بازدید 6521

خط فقر به دهک‌های میانی جامعه رسیده است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که خط فقر به دهک های میانی جامعه رسیده، وضعیت فقر در جامعه بدتر شده و شرایط اقتصادی برای اقشار متوسط و پایین سخت شده است.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ 17 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی گزارش اقتصادی در مورد وضعیت شاخص های اقتصادی در دولت های یازدهم و دوازدهم گفت: معمولا معدل عملکرد دولت در شاخص ها کمتر از ۱۰ است که شاید همین عامل باعث فاصله با اهداف برنامه توسعه باشد.

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه درآمد سرانه ملی با پیش بینی های برنامه ششم فاصله زیادی دارد، افزود: ضریب جینی نیز عدد ۱۰ واحد درصدی را نشان می دهد؛ این یعنی خط فقر به دهک های میانی جامعه رسیده، وضعیت فقر در جامعه بدتر شده و شرایط اقتصادی برای اقشار متوسط و پایین سخت شده است.

میرتاج الدینی ادامه داد: طبق برنامه باید نرخ بیکاری به ۱۰ درصد می رسید که در این باره عملکرد دولت یازدهم فاصله زیادی با برنامه نداشته است البته در مقابل حجم نقدینگی ۳۰ درصد از اهداف برنامه انحراف داشت که آثار تورمی خود را در جامعه داشته است.

میرتاج الدینی در پایان با بیان اینکه باید ابعاد مختلف کارنامه دولت های یازدهم و دوازدهم مورد بررسی قرار گیرد، افزود: چرا به لحاظ اقتصادی به این شرایط رسیده ایم و از اهداف پیش بینی شده دور شده ایم؟ باید این موارد مشخص شود.

گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص شاخص‌های اقتصادی در دولتهای یازدهم و دوازدهم روز گذشته در مجلس قرائت شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۶
چرا به این شرایط رسیده ایم چرا؟؟
حقیقتا" که سوال خیلی سختی پرسیده اید|||
40 ساله از همه تریبون ها و رسانه ها مشگلات اقتصادی و اجتماعی رو میگن !!! کارشناسان میان در جلسات و میز گردها بحث میکنن و راه کار ارائه میدن ولی دریغ از عمل !!!!! هر روز بدتر از دیروز !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
د رجلسات موز و سیب شان را میخورن میروند تا میوه های جلسه بعدی
میانه کجا بود دو طبقه پولدار و فقیر
"چرا به لحاظ اقتصادی به این شرایط رسیده ایم و از اهداف پیش بینی شده دور شده ایم؟"

واقعاً چرای این شرایط را نمی دانید؟

خوب وقتی با دنیا سر جنگ دارید و به دنبال توسعه نفوذ راهبردی در منطقه هستید و تحریم ها را بی تأثیر میدانید و منافع ملی را به منافع اعتقادی خود باخته اید نتیجه اش همین است.
با این بی برنامه گی دولت سیزدهم در مسائل اقتصادی، معیشت مردم ، اشتغال و مسکن و .... که همش داره به روزمرگی مبگذره از این بدتر هم میشیم. تیم اقتصادی دولت و کلا کابینه دولت از افراد ضعیف و درجه سه جامعه هستن و با این کشتی راه به جایی نخواهیم برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
تیم قوی و البته کلاهبرداری قبلی رو هم دیدیم. توقع دارین معجزه بکنند!!!!!!!!!
یک عده از نمایندگان دنبال حذف ارز 4200تومان هستندجالبه
اللحمدالله‌ولی‌وضع‌شما‌وامثال‌شما‌ودوربریهایتان‌توپ‌توپ‌ است!
من فقط یه چیزو فهمیدم اونم اینکه مسئولین ایران یه ذره دلشون به حال مردم نمیسوزه اگه اشتباه میگم پس چرا تواین سالها یارانه هارو هماهنگ بانرخ تورم اضافه نکردن چطور همه چیز صد برابر شده اینو بالا نبردن؟
دلیل ان این است که مسولین ما فقط شعار هستند یعنی میایند بدترین شرایط را درست میکنند و مردم را در مشکلات غرق میکنند و اگه کسی اعتراض کند میگویند این خواست مردم بوده در حالی که روح مردم خبردار نیست
شوخی میفرمائید
کاش به دهک‌های میانی جامعه هم اول هزینه مسکن ، خودرو ( بشرطی که ادعای شاسی بلند نکنند ) میدادند
ببین اوضاع چقدر خرابه که دو کلمه حرف حق توی این بخش کامنت بنویسی دیگه تابناک چاپ نمیکنه.
مقصرین که از گل و بلبل بودن ممکت صحبت می کنن
فقط حرف میزنن،کو عمل،۴۰ ساله میخوان درست کنن، سیر از گرسنه خبر نداره،وضع خودشون که خوبه،مردم کیلویی چند؟؟!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر