بازدید 24565
۴
کیوسک بین الملل تابناک

حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هامبورگ آلمان/ توقف ساخت پایگاه نظامی چین در امارات با مداخله آمریکا/ گشت‌زنی مشترک بمب‌افکن‌های چین و روسیه/ درخواست ناتو برای تجهیز به تسلیحات اتمی

حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هامبورگ آلمان، توقف ساخت پایگاه نظامی چین در امارات با مداخله آمریکا، گشت‌زنی مشترک بمب‌افکن‌های چین و روسیه، درخواست ناتو برای تجهیز به تسلیحات اتمی و هشدار سفارت آمریکا به اتباع خود در سودان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷ 20 November 2021

حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هامبورگ آلمان/ توقف ساخت پایگاه نظامی چین در امارات با مداخله آمریکا/ گشت‌زنی مشترک بمب‌افکن‌های چین و روسیه/ درخواست ناتو برای تجهیز به تسلیحات اتمی

کیوسک بین الملل تابناک: حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هامبورگ آلمان، توقف ساخت پایگاه نظامی چین در امارات با مداخله آمریکا، گشت‌زنی مشترک بمب‌افکن‌های چین و روسیه، درخواست ناتو برای تجهیز به تسلیحات اتمی و هشدار سفارت آمریکا به اتباع خود در سودان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هامبورگ آلمان

طبق گزارش رسانه‌های محلی آلمان، ساختمان کنسولگری ایران در هامبورگ آلمان شامگاه جمعه هدف حمله با یک وسیله آتش‌زا قرار گرفت.

به گزارش روزنامه «بیلد»، ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه شب، راننده یک خودروی در حال عبور متوجه دود برخاسته از محوطه ورودی ساختمان شده و دو نفر را دیده که در حال دور شدن از آنجا به سمت ایستگاه متروی «لاتنکمپ» هستند.

در پی آن آژیر هشدار آتش‌سوزی به صدا درآمده و آتشی که احتمالاً بر اثر پرتاب کوکتل مولوتف آغاز شده بود، به سرعت خاموش شد.

پلیس بلافاصله تعقیب و گریز را آغاز کرد. مترو متوقف شد و مورد جستجو قرار گرفت و دو مرد مورد بررسی قرار گرفتند اما بعد آزاد شدند.

حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هامبورگ آلمان/ توقف ساخت پایگاه نظامی چین در امارات با مداخله آمریکا/ گشت‌زنی مشترک بمب‌افکن‌های چین و روسیه/ درخواست ناتو برای تجهیز به تسلیحات اتمی

طبق گزارش رسانه آلمانی، کنسول ایران در محل حاضر شد و با مقامات آلمانی صحبت کرد. اکنون قرار است تصاویر دوربین‌های مداربسته بررسی شود. پلیس امنیت آلمان در این تحقیقات مشارکت دارد.

طبق گزارش‌ها، در این حادثه کسی آسیب ندیده و فقط ورودی ساختمان کنسولگری خسارت دیده است.

توقف ساخت پایگاه نظامی چین در امارات با مداخله آمریکا

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز گذشته (جمعه) در گزارشی مدعی شد که ساخت یک پایگاه نظامی محرمانه چین در امارات متحده عربی با مداخله و تحت فشارهای ایالات متحده آمریکا متوقف شده است.

این روزنامه آمریکایی مدعی شده است که تصاویر ماهواره‌ای از بندر «الخلیفه»، ساخت و ساز مشکوکی را درون یک پایانه کانتینری نشان می‌دهد که توسط یک شرکت کشتیرانی چینی به نام «کاسکو» (Cosco) ساخته و اداره می‌شده است.

وال استریت ژورنال گزارش کرد که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در بهار سال جاری، شواهدی از ساخت و ساز یک پایگاه نظامی محرمانه چین در امارات عربی متحده به دست آورده‌اند که این شواهد شامل حفاری‌های بزرگ برای یک ساختمان چند طبقه می‌شود.

این روزنامه آمریکایی مدعی شده است که مقام‌های اماراتی، از فعالیت‌های نظامی چین ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند و مقام‌های عالی‌رتبه آمریکا به سرعت وارد عمل شدند تا از پیشرفت پروژه چین در امارات جلوگیری کنند.

وال استریت ژورنال گزارش کرد که مقام‌های آمریکایی فوراً گفت‌وگوهایی را با مقام‌های اماراتی در خصوص این پروژه ساخت پایگاه نظامی محرمانه چین در بندر الخلیفه امارات انجام داده‌اند.

طبق این گزارش، جو بایدن در ماه می و آگوست سال جاری میلادی، دو بار مستقیم برای تأثیرگذاری در مقام‌های اماراتی برای متوقف کردن پروژه چین، با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی گفت‌وگو کرد.

این گزارش درباره نقش ایالات متحده در اعمال فشار به امارات برای متوقف کردن این پروژه نوشت که اواخر ماه سپتامبر سال جاری میلادی، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا و «برت مک گورک» هماهنگ‌کننده امور غرب آسیا در کاخ سفید به امارات متحده عربی سفر کردند و جزئیاتی را درباره اطلاعات آمریکا درباره این سایت مذکور در اختیار مقام‌های امارات قرار دادند و مک گورک نیز هفته جاری برای ملاقات با ولی‌عهد ابوظبی به امارات سفر کرد.

حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هامبورگ آلمان/ توقف ساخت پایگاه نظامی چین در امارات با مداخله آمریکا/ گشت‌زنی مشترک بمب‌افکن‌های چین و روسیه/ درخواست ناتو برای تجهیز به تسلیحات اتمی

وال استریت ژورنال سپس در ادامه گزارش خود نوشت که پس از بازدید اخیر مقام‌های آمریکایی از سایت الخلیفه، پروژه ساخت و ساز به حالت تعلیق درآمد.

بر اساس گزارش شبکه «بی بی سی»، کاسکو یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل و نقل دنیاست که دولت چین مالک آن است و در زمینه کشتی‌سازی و مدیریت پایانه‌ها فعالیت می‌کند.

سفارت امارات عربی متحده در واشنگتن به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره گزارش وال استریت ژورنال پاسخ نداد و تنها اعلام کرد: «امارات عربی متحده هرگز طرح توافقی، گفت‌وگو یا قصد میزبانی از پایگاه نظامی یا هرگونه پایگاه مرزی چین را نداشته است.»

یک مقام‌ ارشد آمریکایی در این خصوص گفت: «اماراتی‌ها گفتند که چنین چیزی رخ نداده است. گفتند ما را در خصوص این پروژه خاص به دیگر مقام‌های اماراتی ارجاع می‌دهند، اما می‌توانم به شما بگویم که ما به مشارکت پایدار بین ایالات متحده و امارات عربی متحده متعهد هستیم.»

روزنامه انگلیسی «گاردین» در این خصوص نوشت، این گزارش در حقیقت جدیدترین نمونه از رقابت جهانی فزاینده بین آمریکا و چین است.

طبق این گزارش، همزمان با انتشار گزارش‌هایی درباره پروژه ساخت پایگاه نظامی چین در امارات، وزارت خارجه آمریکا به پکن هشدار داد که ایالات متحده از کشتی‌های فیلیپینی در صورت حمله مسلحانه چین دفاع خواهد کرد.

تنش‌ها میان ایالات متحده و چین در سال‌های اخیر در خصوص طیفی از موضوعات تشدید شده است و دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا پس از شیوع همه‌گیری کرونا، اتهام‌زنی به چین را آغاز کرد و بدون ارائه سند و مدرک مدعی شد که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در «ووهان» چین در جهان انتشار یافته است که پکن این اتهامات را رد کرد.

گزارش‌ها حاکی است که واشنگتن به دنبال رقابت با چین و جلوگیری از افزایش نفوذ این کشور در جهان است و پیش از این نیز به ساخت پایگاه نظامی چین در جیبوتی اعتراض کرده بود که پکن در پاسخ به این کشور تصریح کرده بود که هدف از تأسیس پایگاه در جیبوتی، حمایت از مأموریت حفظ صلح و عملیات بشردوستانه در آفریقاست.

گشت‌زنی مشترک بمب‌افکن‌های چین و روسیه

وزارت دفاع چین و روسیه اعلام کردند، نیروی هوایی این دو کشور یک گشت‌زنی هوایی استراتژیک مشترک را در منطقه آسیا-اقیانوس آرام انجام داده‌اند.

به گزارش روزنامه گلوبال تایمز، وزارت دفاع چین اعلام کرد دو هواپیمای اچ-۶کی (H-۶K) چینی با دو هواپیمای تو-۹۵ام‌سی روسی (Tu-۹۵MC) بر فراز دریای ژاپن و دریای شرق چین پرواز کردند.

وزارت دفاع چین افزود که در حین این گشت‌زنی، هواپیماها از قوانین بین‌المللی سرپیچی نکردند و وارد خطوط هوایی سایر کشورها نشدند.

براساس وزارت دفاع چین، این سومین گشت‌زنی هوایی مشترک بین دو کشور چین و روسیه است و این دو کشور با هدف گسترده کردن فعالیت‌ها و همکاری‌های خود، چنین اقدامات مشترکی را انجام می‌دهند.

کارشناسان معتقدند که علاوه بر منافع ملی چین و روسیه و صلح و ثبات در منطقه، این گشت‌زنی هوایی مشترک، اقدامی مشترک برای "هشدار" به برخی از کشورهای همسایه و همچنن کشورهای بیرون از منطقه مثل کشورهای "آکوس" و "کواد" ترتیب داده شد. چین و روسیه اهداف مشترکی را برای مقابله با این کشورها دارند.

حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هامبورگ آلمان/ توقف ساخت پایگاه نظامی چین در امارات با مداخله آمریکا/ گشت‌زنی مشترک بمب‌افکن‌های چین و روسیه/ درخواست ناتو برای تجهیز به تسلیحات اتمی

ژونگ پینگ، یک کارشناس نظامی گفت که چین و روسیه احتمالا چنین مکانسیم‌هایی را در حوزه گشت‌زنی هوایی و دریایی بیشتر خواهند کرد.

همچنین به نقل از سی‌تی‌وی نیوز، کره جنوبی اعلام کرد که فورا جنگنده‌های خود را برای پاسخ به روسیه و چین که بدون اطلاع قبلی وارد منطقه هوایی این کشور شده‌اند، اعزام کرد. کره جنوبی اعلام نمود که هفت هواپیمای نظامی روسی و دو هواپیمای نظامی چینی را در منطقه هوایی کشورش دیده است.

کره جنوبی برای پاسخ و جلوگیری از هرگونه "تصادف احتمالی"، جنگنده‌های خود را به منطقه فرستاد؛ اما هواپیماهای روسی و چینی منطقه هوایی کره جنوبی را "بدون نقض" هر گونه قوانینی، ترک کردند.

درخواست ناتو برای تجهیز به تسلیحات اتمی

دبیر کل ناتو از کشورهای عضو این ائتلاف خواسته تا به برنامه‌هایی متعهد بمانند که بر اساس آن می‌توان تسلیحات اتمی آمریکا را نزدیک مرز با روسیه مستقر کرد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در سخنرانی روز جمعه در «انجمن آتلانتیک» در آلمان مدعی شد که این اقدام به دلیل تهدید از سوی روسیه ضروری است.

وی گفت: «هدف ما جهانی عاری از سلاح‌های اتمی است، اما تا زمانی که دیگران این سلاح‌ها را دارند، ناتو نیز باید به این تسلیحات مجهز باشد.»

دبیر کل ناتو مدعی شد که روسیه اقدامات تهاجمی انجام می دهد، در امور سایر کشورها دخالت می‌کند و سرمایه گذاری قابل توجهی در قابلیت‌های نظامی از جمله سلاح‌های اتمی جدید و پیشرفته کرده است.

استولتنبرگ در ادامه گفت: «سلاح‌های اتمی که ما در ناتو به اشتراک می‌گذاریم، به متحدان اروپایی چتر اتمی مؤثری می‌دهد. این البته شامل متحدان شرقی ما نیز می‌شود؛ بنابراین، ترتیبات اشتراک اتمی ناتو برای اروپا از اهمیت ویژه ای برخوردار است».

حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هامبورگ آلمان/ توقف ساخت پایگاه نظامی چین در امارات با مداخله آمریکا/ گشت‌زنی مشترک بمب‌افکن‌های چین و روسیه/ درخواست ناتو برای تجهیز به تسلیحات اتمی

به گزارش راشاتودی، با آماده شدن آلمان برای تشکیل دولت جدید پس از کناره گیری قریب‌الوقوع «آنگلا مرکل» صدر اعظم کنونی این کشور، این نگرانی وجود دارد که برلین از خرید ناوگان جدیدی ازهواپیماهای قادر به پرتاب تسلیحات اتمی برای جایگزینی هواپیماهای جنگی قدیمی خودداری کند. با این حال، استولتنبرگ گفت که مطمئن است این کشور بخشی از این پیمان باقی خواهد ماند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به سخنان دبیر کل ناتو گفت که روسیه قادر نخواهد بود به اقدام‌های تحریک آمیز ناتو و متحدان اروپایی آن بی‌توجه باشد.

ریابکوف چندی پیش، با انتقاد از این رویکرد ناتو گفت که این مساله احتمال وقوع درگیری‌ها را بیشتر می‌کند. به گفته وی، مسکو امیدوار است که آمریکا اشتراک گذاشتن تسلیحات اتمی با متحدان خود را متوقف کند و از استقرار سلاح‌های اتمی در کشورهایی که چنین سلاح‌هایی ندارند، دست بردارد، زیرا بدیهی است که این منجر به بی‌ثباتی شده و علاوه بر آن، خطرات جدیدی ظاه رمی‌شود.

دبیر کل ناتو در حالی این سخنان را بیان کرد که نیروی هوایی آمریکا، از اعضای اصلی ناتو چندی قبل پرتاب بمب اتمی از جنگنده‌های خود را تمرین کرد.

ارتش آمریکا اخیرا اعلام کرد که دو فروند هواپیمای جنگنده «اف-۳۵ لایتنینگ» نیروی هوایی این کشور ـ که قرار است در قالب یک اسکادران در اروپا مستقر شوند ـ با پرتاب بمب‌های اتمی آزمایشی جهت اطمینان از توانایی در انجام ماموریت بازدارندگی ناتو، نقطه عطفی را پشت سر گذاشتند.

بر اساس این گزارش، دو فروند جنگنده‌ه اف-۳۵در پایگاه نیروی هوایی «نلیس» نیویورک این ماموریت را با موفقیت انجام دادند. به گفته نیروی هوایی امریکا، خلبانان این دو جنگنده این مأموریت آزمایشی را در ارتفاع و سرعت‌های متفاوت انجام دادند. مسئولان نیروی هوایی آمریکا، پس از این پروازهای آزمایشی، از صدور گواهی حمل بمب اتمی از سوی جنگنده اف-۳۵ آمریکا خبر دادند.

هشدار سفارت آمریکا به اتباع خود در سودان

سفارت آمریکا در سودان از اتباع آمریکایی خواست تا با توجه به ادامه تظاهرات احتمالی سودان در روز یکشنبه، در منازل خود بمانند.

 امروز (شنبه) سفارت ایالات متحده آمریکا در خارطوم، با صدور بیانیه‌ای از اتباع آمریکایی در سودان خواست، روز یکشنبه از منازل خود بیرون نیایند.

سفارت آمریکا در خارطوم ضمن هشدار درباره رخدادهای جاری سودان، به اتباع آمریکایی در این کشور آفریقایی توصیه کرد تا در محل سکونت خود بمانند و نسبت به رخدادها هشیار باشند.

حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هامبورگ آلمان/ توقف ساخت پایگاه نظامی چین در امارات با مداخله آمریکا/ گشت‌زنی مشترک بمب‌افکن‌های چین و روسیه/ درخواست ناتو برای تجهیز به تسلیحات اتمی

عبدالفتاح برهان، فرمانده نیروهای مسلح سودان و رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان روز ۲۵ اکتبر با کودتا در این کشور قدرت را به دست گرفت و بسیاری از مسئولان دولت غیرنظامی به ریاست عبدالله حمدوک را به زندان انداخت و از آن زمان تاکنون ناآرامی در این کشور ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
وقتی میگیم مرگ بر روسیه و چین یعنی اینکه خیلی از مشکلات ایران مربوط به همین دو کشور انگلی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
ولی دست آمریکا درد نکنه چون هر چی خوشی داریم از اونه؛درسته استاد؟
با خبر ساخت پایگاه نظامی چین در امارات!!!!!!!!!!!! حالا دیگه مطمئن باشید که ایران مجوز ساخت پایگاه نظامی به روسیه و چین را صادر کرده . همان عاملی که باعث جلوگیری از سقوط بشار اسد در سوریه شد؟؟!!
از نظر شست و شوشدگان مغزی آیا نباید در قبال این تعرض قطع رابطه کرد با آلمان؟ کاری که عربستان کرد؟!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل