بازدید 19825
پیمانه اقتصادی

«بی ام و» خرید قطعه از ایران را تکذیب کرد/ گلایه معاون رئیس جمهور از دولت قبل؛ حقوق‌ها را ۲۰ درصد بالا بردند، ۳۰ درصد به تورم اضافه کردند/ تراکتور هم از قافله گرانی جا نماند/ سقوط آزاد پول ترکیه پس از صحبت اردوغان

این پیمانه تیتر‌هایی همچون مستاجران نباید نگران افزایش نرخ اجاره باشند، ارزش برگه‌های سهام عدالت چقدر شد؟ آیا سامانه سهام عدالت هک شد؟ وزیر اقتصاد استیضاح می‌شود؟ تایید حقوق نجومی در پتروشیمی امیرکبیر توسط معاون وزیر و بی اعتنایی بازار ارز‌های دیجیتالی به یک شایعه را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 24 November 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون مستاجران نباید نگران افزایش نرخ اجاره باشند، ارزش برگه‌های سهام عدالت چقدر شد؟ آیا سامانه سهام عدالت هک شد؟ وزیر اقتصاد استیضاح می‌شود؟ تایید حقوق نجومی در پتروشیمی امیرکبیر توسط معاون وزیر و بی اعتنایی بازار ارز‌های دیجیتالی به یک شایعه را در بر دارد.

مستاجران نباید نگران افزایش نرخ اجاره باشند

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اثرگذاری تعیین سقف اجاره‌بها در بازار مسکن اظهار داشت: در ابتدا باید به این نکته توجه شود، قیمت‌گذاری مصوب و تعیین سقف اجاره فقط شامل قراردادهای تمدید اجاره می‌شود و در اجاره‌های جدید قابلیت قیمت گذاری وجود ندارد. هدف از اجرای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در این طرح، فقط اجاره‌های تمدید بوده؛ با این هدف که تخلیه و جابه‌جایی در شرایط شیوع کرونا کاهش یابد؛ بنابراین، برای قراردادهای تمدید ضابطه سقف افزایش بها تا 25 درصد تعریف شد. به نقل از ایلنا، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به طور قطع این مصوبات در بازار اجاره اثرگذار بوده‌ است، افزود: می‌توان گفت بازار اجاره کنترل شده اما این کنترل نسبی است.

محمودزاده در پاسخ به این که گفته می‌شود رشد اجاره در بازار مسکن متناسب با افزایش ارزش ملک کشش دارد، گفت: تعیین اجاره بها متناسب با ارزش ملک یک واقعیت است اما نکته بسیار مهم توان پرداخت مردم است؛ از این روی، قیمت‌ها در بازار همواره براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در بحث تعیین قیمت‌ها توان مردم برای پرداخت اجاره را هم باید در نظر گرفت، اظهار داشت: طبیعت بازار این است که براساس توان متقاضی و میزان عرضه خود را تنظیم کند و قیمت ملک تنهایی برای تعیین قیمت‌ها ملاک نیست. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر قیمت ملک ثابت بماند و همین شرایط ادامه داشته باشد، مستاجران نباید نگران افزایش نرخ اجاره باشند، گفت: از سوی دیگر بازار اجاره به طور قطع به ساخت چهار میلیون واحد مسکونی واکنش نشان می‌دهد و این موضوع هم در بازار اثرگذار خواهد بود.  

ارزش برگه های سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۱ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۲۹ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۵ درصد معادل ۶۱ هزار و ۴۶۷ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۱۷ تومان رسیده است. /نبض بورس

آیا سامانه سهام عدالت هک شد؟

مسئولان شرکت سپرده گذاری مرکزی  به محض انتشار شایعه مبنی بر هک شدن اطلاعات سهامداران سهام عدالت،در شرکت سپرده گذاری مرکزی حضور پیدا کردند و با بررسی اطلاعات مشخص شد که سامانه هک نشده است. گروه هکری در فضای مجازی یکسری اطلاعات نادرست را برای فروش نشر داده بودند که با بررسی های صورت گرفته مشخص شد اطلاعات با مشخصات سامانه مطابقت ندارد و سامانه هک نشده است. در سامانه سهام عدالت مشخصات ۴۵ میلیون سهامدار وجود دارد. /صداو سیما
 

وزیر اقتصاد استیضاح می شود؟

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با مهر با تکذیب خبر استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس گفت: متأسفانه خبر مذکور در رسانه‌ها به شکل نادرستی منتقل شده و بنده آن را تأیید نمی‌کنم. همانطور که در متن کامل این خبر نیز آمده، هیچ اشاره‌ای به استیضاح قطعی احسان خاندوزی در مجلس نشده است. زیرا تا زمانی که مجلس دستور عملی برای اجرایی شدن یک موضوع را نداده است، پیش گویی کردن آن هیچ گونه وجاهت حرفه‌ای و قانونی ندارد. چند ماه از فعالیت وزرای دولت بیشتر نگذشته و ممکن است در این مدت انتقاداتی نیز وجود داشته باشد؛ اما مساله این است که مجلس از نظر قانونی امکان پرسش سوال، استیضاح، مطالبه و بازخواست را دارد و ما به این وظایف قانونی خود در مواقع مورد نیاز عمل خواهیم کرد. اما اینکه مطرح شود ما اکنون وزیر خاصی را برای استیضاح در دستور کار داریم، به هیچ وجه مورد تأیید بنده نیست.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: لذا صحبت قبلی بنده ناظر بر این مطلب بوده که هر کجا وزرا به وظایف خود عمل نکنند و مجلس تشخیص دهد که در انجام وظایف خود ناتوان هستند، آن زمان می‌توان از ابزارهای قانونی در اختیار خود استفاده کرد. وی در خصوص شایعاتی که در روزهای اخیر مبنی بر ایجاد فهرست صد نفره‌ای که توسط برخی از نزدیکان وزارت اقتصاد برای استخدام در دستگاه‌های دولتی مطرح شده است نیز افزود: هنوز تخلفی از این موضوع مشاهده نشده است. باید ابتدا تخلفی صورت بگیرد تا مجلس به آن ورود کند. این موضوع صرفاً در فضای مجازی منتشر شده است.

«بی ام و» خرید قطعه از ایران را تکذیب کرد

علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس چند روز گذشته در مورد اینکه آیا کشور تا این اندازه توان صادرات قطعه و خودرو دارد که بتواند در مقابل خودروی خارجی وارد کند، اظهار کرد: درحال‌حاضر میلیاردها دلار صادرات داریم و قطعه سازان داخلی به برندهای خارجی و اروپایی صادرات انجام می‌دهند؛ حتی برخی از شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه قطعه‌سازی و نیرو محرکه به کشور آلمان و شرکت هایی همچون بنز و بی‌ام و صادرات انجام می‌دهند.
 
اما خبرنگار اسب بخار جهت پیگیری این موضوع، واسطه ای پیامی را برای گروه ب ام و ارسال کرد و حال پس از چند ساعت، BMW Group Info Germany پاسخ این پرسش که “آیا ب ام و از قطعه سازان ایرانی قطعه می خرد؟” را داده است.
 
پاسخ ب ام و به این سوال به شرح زیر است؛
آقای …
 
از اینکه در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۲۱ در ساعت ۰۷:۵۰ دقیقه بعد از ظهر با ما تماس گرفته اید، تشکر می کنیم.
 
پس از استعلام شما در خصوص واردات قطعه خودرو از جمهوری اسلامی ایران، به اطلاع می رساند که هیچگونه لوازم و قطعات خودرو از جمهوری اسلامی ایران وارد نشده است. به هر حال تیم امنیتی ما همه چیز را در این خصوص پیگیری خواهد کرد.
 

گلایه معاون رئیس جمهور از دولت قبل؛ حقوق‌ها را ۲۰ درصد بالا بردند، ۳۰ درصد به تورم اضافه کردند

سیدمسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه  در نشست هم اندیشی لایحه بودجه ۱۴۰۱، اظهار داشت: با کاهش تورم و بهبود رشد اقتصادی، قدرت خرید مردم افزایش خواهد یافت؛ این روش بهتر از آن است که ۲۰ درصد حقوق را بالا ببرند و ۳۰ درصد بر تورم کشور بیفزایند. میرکاظمی تصریح کرد: از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم به هیچ عنوان خلق پول انجام نشده و این روند موجب کاهش نرخ تورم نقطه ای در مهر و آبان شده است و بودجه سال آینده بر اساس منابع پایدار و بدون کسری بسته شد و مجلس شورای اسلامی نیز از این سیاست دولت حمایت کرد.
 
«بی ام و» خرید قطعه از ایران را تکذیب کرد/ گلایه معاون رئیس جمهور از دولت قبل؛ حقوق‌ها را ۲۰ درصد بالا بردند، ۳۰ درصد به تورم اضافه کردند/ تراکتور هم از قافله گرانی جا نماند/ سقوط آزاد پول ترکیه پس از صحبت اردوغان
وی با اشاره به اینکه کسری بودجه ریشه بسیاری از مشکلات کشور است، خاطرنشان کرد: وقتی بدون داشتن منبع دولتی حقوق ۲۰ درصد افزایش می یابد. در اصل با خلق پول، دست در جیب محرومان جامعه کرده و آنها باید هزینه این تصمیم را بپردازند، به این معنا که به حقوق افراد اضافه شده ولی در قبال آن با تورم، سه میلیون دیگر از جیبش برداشته شده است. دولت سیزدهم با ایجاد ثبات و رشد اقتصادی و کاهش نرخ تورم قدرت خرید مردم را افزایش می دهد.
 

تائید حقوق نجومی در پتروشیمی امیرکبیر توسط معاون وزیر

احمد خانی نوذری، معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط زنده با شبکه خبر در مورد  انتشار فیش‌های نجومی از سه مدیر پتروشیمی امیرکبیر اظهار داشت: فیش‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده حقوق نیست، بلکه گزارش مجموعه دریافتی‌هایی است که نهادهای نظارتی خود وزارت کار برای بررسی وضع پرداختی‌ها ورود و آن را به نهادهای قانونی منعکس کرده است و لزوماً به این معنا نیست که این افراد هر ماه چنین مبالغی دریافت می‌کرده‌اند. وی افزود: مجموعه پرداخت در یک ماه خاص ممکن است مرکب از مجموعه عملکرد و سایر اقدامات باشد که چنین رقمی را نشان می‌دهد. یعنی در ماه‌های قبلی کمتر از این رقم می‌گرفتند و به طور میانگین به مراتب پایین‌تر از این رقم‌ها بوده است. در عین حال پرداخت‌های خارج از ضابطه و خارج از عرف صورت گرفته است.

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که این سه نفر از مدیران پتروشیمی امیرکبیر معمولاً چقدر می‌گرفته‌اند، گفت: ما به واسطه یکسری از خلأ‌های قانونی با مواردی مواجه هستیم که پرداختی‌های غیر متعارف در برخی سطوح صورت می‌گرفته و عملاً میانگین پرداخت‌ها ممکن است به ۴۰، ۵۰ و یا ۶۰ میلیون تومان برسد که بخش زیادی از این پرداخت‌ها خلاف قانون است که باید با آن برخورد شود و در برخی پرداخت‌ها هم خلأ قانونی داریم که باید فکری جدید برای حل مشکل قانون بشود.

ماه‌های آینده در صادرات نفت توفیق‌های بیشتری حاصل می‌شود

جواد اوجی وزیر نفت گفت: به حول و قوه الهی امروز این صنعت دست نیروهای بسیجی است، ما با این تفکر، لحظه‌ای در تولید و تأمین انرژی و امنیت انرژی کشور کوتاهی نخواهیم کرد و با اراده و توانی که در نیروهای مسلح خود می‌بینیم، در ماه‌های آینده در بخش صادرات نفت و میعانات نفتی و گازی توفیق‌های بیشتری نیز حاصل خواهد شد.
 

افزایش هزینه خانوارها چقدر است؟

هزینه تامین کالا و خدمات در ایران به طور متوسط بیش از ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در این بین برخی اقلام بالغ بر ۷۰ درصد گران شده‌اند. به گزارش ایسنا، هرچند اعلام نرخ تورم در مهر و آبان سال جاری نشان دهنده توقف روند رو به افزایش آن است و شاخص‌ها در مسیر کاهشی حرکت کرده‌اند،نرخ تورم دو رقمی و بالاست، به طوری که در آبان‌ماه تورم سالانه ۴۴.۴ درصد ثبت شده است. بررسی جزئیات تورم در گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، در آبان‌ماه سال جاری، تورم نقطه به نقطه ۳۵.۷ درصد بوده که نشان می‌دهد، خانوارها برای تامین کالا و خدمات خود نسبت به سال گذشته به طور متوسط تا این اندازه متحمل افزایش هزینه شده‌اند.

بر این اساس، گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها با متوسط افزایش ۴۷ درصد و خوراکی‌ها ۴۶.۹ درصد همراه شده است. اما در بین گروه‌های موجود در سبد کالا و خدمات مصرفی مردم، بالاترین میزان تورم به گروه شیر، پنیر و تخم‌مرغ با ۷۰.۹ درصد برمی‌گردد و بعد از آن ماهی‌ها و صدف‌داران ۶۳.۲، هتل و رستوران با ۶۲.۴ و  گروه شکر، مربا و شیرینی با ۶۰.۱ درصد در رتبه‌های بعدی بالاترین افزایش قیمت نسبت به سال گذشته قرار دارد. در سایر گروه‌ها نیز میوه و خشکبار ۵۹ درصد، نان و غلات ۳۹.۷، خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی ۴۰.۶، مبلمان و لوازم خانگی ۳۹.۶ درصد گران شده است. بهداشت و درمان از جمله خدمات دریافتی مردم است که در مقایسه با پارسال به طور متوسط ۳۵.۲ درصد گران شده است.

تراکتور هم از قافله گرانی جا نماند

معاون مالی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در نامه ای به ریاست اداره نظارت و ناشران گروه صنعتی و معدنی از افزایش قیمت تراکتور خبر داده است. در متن این نامه آمده است: احتراما به استحضار آن سازمان محترم می رساند طبق مصوبه جلسه مورخ ٢٩ آبان ١۴٠٠ هیات مدیره شرکت، نرخ فروش محصولات به طور میانگین به میزان ٣۵ درصد افزایش یافته است.

بی اعتنایی بازار ارزهای دیجیتالی به شایعه هندی!

با وجود اخباری از احتمال ممنوعیت رمزارزها در هند، ارزش بازار آن‌ها افزایش پیدا کرد. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که منابع خبری پیشتر از احتمال ممنوعیت ارزهای دیجیتالی تنها در بخش پرداخت در هند خبر داده بودند، حالا از مجلس این کشور خبر می رسد، یک پیش نویس در حال آماده شدن است که در صورت تصویب، فعالیت‌های مرتبط با رمزارزها را در این کشور ممنوع اعلام می‌کند. این لایحه تنها یک روز پس از آن به جریان افتاد که نخست وزیر هند گفت ارزهای دیجیتالی باعث گرفتن وقت جوانان کشور می شوند. سازمان نظارت بر تراکنش‌های مالی انگلیس اعلام کرد، سختگیری خود را بر تراکنش‌های مرتبط با رمزارزها در این کشور با هدف مقابله با پولشویی، اقدامات مجرمانه و تامین مالی تروریسم تشدید می‌کند. قرار است در قالب طرح جدید این سازمان، شماری از کارکنان برگزیده به طور ویژه در زمینه مقابله با اقدامات مجرمانه با استفاده از ارزهای دیجیتالی آموزش ببینند. انگلیس پیش از این، فعالیت شماری از صرافی‌های ارزهای دیجیتالی از جمله باینانس را غیرقانونی اعلام کرده بود.

سقوط آزاد پول ترکیه پس از صحبت اردوغان

روز گذشته رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی از کاهش نرخ بهره اظهار خرسندی و رضایت کرد و گفت: اقتصاد ترکیه باید از میان «دست کشیدن از سرمایه‌گذاری، رشد، تولید و اشتغال» و «پذیرش هزینه‌های تحولات مهم و تاریخی» یک گزینه را انتخاب کند. او همچنین در ادامه سخنانش بر ادامه تلاش‌هایش برای کاهش بیش از پیش نرخ بهره تاکید کرد و وعده تامین مالی ارزان تری را به شهروندان ترکیه‌ای داد. او افزود: «ما به خوبی می‌دانیم که با سیاست فعلی چه می‌کنیم، چرا آن را انجام می‌دهیم و نوع خطراتی که دارد و در پایان به چه چیزی خواهیم رسید.»
 
اردوغان با تاکید بر این که بالا بردن نرخ بهره به کاهش تورم منجر نمی‌شود، بر این موضوع تاکید کرد که مخالف سیاست‌هایی است که اقتصاد کشور را کوچک می‌کند و مردم را به سمت بیکاری، گرسنگی و فقر سوق می‌دهد. او در پایان از حضور ترکیه در «جنگ استقلال اقتصادی» صحبت‌ کرد و قول پیروزی در این جنگ را داد. روز دوشنبه نیز اردوغان به صراحت گفته بود سیاست‌های قدیمی را مبتنی بر نرخ بهره بالا و پول ملی قوی که به بهانه کنترل تورم به کار گرفته می‌شود، کنار گذاشته و در عوض به ساختار جدیدی روی آورده است که سرمایه‌گذاری بیشتر، صادرات و ایجاد شغل را در اولویت قرار می‌دهد.
 
«بی ام و» خرید قطعه از ایران را تکذیب کرد/ گلایه معاون رئیس جمهور از دولت قبل؛ حقوق‌ها را ۲۰ درصد بالا بردند، ۳۰ درصد به تورم اضافه کردند/ تراکتور هم از قافله گرانی جا نماند/ سقوط آزاد پول ترکیه پس از صحبت اردوغان
 
فعالان اقتصادی ترکیه، اما با اردوغان همراه نبودند و در واکنش به اظهارات اردوغان نرخ برابری دلار در برابر لیر با بیش از ۱۷ درصد جهش به ۳۴/ ۱۳ رسید. در کمتر از ۲۴ ساعت قبل از رسیدن نرخ برابری دلار به لیر به این سطح بی‌سابقه، نرخ برابری در سطح ۴/ ۱۱ قرار داشت. با این حال به‌ دلیل تلاطم بازار، لیر توانست بخشی از کاهش ارزش خود را تا سطح برابری ۶/ ۱۲ ارزش خود مقابل دلار را بازیابی کند. از ابتدای سال جاری میلادی، لیر بیش از ۴۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است. /دنیای اقتصاد؛

دلار جهانی عقب نشست

پس از چهار روز صعود متوالی، ارزش دلار، سرانجام کمی کاهش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۶.۵۱۰ واحد بسته شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۲
بی ام و دروغ گفته ؛ کاکل محصولات اون شرکت را شرکت ایران خودرو و دم خودروهایش را شرکت سایپا تولید و صادر می نمایند.
پاسخ ها
استاد دانشگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
بی ام و خیلی بیجا کرد سالهاست که بی ام و و سایر خودرو سازان اروپایی و امریکای از توانمندی های صنعت خودروی ما استفاده میکند. تنها یک مورد را بگویم اینکه شرکت بی ام و برای فروش محصولاتش و تاکید بر ایمنی خودروهایش فیلم کشتارهای صورت گرفته توسط خودروهای ایرانی مانند پراید و پزو و سمند را به خریداران آلمانی نشان می دهد تا قدر عافیت را بدانند و خودروی ایمن آلمانی را خرید نمایند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
"مستاجران نباید نگران افزایش نرخ اجاره باشند"
شما با ممنوعیت که نمی توانید کار را پیش ببرید باید عرضه و تقاضا را مدیریت کنید و مالیات از خانه های خالی ....
خرید قطعات ایرانی توسط بنز و بی ام و همان جریان تولید واکسن است!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
"تائید حقوق نجومی در پتروشیمی امیرکبیر توسط معاون وزیر"
مسولان حقوق های خود را دلاری محاسبه می کنند برای همین وضعیت مردم و قشر کارگر برایشان مهم نیست !!!
آقای میرکاظمی شما که از زمان آمدنتان بدون افزایش حتی 1درصد حقوق ها قیمت ها را بالاتر بردید. لطفا بازی تقصیر دولت قبل بود را تمام کنید. با این فرافکنی ها به هیج جا نمیرسیم. همه میدانیم در دولتهای قبل چه شد. فرصت سوزی نکنید که مردم دراین اوضاع اسفبار اقتصادی به جان هم افتاده اند. انسانیتی نمانده
امیدوارم.قیمت ها برسد به زمان گذشته
معاون رئیس جمهور فرموده اند در دولت قبل ۲۰ درصد حقوقها را بالا بردند و باعث ۳۰ درصد تورم شدند، برادر عزیز چرا قضیه را بر عکس تفسیر میکنید؟ در کشور ما همیشه دولت و شرکتهای دولتی و شبه دولتی همه چیز را گران میکنند و در مورد بعضی کالا ها سالی چند بار از قبیل خودرو و لبنیات و آهن و مواد پتروشیمی و گوشت و روغن و خلاصه همه چیز و وقتی قرار میشود برای جبران گرانی درصدی پایین تر از نرخ تورم به حقوقها اضافه شود با آن هم مخالفت میکنید و اعلام میکنید تورم ایجاد میشود ؟ باز هم میگویم اول تورم ایجاد شده و افزایش حقوق بابت جبران گرانی هاست و اگر میخواهید تورم ایجاد نشود اول دولت کالا و خدمات دولت و دوستان را گران نکند
خواهشا با آبروی بنز و بی ام و بازی نکنید
شما در حد تولید تیغه برف پاک کن هم نیستید
بی ام و برای خودش کرده که خریدقطعات اتومبیل شرکنش راازایران تکذیب کرده آنها ماومدیرانمان رانمیشناسند که دروغ
درکارمانیست ماهرگزدروغ نمیگوئیم تمام قطعات ماشین بی ام و ساخت ایرانه وماسالانه چندین میلیارددلارازاین قطعه سازی سودمیبریم دروغ ! استغفرالله !
اقای میر کاظمی قبلا مدیریت شما را دیده ایم!شما به قیمت ها اضافه می کنید ولی به حقوق ها نه ! بهتر است اول کاری را انجام دهید نتیجه بگیری و بعد حرف بزنید!خواهیم دید مدیریت جنابعالی و هم حزبی هایتان را ....
بابا اینا این حرف ها رو‌برای عوام می زنن شما چرا باورت میشه؟ ب ام و با حیثیت خودش بازی نمی کنه از ایران قطعه وارد کنه.
سیدمسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه در نشست هم اندیشی لایحه بودجه ۱۴۰۱، اظهار داشت: با کاهش تورم و بهبود رشد اقتصادی، قدرت خرید مردم افزایش خواهد یافت؛ این روش بهتر از آن است که ۲۰ درصد حقوق را بالا ببرند و ۳۰ درصد بر تورم کشور بیافزایند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب میرکاظمی شما همین دلخوشی نیم بند را هم نمیتوانی به ملت ببینی ؟ باشه شما سی درصد تورم را کاهش بدهید ماهم قول میدهیم سی درصد حقوقمان را به شما بازگردانیم !
باز گیر دادین به حقوق کارمندا. شماها نمی تونید ارزش پول مملکت رو حفظ کنین، با همه دنیا دعوا دارین، سیاست تعامل با جهان رو ندارین، تاوانش رو مردم باید بدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
ما با گرجستان چه مشکلی داریم؟یا با بلاروس یا هند یا بلژیک یا برزیل یا.....اگر منظور شما از لفظ "دنیا"آمریکاست واضح تر بیان بفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
ما نه با گرجستان مشکل داریم نه با هند و نه با بلژیک و نه با برزیل و نه ... با هیچ کس دیگر شما هم خودت را ناراحت نکن هیچکس عاشق چشم و ابروی آمریکا نیست که شما کشفش بکنید همین کشور دوست و برادر عراق یک تک پا تشریف ببرید پول برق مصرفی ، گاز مصرفی ، آب مصرفی و دها بدهی دیگر را ببینید میتونید وصول کنید ؟
حالاشم حقوقها به وسط برج نمی رسد چه برسد که با این تورم اضافه نمی شد دست اقای روحانی و اقای نوبخت درد نکند و این تورم هم با این وضع چه اقای روحانی بود یا نبود بالا می رفت مانند حالا که آقای ریسی و گروه هماهنگ سر کار هستند تورم هم با شتاب بیشتری بالا می رود
سلام :راستی چرا این حقوق های فوق نجومی را نه افشا میکنید ونه دیگه غوغا به پا مینمایید
دو سه سال پیش چنان بحث میشد که انگار خلاف بزرگی شده که البته شده بود ، ولی امروزه کوتاه با توجیه که بله رسیدگی میشود و...سر وته قضیه هم میآورید.
با کاهش تورم و بهبود رشد اقتصادی، قدرت خرید مردم افزایش خواهد یافت؛ این روش بهتر از آن است که ۲۰ درصد حقوق را بالا ببرند و ۳۰ درصد بر تورم کشور بیافزایند.
بر منکرش صلوات، من هم با نظر شما موافقم ولی نمی دانم چرا زمانی که حقوق اعضای هیات علمی که حداقل 3 برابر کارکنان غیر هیات علمی است را تا 60 در صد علاوه بر اضافه های مصوب و سالیانه بالا بردند هیچ تاثیری در افزایش تورم نداشت، چرا زمانیکه از عدالت در پرداختها صحبت می شود، مشاغل مشابه در دستگاه های مشابه و غیر مشابه را مقایسه نمی کنید تا مشخص شود مثلا کارمند امور اداری در شرکت نفت تا 30 میلیون دریافتی دارد ولی در وزارت جها با مشخصات مشابه فقط تا 10 میلیون دریافتی دارد، انوقت افزایش تورم حاصل از افازیش درصدی این حقوقها که از 5 میلیون تا 17 میلیون بوده به کارمند بدبخت بیچاره ای که شما عنوان می کنید 20 درصد افزایش حقوق داشته (بنویسید 20 درصد ولی بخوانید حداکثر 1 میلیون تومان افزایش) هیچ اثری نداشته، آیا شما تضمین می دهید با افزایش نیافتن حقوق ما بیچاره ها تورم صفر باشد، ما حاضریم حقوقمان را اضافه که نه کم هم بکنیم مثل هیات علمی ها، پزشکان، قضات، شرکت نفتی ها، بانکی ها و ... هم نیستیم که دائم تحصن کنیم برای افزایش حقوق و فوق العاده ویژه و رفاهیات و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
افزایش حقوق هیات علمی ها بخش زیادی ش لغو شد.
کارمند شرکت نفت گرید 17 حدود 12 میلیون حقوقشه. معلومه اطلاعاتت به روز نیست
ننه اقدس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
حقوق هیات علمی وزارت علوم با وزارت بهداشت متعادل (همسان ) شد. در ضمن هروقت کارمندان وظایف هیات علمی را داشته باشند مدعی تساوی حقوق باشند. حقوق یک استادیار در اروپا 3000 یورو استکه معادل 100 میلیون در سال است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
عزیزم شما که مطلعی 10 تا از فیشهای نفتی بگذار تا مردم ببینند من هم از وزارت جهاد فیش می گذارم مردم خودشون مقایسه کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
آقا یا خانم هیات علمی در اروپا هیچ هیات علمی برای انجام کار پژوهشی یا آموزشی استخدام دائم نمیشه مثل ایران که استاد و دانشیار تا 70 سالشون بشه هم بازنشست نمیشن. اکثرا به صورت پروژه ای با جذب اعتبار از جاهای دیگه استخدام میشن و اگه مثل ایران هیچ کاری نداشته باشند که انجام بدن حتما تعدیل میشن نه مثل اینجا که توی شرایط رکود تازه یاد جذب هیات علمی می افتند. ضمنا رفیق من در نروژ استخدام هست حقوقش از هیات علمی دانشگاه هم بیشتر است روزی که تازه استخدام شده بود 4000 یورو حقوق داشت یعنی اکثر جاها حقوق کارکنان اجرایی بیشتر از هیات علمی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
این بحث معادل سازی حقوق هیات علمی وزارت علوم و وزارت بهداشت جالبه، اول اینکه فقط اعضای هیات علمی یکسان شده چرا سایرین یکسان نشده؟ دوم اینکه وزارت بهداشت هم متولی آموزش و هم متولی بهداشت و درمان است یعنی هر هیات علمی وزارت بهداشت هم آموزش می دهد و هم در بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی طبابت می کند یا حتی عمل جراحی دارد، بنابراین علاوه بر آموزش در ماه بیش از حقوق خود به کشور و مردم کمک می کند و کارش کاملا مشخص است ولی هیات علمی وزارت علوم فقط متولی آموزش است و هیچ کار اجرایی ندارد بنابراین جز هزینه چیزی برای کشور ندارد و اگه کمکی به کشور کرده بود تا حالا اینقدر کشور وابسته به خارج از کشور نبود در هر زمینه ای که یکیش هم خودرو است که همه وضعیتش را می بینند
شاید صادرات قطعات بنزهای کمپرسی و خاور و تریلرهای عطیقه ی تولید ایران به آلمان واقعیت باشه ولی صادرات قطعات بی ام و از ایران به آلمان بعیده !!
دم صرافی ها ارزپاشی را متوقف کنید
چرا صرافی ملی قیمتش ۲۰۰۰ تومان زیر قیمت بازار است؟؟؟؟؟
رانت ۴ میلیونی با هر کارت ملی را جمع کنید.
صرافی ملی باید قیمتش ۱ درصد زیر قیمت بازار ازاد باشد نه ۱۰ درصد کنونی.
صرافی ملی بابد دنبال بازار بیاید نه اینکه صرافی ملی که هیچ تاثیری روی اقتصاد ندارد بیاید قیمت تخیلی ارز اعلام نماید تا افتضاحه فعلی پیش بیاید.
ملت هر کارت ملی ۴ میلیون برای یکسری منافع اقتصادی دارد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
دلال ارزی ببم جان؟؟؟ ارزپاشی؟؟؟ چیه وضعت خرابه..
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
اقا به هر ایرانی نفری ۴ میلیون بدهند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
جواب ۱۳۰۸: اتفاقا به نظر می اید شما دلال باشی
این بنده خدا که داره میگه ارز نفروشید و رانت میلیونی ایجاد ش
ده شما اصلا میفهمی چه میگویی؟؟؟؟
کدام دلالی میگوید نفروشید ارز کشور رو به این شکل؟؟؟
دقیقا دارند برای عده ای ارزپاشی میکنند وقتی اقایون میگویند مشکل ارزی داریم
ناشناس
| Italy |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
جواب ۱۳۰۸:اتفاقا امروز چندین روزنامه مثل همشهری به این موضوع پرداخته اند گویا همگی دلال هستند؟؟؟؟؟
اتفاقا به نظر می اید شما از اجاره کارتهای ملت خیلی کیف کردی که مطلب صاحب اصلی کامنت نگرانتان کرده
من خودم یه بی ام و دیدم از کفپوش ساینا استفاده کرده بود :)
خرید قطعات توسط ب ام و ازایران؟؟؟واقعا خنده داره تکنولوژی خودرودرایران درحد اسباببازی اونهاهم نمیشه خودروسازهای ما هرباریک قطعه از اتومبیلهای تولیدی رامیدزدندوپولش راازمشتری چندین برابر میگیرند مگرخرگازشان بگیرد قطعات بیکیفیت وتقلبی راازایران بخرند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
تنها شرکتی که قبلا برای ب ام و و بنز قطعه می ساخت رادیاتور ایران بود الان نمی دانم می سازد یا نه اما کلا با این شرایط قطعه ساختن برای خودروسازی مثل بنز و ب ام و در حد جوک است نه اینکه توانایی تخصصی در کشور وجود نداشته باشد چون اصولا حمایت دولتی و وجود ندارد و سیاست های خارجی نیز بر ضد صادرات ایران است.
بنظرم این آرم های بنز و بی ام وی که گاها پشت پراید یا glx دیده میشه کار قطعه سازان ایران خودرو و پراید باشه
جناب کاظمی بنظر شما دولت چگونه باید تورم را جبران کند با و جود اینکه توان کاهش قیمتها را ندارد
شما که هیچ درصد هم هنوز اضافه نکرده اید در این چهارماه تورم از صد درصد هم بالاتر رفته است. از حالا دارید ساز می زنید که چندر غاز به حقوق ها هم اضافه نکنید..؟
کسی که ماهانه 100 میلیون درآمد داره فکر می کنه بازنشسته که ۷ میلیون بیشتر دریافتی نداره عروس داره داماد داره قسط داره هزینه پزشکی داره با این گرونی چطوری زندگی ش رو اداره می کنه
حالا كه مطمن شديم ايران به بي ام و قطعه صادر نميكنه بايد اون نماينده رو بياريد و ازش بپرسيد رو چه حسابي اين حرف رو زده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باقي كاراشونم عين همين حرفهاست
اشتباه محموله فرستاده شده بی ام و در خواست مدیریت ایرانی کرده بود اشتباه قطعات فرستاده شده
کار شما هم میبینیم جناب میرکاظمی، امسال حقوقها رو اضافه نمیکنید ولی تورم میره بالای 90 درصد . ببینید کی گفتم
این آلمانیها خیلی زرنگن اینجوری میگن که شرکتهای رقیب حجوم نیارن تمام قععات را هاپولی کنن.فقط تیم امنیتیشون از قضیه خبرداره.آره باباجون.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس توهم احمدي نژادي زده است مگر در زير زمين دختر 16ساله انرژي هسته ايي با قابلمه توليد نمي كرد مگر روساي جمهور همه كشوره از ايران برنامه استراتژيك نمي گرفتنديا كرونا ياب مستعان يادتان رفته،يا ادعاهاي آقاي نمكي در خصوص واكسن را فراموش كرده ايدكه همه دنيا را انگشت به دهان كرده بود وهزاران مثال توهمي ديگر كه دراين كشور هزينه ايي براي گوينده نداشته و موردتشويق هم قرار مي گيرند...
البته هنوزمرسدس بنزواردات ازجمهوری اسلامی راتکذیب نکرده!خخخ
یکی به اینها بگه تورم 40 درصد بود افزاش حقوق 20درصد
حیف شد که نگفته موتورهای بوئینگ نیز کار صنعت گران عزیز ایرانی با مدیریت ما مسئولان سخت کوش و شایسته پرور است.
به این نماینده های محترم بگویید چندتا سفر خارجی بروند و آلمان را ببینند. اگر خودرو ساز خارجی فقط یک ورق از ایران استفاده کند جلوی تمام فعالیت اقتصادی آن را با امریکا می گیرند بعدا شما فکر می کنید قول فنی اقتصادی مثل بنز یا BMW از چنین تجارت پرسودی با آمریکا دست برمی دارد. بازاز اقتصادی ایران به هیچ بازاری در دنیا متصل نیست و اقتصاد ایران برای هیچ جای دنیا اهمیتی ندارد. این یک واقعیت است. منافع ما را هم فعلا چین و روسیه دارند غارت می کنند. نفت و منابع معدنی ما را می می برند پول نمی دهند و یا نهایتا تخفیف هایی می گیرند که حتی خواب آن را نمی دیدند دوم همان ته مانده پولی هم که می دهند جنس درجه آخر کیفیتی که احتمالا باید معدوم شود را می دهند به ما ... تمام هزینه های ما در دنیا 30 تا 40 درصد بیشتر شده است. مردم در فلاکت و بدبختی به سر می برند و دولت هم با هزاران مشکلی روبرو است که به ان به ارث رسیده است و ... خدا عاقبت اش را بخیر کند ...
مسئولان باید با بی ام دبیلو برخورد کنند
آقای نماینده باید طرح صیانت از فضای مجازی را به جدیت دنبال کند زیرا دیگه نمیشه به راحتی حرفی زد و سریع BMW تکذیب کرده
شرکتهای بنز و بی ام و چه حالی دارند جواب میدهند . شما به دل نگیرید ما از شما عذرخواهی می کنیم...
مسئولین ما در قمپز درکردن درجه یک هستن
مدیر BMWبا شنیدن این خبر خودکشی نکنه خوبه
جناب میرکاظی بازهم برای جبران کسری بودجه میخواهید دست کنید توجیب مردم بدبخت آن هم کارمندان وکارگران .شما چگونه میخواهید بااین حجم تورم بدون افزایش حقوق ها قدرت خرید راافزایش دهید... موتور محرکه اقتصاد هرکشوری قشر متوسط وقدرت خرید آن هست که آن هم شما میخواهید نابودش کنید آیا شما از ساختار بی نظم اقتصادی کشور بی اطلاح هستید که اینچنین تصمیم گیری میکنید چگونه میخواهید تورم را کنترل کنید؟ با اضافه نکردن حقوق کارمندان وکارگرها؟از موقعی که شما شده اید رئیس بودجه کشور چقدر قیمت ها وتورم زیاد شده؟ آیا حقوق کارمندان اضافه شده واضافه شدن حقوق ها باعث تورم وفشار برمردم شده چرا افزایش حقوق کارمندان را عامل آن میدانید ومردم را نسبت بهم بدبین میکنید.
فعلا برید جلوی افسار دلار را بگیرید
توقع دارید نمایندگی بنز تایید کند که واردات از ایران دارد؟روش استعلام غلط نیست؟این خاله زنک بازی ها چیه؟اگر واقعا قطعه ای هم می خریده الان دیگه ترسیده.گفته سیستم امنیتی ما کنترل می کند
مستاجران نباید نگران افزایش نرخ اجاره باشند
آقا این بنده خدایی که جمله را عنوان کرده ازش سوال بفرمائید جنسی را که مصرف میکنه خرابه بهتر ساغیش را عوض کنه
دقت کردید زیر همین خبر ( آقای کاظمی) چی خبری زدن
تراکتورسازی نیز از قطار افزایش قیمت ها جا نماند، و مدیران تصمیم گرفتن ۳۵ درصد توجه کنید ۳۵ درصد قیمت ها رو افزایش داد
یعنی خبر پایین خودش نقض خبر بالا است
یاد یک اصطلاح از لئو اشتراوس می افتم تحت عنوان بین خط نویسی...
اونایی که رفتن ترکیه خونه خریدن حالشون چطوره با دلار 13 میلیون لیری؟
خوب شد اون 6تا صفرو حذف کردن وگرنه سوژه خنده دارتری بود...
تا حالا که با گرانی های سرسام آور فقط تورم رو تصاعدی کردید و ارزش پول کشور را به کمترین ارزش رساندید و ناچیز کردید!
اگر ادعا می کنید بجای افزایش حقوق می خواهید قدرت خرید را افزایش دهید نه تنها تورم را باید به صفر برسانید بلکه باید آنرا به منفی 60 درصد برسانید تا این وعده تحقق یابد. وگرنه اگر قرار باشد چند درصدی از تورم بکاهید و تورم همچنان وجود داشته باشد قدرت خرید فقط کاهش می یابد نه افزایش! و تورم همچنان حقوق های فعلی را به کم ارزش ترین مقدار می رساند هر چند تورم را ثابت نگه دارید!
مسئولان عزیز
افزایش حقوق بازنشستگان برای جبران تورم ایجاد شده سال قبل هست لطفا شما حقوق را افزایش دهید سپس برای یکسال جلوی تورم را بگیرید وقتی تورم مثل دیگر کشورها شد برای سال بعد حقوق را افزایش ندهید
آقای اقتصاد دان افزایش حقوق کارمند بابت تورم سال گذشته است .نه برای تورم در پیش رو . یعنی تورمی که در 1400 بوجود آمده دولت هم مقدار ناچیزی حقوق ها ارافزایش میدهد و لی بازهم کارمند از تورم 1401 یک عقب است و از سفره خالی خد بازهم کم میکند . اگر عرضه دارید نگذارید تورم ایجاد شود کارمند هم افزایش حقوق نمیخواهد
وای خدای من! شرکت بی ام و و جنرال موتورز و تمام برندهای خودروسازی جهان طراحی خودروهاشون حتی تکنولوژی خودروهاشون را می آیند از شرکت سایپا و ایران خودرو می گیرند . آهای سازندگان بوگاتی - لامبورگینی بترسید از روزی که سایپا بهتون قطعه ندهد . یعنی از تحریم کارخانجات تون توسط شرکت گردن کلفت سایپا نمی ترسید ؟؟؟؟ بیچاره ها سرنوشت ایرانی ها از تولد تا مرگ توی پراید تعیین می شه . پراید نقطه غیرت و خط قرمز تمام مسئولین ایرانی ست .
توقع داريد بى ام و با اقرار به خريد از ايران توسط آمريكا تحريم شود.
افزایش حقوق نه تنها خیری برای قش حقوق بگیر نداره بلکه این روش موجب افزایش تورم گردیده بطوریکه هر روز این طبقه محروم تر وفقیرتر گردیده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر