بازدید 8390

شمار مرگ‌های روزانه کرونا در ژاپن به صفر رسید

ژاپن که شمار عفونت‌های کرونا در آن به سرعت در حال کاهش است، برای نخستین بار در ۱۵ ماه گذشته هیچ مرگ روزانه ناشی از کووید-۱۹ را در روز یکشنبه گزارش نکرد.
کد خبر: ۱۰۸۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴ 08 November 2021


به گزارش تابناک به نقل از آسوشیتدپرس مقامات بهداشتی ژاپن روز دوشنبه اعلام کردند که در روز قبل هیچ مرگ ناشی از کووید-۱۹ در این کشور رخ نداده است و شمار کل مرگ‌های کرونا را از آغاز پاندمی در این کشور ۱۸۳۱۰ مورد اعلام کردند.

ژاپن روز دوشنبه محدودیت‌ها برای ورود دانشجویان و کارگران خارجی و مسافران تجاری کوتاه‌مدت کاملا واکسینه‌شده را لغو کرد، به شرطی که برنامه فعالیت‌هایشان بوسیله حامیانشان تضمین شده باشد و ۱۰ روز ایزوله کردن خودشان را رعایت کنند.

ژاپن آخرین بار در دوم اوت ۲۰۲۰ مرگ ناشی از کرونا گزارش نکرده بود.

ژاپن پس از آن زمان دستخوش چندین موج عفونت کرونا شد، از جمله موج ناشی از سویه‌ی دلتا که در تابستان گذشته رخ داد و شمار اوج موارد عفونت در آن به حدود ۲۵۰۰۰ مورد رسید. در آن هنگام، نظام مراقبت بهداشتی ژآپن در آستانه فروپاشی قرار گفت و ده‌ها هزار بیمار که تخت بیمارستانی برایشان موجود نبود، مجبور شدند در خانه روند بهبودی را طی کنند. شمار موارد جدید بیماری در توکیو در موج دلتا به حدود ۶۰۰۰ مورد در روز رسید.

موارد بیماری در ژاپن از ماه سپتامبر (شهریور) شروع به کاهش کرد. کارشناسان این کاهش را به پیشرفت برنامه واکسیناسیون و نیز استفاده سراسری از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده نسبت می‌دهند.

واکسیناسیون در ژاپن با وجود شروع آهسته‌اش، در ماه ژوئن (خرداد) سرعت گرفت و اکنون ۷۴ درصد جمعیت به طور کامل واکسینه شده‌اند. دولت ژاپن قصد دارد از ماه دسامبر (دی ماه) تزریق دوز یادآور واکسن‌های کرونا را شروع کند و همچنین داروهای تازه‌ساخته‌شده خوراکی ضد کرونا را هم سفارش دهد.

ژاپن دارد به تدریج فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی‌اش را گسترش می‌دهد، گرچه کارشناسان بر ضد برداشتن بیش از حد سریع محدودیت‌ها هشدار می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی