بازدید 10338

روایت سفیر آمریکا از روابط کشورش با جمهوری آذربایجان

" لی لیتزنبرگر " سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان روز دوشنبه بدون اشاره به تحرکات منفی و مخرب واشنگتن و صهیونیست‌ها در منطقه گفت که ما تنش بین جمهوری آذربایجان و ایران را از نزدیک دنبال می‌کردیم و از این وضعیت بسیار نگران بودیم.
کد خبر: ۱۰۸۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳ 22 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری " آپا " جمهوری آذربایجان، لیتزنبرگر مدعی شد که ایالات متحده از ثبات در روابط آذربایجان و ایران خشنود است.

سفیر آمریکا در باکو ادامه داد که آذربایجان تنها کشوری است که هم مرز با روسیه و ایران است و این وضعیت جغرافیایی گاهی اوقات می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. خیلی خوشحالیم که وضعیت به ثبات رسیده است. به نظر می‌رسد که روابط به حالت عادی بازگشته، ما می‌خواهیم مرز‌های پایدار و بدون درگیری را برای آذربایجان ببینیم.

سفیر آمریکا با بیان اینکه از زمان درگیری سال گذشته در قره باغ، قاچاق مواد مخدر در مرز‌های جنوبی جمهوری آذربایجان افزایش یافته است، افزود که، اما خبر خوب این است که گمرک و نیروی مرزبانی آذربایجان توانایی‌های خود را در مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقویت کرده اند. خوشحالیم که تجهیزات و لوازم مورد استفاده آن‌ها توسط آمریکا ارائه شده است.

وی توضیح داد که آمریکا برنامه‌ای برای کمک به آذربایجان در تامین امنیت مرزهایش دارد و این کمک‌ها شامل انواع تجهیزات مورد نیاز است. ایالات متحده همچنین برنامه‌های آموزشی برای ماموران گمرک و مرزبانی جمهوری آذربایجان دارد. در عین حال، ما این کمک‌ها را برای حفاظت از زیرساخت‌های انرژی بسیار مهم آذربایجان در دریای خزر انجام می‌دهیم

لیتزنبرگر ادامه داد که تجهیزاتی که ما ارائه می‌کنیم امکان می‌دهد تا زیرساخت‌های انرژی آذربایجان در دریای خزر را رصد شود. به تازگی یک فروند ناو حامل سیگار قاچاق در دریای خزر توسط یک دستگاه رادار که چند هفته پیش به جمهوری آذربایجان تحویل دادیم، توقیف شد. از اینکه در کنترل و حفاظت از مرز‌های دولت باکو کمک می‌کنیم خرسندیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار