بازدید 4195

شمار قابل توجه واکسن نزده‌ها در سیستان و بلوچستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، تنها راه برون رفت از بیماری کرونا را واکسیناسیون حداکثری و مشارکت تمامی مردم عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴ 16 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر سید مهدی طباطبایی گفت: از ابتدای برنامه واکسیناسیون کرونا تا کنون در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش از ۶۶۷ هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده است و پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالای ۱۸ سال حدود ۶۶ درصد رسیده است، که از این تعداد ۴۱ درصد ۲ دوز واکسن را دریافت کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: علیرغم اینکه بیش از ۱۰ ماه از برنامه واکسیناسیون می‌گذرد، حدود بیش از نیم میلیون نفر از هم استانی‌ها برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکرده اند و حدود یک میلیون نفر دوز دوم واکسن خود را دریافت نکردند.

وی از همه هم استانی‌ها درخواست کرد برنامه واکسیناسیون کرونا را جدی بگیرند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمایند.

دکتر طباطبایی با اشاره به تزریق دوز سوم (یادآور) افزود: مطالعات علمی نشان می‌دهند، تزریق روز یادآور برای افرادی که واکسن سینوفارم و برکت دریافت کرده‌اند باعث اثربخشی بیشتر دوز‌های قبلی خواهد شد، به همین منظور افراد بالای ۶۰ سال که ۴ ماه از نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته و یکی از واکسن‌های سینوفارم یا برکت را دریافت کرده‌اند توصیه می‌شود که دوز سوم را هم تزریق کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار