بازدید 7201
۷

انتقاد از تداوم گرانی کالاهای اساسی

عضو کمیسیون انرژی مجلس، نبود تعادل میان بازار عرضه و تقاضا را دلیل نوسانات نفس‌گیر قیمت کالاهای اساسی دانست و گفت: افزایش قیمت مرغ به هر بهانه‌ای و با هر توجیهی اقدام مناسبی نیست.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ 24 November 2021

به گزارش تابناک، علیرضا ورناصری قندعلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از ادامه افزایش قیمت کالاهای اساسی به ویژه گوشت مرغ، گفت: تا زمانی که بازار عرضه و تقاضا ساماندهی نشود شاهد نوسانات نفس‌گیر قیمت کالاهای اساسی خواهیم بود این در حالی است که در تولید بسیاری از این کالاهای اساسی به ویژه دامی و کشاورزی به خودکفایی رسیده ایم اما نبود تعادل میان بازار عرضه و تقاضا و عدم قطع دست دلالان و سودجویان سبب افزایش هر روزه قیمت این کالاها شده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه ساماندهی بازار کالاهای اساسی ارتباط مستقیمی با بازارهای دیگر نیز دارد اما انتظار است آقای ساداتی‌نژاد به‌عنوان وزیر جدید وزارتخانه جهاد کشاورزی مسئله عرضه و تقاضا را در بازار کالاهای اساسی سر و سامان داده و مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کند.

وی با اشاره به اینکه مردم دیگر تحمل افزایش قیمت‌ها را ندارند، ادامه داد: افزایش قیمت گوشت مرغ به هر بهانه‌ای و با هر توجیهی ازجمله حمایت از تولید و یا نزدیک شدن به قیمت واقعی در شرایط کنونی اقدام مناسبی نیست.

ورناصری با انتقاد از میزان پایین نظارت بر بازار و توزیع گوشت مرغ بالاتر از نرخ مصوب، افزود: از دولت گذشته به دلیل عدم وجود نظارت کافی، تخصیص به موقع ارز برای واردات نهاده‌ها، تامین به موقع نهاده‌ها و وجود ناهماهنگی در بین ارکان دولت گلایه داشتیم و متاسفانه دولت فعلی نیز هنوز نتوانسته این ناهماهنگی‌ها را کاهش دهد و نظارت‌ها را دقیق کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها‌ ذیربط باید وظایف خود همچون تامین ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی و ساماندهی شبکه توزیع را به شایستگی و به‌موقع انجام دهند، گفت: اگر شبکه توزیع به درستی ساماندهی و مدیریت نشود حتی با وجود عرضه بالا، در این شبکه نابسامان عملا به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

به گفته عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، ساماندهی شبکه توزیع، ایجاد سامانه‌های کنترل هوشمند بازار، ایجاد سامانه جامع حمل و نقل، ایجاد کد رهگیری کالا و... همگی از ضرورت‌های کنترل هوشمند قیمت کالاهای اساسی تولیدی و وارداتی است چراکه در این شرایط می‌توان کالا را با کمترین هزینه و زمان در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار داد./

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
سود بانکی و تورم
گرونی معنا پیدا میکنه
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
عرضه برای نیاز کشور کافیست اما پای سودجویان برای
صادرات این اقلام به خارج که پیش میاید دیگرتراز عرضه و تقاضا به هم می ریزد و قیمتها مثل موشک بالا می پرد. متاسفانه کنترلی هم بر این اوضاع نیست
از وقتی رئیسی اومده دلار از ۲۴ رفته روی ۲۹ ولی کسی صداش هم در نمیاد مدیریت انقلابی یعنی همین
هر رئیس جمهوری می امد دو سال اول ارزانی را می دیدیم ولی ایشان اقای رئیسی امده فقط گرانی پشت سر گرانی در امد 10 الا 15 میلیون در ماه هم جواب نمی دهد هزینه زندگی را روز به روز بدتر بدتر می شود
آقای رئیسی زمانی که رئیس قوه ی قضائیه بود و سازمان تعزیرات حکومتی در دست ایشان بود هیچ تلاشی برای رفع و جلوگیری از گرانیها انجام نداد ، حالا که رئیس جهور هم شده هیچ کاری انجام نمیتواند بدهد.
گرانی دست هیچ کس نیست این معادلات اقتصاد که قیمت را در بازار تعیین میکنه الحمدوالله دولت و مجلس هم کاملا از این قضیه پرت هستند و فقط شعار تو خالی خیلی میدن
زمانی که از ریاست جمهوری ریسی عزیزمون نگذشته
هشت سال فرصت بدین اگه درست نشد هشت سال دیگه با ریس جمهور جدید بازم فرصت بدین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار