بازدید 39893

خشم عمومی بزرگ‌تر از بهاره رهنماست

بی‌عدالتی در دسترسی به امکانات، توزیع نابرابر ثروت، کاهش شدید قدرت خرید به گونه‌ای که برخوردار از یک خودرو یا خانه مناسب در شهرهای بزرگ برای بخش وسیعی از مردم بسیار دور از دسترس شده، با خود خشمی را در پی دارد. حال اگر شخصی به نحوی این وضعیت را که نتیجه بی‌تدبیری مداوم کارگزاران برای حفظ ارزش پول ملی بوده، به گردن مردم بیاندازد و نتیجه بی‌عرضگی آنها بداند، قطعاً سرنوشت خوبی در انتظارش نخواهد بود.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 23 November 2021

بهاره رهنما در مقابل خشم عمومی

بهاره رهنما به تازگی در یکی از برنامه‌های رادیو به عنوان بدترین بازیگر زن کمدی انتخاب شد اما آیا او بدترین بازیگر کمدی است یا عامل دیگری باعث شده تا مخاطبان رادیو چنین عنوانی را شایسته او بدانند یا ادبیاتی که او به کار گرفت و خشم عمومی را در پی داشت، چنین تبعاتی در پی داشته است؟

به گزارش «تابناک»؛ «اگر کسی اعتقاد ندارد جمع کند و از ایران برود. برود آنجایی که آن رفاه و آن مدل زندگی وجود دارد... هرکس نمی تواند در تهران ۱۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد یا جنم ندارد، یا پشتکار ندارد یا مهارت ندارد... هر آدمی که بعد از سی سال کار کردن نتواند برای خود و خانواده‌اش آسایش و رفاه فراهم کند، آدم بی دست و پایی‌ست.» این جملات تحریک کننده از سوی گروهی از اشخاص مدعی است و از قضا آخرین آنها به بهاره رهنما تعلق دارد.

تک تک این جملات خشم مخاطبان را برانگیخت و خشم عمومی را در پی داشت؛ تا آنجا که اغلب گویندگان این جملات مجبور به عقب نشینی شدند. بهاره رهنما نیز جزو استثانائات بود و پس از بیان این جملات، در ویدیویی عنوان کرد که منظورش عموم مردم نبوده و صرفاً توجیه گر رفاه خودش بوده و از موضعش عقب نشینی کرد. با این حال خشم عمومی به سرعت فروکش نمی‌کند و او اخیرا در یک نظرسنجی در رادیو به عنوان بدترین بازیگر کمدی زن انتخاب شد. قاعدتاً با نیم نگاهی به لیست بازیگران زن فیلم‌های کمدی می‌توان گزینه‌های ضعیف‌تری پیدا کرد اما آنها چنین ادبیاتی را به خدمت نگرفتند.

بهاره رهنما در سال‌های اخیر وضعیتی شبیه یک یا دو دهه پیش را ندارد. دیگر خبری از فیلم‌های پرتعداد با کارگردان‌های مطرح نیست و فضای کاری او از آثاری نظیر گاوخونی، دایره زنگی، سن پطرزبورگ و ورود آقایان ممنوع، به فیلم‌هایی چون ایکس‌لارج، پاستاریونی و اژدر تغییر کرده است. در سه سال اخیر نیز بیش از آنکه حتی درباره آثاری با همین سطح بشنویم، از حواشی از جنس گفته‌ها و رفتارهای رهنما می‌شنویم که خواسته یا ناخواسته فاصله گذاری با فضای حرفه‌ای سینماست.

ادبیات اخیر رهنما که به زعم فعالان فضای مجازی، به عنوان قضاوت غیرمنصفانه در قبال آنهایی که پس از یک عمر کوشش هیچ ندارند، تعبیر شد، ضربه محکم‌تری به او زد. واقعیت آن است که خشم عمومی بزرگ‌تر از بهاره رهنماست و بسیاری از چهره‌ها که کارنامه موفق‌تر هنری و یا علمی داشته‌اند، در مقابل این خشم عمومی مغلوب شده‌اند؛ خشمی که لزوماً منصفانه عمل نمی‌کند و به شرایط کنونی جامعه ایران بازمی‌گردد.

بی‌عدالتی در دسترسی به امکانات، توزیع نابرابر ثروت، کاهش شدید قدرت خرید به گونه‌ای که برخوردار از یک خودرو یا خانه مناسب در شهرهای بزرگ برای بخش وسیعی از مردم بسیار دور از دسترس شده، با خود خشمی را در پی دارد. حال اگر شخصی به نحوی این وضعیت را که نتیجه بی‌تدبیری مداوم کارگزاران برای حفظ ارزش پول ملی بوده، به گردن مردم بیاندازد و نتیجه بی‌عرضگی آنها بداند، قطعاً سرنوشت خوبی در انتظارش نخواهد بود.

واقعیت آن است که هرچه این فشارها برای اقشار مختلف افزایش یابد، آستانه تحمل عمومی کاهش می‌یابد و چنین تعابیری واکنش‌های تندتری را در سطح افکارعمومی در پی خواهد داشت. از این منظر چهره‌ها باید مراقب باشند در این شرایط ولو با بیان موضوعاتی که از آنها سوء برداشت می‌شود، خود را سیبل افکارعمومی نکنند و تاوان سوءمدیریت دیگران را پرداخت نکنند؛ چرا دست کم بخشی از افکارعمومی ممکن است از این تعابیر چنین برداشت کنند آنها توجیه گر وضع موجود هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
یارب روا مدار گدا معتبر شود برای اینا و کلی از مسوولین کاربرد داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود
مریض است
حیف اسم هنرپیشه که بزارید روی این افراد
همین امروز خبر حقوق های نجومی چند صدمژلیونی را منتشر کردید
خانم رهنما گویا از اوضاع جامعه خبرنداره
مشکل بی دست وپایی اموال من بعداز سی سال کار وبازنشستگی باحقوق زیر خط فقر (۱۲ میلیون تومان) نیست مشکل بی عدالتی اجتماعی است
شکاف بین فقیر وغنی به حداعلای خودش رسیده ومعلوم نیست تاکجا ادامه خواهدداشت
همینی که هست هر کی ناراحته جمع کنه بره والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
چشم .
بعد از چند سال مجبور شدم اولین کامنتم تو تابناک رو بنویسم: بهاره رهنما واقعا بدترین بازیگر کمدی ایران بوده و هست
پاسخ ها
سوباسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
نه بدترین نیست
انسانها دو بعد دارند
بعد فنی در حرفه شان که انصافا خانم رهنما بازیگر توانمندی است
و بعد اخلاقی و مرامی و منش که در این قضیه بسیار ضعیف و خود شیفته است
کسانی که در بعد دوم ضعیفن نمی توانند در دراز مدت موفق شوند
مثل پزشک حاذق و خوش خطی که چند سال پیش بعد ضعیف اخلاقی خود را نمایان کرد و مرتکب قتل شد
حقایق و واقعیت های سرشار متن، نباید نوک پیکان را به سمت امثال رهنما برگرداند. اکثریت مردم، حتی آنهایی که پولدار هستند یا درآمد خوبی دارند، خشمگین هستند چه برسد به اشخاصی که در معیشت خود مانده اند. جستجو هم لازم نیست. همگان میدانند علت این خشم چه چیزهایی است. خداکند جامعه منفجر نشود. البته که با توجه به چیزهایی که این بنده کوچک خدا در سطح جامعه می بیند، خلافش را نشان میدهد. این فشارهای چندین ساله بخصوص اقتصادی و رفاهی و محدودیت ها، افول در همه ابعاد اجتماعی و اخلاقی و ارزش های فرهنگی جامعه را موجب شده است.
بهاره رهنما، بهاره رهنما، بهاره رهنما و ....
ایشون اگر به لطف برخی در صدا و سیما چپانده تمیشد، الان چه کاره بود؟ مطمینا یک شخص بی کار.
نه هنری دارد، نه حذابیتی، نه ظاهری نه مهارتی.
به نظر من بی فایده ترین فرد در صدا و سیماست.
کاملا عدالت برقرار است سیرها سیر و گرسنه ها گرسنه هستند دیگر چه میخواهید ؟
نمونه افراد تازه به دوران رسیده نو کیسه
از رهنما بدتر هم هست خودشون میدونن چقدر نفرت انگیزن. راهزنان
ایشان نظرشو گفته. مملکت ما برای ایشان بسیار خوب بوده و ایشان ثمره نوع حکومت در ایران و تلاش خود (!) است.

نکته هایی هم قابل توجه است:
- مردم ما مهارت های مناسب برای زندگی را یاد نمی گیرند تا مدیریت زندگی مناسبی داشته باشند. متاسفانه در طول 12 سال آموزش و حتی در دانشگاه، مهارت های زندگی به بچه ها تدریس نمیشود مثل:
مهارت تصمیم گیری
مهارت شناخت و مدیریت منابع: پول، زمان، دانش، منابع انسانی، ارتباط موثر، ریسک، کیفیت
مهارت فروش و سخن وری
مهارت شنیدن موثر
و...

بهتر است اینگونه نظرات را فرصتی برای اصلاح ریشه های مشکل کنیم تا به امثال ایشان توجه کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
،ریشه ها باید اصلاح بشن،کاملا درست گفتید
یه جورایی طرفداری کردید ازش
نه عزیزم نفرت عموم از این خانم بخاطر این توهین هاش نیست. ایشان واقعاً نچسب و نفرت انگیز هستند
نه ریخت و قیافه داره نه هنر و نه اخلاق
یه جورایی منو یاد هالوی خوش شانس میندازه
بیچاره بهاره چقد شما ظالمین خدایا به تو پناه می آورم از شر انسانهای بد و شیطانی قل اعوذبرب الناس
تابناک جان شما خودتون مطلبی که گذاشتید حاوی توهین وافتراست اونوقت نظر توهین وافترا قبول نمی کنی عجب دنیایی شده
چه جواب بیخودی داده.خوبه خود رسانه هم میدونه کلا مملکت دارای ما بیتدبیر هستن نمیتونن دولت اداره کنن
خانم رهنما و امثال ایشون که متآسفانه مرفهین بی دردی هستند که خود را تافته جدابافته میدونن و علامه دهر.

قعطا" نوع رفتار و گفتارهای ایشون بر روی جوانان تأثیر گذار خواهد بود و جوانها هم با خواندن و دیدن این مطالب از پدران و مادران خود متوقع میشند و چه بسا حرفهای نا مربوطی به آنها بزنند و آنها هم والدین خود را بی دست و پا و یا حتی با عناوین بدتر خطاب کنند و باعث بروز و تشدید اختلافات خانوادگی بشه.
آیا راهکاری از نوع و جنس قانون برای برخورد با خانم رهنما و امثال ایشون وجود نداره ؟
اگر گوشی نباشه که این حرفها رو بشنوه، ارزش و تأثیر اونها هم از بین میره و گوینده هم به مرور فراموش میشه. این یه قانون ساده و عمومی هست. بنابراین تقصیر ما مردم هم هست که خودمون رو مخاطب این جور جرفها قرار میدیم، در حالی که میتونیم اصلاً ارزشی برای این حرفها و گویندۀ اونها قائل نشیم. اینطوری خودمون هم کمتر عذاب میکیشیم...
بدترین زن درسینمای ایران
حاشيه منفي باعث شهرت ميشود. بعضي ها دانسته به آن پناه مي برند بازيگران زن بسيار بهتر از ايشان رفته رفته فراموش شده اند. هر كسي هنر امثال فردوسي پور را ندارد كه جاي هميشگي در قلب ايرانيان داشته باشد.
بابا این رو رها کنید که بهر قیمتی میخواهد مطرح باشه
وجود امثال بهاره رهنما محصول بی عدالتی و تبعیض گسترده در جامعه است.
مملکتی که چهره‌های شاخص هنری اش همچون علی نصیریان و فاطمه معتمد آریا و هدیه تهرانی و ..... خانه نشین هستند و بهاره رهنما ها میدان داری می‌کنند. نباید سرانجامی بهتر از این داشته باشد

بی عدالتی و تبعیض جامعه را نیست و نابود می کند
سلبرتیهای دیگه هم دست کم از بهاره رهنما ندارند نشان دادن خانه لاکچری ماشین وفرزند متولد شده کانادا وغیره هم همینه فقط بهاره رهنما عنوان کرد مابقی با عملشون نشون دادند فخر فروشی تو همه اینها است با کارهاشون نشون می دهند
حالا خوبه ۱۰ بار ازدواج کرد تا به یه پولدارش رسید و دو دستی چسبید بهش
اگه از اصل و نسب پولدار بودن چکار میکرد
باباحیف وقتتون که براین پ ..وبذارید
به نظر من امثال بهاره و گلنوش بختیاری و شهر ه قمر حتی ارزش این را ندارند که تتیتری از آنها درج شود
برای
برای
مطمئنا این خانم درجایگاه خودش قرار نداره .وقتی با ترفندهای مخصوص به خودش درجایی که متعلق به اون نیست قرار میگیره،ارزش هنر و شغل افراد جامعه رو تا سطح شعور خودش تنزل میده.اون حق داره هرجور میخواد زندگی کنه ولی چون درک حرف زدن نداره بهتره تو رسانه ها سکوت کنه،وگرنه فکر نمیکنم زندگی خصوصی چنین آدمی برای ما جذابیت داشته باشه یا ربطی داشته باشه.
منم یه مستمر بگیر که همسرم ۱۶ ساله فوت کرده ومن با۵۳سال سن وانواع درد ومرض که ۴تابچه دارم همشون رفتن منوتنها گذاشتن ویه حقوق مستمری ۲۳۰۰ که نصفش اجاره ودارو میره باید نون خالی بخورم چی بگم کی بداد من میرسه دخترم طلاق سوری گرفته نصف حقوق منو میگیره چی به این نمیگن فقر به این میگن مرگ نفس الکی که بدادمن میرسه بارهاصدامو بلند کردم ولی کو گوش گوشها همه کرن چشمها همه کور اونوقت این خانم بجای دست بخشنده گیش ثروتشو به رخ این واون میکشه که چی سیر باشی گرسنه باشی تویک متر جا میخوابی تا توانی دلی بدست اورخانم رهنما کاری بکن که وقتی فوت کردی همه به نیکی ازت یاد کنن نه به بدنامی جوونم نیستی که بگم نادانی نپخته ایی کم سنم نیستی که بگم تجربه نداری داری آدمی که خواب باشه رو میشه بیدارکرد ولی کسی رو که خودشو بخواب بزنه نه پس بیدارشو وتا میتوانی دست هموطنانت رو بگیر تادیر نشده دوستان ببخشید بخاطر پرحرفی
مشکل از سیستم ناعادلانه است بجای شایسته سالاری اقازاده سالاری و رانت و بده بستانهای کلان است. در بیمارستانی عضو هیئت مدیره به راحتی دخترش را استخدام کرده و از کلیه حقوق مزایا در شرایطی استفاده میکند که از ابتدای استخدام تا حالا یک هفته هم سرکار نرفته است. تو خود حدیث مفصل بخوان....
بهاره گمراه
خجالت داره هم عروس سابقت بهترین بازیگر زن کمدی هس بعد خودت بدترین
وقتی یکی مثل بهاره رهنما، در جایگاهی قراره می گیره که اولا بیشتر از تلاش خودش مدیون سایر عوامل بوده!
و ثانیا ظرفیت این جایگاه رو بادآورده رو هم نداشته باشه،
معلومه که چنین اتفاقاتی هم میوفته.
واقعا این خانوم آشیان پاش که هیچ قلبی نداره یه زندگی رو پاشیده و بنای خودشو رو آشیان یه خانواده ی بیچاره بنا کرده قصی قلب تر از این زن جایی سراغ ندارم یه کله هم زر میزنه واقعا از بهاره رهنما متنفرم متنفر دل بچه ی طرف خونه این هر دقیقه عکسایه عاشقانه با شوهر طرف با پدر بچه ی مظلوم میزاره به ریش همه میخندن نه زیبایی نه هیکل نه فن بیان نه...... نداره برو بتمرگ یه گوشه انسان منفور
سلام وعرض ادب من می خواهم بپرسم خانم بهاره رهنما وشوهرش حاجی دراین چندسالچقدردارایی پرداخت کردنداینها قانون راطوری دورمی زنند که کارکنان وزارت دارایی بایدبیایندشاگرداینها شوندکسی که بالای صدمیلیارد دارایی دارند بروید ببینیدتابه حال دراین چندساله چقدردارایی به درامدپرداخت کردند
خانم بهاره رهنما بسیار خانم باسواد وهنر مندی ودرست نیست پشت سرشون حر فهای نامربوط زده شه. فقط آدمهای بیکار میشینن در مورد ایشون نظر میدن حتما تلاش کرده که الان موفق پس به جای اینکه پشت سر ایشون صحبت کنید تلاش کنید تا شما هم موفق بشید
واقعا تاسف داره نه نه بهاره الان دیگه باید نقش مادر بزرگ رو ایفا کنه باید واقعیت رو قبول کنه که سن اینجور کاراش گذشته
کله پدر بهاره رهنما
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر