بازدید 14149
بسته ویدیویی «تابناک»

تصاویر ربات‌های پرنده هیتلر / تصاویر بی‌نظیر از نبرد خونین اوکیناوا / روبوریس؛ مسابقه اتومبیل‌رانی برنامه‌نویس‌ها / چگونه با گوشی هوشمند فیلمبرداری حرفه‌ای کنیم؟ / حیات وحش تماشایی زیمبابوه

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳ 16 November 2021

تصاویر ربات‌های پرنده هیتلر / تصاویر بی‌نظیر از نبرد خونین اوکیناوا / روبوریس؛ مسابقه اتومبیل‌رانی برنامه‌نویس‌ها / چگونه با گوشی هوشمند فیلمبرداری حرفه‌ای کنیم؟ / حیات وحش تماشایی زیمباوه

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


ربات‌های پرنده هیتلر

در جریان جنگ جهانی دوم آلمان با استفاده از موشک‌های وی‌1 و وی2 به شدت عرصه را بر بریتانیا تنگ کرده بود. مقابله با این موشک‌ها که در نوع خود سلاحی جدید بودند، برای بریتانیا اولویت مهمی بود. برای این نیروی هوایی و افسران اطلاعاتی، مهندسین و حتی مردم معمولی تمام تلاش خود را کردند تا بتوانند راه‌هایی برای مقابله با این تهدید ناشناخته پیدا کنند. در این بین، رسانه ها که با پدیده‌ای جدید رو به رو بودند، با نام‌هایی چون بمب پرنده، ربات‌های پرنده این تهدید هوایی بدون سرنشین را توصیف می‌کردند و سعی داشتند که تاثیر روانی این حملات را کاهش دهند.

 


تصاویر بی‌نظیر از نبرد خونین اوکیناوا

نبرد سنگین اوکیناوا جزو آخرین نبرد‌های جنگ جهانی دوم بود. ژاپنی‌ها به شدت از این جزیره دفاع کردند و نزدیک به ۱۵۰ هزار ژاپنی در این نبرد کشته و مفقود شدند و یا خودکشی کردند. این نبرد بزرگ‌ترین نبرد آبی خاکی جنگ جهانی دوم بود و در جزایر ریوکیو رخ داد و حملات شامل جهش از جزیره‌ای به جزیره دیگر بود. ارتش ژاپن در این نبرد از ۱۷۸۰ نوجوان ۱۴-۱۷ ساله استفاده کرد و آن‌ها را به خط مقدم جبهه برد. با این که گفته شد تنها از داوطلبان استفاده می‌شود، مقامات نظامی تقریبا همه دانش‌آموزان را مجبور به داوطلب شدن کرد و تقریبا نیمی از این تعداد در این نبرد کشته شدند. در ژاپن از این نبرد به عنوان باران فولاد یا باد خشن فولاد یاد می‌شود. تخمین زده می‌شود جمعیت محلی پیش از جنگ در این جزایر ۳۰۰ هزار تن بوده است.

 


روبوریس؛ مسابقه اتومبیل‌رانی برنامه‌نویس‌ها

با پیشرفت خودروهای خودران، تاثیر این تکنولوژی در مسابقات اتومبیل‌رانی هم دیده می‌شود. ماشین‌های مسابقه‌ای که تمام خودران هستند. ترکیب مسابقات اینچنین خواهد بود که بیست عدد از یک نوع خودرو با هم در پیست مسابقه خواهند داد و تیم برنامه نویس با تغییر در نرم‌افزار هدایت کننده و تقویت آن احتمال برد ماشین خود در مسابقه را بالا خواهد برد.

 


چگونه با گوشی هوشمند فیلمبرداری حرفه‌ای کنیم؟

هرچند دوربین‌های حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای یا حتی معمولی دی‌اس‌ال‌آر (دوربین دیجیتال تک‌لنزی بازتابی) تصاویر بسیار با کیفیت‌تری نسبت به گوشی‌های همراه می‌گیرند، با این حال کوچک و ارزان بودن و مهم‌تر از همه اینکه همیشه به همراه ما هستند، تصویربرداری و فیلم‌برداری با گوشی هوشمند را به عنوان محبوب‌ترین گزینه برای بسیاری از ما کرده است. برای رفع محدودیت‌های این گوشی‌ها و ارتقا سطح کیفی تصاویر و فیلم‌هایی که با آن تهیه می‌شود، ابزارهای جانبی برای آن‌ها طراحی و ساخته شده است که در این ویدیو به معرفی و تحلیل برخی از آن‌ها پرداخته می‌شود.

 

 

حیات وحش تماشایی زیمبابوه

«زیمبابوه / Zimbabwe» با نام رسمی «جمهوری زیمبابوه / Republic of Zimbabwe» کشوری در جنوب آفریقا و پایتخت آن هراره است. زیمبابوه از جنوب با آفریقای جنوبی، از جنوب غربی با بوتسوانا، از شمال غرب با زامبیا و از شرق با موزامبیک همسایه است. مساحت آن ۳۹۰۵۸۰ کیلومتر مربع و مختصات جغرافیایی آن ۲۰ درجه جنوبی و ۳۰ درجه شرقی است. زیمبابوه خط ساحلی ندارد. آبشار ویکتوریا یکی از عجایب دیدنی این کشور است. مرکز زیمبابوه پوشیده از رشته کوه هایوِلد است که بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متر ارتفاع دارد. در جنوب غرب و شمال شرق هایوِلد فلات‌های میدل‌ولد و لوولد جای دارد. رود‌های مهم آن زامبِزی، لیمپوپو، سابی و بلندترین نقطه آن قله اینیانگانی، با ۲۵۹۲ متر است. آب و هوای زیمبابوه در زمین‌های پست استوایی و در ارتفاعات نیمه‌استوایی است. از ژوئن تا سپتامبر فصل خشک مشخصی وجود دارد. شهر‌های مهم زیمبابوه، هراره (پایتخت)، بولاوایو، چیتونگ‌ویزا، اپ‌وورث و موتاره هستند. از قدیمی‌ترین آثار هنری در زیمبابوه می‌توان به نقاشی‌های صخره‌ای در این کشور اشاره کرد که مربوط به هزار تا ده هزار سال قبل هستند. با وجود آنکه زیمباوه بیش از یک دهه شکارگاه استعمارگران و همچنین بومیان به شکل وسیع بوده، همچنان از طبیعت غنی برخوردار است که باعث می‌شود با وجود ناامنی بخش‌هایی از آن، سالیانه ده‌ها هزار توریست به این کشور سفر کنند تا در تور‌های سافاری، به تماشای طبیعت و حیات وحش کم‌نظیر این کشور آفریقایی بپردازند. در این ویدیو با این سافاری‌ها همراه می‌شویم و طبیعت زیمباوه را با کیفیت ۴K تماشا می‌کنیم.

 


آموزش عطرسازی، فصل چهارم: اصول اولیه ساخت عطر از مرحله اول تا آخر

پس از پایان این ویدیو شما می توانید برای خودتان یک عطر خاص و بی نظیر بسازید، ساختار عطرها را درک و آنها را نقد و بررسی کنید، بفهمید چرا بعضی از عطرها گران و برخی ارزان هستند و به راحتی عطر محبوب و خاص خود را پیدا کنید و با ساخت یک عطر و ظرافت های آن از ابتدا تا آخرین مرحله آشنا شوید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان