بازدید 12663
بسته ویدیویی «تابناک»

تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸ 17 November 2021

تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین

سمیوئل لنگهورن کلمنز که بیشتر با نام هنری مارک تواین شناخته می‌شود، نویسنده و طنزپرداز شهیر آمریکایی است که رمان‌های معروف و ارزشمندی مانند ماجراهای هاکلبری فین و ماجراهای تام سایر را نوشته است. تواین کمی بعد از دیده شدن ستاره دنباله دار هالی به دنیا آمده و پیش‌بینی کرده بود که با همان نیز از دنیا خواهد رفت. او روز بعد از بازگشت ستاره دنباله دار از دنیا رفت. تواین به عنوان بزرگ‌ترین طنزپرداز آمریکایی دوران خود شناخته می‌شود و ویلیام فاکنر او را پدر ادبیات آمریکا خوانده است.

 


رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ

در این ویدیو، رشد جمعیت بشر در طول تاریخ بر روی نقشه جهان نشان داده می شود که آنچه از آن برمی آید از قرن بیستم شاهد انفجار جمعیت بوده‌ایم.

 

 

هند جنوبی از نمای نزدیک

«هند جنوبی / Southern India» منطقه‌ای است در جنوب کشور هند که شامل ایالت‌ها و قلمروهای آندرا پرادش، کارناتاکا، کرالا، تامیل نادو و تلانگانا و همچنین سرزمین‌های جزایر آندامان و نیکوبار، لاکشادویپ و پودوچری است که 19 درصد از مساحت کشور هند را شامل می‌شود. تصاویری از این منطقه جغرافیایی گسترده را با کیفیت 4Kدر تابناک تماشا می‌کنید.

 


فضای شخصی چیست و چه میزان است؟

گاهی پیش می‌آید با کسی برای اولین بار صحبت می‌کنید و آن شخص مرتبا بیش از حد به شما نزدیک می‌شود، یا اینکه می‌خواهید از دستگاه خودپرداز استفاده کنید و شخصی که پشت سر شماست، بیش از حد به شما نزدیک می‌شود، یا مثلا در آسانسور هستید و شخصی که کنار شماست بیش از حد نزدیک شما می‌ایستد، یا به شما خیره می‌شود، یا بوی بدنش شما را آزار می‌دهد، تمام این ها مثال هایی از نقض فضای شخصی هستند که می‌توانند به شما حس ناخوشایندی را بدهند. فضای شخصی، فاصله فیزیکی بین دو انسان در محیط روزمره اجتماعی است. بدون شک این فاصله با توجه به نسبتی که با افراد مختلف دارید و اینکه چقدر او را می‌شناسید، متفاوت خواهد بود. اما اینکه این فضا برای اولین بار چطور تعریف شد و اینکه این فضا در موقعیت های مختلف اجتماعی چقدر باید باشد، خود داستان جالبی دارد که می‌توانید آن را در این ویدیو ببینید.

 


بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟

همیشه یکی از معایب خودروهای برقی زمان شارژ شدن باتری های آنها بوده در حالی که در مدت چند دقیقه شما می توانید باک خودروی بنزینی خود را پر کنید، اما تسلا یکی از پیشگامان تولید خودروی الکتریکی ادعا می کند که با روش هایی که در نظر گرفته، مدت زمان رسیدن از یک خودروی بدون شارژ را از پر کردن یک باک خالی سریع تر کرده است. در این ویدئو به رقابت این دو می پردازیم تا ببینیم یک خودرو با باک خالی سریع تر به حالت بیشینه سوختی خود می رسد و یا یک خودرو الکتریکی با باتری خالی؟

 


دفاتر باز، گزینه مبالغه شده

استفاده از پلان آزاد در «محیط‌های اداری /Open Office» در اوایل سال ۱۹۵۰ آغاز شد. در ابتدا، ایده این که محیط‌های کاری از اتاق‌های محدود و بسته به محیط‌های باز و بدون پوشش تبدیل شوند، مخالفان و منتقدان زیادی داشت. اما به تدریج به یکی از محبوب ترین روش های طراحی دفاتر اداری تبدیل شد. استفاده از محیط‌هایی که باز و بدون مرز بندی بودند باعث شد تا بسیاری مزایای این نوع طراحی به مرور زمان خود نمایی کنند. استفاده از فرصت‌های بیشتر برای مشاهده و آموختن از نیروهای خبره و یادگیری ناخودآگاه در اثر کار کردن کنار با تجربه‌ها، از اولین بازخورد‌های این نوع طراحی دفاتر کار بودند. اما به تدریج با فراگیر شدن این طرح ها ایرادات آنها مشخص تر شد. یکی از مشکلات کپی های ناقص و بدون توجه به جزئیات از طرح اصلی این دفاتر بود. در این ویدیو به بررسی تاریخچه این دفاتر از ابتدا تا به امروز می‌پردازیم و نقاط قوت و ضعف آنها را بررسی می‌کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان