بازدید 5011
۱

بایدن: تحریم المپیک زمستانی چین را بررسی می‌کنیم

رئیس جمهور آمریکا از بررسی تحریم المپیک زمستانی که قرار است در چین برگزار شود، از سوی واشنگتن خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 19 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، رئیس جمهور آمریکا چند روز پس از گفتگوی مجازی با همتای چینی خود، گفت که واشنگتن امکان تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی را که قرار است در چین برگزار شود، بررسی می کند.

بر اساس این گزارش، جو بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاری در دیدارش با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا پیرامون اینکه آیا ایالات متحده تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی چین را بررسی می کند یا خیر، گفت: این چیزی است که آن را بررسی می کنیم.

وزارت امور خارجه آمریکا هم چند ماه پیش با بیان ادعاهای حقوق بشری، اعلام کرده بود که واشنگتن با متحدان خود درخواست ها برای تحریم المپیک زمستانی چین را بررسی خواهد کرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ایالات متحده تحریم مشترک این بازی ها را با متحدانش بررسی خواهد کرد، گفت: این چیزی است که حتماً مایل هستیم آن را بررسی کنیم.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا و چین اخیراً طی نشستی مجازی ضمن اشاره بر مسئولیت خود برای اجتناب از درگیری، بر ضرورت تقویت همکاری بر سر موضوعات مورد اختلاف بین دو کشور تاکید کردند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین اواخر روز دوشنبه (به وقت واشنگتن) برای گفتگو در مورد نگرانی‌ها از نقض حقوق بشر تا اختلاف نظر در مورد تایوان، در یک نشست مجازی تشکیل جلسه دادند.

بایدن طی سخنان خود در آغاز این نشست، اذعان کرد که مسئولیت آنها به عنوان رهبران آمریکا و چین این است که اطمینان حاصل کنند که روابط «به جای رقابت ساده و مستقیم به تعارضی خواه عمدی یا ناخواسته منحرف نمی شوند».

رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: ضروری است که ما ضمانت‌هایی منطقی را ایجاد کنیم که در صورت مخالفت، شفاف و صادق باشیم و در جایی که منافع با هم تلاقی می‌کنند، به‌ویژه در موضوعات حیاتی مانند تغییرات آب و هوایی، با هم همکاری کنیم.

بایدن همچنین افزود که روابط بین ایالات متحده و چین نه تنها برای شهروندان آنها بلکه برای جهان نیز اهمیت دارد و گفت که گفتگوی وی با شی شامل مواردی خواهد بود که آمریکا نگرانی‌هایی درباره شان دارد، از حقوق بشر تا افزایش تنش‌های نظامی در اقیانوس هند و اقیانوس آرام.

همچنین بایدن و شی توافق کردند که ایالات متحده و چین برای رویارویی با چالش‌های جهانی، باید ارتباطات خود را افزایش دهند و همکاری را تقویت کنند.

رئیس جمهور چین نیز ضمن موافقت با اظهارات بایدن، گفت که چین و آمریکا باید نه تنها برای حل مسائل داخلی خود، بلکه برای انجام تعهدات بین المللی همکاری کنند.

شی گفت: بشریت در دهکده ای جهانی زندگی می‌کند و ما به همراه یکدیگر با چالش‌های متعددی روبرو هستیم.

وی همچنین افزود که یک رابطه «استوار و پایدار» برای تداوم مشارکت آنها ضروری است.

رئیس جمهور چین پیش از بیان این مسئله که پکن مشتاقانه منتظر است تا روابط ایالات متحده و چین را در جهت مثبت در مورد گفتگوی جامع سران دو کشور پیش ببرد، گفت که هر دو کشور باید به یکدیگر احترام بگذارند.

شی افزود که وی مشتاقانه منتظر شروع همکاری است.

«جانت یلن» وزیر خزانه داری، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و دیگر مقامات نیز در این دیدار مجازی که کمتر از دو ساعت به طول انجامید، شرکت داشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
یکی از دلایل این کار نسل کشی مسلمانان اویغور چین هست ،فعلا خون مسلمان فلسطین رنگی تر از خون مسلمان چینی هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر