بازدید 8666
۹

هشدار به افرادی که فقط یک دز واکسن را تزریق کرده‌اند

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: وقتی ما واکسن می‌زنیم تا زمانی که دز دوم و سوم را نزده‌ایم، نه تنها از بیماری مصون نیستیم، بلکه به علت سهل انگاری و احساس امنیت کاذب، بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می‌گیریم.
کد خبر: ۱۰۸۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴ 23 November 2021

به گزارش «تابناک»، فیض الله برزگر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بعد از واکسینه شدن هم ممکن است با ابتلا به موارد خفیف، ناقل ویروس باشیم و به همین سبب باید پس از تزریق واکسن هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: زمانی که همه مردم در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند می‌توان محدودیت‌ها را مرحله به مرحله حذف کرد، اما در اوج اپیدمی هیچ کس حتی افراد واکسینه مصونیت کامل ندارند.

وی با اشاره به این که ما باید تلاش کنیم تا به شعار سازمان جهانی بهداشت عمل کنیم که هیچ کس با واکسن ایمن نخواهد شد؛ مگر اینکه همسایه او نیز واکسینه شده باشد تا جامعه نسبتاً ایمنی داشته باشیم، اظهار کرد: مردم به شایعات در خصوص واکسن کرونا توجهی نکنند و در نظر داشته باشند که ایمنی واکسیناسیون همچنان به علت تزریق نکردن دز دوم، و سوم ناقص است.

برزگر ادامه داد: هر واکسنی اگر در دسترس قرار گرفت، بهتر است افراد نسبت به تزریق آن اقدام کنند، زیرا فواید واکسن کرونا بسیار بیشتر از عوارض خود بیماری و سرگردانی و پرداخت هزینه درمان بیمارستانی و عوارض بعد از گرفتاری این بیماری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۹
من دوز اول را تزریق کردم زندگیم عوض شده از عوارض این واکسن ها و به هیچ عنوان دوزهای بعدیش را تزریق نمی کنم به مردم هم توصیه می کنم فریب این ادعاها را نخورید اگر این واکسن ها برای مردم مفید بود این جماعت که هر روز دستشان در جیب مردم است آن را برای شما نمی آوردند هیچ خبری از عوارضش منتشر نمی کنند تا همه مردم را با این واکسن های بی نام و نشان بیچاره کنند
پاسخ ها
m
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
حق شما هست نزنی
ولی لطفا به دیگران کار نداشته باش
شما سالم بمون
دز سوم
دز چهارم و الی آخر
این همه واکسن بزنید و باز هم ماسک بزنید و رعایت کنید
خانم من دوز اول زده فشار خونش رفته بالا هنوزم بعد از 40روز هیچ دکتری نتونسته علت پیدا کنه رفتیم دوز دوم بزنیم خود دکتر گفت فعلا شما نزنید تا مشکل فشار خونتان حل بشه خانم من تا قبل از واکسن هیچ موقع مشکل فشار نداشته خوب حالا با این وضع ما باید چکار کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
مادر خانم من 71 سالشه دو دوز واکسن را زده فشار خونش قبلا بالا بود هر دو سه روز باید می بردیم درمانگاه الان یه کم بهتر شده ماهی یکبار می بریمش. پدرم هم 81 سالشه هر دو دز واکسن آسترازنتکا را زده شکر خدا هیچ مشکلی براش پیش نیامده. پدر خانمم یه دز واکسن سینوفارم زد نزدیک دوز دومش کرونا گرفت و مرد. خودم هنوز یه دز آسترازنتکا زدم ولی خانم و بچه ها نزدن. ظرف یک ماه اخیر اونا دو ماه آنفلوآنزای شدید گرفتن ولی من با اینکه با اونا بودم نگرفتم. پس فقط بخشهای منفی واکسن را نگاه نکنید. اروپایی که هر روز دو سه هزار کشته می داد الان کشته هاش به زیر 200 نفر رسیده اگه واکسن نبود الان نصف جمعیتش رفته بود
حق بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
عزیزم چه برندی از واکسن رو زدید؟ بگید مردم هم بدونند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
چه واکسنی زدند دوست عزیز؟ اگه آسترازنیکا زدن که کلا اون عوارض زیادی داره و در خیلی هم کشورهای اروپایی هم تزیرق نمیشه. البته چون جز چهار واکسن تایید شده اولیه در جهان بود، در ایران طرفدار زیادی داره متاسفانه
وقتی استرازانیکا ندارن چکارکنیم
همش دروغ
بابا سخت تر هم که دروغ بگید بازم می فهمیم
حتا چیزهایی رو که هنوز نگفتید و فکر می کنید نمیدونیم
دو صد گفته چون نیم کردار نیست،
شما نزاشتید اون دولت واکسن بیار بهش گفتید خودتون می سازید، بعد از تعویض دولت به این دولت گفتید نمیتونید واکسن بسازید برو وارد کن، بعد قرار بود ابان کرونا جمع بشه، حالا هم از جمعیت 85 میلیونی ایران 56 میلیون نفر واکسن زدند شما میگید 80 درصد واکسینه شدند!!! پس چرا جشن واکسن برگزار نمیکنید، کدام کشور جشن واکسن برگزار کرده؟؟؟؟؟؟
اقای دکتر وظیفه واکسن محافظت از شماست نه امثال واکسن نزدها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل