بازدید 5146

رئیس جمهور الجزایر به تماس‌های ماکرون پاسخ نمی‌دهد

رئیس جمهور فرانسه در تلاش است تا با «عبدالمجید تبون» همتای الجزایری خود ارتباط بگیرد، اما در این مسیر شکست خورده است.
کد خبر: ۱۰۸۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷ 11 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، روزنامه فرانسوی «اپینیون» چاپ پاریس به نقل از منابع خود فاش کرده است که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور در تلاش است تا با «عبدالمجید تبون» همتای الجزایری خود ارتباط بگیرد، اما در این مسیر شکست خورده است.

در این ارتباط گفته شده که ماکرون تلاش کرد تا تماس تلفنی با رئیس جمهور الجزایر برقرار کند و وی را برای شرکت در «کنفرانس پاریس درباره لیبی» دعوت کند، اما عبدالمجید تبون به تماس‌های ماکرون پاسخی نداده است.

گزارش در ادامه افزود که در حال حاضر ریاست جمهوری فرانسه از طریق کانال‌های دیپلماتیک خود دعوت‌نامه رسمی را برای رئیس جمهور الجزایر ارسال کرده است.

رئیس جمهور فرانسه امیدوار است عبدالمجید تبون همتای الجزایری وی در کنفرانس لیبی که قرار است به زودی در پاریس برگزار شود، شرکت نماید

از سوی دیگر، کاخ الیزه اعلام کرد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای مردم الجزایر و تاریخ و حاکمیت این کشور احترام قائل است و خواستار توسعه روابط دوجانبه براساس منافع دو طرف و حل چالش‌های بزرگ منطقه‌ای از جمله بحران لیبی است.

این در حالی است که رئیس جمهور الجزایر پیش از این در سخنانی اعلام کرد که کشورش در روابط دوجانبه با شرکای اروپایی خود، هرگز اجازه هیچگونه دخالت در امور داخلی خود را به آنها نخواهد داد.

روابط میان الجزایر و فرانسه اخیراً شاهد تنشهای قابل ملاحظه‌ای بوده است. این تنشها در پی اظهارات «امانوئل ماکرون» بوجود آمده است، او در این اظهارات وجود ملت الجزائر را پیش از استعمار فرانسه زیر سوال برده و گفته است: نظام سیاسی و نظامی الجزائر تاریخ استعمارگری فرانسه در الجزائر را براساس نفرت از فرانسه بازنویسی کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر