بازدید 13923
۵
کیوسک بین الملل تابناک

متلاشی شدن خطرناک‌ترین باند جاسوسی و سرقت اطلاعات در عراق/ تشدید تحرکات و رزمایش‌های اوکراین و روسیه در بحبوحه تنش‌ها/ سفر هیأت ایرانی به بغداد برای پیگیری پرونده شهادت سردار سلیمانی/ دیدار اردوغان و ولیعهد ابوظبی در آنکارا پس از ده سال

متلاشی شدن خطرناک‌ترین باند جاسوسی و سرقت اطلاعات در عراق، تشدید تحرکات و رزمایش‌های اوکراین و روسیه در بحبوحه تنش‌ها، سفر هیأت ایرانی به بغداد برای پیگیری پرونده شهادت سردار سلیمانی، دیدار اردوغان و ولیعهد ابوظبی در آنکارا پس از ده سال و رقابت امارات و قطر برای اداره فرودگاه کابل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰ 24 November 2021

متلاشی شدن خطرناک‌ترین باند جاسوسی و سرقت اطلاعات در عراق/ تشدید تحرکات و رزمایش‌های اوکراین و روسیه در بحبوحه تنش‌ها/ سفر هیأت ایرانی به بغداد برای پیگیری پرونده شهادت سردار سلیمانی/ دیدار اردوغان و ولیعهد ابوظبی در آنکارا بعد از 10 سال

کیوسک بین الملل تابناک: متلاشی شدن خطرناک‌ترین باند جاسوسی و سرقت اطلاعات در عراق، تشدید تحرکات و رزمایش‌های اوکراین و روسیه در بحبوحه تنش‌ها، سفر هیأت ایرانی به بغداد برای پیگیری پرونده شهادت سردار سلیمانی، دیدار اردوغان و ولیعهد ابوظبی در آنکارا پس از ده سال و رقابت امارات و قطر برای اداره فرودگاه کابل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

متلاشی شدن خطرناک‌ترین باند جاسوسی و سرقت اطلاعات در عراق

گروه اطلاع‌رسانی «الإعلام الأمنی» وابسته به ارتش عراق، امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای یک باند پنج نفره ویژه جاسوسی و سرقت اطلاعات در عراق به دام افتادند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای امنیتی جنوب صلاح الدین پس از کسب اطلاعات درباره وجود یک باند سرقت اطلاعات در استان کربلا، با هماهنگی یگان‌های امنیتی کربلا برای دستگیری اعضای این باند وارد عمل شدند.

متلاشی شدن خطرناک‌ترین باند جاسوسی و سرقت اطلاعات در عراق/ تشدید تحرکات و رزمایش‌های اوکراین و روسیه در بحبوحه تنش‌ها/ سفر هیأت ایرانی به بغداد برای پیگیری پرونده شهادت سردار سلیمانی/ دیدار اردوغان و ولیعهد ابوظبی در آنکارا بعد از 10 سال

بنا بر گزارش خبرگزاری عراق (واع)، یگان‌های امنیتی عراق پس از چندین روز رصد محل این باند، موفق شدند این باند پنج نفره را ـ که خطرناک‌ترین شبکه جاسوسی و سرقت اطلاعات در عراق بود ـ متلاشی کنند.

اعضای این باند در تحقیقات اولیه به شرکت در دوره‌های آموزشی خارج از کشور و تلاش برای نفوذ به پایگاه‌های اطلاعاتی نهادهای دولتی و امنیتی با هدف سرقت اطلاعات دستگاه امنیت ملی و فروش آن اعتراف کردند.

تشدید تحرکات و رزمایش‌های اوکراین و روسیه در بحبوحه تنش‌ها

با افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، هر دو کشور دور تازه‌ای از رزمایش‌ها را به‌منظور حفظ آمادگی رزمی برگزار کرده‌اند.

به نوشته «رویترز»، وزارت دفاع اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد، نیروهای هوایی این کشور در رزمایشی، انجام حملات هوایی و هدف قرار دادن اهداف زمینی و هوایی را در جنوب این کشور (مجاورت دریای سیاه) تمرین کرده‌اند.

رویترز در گزارشی نوشته است، روسیه نیز روز چهارشنبه، رزمایشی نظامی را در دریای سیاه و در جنوب اوکراین انجام داده و اعلام کرده باید آمادگی رزمی خود را به‌ دلیل افزایش فعالیت‌های ناتو در اطراف مرزهایش تقویت کند.

این رزمایش‌ها در حالی انجام می‌گیرند که اوکراین و متحدان غربی آن مدعی شده‌اند، روسیه در حال تدارک دیدن حمله‌ای علیه این کشور است.

به نوشته رویترز، جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی روسیه در رزمایش روز چهارشنبه، حمله به پایگاه‌های دریایی و پاسخ به حملات هوایی را تمرین کردند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در این‌باره گفت، روسیه باید نیروهای مسلح خود را بیش از پیش توسعه بخشد تا برای «شرایط سیاسی و نظامی پیچیده در جهان و فعالیت‌های رو به افزایش کشورهای ناتو در مجاورت مرزهای روسیه آماده باشند.

شویگو افزود، توانایی‌های نیروهای مسلح، پشتیبانی از آمادگی رزمی نیروهای اتمی و تقویت بازدارندگی غیراتمی از جمله اولویت‌های روسیه است.

متلاشی شدن خطرناک‌ترین باند جاسوسی و سرقت اطلاعات در عراق/ تشدید تحرکات و رزمایش‌های اوکراین و روسیه در بحبوحه تنش‌ها/ سفر هیأت ایرانی به بغداد برای پیگیری پرونده شهادت سردار سلیمانی/ دیدار اردوغان و ولیعهد ابوظبی در آنکارا بعد از 10 سال

به گفته وزیر دفاع روسیه، بمب‌افکن‌های آمریکایی ماه گذشته بمباران اتمی روسیه را از دو مسیر تمرین کرده‌اند و در این رزمایش، بیش از حد به مرزهای روسیه نزدیک شده‌اند.

اوکراینی‌ها روز چهارشنبه نیز «عملیات ویژه‌ای» را در مرزهای بلاروس (متحد روسیه) انجام دادند که شامل تمرین استفاده از پهپاد و رزمایش یگان‌های هوایی و ضد تانک بود.

از سوی دیگر، دولت کی‌یف در راستای اتهام‌زنی‌های آمریکا به روسیه درخصوص برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین، مدعی آماده‌باش نظامیان روس در شرق اوکراین شد.

اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین دیروز (سه‌شنبه) ادعا کرد که نیروهای تحت کنترل روسیه در شرق اوکراین در حال افزایش آمادگی رزمی خود هستند و تمرینات نظامی گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

سفر هیأت ایرانی به بغداد برای پیگیری پرونده شهادت سردار سلیمانی

رسانه‌های عراقی، صبح امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که هیأتی قضایی از ایران وارد بغداد شده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «العهد نیوز»، هدف از سفر این هیأت ایرانی به بغداد پیگیری پرونده ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی است.

در ادامه این گزارش آمده است که «فائق زیدان» رئیس شورای قضایی عالی عراق، با این اعضای این هیأت ایرانی دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

این هیأت در حالی وارد بغداد شده است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر در نشست کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهانش بر پیگیری این پرونده و به عدالت سپردن تروریست‌های دولتی تأکید کرده بود.

متلاشی شدن خطرناک‌ترین باند جاسوسی و سرقت اطلاعات در عراق/ تشدید تحرکات و رزمایش‌های اوکراین و روسیه در بحبوحه تنش‌ها/ سفر هیأت ایرانی به بغداد برای پیگیری پرونده شهادت سردار سلیمانی/ دیدار اردوغان و ولیعهد ابوظبی در آنکارا بعد از 10 سال

در این جلسه که با حضور نماینده خانواده مکرم شهید سلیمانی و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط قضایی، سیاسی، امنیتی، حقوقی و نظامی برگزار شد، مدعوین به بیان دیدگاه‌ها و نظریات خود در خصوص پیگیری این پرونده پرداختند و ضمن بیان گزارش از عملکرد دستگاه متبوع خود، آخرین تحولات و پیشرفت‌ها در موضوع مورد نظر و ابعاد و آثار مختلف مساله را بیان کردند.

وزیر امور خارجه ضمن تأکید بر لزوم پیشبرد اقدامات در حال اجرا، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره‌ سردار شهید سپهبد سلیمانی، قهرمان ملی و بین‌المللی مبارزه با تروریسم و همچنین نقش مقامات و دولت آمریکا در ارتکاب جنایت نابخشودنی ترور سردار سلیمانی، تأکید کرده بود: «تداوم پیگیری این پرونده و به عدالت سپردن تروریست‌های دولتی، جزو سیاست‌های قطعی است.»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین شهریور ماه گذشته در جریان سفر به بغداد با حضور در محل ترور شهید سلیمانی تصریح کرده بود: «دولت آمریکا باید پاسخگوی ترور سردار سلیمانی باشد و عاملان و آمران این اقدام و حمله تروریستی باید به سزای اعمالشان برسند و به عدالت سپرده شوند.»

سرادر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق دی ماه ۹۸ در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا به شهادت رسیدند.

پارلمان عراق در پی این اقدام جنایتکارانه آمریکا، طرح اخراج نظامیان بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

دیدار اردوغان و ولیعهد ابوظبی در آنکارا پس از ده سال

محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، امروز چهارشنبه پس از تقریباً یک دهه در آنکارا با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمد موش، وزیر بازرگانی ترکیه در فرودگاه اسن بوغای آنکارا از آل نهیان استقبال کرد.

به گزارش «مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه» در دیدار مقامات دو کشور روابط آنکارا- ابوظبی در همه ابعاد بررسی و گام های لازم برای توسعه همکاری‌ های دو جانبه برداشته خواهد شد.

بحث و تبادل نظر درباره مسائل جاری منطقه‌ای- جهانی و همچنین روابط دوجانبه از دیگر محورهای این مجموعه دیدارها خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه پیش از این در ۳۱ آگوست ۲۰۲۱ با ولیعهد ابوظبی، تلفنی گفتگو کرده بود.

مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، محور این تماس تلفنی را رایزنی پیرامون زمینه‌های تقویت روابط دو جانبه اعلام کرد.

طرفین هیات‌های همراه خود را به یکدیگر معرفی کرده و سپس در پله های مجتمع بیش‌تپه مقابل پرچم‌ های دو کشور عکس گرفتند.

رئیس جمهور ترکیه و ولیعهد ابوظبی پس از دیدار کنونی نشست مشترک رسانه‌ای با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی برگزار خواهند کرد.

رقابت امارات و قطر برای اداره فرودگاه کابل

مقام‌های اماراتی می‌گویند، دولت این کشور با طالبان افغانستان برای اداره فرودگاه کابل گفت‌وگو کرده است.

 به نوشته روزنامه ایندیپندنت، مقام‌های اماراتی یکسری گفتگوها را با طالبان افغانستان در هفته‌های اخیر به منظور بررسی اداره فرودگاه کابل انجام داده‌اند.

این گفت‌وگوها نشان می‌دهد که چگونه کشورها به دنبال اعمال نفوذ خود در افغانستان تحت حاکمیت طالبان هستند، حتی در شرایطی که این گروه تا حد زیادی از نظر بین‌المللی به حاشیه رانده شده و دولت کابل، توسط هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

متلاشی شدن خطرناک‌ترین باند جاسوسی و سرقت اطلاعات در عراق/ تشدید تحرکات و رزمایش‌های اوکراین و روسیه در بحبوحه تنش‌ها/ سفر هیأت ایرانی به بغداد برای پیگیری پرونده شهادت سردار سلیمانی/ دیدار اردوغان و ولیعهد ابوظبی در آنکارا بعد از 10 سال

به گفته منابعی که به دلیل حساسیت موضوع از فاش شدن نامشان خودداری کردند، اماراتی‌ها مشتاق مقابله با نفوذ دیپلماتیک قطر در افغانستان تحت حاکمیت طالبان هستند.

قطر پس از ایفای نقش مهمی در خارج کردن شهروندان خارجی و افغان‌ها از این کشور پس از خروج پر همهمه نیروهای ایالات متحده در ماه اوت سال جاری میلادی، همراه با ترکیه به اداره فرودگاه بین‌المللی کابل کمک کرده و گفته‌اند که مایلند این عملیات را به عهده بگیرند.

این دیپلمات‌ها گفتند، هنوز طالبان درباره رسمی شدن توافق با قطر تصمیمی نگرفته است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه امارات گفت، این کشور که پیشتر در زمان دولت سابق افغانستان تحت حمایت ایالات متحده، فرودگاه کابل را اداره می‌کرد، به ادامه کمک به فعالیت آن برای اطمینان از دسترسی بشردوستانه و عبور ایمن متعهد است. ابوظبی همچنین به خروج شهروندان از افغانستان کمک کرده‌اند.

دو تن از این دیپلمات‌ها گفتند که طالبان از امارات متحده عربی نیز درخواست کمک مالی کرده، هرچند آنها افزودند که مشخص نیست آیا این به بحث‌های فرودگاه مربوط می‌شود یا خیر؟!

این چهار دیپلمات همچنین گفتند، یکی از مسائلی که هنوز بین اپراتورهای این فرودگاه و طالبان افغانستان حل نشده، این است که چه کسی به تامین امنیت آن می‌پردازند؟ طالبان می‌گوید که پس از بازگشت به قدرت پس از دو دهه جنگ، نمی‌خواهند نیروهای خارجی در کشور وارد شوند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
از هرگونه جنگی که منجر به شکست و نابودی روسیه شود حمایت میکنیم
مرگ بر روسیه
شرم بر پوتین
امارات و قطر مسابقه اقتصادي دارند ما مسابقه...
اردوغان سالهابرای امارات شاخ وشونه میکشیدحالاکه کفگیرته دیگ خوردپوست گذارش به ‌دباغ خونه افتادامارات بایدحسابی ازخجالتش دربیاد!
روسیه که دوست ایرانه نه دشمن چرا مرگ بر میگویید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان