بازدید 30612
۸
کیوسک بین الملل تابناک

تمرین 10 بمب افکن اتمی آمریکا برای حمله به روسیه/ گفت‌وگوی سفرای چین و روسیه در وین درباره برجام/ حمله پهپادی به بورس عربستان/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

تمرین 10 بمب افکن اتمی آمریکا برای حمله به روسیه، گفت‌وگوی سفرای چین و روسیه در وین درباره برجام، حمله پهپادی به بورس عربستان، تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه و حمله راکتی به بزرگترین پایگاه اشغالگران آمریکایی در شمال شرق سوریه از جمله مهمترین خبرها، رویدادها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند. 
کد خبر: ۱۰۸۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲ 23 November 2021

تمرین 10 بمب افکن اتمی آمریکا برای حمله به روسیه/ گفت‌وگوی سفرای چین و روسیه در وین درباره برجام/ حمله پهپادی به بورس عربستان/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

کیوسک بین الملل تابناک: تمرین 10 بمب افکن اتمی آمریکا برای حمله به روسیه، گفت‌وگوی سفرای چین و روسیه در وین درباره برجام، حمله پهپادی به بورس عربستان، تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه و حمله راکتی به بزرگترین پایگاه اشغالگران آمریکایی در شمال شرق سوریه از جمله مهمترین خبرها، رویدادها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند. 

 

تمرین 10 بمب افکن اتمی آمریکا برای حمله به روسیه

 

یک مقام ارشد دولت روسیه عصر سه‌شنبه از طرح حمله بمب‌افکن‌های آمریکا به روسیه و افزایش پروازهای هواپیماهای این کشور نزدیک مرزهای روسیه خبر داد.

تمرین 10 بمب افکن اتمی آمریکا برای حمله به روسیه/ گفت‌وگوی سفرای چین و روسیه در وین درباره برجام/ حمله پهپادی به بورس عربستان/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در گفت‌وگو با «وی فنگه» همتای چینی خود گفت که ده فروند بمب‌افکن‌ اتمی آمریکا در ماه جاری میلادی حمله به روسیه را تمرین کردند.

 

وی همچنین خاطر نشان کرد که روسیه افزایش قابل توجهی در فعالیت بمب‌افکن‌های آمریکا نزدیک مرزهای شرقی خود ثبت کرده به طوریکه  ۳۰ سورتی پرواز در این ماه ثبت شده است. شویگو  افزود که در سال ۲۰۱۹، تنها سه پرواز از این نوع انجام شد.

 

وی گفت: «این گونه اقدامات هواپیمای بمب افکن راهبردی آمریکا نه تنها برای روسیه بلکه برای چین نیز تهدید است».

 

شویگو گفت که همکاری نظامی بین دو کشور در حال افزایش است و نیروهای روسیه و چین در زمین، دریا و هوا تعامل دارند.

 

وزیر دفاع روسیه ادامه داد که روابط دوجانبه بین مسکو و پکن معتمد و دوستانه است. وزیر دفاع چین نیز  اظهار داشت که روسیه با موفقیت با تهدیدات نظامی ایالات متحده مقابله می‌کند.

 

فنگه به شویگو گفت: «من همچنین از دیدگاه شما در مورد تهدید نظامی علیه کشورهای ما از سوی ایالات متحده حمایت می‌کنم.»

 

در ادامه تقابل روسیه  با آمریکا، مسکو هشدار داده است که می‌تواند ماهواره‌های ناتو را با فناوری جدید «جنگجوی ستاره» نابود کند. 

 

تلویزیون دولتی روسیه دوشنبه شب اعلام کرد که موشک‌های ضد ماهواره مسکو (ASAT) می‌توانند ۳۲ ماهواره ناتو را منهدم کنند و همه موشک‌ها، هواپیماها و کشتی‌های آنها کور شوند.

 

فناوری جدید روسیه هفته گذشته بر روی یک ماهواره از کار افتاده شوروی سابق آزمایش شد و ترکش‌هایی را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) فرستاد و خشم ناسا و واشنگتن را برانگیخت.

 

تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرده که این یک شلیک هشدار به غرب بود. تلویزیون دولتی روسیه دوشنبه شب تهدید وحشتناکی مبنی بر استقرار فناوری جدید علیه ۳۲ ماهواره غرب که ناتو برای عملیات نظامی از آنها استفاده می‌کند، صادر کرد. مجری شبکه یک تلویزیون روسیه گفت که حمله ماهواره‌ای هشداری عمدی به غرب برای عبور نکردن از خطوط قرمز کرملین در مورد اوکراین بود.

 

گفت‌وگوی سفرای چین و روسیه در وین درباره برجام

 

نمایندگان دائم چین و روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز سه‌شنبه پیرامون برجام و مذاکرات آتی وین گفت‌وگو کردند.

تمرین 10 بمب افکن اتمی آمریکا برای حمله به روسیه/ گفت‌وگوی سفرای چین و روسیه در وین درباره برجام/ حمله پهپادی به بورس عربستان/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

«میخائیل اولیانوف» که ریاست هیات روس در مذاکرات برجام را برعهده دارد، با انتشار پیامی در توئیتر به این ملاقات که در ساختمان جدید دفتر نمایندگی دائم چین در وین برگزار شد اشاره کرد. 

 

وی نوشت: امروز با همکار و دوست خوبم «وانگ کوان» در محل جدید دفتر نمایندگی دائم چین ملاقات کردم. ما مواضع خود را در مورد پیمان آکوس و از سرگیری آتی مذاکرات وین در مورد برجام هماهنگ کردیم.

 

مذاکرات درباره ازسرگیری اجرای برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا علیه ایران قرار است هشتم آذر در وین برگزار شود. تا کنون ۶ دور مذاکره در وین میان ایران و گروه چهار به علاوه یک انجام شده است. اولیانوف دیروز در مصاحبه‌ای اظهار داشت که هنوز برای اجرای برجام فرصت هست. اما پیش بینی اینکه مذاکرات وین چقدر طول خواهد کشید، سخت است. وی افزود: باید منتظر ماند تا ایران به وین برگردد و ابتدا به موضع این کشور گوش دهیم.

 

سفیر روسیه همچنین با انتشار پیامی در توئیتر، مذاکرات وین را سرنوشت‌ساز خواند و با تکرار مواضع جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد که گفت‌وگوها باید منجر به موفقیت شود.

 

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌های آمریکا به نحوی که قابل راستی آزمایی باشد، به اجرای تعهداتش در برجام باز می‌گردد.

 

حمله پهپادی به بورس عربستان

 

ادامه پیشروی های رزمندگان یمنی در جبهه های داخلی و حملات موفقیت آمیز پهپادی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عمق خاک عربستان، شاخص بورس این کشور را دچار ریزش شدید کرد.

تمرین 10 بمب افکن اتمی آمریکا برای حمله به روسیه/ گفت‌وگوی سفرای چین و روسیه در وین درباره برجام/ حمله پهپادی به بورس عربستان/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

پیروزی های پی درپی رزمندگان یمنی علیه متجاوزان سعودی – اماراتی و مزدوران آنها شرایط ویژه ای را در عربستان حاکم کرده و موجب شده وضعیت اقتصادی این کشور را با چالشهای جدی و عامل ریزش شاخص بورس این کشور شود.

 

خبرگزاری «رویترز» در این ارتباط اعلام کرد که به دنبال حملات پهپادی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عمق عربستان، شاخص بورس این کشور دچار ریزش شدید شد؛ این شدیدترین ریزش شاخص بورس عربستان در طول یکسال گذشته است.

 

«یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن شنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش و کمیته های مردمی این کشور در پاسخ به تشدید و افزایش تجاوزات و ادامه جنایات و محاصره  ملت یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی – اماراتی - آمریکایی، عملیات «موازنه بازدارندگی هشتم» را انجام داد که طی آن پایگاه نظامی «ملک خالد» در منطقه «عسیر» با ۴ فروند پهپاد از نوع «صماد ۳»، اهداف نظامی موجود در فرودگاه بین‌المللی «ملک عبدالعزیز» در جده و پالایشگاه‌های شرکت نفتی آرامکو در جده نیز توسط ۴ پهپاد از نوع «صماد ۲» بمباران شدند.

 

یحیی سریع تاکید کرد که در جریان عملیات موازنه بازدارندگی هشتم، یک هدف نظامی مهم نیز در فرودگاه بین المللی «ابها» با یک پهپاد از نوع صماد ۳ هدف گرفته شد و اهداف نظامی مختلفی در مناطق ابها، جیزان و نجران توسط ۵ پهپاد از نوع «قاصف ۲K » بمباران شدند که خسارتهای زیادی به این مراکز نظامی و اقتصادی متجاوزان سعودی وارد شد.

 

وی تاکید کرد که در عملیات منسجم، ۱۴ پهپاد از نوع صماد ۳، صماد ۲ و قاصف ۲K به خدمت گرفته شدند.

 

شبکه «المسیره» یمن نیز دیروز (دوشنبه) با انتشار تصاویری از حضور رزمندگان یمنی در منطقه «الفلج» که ورودی شهر «مأرب» محسوب می‌شود و جزء آخرین نقاط تحت اشغال دولت مستعفی و فراری «عبدربه منصور هادی» در حومه این شهر است، خبر داد.

 

با پیشروی های مداوم رزمندگان یمنی در استان مارب، بمب افکن های ائتلاف متجاوز سعودی - اماراتی نیز دیروز بارها مواضع ارتش و کمیته های مردمی یمن را در ورودی شهر مارب بمباران کردند تا با این اقدام مانع پیشروی رزمندگان یمنی شوند.

 

در حالی که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به دروازه مأرب رسیده اند و تا آزادسازی این شهر و استان، زمان زیادی نمانده، «احمد بن مبارک» وزیر خارجه دولت فراری و مستعفی منصور هادی مدعی شد که مأرب سقوط نمی‌کند.

 

وی در عین حال مدعی شد که سقوط مأرب پایان صلح و روند سیاسی و نیز پایان تلاش‌ها برای بازگرداندن امنیت در یمن خواهد بود، موج مهاجرت به خارج به راه می‌اندازد و تهدید وقوع جنگ‌های دیگری که به کل منطقه کشیده شود را به همراه خود دارد.

 

در عین حال «ضیف الله شامی» وزیر اطلاع رسانی یمن نیز تاکید کرد که اگر تجاوز به این کشور و محاصره آن متوقف نشود، عملیات بسیار شدیدتر و دردناک‌تری علیه متجاوزان انجام خواهیم داد.

 

شامی تصریح کرد که مردم یمن در برابر جنایات ائتلاف سعودی و محاصره ناعادلانه‌ هفت ساله متجاوزان، دست بسته نخواهند بود.

 

وزیر اطلاع رسانی یمن با اشاره به عملیات پهپادی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عمق خاک عربستان اظهار داشت که عملیات توازن بازدارندگی خسارت‌های سنگینی به آل سعود وارد کرده است.

 

وی ادامه داد: عملیات توازن بازدارندگی پیامی به کشورهای متجاوز و در راس آن آمریکا و عربستان است، مبنی بر اینکه یمن سلاح‌های راهبردی بازدارنده در اختیار دارد.

 

رزمندگان یمنی در روزهای اخیر موفق شدند استان «الحدیده» در غرب این کشور را که بخشهایی از آن در اشغال مزدوران وابسته به امارات بود، آزاد کنند و آنها را وادار به عقب نشینی نمایند، در مقابل بمب افکن های ائتلاف متجاوز بارها این استان و همچنین استانهای صعده و صنعا را بمباران کردند که موجب شهادت شماری از مردم عادی یمن شده است.

 

 هم اکنون دو نکته اساسی در نبرد یمن وجود دارد؛ یکی آنکه هرچقدر پیروزی های رزمندگان یمنی در جبهه های مختلف بیشتر می شود، حملات هوایی ائتلاف متجاوز به مناطق مسکونی و مواضع رزمندگان یمنی نیز بیشتر می شود؛ نکته بعدی این که حملات پهپادی اخیر نیروهای یمنی به مراکز نظامی و اقتصادی عربستان خسارت زیادی به اقتصاد آل سعود وارد کرده به حدی که بورس این کشور را نیز متاثر ساخته و موجب ریزش شدید شاخص بورس این کشور شده و چالش جدیدی برای سعودی ها ایجاد کرده است.

 

در چند سال گذشته اقتصاد عربستان به دلیل هزینه های سرسام تجاوز به یمن، سقوط قیمت نفت و رویاهای ولیعهد سعودی با مشکلات فراوانی روبه رو بوده به حدی که بسیاری از طرح های اقتصادی این کشور راکد مانده است، اما این مسایل باعث نشده تا آل سعود از اقدامات خود علیه مردم یمن دست بردارد و به کشتار یمنی ها و ویرانی این کشور پایان دهند، موضوعی که به نظر کارشناسان مسایل منطقه با ادامه آن به پاشنه آشیل ولیعهد زیاده خواه سعودی منجر خواهد شد.

 

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

 

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه از تحریم‌های جدید علیه روسیه در ارتباط با پروژه خط لوله گاز نورداستریم 2 خبر داد.

تمرین 10 بمب افکن اتمی آمریکا برای حمله به روسیه/ گفت‌وگوی سفرای چین و روسیه در وین درباره برجام/ حمله پهپادی به بورس عربستان/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

بر اساس اعلام وزیر خارجه آمریکا، شرکت ترانسادریا و همچنین دو کشتی وابسته با این شرکت تحت تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند.

 

پروژه نورد استریم -۲ احداث دو خط لوله برای صادرات سالانه ۵۵ میلیون متر مکعب گاز از سواحل روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک است. این پروژه در ماه دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه شرکت سوئیسی سازنده آن متوقف شد، اما پس از مدتی از سر گرفته شد. 

 

آلمان و آمریکا در ماه جولای به توافقی رسیدند که بر اساس آن اجازه اتمام ساخت خط لوله‌ گاز روسیه به اروپا، بدون اعمال تحریم‌های بیشتر از سوی واشنگتن، داده شده است.

 

با این حال در این توافقنامه هر دو کشور متعهد شده‌اند در مقابل هرگونه استفاده روسیه از خط لوله گازی نورد استریم ۲ به عنوان یک اهرم سیاسی علیه اروپا مقابله کنند.

 

روسیه پیش از این بارها اعلام کرده است که به هیچ وجه از انرژی به عنوان یک اهرم فشار سیاسی استفاده نخواهد کرد. 

 

حمله راکتی به بزرگترین پایگاه اشغالگران آمریکایی در شمال شرق سوریه

 

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع محلی از وقوع چندین انفجار مهیب در یکی از پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در نزدیکی مرز سوریه و عراق در پی یک حمله راکتی خبر داد.

تمرین 10 بمب افکن اتمی آمریکا برای حمله به روسیه/ گفت‌وگوی سفرای چین و روسیه در وین درباره برجام/ حمله پهپادی به بورس عربستان/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

منابع محلی در حومه الحسکه سوریه به اسپوتنیک گفتند: بامداد امروز (سه‌شنبه، ۲۳ نوامبر) انفجارهای مهیبی پایگاه غیرقانونی آمریکا در روستای «خراب الجیر»، واقع در پنج کیلومتری شهر مرزی الیعربیه را به لرزه درآورد. این انفجارها در پی شلیک چهار راکت به سوی این پایگاه که هنوز منبع آن مشخص نیست، روی داد.

 

به گفته این منابع، انفجارهای صورت گرفته بسیار مهیب بود و صدای آن در مناطق مختلف مرزهای شمال شرق سوریه و مرزهای عراق به گوش رسید.

 

بر اساس این گزارش، بلافاصله پس از هدف قرار دادن این پایگاه غیرقانونی آمریکا، آسمان منطقه شاهد پرواز شمار زیادی از بالگردها و هواپیماهای جنگی نیروهای اشغالگر آمریکایی بود.

 

این منابع افزودند: «پایگاه "خراب الجیر" دومین پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در سوریه محسوب می شود که در سال ۲۰۱۵ پس از مصادره زمین‌های کشاورزی وسیع این روستا تأسیس شد و در واقع یک پایگاهی هوایی است که دارای باندی برای فرود بالگردها و هواپیماهای جنگی است».

 

بنا بر این گزارش منطقه‌ای که پایگاه خراب الجیر در آن واقع است، نقطه تماس حیاتی بین خاک سوریه و عراق به شمار می‌رود. افسران و سربازان این پایگاه آمریکایی همچنین در سازماندهی قاچاق نفت از سوریه نقش دارند و مسئول سازماندهی عملیات خارج کردن تانکرهای نفت مسروقه از سوریه و کامیون‌های گندم مسروقه از خاک سوریه هستن. علاوه بر آن، دارای نقش لجستیکی در ورود و خروج کاروان‌های ارتش آمریکا و دیگر نیروهای وابسته به ائتلاف موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش نیز هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
دولت بایدن غیر قابل پیشبینی است در مورد نظامی چون دمکراتها یک شبه بدون اختار حمله می کنند به منطقه ای
خسته شدیم انقدر آمریکا میگه اینو میزنم اونومیزنم و به حرفش عمل نکرد
نشون میده آمریکا تا احساس نکنه کشوری ضعیفه مثل عراق وافغانستان عمرا"حمله نمیکنه
درود برایران عزیز که انقدر قوی شده که آمریکا۴۲ساله داره لاف میزنه
روسیه تنها کشوریه که موشکای سوپرهایپرسونیک داره و اگر میخواست براحتی میتونست حتی آمریکارو بزنه و اروپا براش حریف سختی نیست فقط باید تصمیمشو بگیره که تو ۵ دقیقه اول جنگ تمام نقاط مهمو بزنه دراروپا یا آمریکا که شدنی نیست
با این روال اگر پیش برود ،امریکا مجبور ب فرار تست و نمی‌تواند مقاومت کند و در عراق و سوریه بماند
خدایی امریکا عقب بکشد برود کسور خودش هزاران کیلومتر دورتر امده و در تمام موارد کشورها منطقه دخالت میکند...امریکا هر کجا قدم میگدارد ترور نا امنی و بدبختی به ارمعان میاورد امریکا برگرد به خانه ات ...بس کن دنیا و جهان تغیبر کرده قرن ۲۲ است ملتها روشنفکر شدن
به امید نابودی روسیه و چین با بمب های اتمی امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
با این حرفت ماهیت خودت را نشان دادی.
امان از این دو کشور کمونیستی روسیه و چین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر