بازدید 5970
زهرا شمس‌احسان تشریح کرد؛

سیاست‌های شورای ششم برای خانواده‌های تهرانی

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشریح سیاست‌های شورای ششم برای خانواده‌های تهرانی، گفت:‌ در سال‌های گذشته اقدا‌مات اجرایی در حوزه خانواده انجام شده و امروز به یکسری مصوبات و سیاست‌ها نیاز داریم که اقدامات را در سطح شهر تهران پایدار، قانونی و الزامی کند.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶ 13 November 2021

به گزارش تابناک، زهرا شمس‌احسان، عضو شورای شهر تهران، در گفت‌و‌گو با ایکنا با اشاره به اقدامات شورای شهر در حوزه خانواده، گفت: با توجه به اسناد فرادستی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده‌ که در موضوعات مختلف فرزندآوری، فرزندپروری و تحکیم بنیان خانواده مطرح شده است، توجه به سیاست‌گذاری در زمینه آموزش‌های بهنگام برای خانواده‌های نوپا را در دستور کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران سال‌ها در سرای محلات به آموزش و اجرای برنامه برای خانواده‌ها پرداخته و ارتباط نزدیکی با خانواده‌های تهرانی داشته است، گفت: سرای محلات شهرداری تهران در دسترس خانواده‌ها قرار دارد و بر همین اساس با استفاده از ظرفیت سرای محلات آموزش در حیطه‌های مختلف مهارتی را برای این افراد در دستور کار خودمان داریم.

شمس‌احسان گفت: سیاست‌های شورای اسلامی شهر منحصر به آموزش خانواده‌ها نیست بلکه لازم است شهری مناسب حضور خانواده داشته باشیم و شهر را برای معلولان، مادران دارای فرزند، مادران باردار، جانبازان، سالمندان و همه گروه‌های آسیب پذیر دسترس‌پذیر کنیم. به عنوان مثال اگر می‌خواهیم پیاده‌رویی در سطح شهر داشته باشیم باید این پیاده رو شاخص‌ها و مؤلفه‌‌های حضور خانواده را داشته باشد، یعنی مادری که با بچه خود در حال تردد است، معلولی که ویلچر دارد، سالمندی که عصا دارد و ... باید به راحتی بتواند از این بستر استفاده کند.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مراکزخرید و فضاهای عمومی فرهنگی اجتماعی شهر تهران باید اتاق مادر و کودک داشته باشد، گفت: اکنون تعدادی از زیرساخت‌های شهر تهران مثل مترو، پایانه‌های مسافربری و فروشگاه‌های شهروند دارای اتاق مادر و کودک هستند که البته شماری از آنها با شروع کرونا غیر فعال شده اند و شورا ضرورت فعال سازی، استانداردسازی و بهینه‌سازی این مراکز را در اولویت کار خود دارد.

وی یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد را بحث زنان در معرض آسیب دانست و گفت: زنان سرپرست خانوار از جمله این بانوان هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند. ما می‌خواهیم همه تلاشمان را بکنیم تا با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی، مساجد، گروه‌های جهادی و مردمی و سازمان‌های مردم نهاد مشکلات زنان سرپرست خانوار کم شود و هر بخش و نهاد بر اساس پتانسیل و ظرفیتی که دارد در این زمینه فعالیت کند.

توانمندسازی خانواده‌های در معرض آسیب و زنان آسیب دیده شهر از دیگر مباحثی بود که شمس‌احسان در خصوص آن صحبت کرد و گفت: با توجه به ضرورت توجه به این خانواده‌ها و زنان، حمایت از آنها را در دستور کار داریم تا توانمندسازی و ساماندهی این خانواده‌ها بر اساس آسیب‌شناسی و رصد وضعیت آنها با برنامه مشخص صورت گیرد.

وی مهم‌ترین اقدامی که اکنون در شورای شهر برای بانوان تهرانی باید صورت گیرد را الزامی کردن و قانونمند کردن مصوبات شورا دانست و گفت: در سال‌های گذشته اقدام‌های اجرایی انجام شده و امروز به یکسری مصوبات و سیاست‌ها نیاز داریم که اقدامات را در سطح شهر تهران پایدار، قانونی و الزامی کند.

این عضو شورای شهر تهران، اضافه کرد: در صحن شورا سیاست‌گذاری را انجام می‌دهیم و امیدواریم شهرداری تهران بتواند برای این سیاست‌ها در بستر شهری برنامه اقدام و عمل، طراحی و اجرا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل