را گرفت واقعا کارمندان صداوسیما نسبت به بسیاری از ارگانها حقوق کمی میگیرن
سلام اقای وزیر وظیفه شما مطابق قانون ایجاد تعادل در بخش درامد وهزینه شما وزیر اقتصادی یک کشور هستید باعث تعجب است شما برای کارکنان فقط یک وزارت بدنبال افزایش حقوق میباشید دراین شرایط اقتصادی کشور که میلیاردها تومان کسری بودجه دولت دارد وبرای تامین یارانه ماهانه عزا میگیرد شما ازکدام منابع مالی تقاضای افزایش حقوق دارید اگر چنین منابعی دراختیار دارید بدولت پیشنهاد دهید ازمنابع مذکور کسری بودجه را تامین کند
کارمند دانشگاه ازاد با25سال سابقه 5میلیون علی برکت الله. ...
من کارمند دارایی هستم و باجناقم معلم هردو۲۶سال سابقه
حکم من ۲ میلیون کمتره. امسال تمام تعطیلات کرونایی وجمعه ها اداره بوده ام و خیلی وقتها تا ۹ شب اداره بوده ام
الان شاید با اضافه کاری و پاداش دریافتی من بیشتر باشه ولی ۴ ساله دیگه بعداز بازنشستگی چی؟
ما فقط یاد گرفتیم بگیم چرا حقوق فلان کارمندها زیاده . یه بار هم بگیم حقوق همه کمه و حقوق ما خیلی کم
همه یارانه ها قطع و حقوقها واقعی شوند تا رانت ها برچیده شود.
یه عزم جدی میخواد که نظام هماهنگ پرداخت رو اجرایی کنه
به چه دلیل آقای خاندوزی؟
چه فرقی با کارمندان دیگر اداره دارند ؟
کلاً به هرجای کشورکه بنگری جزگل وبلبل نمی توان دید.علی برکت الله.
ایکاش فکری هم بحال کارکنان صداوسیما بشه یه بررسی از حقوقهای کرمندان آنجا بشه نه مدیرانشان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان