بازدید 58019
دو هزار و هشتصد و بیستمین بسته ویژه خبری «تابناک»

گلایه نمایندگان از گرانی‌ها: مردم دیگر گوشت قرمز نمی‌خواهند، گوشت مرغ هم نمی‌توانند بخرند / پاسخ یک نماینده خطاب به منتقدان تُپُق‌ زدن رئیسی: شما حواستان به دکمه کت‌تان باشد! / درخواست از رئیس‌جمهور درخصوص انتصابات فامیلی

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: موضع بایدن در خصوص ازسرگیری مذاکرات برجام / رئیس مجلس: ممنوعیت تردد شبانه برای حفظ سلامت مردم است نه کسب درآمد / قنادباشی: آمریکا به رفع تحریم‌ها بی‌تمایل نیست / هشدار فضائلی درباره آینده هولناک ایران در پیری جمعیت / هشدار درباره مسکوت ماندن شعار «ساخت یک میلیون مسکن» و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ 07 November 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

ماجرای اشتباه هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه

هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود به اشتباهش در خواندن نماز جمعه اشاره می‌کند. در خاطرات روز ۱۵ آبان سال ۷۷ هاشمی رفسنجانی آمده است:در دانشگاه تهران اقامه جمعه نمودم. خطبه اول را درباره حضرت على (ع) و دوم را در مناسبت‌هاى هفته و فراموش‌ کردم، درباره ۱۳ آبان و فلسطین صحبت کنم. در رکعت اول نمازجمعه یادم آمد؛ متأثر شدم و این حالت باعث شد که سهو مهمى بشود و از قنوت بدون رکوع، یکسره به سجده بروم. با فریاد رکوع آقاى [محمود]مرتضایى‌فر، [وزیر شعار]که معمولاً در رکعت اول مى‌گوید که مأمومین اشتباه نکنند، متوجه شدم و به رکوع برگشتم. نمى‌دانم چه تعداد از نمازگزاران متوجه شدند. تردیدى در حکم این سهو که یک سجده هم انجام شده بود، نمودم. بعد از نماز، با آقاى [محمدعلی]موحدى‌کرمانى که در صف اول بود، صحبت کردم؛ به این نتیجه رسیدیم که سجده سهو کافى است و نیاز به اعاده نماز نیست؛ با توجه به اینکه براى برگشت به رکوع، قیام متصل به رکوع را مراعات کرده بودم.

واکنش جبهه پایداری در مورد تحلیل روزنامه شرق در مورد انتقاد به آیت الله صافی گلپایگانی

جبهه پایداری به یادداشت روزنامه شرق با تیتر "پیوند نانوشته در حمله به مرجعیت" در شماره ۴۲۳۱ به تاریخ یکشنبه ۹آبان ماه ۱۴۰۰ واکنش نشان داد.درقسمتی از بیانیه جبهه پایداری آمده است:متاسفانه روزنامه شرق در عملی که مصداق بارز نسبت دادن کردار خود به دیگران است، یک رسانه مستقل انقلابی را به اجرای سیاست‌های دیکته‌ای دیگران متهم می‌کند!این مسئله نشان می‌دهد که این روزنامه به مانند دیگر رسانه‌ها و جریان‌های همسو یا خود هیچ اطلاعی از مناسبات جریان انقلاب ندارد یا دست‌کم تلاش می‌کند تا مردم چنین برداشتی داشته باشند.در بیانیه جبهه پایداری همچنین آمده است: نکته حائز اهمیت بعدی که روزنامه شرق و جریان حامی اش از آن غافل هستند ارزش قلم برای جبهه انقلاب است، قلم تا جایی ارزش دارد که خداوند متعال در قرآن کریم به آن قسم می‌خورد و جریان انقلاب حاضر به شکستن حرمت این گوهر الهی نیست.

درخواست از رئیس‌جمهور درخصوص انتصابات فامیلی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که بعضی از وزرا هنوز در ماه عسل انتصابات به سر می برند، از رئیس جمهور خواست تا به دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهودی دستور دهد تا ظرف مهلت یک هفته ای ماجرای انتصابات فامیلی را پیگیری کنند.فداحسین مالکی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از عملیات اخیر سپاه پاسداران انقلاب در دریاهای جنوب و توقیف نفتکش گفت: ماجراجویی های آمریکا و پاسخ دندان شکن جوانان ایرانی حقایق زیادی را برای جهانیان روشن کرد.این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به سیدابراهیم رئیسی گفت: سه ماه از شروع کار شما می گذرد و بنظر می رسد برخی از وزرا هنوز در ماه عسل انتصابات به سر می برند.وی با بیان این‌که خبرهای خوبی از تیم اقتصادی دولت به گوش نمی رسد، گفت: برخی اختلاف نظرها در تیم اقتصادی، گرانی و مشکلات معیشتی مردم را به حاشیه برده است. انتظار داریم که شما با یک نهیب، حیدری تیم اقتصادی دولت را به همسویی و همگرایی دعوت کنید.

انتقاد یک نماینده از حضور زنان بی‌حجاب غیرمسلمان در صداوسیما

نماینده مردم رودبار در انتقادی از صدا و سیما گفت: به نظر می‌رسد صدا و سیما در قالب ورود زنان بی‌حجاب به فیلم‌ها به دلیل مسلمان نبودن، به دنبال حساسیت زدایی نسبت به بی‌حجابی است.نماینده مردم گیلان در مجلس در انتقادی از صدا و سیما گفت: به نظر می‌رسد صدا و سیما در قالب ورود زنان بی حجاب به فیلم‌ها به دلیل مسلمان نبودن، به دنبال حساسیت زدایی نسبت به بی حجابی است. آنچه در فیلم سرجوزه، گاندو یا فیلم های دیگر دیده می‌شود در این راستا ارزیابی می‌شود.وی با بیان این که آموزش و پرورش در وضعیت نیمه یتیمی به سر می‌برد، از مسئولان خواست تا هر چه سریع تر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کنند. گودرزوند چگینی در پایان گفت: به شخصه دیدم که معلمی رفت و خانه‌اش را فروخت تا فرزندش عروسی کند. پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان را جدی بگیرید.

نظر فریدون عباسی درباره مذاکرات

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر مردم استقلال می‌خواهند و بنای حل مشکلات معیشتی را دارند بایستی بدانند که قدرت سخت، پشتیبان قدرت نرم در مذاکرات است.فریدون عباسی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:«‏با آنکه دولت سیزدهم تهدیدزدایی را جایگزین تنش زدایی کرده، باید بدانیم که «‎شیطان بزرگ»، مقابل ایران است، نه «کدخدا». اگر هم قرار است آمریکا با ما مذاکره‌ای داشته باشد، باید در کنار ۵ کشور دیگر بنشیند و همسطح آنها باشد. در دولت قبل، با خوش بینی اساس مذاکرات بر مبنای تنش‌زدایی بود یعنی آن که دستاوردها را بر زمین بگذاریم و با آنها سازش کنیم. اما نظریه تهدیدزدایی معتقد است که بایستی تهدید را برطرف کنیم که این موضوع ریشه در ‎نظریه مقاومت دارد.‏اگر مردم استقلال می‌خواهند و بنای حل مشکلات معیشتی را دارند بایستی بدانند که قدرت سخت، پشتیبان قدرت نرم در مذاکرات است. بایستی از نیروهای مسلح و وزارت دفاع پشتیبانی شود و بازدارندگی به خارج از کشورهای همسایه برده شود نه خارج از مرزها؛ ‏بازدارندگی ایران در اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه و قطب جنوب است و به همین دلیل بایستی روی پیشران‌های هسته‌ای کار کنیم چرا که نمادهای قدرت هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی آن است که در برخی نقاط خاص حضور جدی داشته باشد. اگر قدرت سخت پشتیبان قدرت نرم نباشد،‏ همانند ژاپن بعد از شکست در جنگ جهانی دوم، باید هر امتیازی را که آمریکایی‌ها خواستند به آنها بدهیم.»

توئیت یک نماینده خطاب به منتقدان تُپُق‌ زدن رئیسی: شما حواستان به دکمه کت‌تان باشد!

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به انتقادهای مطروحه از خطاهای لفظی رئیس جمهور واکنش نشان داد.محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:« آقایان عرضه اداره یک نانوایی و توانایی پنج دقیقه سخنرانی از حفظ را ندارند بعد به آقای رئیسی خورده می گیرند که چرا در ده دقیقه سخنرانی یک بار هم تپق زدی، شما حواستان به دکمه کت تان باشه!»

ضربه وزارت اطلاعات به یک شبکه سازمان یافته کلاهبرداری

وزارت اطلاعات از انهدام شبکه سازمان یافته کلاهبرداری یونیک فاینانس و دستگیری اعضای اصلی شبکه در سطح کشور خبر داد. در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، بیش از ۱۵۰ نفر از سرشبکه‌ها و سرکرده‎های اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس (unique finance) در ۱۹ استان کشور شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی مورد ضربه قرار گرفت. مؤسسین و مدیران این شرکت که از ایرانیان مقیم در کشور‌های همسایه هستند، با معرفی واهی این مجموعه به عنوان یک شرکت بین‎المللی و فعال در خرید و فروش سهام شرکت‎های معتبر در بورس‎های خارجی، با استفاده از روش‌های اغواگرایانه و ادعای پرداخت سود‌های نامتعارف و دلاری، اقدام به شبکه سازی هرمی، ارائه توکن دیجیتال به نام UNQT و کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان در سراسر کشور نموده‎اند. با اقدامات صورت گرفته، ضمن جلوگیری از خروج حجم بالایی ارز از کشور، سایر اعضای فعال این شبکه هرمی تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفته و پرونده قضایی مؤسسین و گردانندگان این شرکت هرمی، در دادگاه‌های ویژه رسیدگی به اخلال‎گران در نظام اقتصادی کشور، در دست رسیدگی و صدور حکم می ‎باشد. وزارت اطلاعات با عنایت به شرایط کنونی اقتصادی و شکل گیری کلاهبرداری‌های هرمی نوظهور، به ویژه در حوزه ارز‌های دیجیتال، ضمن هشدار نسبت به عوارض پرخسارت سرمایه‌گذاری در این قبیل طرح ها، آماده دریافت گزارش های مردمی از طریق ستاد خبری ۱۱۳ است.

گلایه نمایندگان از گرانی‌ها؛ آقای رئیسی فکری کنید

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست که برای گرانی‌ ها فکری کند و جلوی گرانی‌ها را بگیرد، چرا که مردم روزهای سختی را سپری می‌کنند.محمدرضا صباغیان بافقی در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ابتدا به عنوان نماینده مردم از جناب آقای رییسی که علی رغم شرایط سخت اقتصادی و برخلاف رویه‌های دولت‌های قبل علت و علل همه مشکلات را دولت‌های قبل نمی‌دانند تشکر می‌کنم.وی در ادامه افزود: بعضی از دولت‌ها چهار سال اول فعالیتشان به دولت‌های قبلی حمله می‌کردند، این رویه آقای رییسی پسندیده است، اخلاقی است، انشاءالله ادامه یابد و فشارهای سنگین، آقای رییسی را از این مسیر خارج نکند؛ ضمن اینکه همه چیز را هم مردم می‌دانند.نماینده مردم مهریز و بافق تصریح کرد: جناب آقای رییسی برای گرانی‌ ها فکری کنید، جلوی گرانی‌ها را بگیرید، مردم روزهای سختی را سپری می‌کنند. دیگر گوشت، میوه، ماشین و صاحب خانه شدن تقاضاهای دست چندم است، امروز خرید یک قالب پنیر و یک شانه تخم مرغ برای مردم سخت شده است، گوشت قرمز نمی‌خواهند، گوشت مرغ هم نمی‌توانند بخرند.صباغیان بافقی خطاب به رییس جمهور، تاکید کرد: کی، چه زمانی این مشکل را حل می‌ کنید؟ به مشکل مردم برسید، مردم تحت فشار هستند. عده‌ای امروز سرشان را برای غذا داخل بشکه‌های آشغال می‌کنند، عده‌ای هم ۷۰۰ میلیون خرج گل عروسی شان می‌شود. اینها فاصله طبقاتی است، آقای رییسی اقدام کنید.

نقوی حسینی: دولت رئیسی، زندگی منهای برجام را دنبال می‌کند

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگویی درباره افزایش سطح تنش ها میان ایران و آمریکا گفت: دولت بایدن خواهان توافق است و می خواهد هر طور شده با ایران پای میز مذاکره بنشید و دو طرف به یک توافق جدیدی دست پیدا کنند. در واقع بایدن قصد دارد با این اتفاق به ترامپ و طرفدارانش نشان دهد که خروج او از برجام اشتباه بود و می توان از طریق دیپلماسی به نتیجه رسید.وی افزود: البته برای هر توافق باید دو طرف معادله را دید. جمهوری اسلامی ایران بنا ندارد هر نوع توافقی را انجام دهد یا راجع به هر موضوعی مذاکره کند چون رهبر معظم انقلاب راهبرد اصلی و کلان مذاکره را ترسیم کردند و فرمودند «باید منجر به لغو کلی تحریم ها شود». اگر این هدف تأمین نشود ایران هیچ گونه توافقی را انجام نخواهد داد.این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با اشاره به نگاه جمهوری اسلامی ایران به میز گفتگوها و مذاکرات با 1+5 اظهار کرد: اگر کلیه تحریم ها لغو شود، جمهوری اسلامی در قالب برجام آمادگی دارد که عمل کند، البته به شرطی که غربی ها نیز به تعهدات شان عمل کنند و به این تعهدات پایبند بمانند.وی درباره این تحلیل که وقتی سطح تنش بین دو طرف دعوا بالا می گیرد یعنی زمان توافق نزدیک است، بیان کرد: این تحلیل درستی نیست چون شرایط ایران و آمریکا متفاوت است. اتفاقا دولت و حاکمیت در جمهوری اسلامی یک پلن منهای برجامی را دارد تعریف می کند؛ بنابراین بعید به نظرم می آید که ایران به دنبال این باشد که توافق حتما در هر شرایطی صورت بگیرد.نقوی حسینی با اشاره به رویکرد دولت سیدابراهیم رئیسی برای اداره کشور بیان کرد: روند تصمیم گیری در دولت را به سوی زندگی سیاسی منهای برجام می بینم.

هشدار رییس کمیسیون عمران مجلس از احتمال مسکوت ماندن شعار «ساخت یک میلیون مسکن»

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر جلسات شورای عالی مسکن تشکیل نشود، تولید مسکن در حد شعار می‌ماند.محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه قرار بر این بود جلسات شورای عالی مسکن برای تسریع در روند طرح تولید مسکن بصورت منظم برگزار شود، گفت: متاسفانه علیرغم گذشت هفته‌ها از اولین جلسه شورای عالی مسکن این شورا تشکیل جلسه نداده و بیم آن می‌رود شعار آقای رئیس جمهور مبنی بر ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال مسکوت بماند.وی افزود: در جلسه اول شورای مسکن که به ریاست رییس جمهور برگزار گردید قرار بود پس از ۱۰ روز شورای مسکن مجدد برگزار شود و هماهنگی های لازم صورت گیرد اما با گذشت سه هفته تاکنون شورای مسکن تشکیل نشده و این می‌تواند به بحث خانه‌دار شدن مردم آسیب وارد کند.رضایی کوچی ادامه داد: قرار شده است که برخی اقدامات که نیاز به تصویب در شورای عالی مسکن دارند، مطرح و تصمیم گیری شود.رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه رییس جمهور در اسرع وقت نسبت به تشکیل شورای مسکن اقدام کند، اظهار داشت: بحث مشکلات بانکها، تامین مصالح از طریق وزارت صمت،تامین زمین از طریق وزارت راه و تامین هزینه های ساخت از طریق وزارت اقتصاد باید هر چه سریعتر در شورا مطرح شوند و هماهنگی های لازم با دستگاههای مربوطه انجام گیرد در غیر این صورت احتمال مسکوت ماندن و عملیاتی نشدن آن وجود دارد.رضایی در پایان از رییس جمهور خواست تا با توجه ویژه به طرح تولید مسکن هر چه سریع‌تر شورای مسکن را تشکیل دهد.

هشدار فضائلی درباره آینده هولناک ایران در پیری جمعیت

مهدی فضائلی تحلیلگر در توییتر نوشت: ‏سرشماری‌ها نشان می‌دهد در سال‌های آغازین دهه شصت، میانه سنی کشور، حدود ۱۸سال بوده است. با کاهش رشد ‎جمعیت، در آخرین ‎سرشماری در سال ۹۵، میانه سنی برابر با ۳۱.۱ سال است.برآوردها نشان می‌دهد طی ۴ دهه‌ آتی، میانه سنی کشور به پنجاه سال خواهد رسید!

قنادباشی: آمریکا به رفع تحریم‌ها بی‌تمایل نیست

جعفر قنادباشی گفت: اکنون موضع ایران مشخص است و نگرانی خاصی از سوی خودمان احساس نمی‌شود. ایران می‌گوید مذاکرات بر سر رفع تحریم‌ها و بازگشت به تعهدات است و هیچ موضوعی فرای این را نمی‌پذیرد.هشتم آذرماه برای شروع مذاکرات وین تعیین شده است و دیگر باید منتظر آغاز رسمی دور تازه مذاکرات برجامی باشیم. حالا در این بین این پرسش مطرح است که آیا غربی‌ها در چارچوب رفع تحریم‌ها و ازسرگیری تعهداتشان سخن خواهند گفت یا باید منتظر طرح خواسته‌هایی تازه از سوی آنها باشیم؟ قنادباشی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «بسیار طبیعی است که که وقتی مذاکراتی متوقف می‌شود تا بخواهد دوباره شروع شود با موانعی مواجه می‌شود و روند ساده و سریعی را نخواهد داشت. غربی‌ها هم با توجه به روحیه استعماری‌شان می‌خواهند به حداکثر خواسته‌هایشان دست یابند؛ به همین سطح مذاکرات را در حوزه مصادیق مورد گفت‌وگو بالا می‌برند».او ادامه داد: «البته مقطع کنونی با گذشته یک فرق مهم دارد؛ آنکه اکنون دنیای غربی بر خلاف گذشته در حالت ضعف قرار دارد و اگر هم خواسته‌های مضاعفی را مطرح می‌کنند با ناامیدی این کار را انجام می‌دهند و هیچ برگ برنده‌ای ندارند. آنها می‌خواستند با همین برجام در ایران براندازی به راه اندازند اما نه‌ تنها چنین نشد که امروز بیش از گذشته اهل مقاومت شده است و دیگر به هیچ‌وجه عقب‌نشینی در دستور کار دولت ایران قرار نمی‌گیرد».این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی بیان کرد: «اکنون موضع ایران مشخص است و نگرانی خاصی از سوی خودمان احساس نمی‌شود. ایران می‌گوید مذاکرات بر سر رفع تحریم‌ها و بازگشت به تعهدات است و هیچ موضوعی فرای این را نمی‌پذیرد.»

ترامپ: بایدن در مقابل ایران سر فرود آورد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در گردهمایی لابی صهیونیستی ضمن افتخار به دوستی نزدیک دولتش با رژیم صهیونیستی، جو بایدن را به سر فرود آوردن در مقابل ایران متهم کرد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز شنبه در مراسمی سخنرانی کرد و در آن ضمن اشاره به سابقه حمایت دولت خود از رژیم صهیونیستی، دولت کنونی آمریکا را به دلیل آنچه «پشت کردن» به متحد این کشور (اسرائیل) خواند، سرزنش کرد. ترامپ در یک سخنرانی ویدیویی از پیش ضبط شده در گردهمایی سالانه لابی صهیونیستی «ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» در لاس‌وگاس در روز شنبه گفت: اتحاد بین ایالات متحده و اسرائیل هرگز، هرگز قوی‌تر از این نبود (در اشاره به زمان حضور خود در قدرت). تحت رهبری من ما پایتخت ابدی اسرائیل را به رسمیت شناختیم و سفارت آمریکا را در اورشلیم (قدس اشغالی) افتتاح کردیم. ما همچنین حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناختیم. ما یک فرستاده ویژه برای مبارزه با آفت یهودی‌ستیزی منصوب کردیم و از شورای حقوق بشر فاسد و متظاهر سازمان ملل که به طرزی شرم‌آور علیه ایالات متحده و اسرائیل تعصب دارد، خارج شدیم.

رئیس مجلس: ممنوعیت تردد شبانه برای حفظ سلامت مردم است نه کسب درآمد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور به حداقل رساندن شب نشینی‌ها و حفظ سلامت مردم تصمیم به اعمال محدودیت تردد شبانه گرفته شد. محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه تمدید مهلت‌های مقرر در تبصره‌های (۱) و (۲) ماده (۲) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، گفت: آقای حسن نوروزی در صحبت‌های خود اعلام کرد، از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد جریمه و جیب مردم را خالی می‌کنند. درحالی که این صحبت درست نیست. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در زمان اوج کرونا دوستان حوزه درمان مشاهده کردند که بیشترین زمانی که ویروس کرونا انتشار پیدا می‌کند، شب نشینی‌ها و دید و بازدید‌های شبانه است؛ بنابراین، به منظور به حداقل رساندن شب نشینی‌ها و حفظ سلامت مردم، تصمیم به اعمال محدودیت تردد شبانه گرفته شد. وی تصریح کرد: مردم فکر نکنند که دولت برای جبران کسری بودجه و نیروی انتظامی و برای کسب درآمد، محدودیت تردد شبانه را اعمال می‌کند.

موضع بایدن در خصوص ازسرگیری مذاکرات برجام: فعلا اظهارنظر نمی‌کنم

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سؤالی در ارتباط با موضع وی در خصوص ازسرگیری مذاکرات برجامی در «وین» گفت که فعلاً درباره ایران اظهارنظری نمی‌کند. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (شنبه) طی سخنرانی در کاخ سفید درباره طرح یک تریلیون دلاری ایالات متحده برای توسعه زیرساخت آمریکا که مورد تأیید کنگره قرار گرفته، حاضر به اظهارنظر درباره وضعیت فعلی مذاکرات «وین» برای احیای برجام نشد.بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، بایدن در پاسخ به سؤالی مبنی بر موضع فعلی وی درباره مذاکرات وین برای احیای برجام چیست و این که آیا طرح جایگزین برای شرایطی دارد که مذاکرات با شکست مواجه شود، گفت: «هم‌اکنون درباره ایران اظهارنظری مطرح نمی‌کنم». اظهارات بایدن در شرایطی مطرح شد که «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه هفته گذشته (دوازدهم آبان ماه) از تصمیم ازسریگیری مذاکرات چندجانبه وین درباره برنامه هسته‌ای ایران استقبال کرد و گفت که واشنگتن قصد دارد در این نشست‌ها مشارکت کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۹
نمایندگان به جای گلایه از گرانی کاری بکنند البته خودشان وضعشان خوب است بیرون رفت از این مشکلات راه کار عملی میخواهد که متاسفانه نمایندگان فاقد آن هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
آدم از یه سوراخ 10 بار گزیده نمیشه. باز بروید به اینها رای بدهید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
درسته آدم نباید از یه سوراخ 10 بار گزیده بشه. پس این دفعه باید برویم و با قاطعیت به غیر از این‌ها رای بدهیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
۱۴:۱۴
نه عزیزم بازی بد و بدتر تموم شد . بچه نیستیم که بخوای گول بزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
خود این نمایندگان عزیز عامل اصلی مشکلات هستند
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
نا شناس 1414
مگر غیر از اینا کس دیگری هم هست که بشود بهش رای داد؟
رفتی قصابی دنبال سیب میگردی؟
دریغ از یک خبر امیدوارکننده برای این مردم مظلوم و ستمدیده....
شكر خدا كه مسيولين كشور مشكل خورد و خوراك و مسكن و اشتغال و .... ندارن و بدون دغدغه و به فوريت ميتوانند مشكلات رو با تخصص و تجربه و دلسوزي و كياست خود رفع كنند ًاگر رفع مشكلات تا ابد هم طول بكشه ما در عين بدبختي و فلاكت با عزت و اقتدار ايستاده ايم !
آش خیلی شور شده.
نون بازوتو بخور
جناب آصفری! فکر نکنم دولت جای خالی برای شما داشته باشد! شما زیاد حرص نخورید چون پیر میشین. از قدیم گفتند که مدعی از حقش میگذره اما شاهد نه! حکایت شماست آقای ۱۰ درصدی
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
ولی عجب پاسخ دندان شکنی داد به منتقدان تپق های
!!!!!!!!!! رییس جمهور
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
اینطور که با غیظ میگی 10 درصدی معلوم میشه خیلی داری میسوزی. به قول بزرگی آب بریز جایی که میسوزه.
ناشناس
| Canada |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
به سید و محمد
تعداد مثبت های این کامنت احتمال نیاز به آب برای رفع سوزش را دو چندان نموده
رییس جمهور هر کاری می کن بکنه فقط قیمتها رو کاهش بده
اکثر نمایندگان این دوره مجلس باید از خانه ملت اخراج شوند
عباسی مجلس : در دولت قبل، با خوش بینی اساس مذاکرات بر مبنای تنش‌زدایی بود یعنی آن که دستاوردها را بر زمین بگذاریم و با آنها سازش کنیم. اما نظریه تهدیدزدایی معتقد است که بایستی تهدید را برطرف کنیم که این موضوع ریشه در ‎نظریه مقاومت دارد.‏اگر مردم استقلال می‌خواهند و بنای حل مشکلات معیشتی را دارند بایستی بدانند که قدرت سخت، پشتیبان قدرت نرم در مذاکرات است) اولا که شما معنای مذاکره و توافق را نمی دانی و ان یعنی بده بستان ثانیا اگر در دولت قبل مذاکرات بر مبنای واگذاری دستاورد بود نیازی به انهمه مدت مذاکره و انهمه صفحه نوشتن و امضا چهار قدرت دیگر نبود ثالثا امریکا کدخداست این را چین و روس هم به شما گفتند اگر فکر نمی کنید ما از انها قویتریم !!! و رابعا شما نه سواد و نه توان تهدید زدایی را دارید چون اصلا نمی دانید تهدید یعنی چی و اخرا شما توان حل مشکلات معیشتی مردم را هم حتی با توافق هم ندارید
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
یه موضوعی رو فراموش کردید به ایشون یادآور شید. ساخت بمب اتم در جنگ جهانی دوم فقط به خاطر مقابله با قدرت سخت ژاپن بود. چرا که هر قدرت سختی دیگران را به عکس العمل پا می دارد. قدرت امروز در قدرت سخت نیست. ما شاید در قدرت سخت در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. ولی به قسمت ذلت و فقر و بیچارگی مردم. نمی دانم در گرسنگی و فقط عموم مردم چه عزتی هست. فقط شعار می دهیم
نماینده‌ها وظیفه دارن از مردم دفاع کنن، نه از دولت. وکیل‌الدوله قرار نیست باشن.
نماینده‌ها وظیفه دارن از مردم دفاع کنن، نه از دولت. وکیل‌الدوله قرار نیست باشن.
خودتون هم نمیدنید اوضاع چطوره؟!!یکی میگه مردم گوشت و مرغ نمی توانند بخورند آن یکی نگران پیری جمعیته و این یکی هم میگه رییسی دنبال حکومت بدون برجامه!!!!!!!!!!!!!!!بهترین کار اینه که حالا که همه به اندازه کافی خوردید و بردید مملکت را ول کنید تا مردم خودشان فکری به حال خودشان بکنند .از این همه بی مسیولیتی جون به لب شدیمممممممممممممممممممم
خب اگه اونا توانایی ده دقیقه سخنرانی رو ندارن،ایشون توانایی یک دقیقه سخنرانی رو نداره،از اون گذشته ایشون رئیس جمهور کشور ۸۰ میلیونی ایران هست ،با مدیر نانوایی مقایسه شان نکنید!
نمایندگان نماینده می شوند که فقط گله و شکایت کنند
آقای نماینده اراک آقای رئیسی کارش از تپق گذشته ایشان باید قبل از سخنرانی متن را دو سه بار بخوانند باله ه ریاست جمهورند
نماینده محترمی ازرئیس جمهورتقاضاکرده جلوگرانیهارابگیرند چون مردم دیگرازخوردن گوشت محروم شده اند وبهمین ترتیب همه چیزوگرسنه مانده اند درحالیکه این نماینده محترم غافلندازاینکه همقطارانشان درمجلس دائماًتقاضای خروج ازبرجام وحمله به این وآن رادارند وتوجه نمیکنندکه دشمنی بادیگران باعث تنهاشدن ماشده ودیگران هم ماراتنها میگذارند
واین باعث میشودکه بالقوه جزوثروتمندترین کشورهای جهان باشیم ولی درعمل وبالفعل جزو فقیرترین ویافقیرترین کشورهای دنیابااینهمه‌ ثروت خدادادی که داریم اینرامیگویندناشکری
که خداوندتاکید کرده ناشکری نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
حیف که اینجا نیستی ، اول باید تورا فلک می کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
۱۰:۱۳
به نظرت کسی که تو آمریکاست میاد اخبار تابناکو بخونه؟
با وی پی ان آشنایی داری؟
گراني گوشت براي مردم مهم نيست مردم در جمهوري اسلامي همه امكانات وامور خود را ازدست داده اند
آقای آصفری نمایدۀ فاضل اراک «خرده می گیرند» درست است نه »خورده می گیرند»

«آقایان عرضه اداره یک نانوایی و توانایی پنج دقیقه سخنرانی از حفظ را ندارند بعد به آقای رئیسی خورده می گیرند که چرا در ده دقیقه سخنرانی یک بار هم تپق زدی، شما حواستان به دکمه کت تان باشه !»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
چه انتظاري از مجلسي هاي حداقلي بيسواد داريد
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
احسنت
ناشناس
| France |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
اقای اصفری باید از هم هوشیش حمایت کنه استاد زمانی که شما ان رشته را خوانده اید فقط ..ها مثل شما و دورو بریاتان به انجا می رفتند سهیه مفت دانشگاه مفت پست مفت جانتو بدی کمه
زندگی بدون تعامل با جهان مانند زندگی بدون هواست
آقای قالیباف طرح ممنوعیت تردد شبانه فقط برای درامدزائی است
برخی کارشناسان هم نایید کردند که هیچ تاثیری در کاهش ابتلاها نداشته
مردم خودشون دیگه شعور دارن که شب نشینی نکنند
خیلی پیش میاد انسان مجبور میشه که چنین ساعاتی تردد کنه نه برای شب نشینی بلکه برای یه کار ضروری و حیاتی تو زندگیش
باشه فردا گرانی حله
شعر زیر از کیست ؟
الا یا ایها الساقی .......
الف ) حافظ
ب) خواجه شمس الدین
ج) لسان الغیب
د) محمد
عزیزم این دیگه تپق نیست بی سوادیه !
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
دمت گرم
مردم‌گوشت نمی تونن بخورن ولی ۸تا بچه بیارن تا اقایون خوششون بیاد...
واکنش جبهه پایداری در مورد تحلیل روزنامه شرق در مورد انتقاد به آیت الله صافی گلپایگانی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بیانیه جبهه پایداری هیچ بویی از پشیمانی یا عذرخواهی از مرجعیت شیعه ندارد !
یارو آمده بود دم در خانه فحش ناموسی میداد به صاحبخانه ! اهل محل اعتراض کردند که خجالت بکش این بنده خدا آبرومند است ! مرد فحاش با خنده میگفت چیزی نمی گویم که این حرفها ورد زبان و عادت ماست ! حالا نقل جبهه پایداری است بدتریتن حرفها را زده اند حالا میگویند انقلابی ها حرمت قلم را از بین نمی برند !شما اول بیا ثابت کن دیندار هستی انقلابی بودن پیشکش !
خداوندا از این همه نعمتی که به ما ارزانی داشته ای سپاسگزازیم. از این که این همه نماینده دانشمند و خادم ملت که اندوه هر لحظه و هر روز مردم را در دل دارند, نمی دانیم که چگون شکرگزار باشیم. به ویژه دانشمندانی چون نمایندگان رودبار و اراک , یکی به فکر نگاه حرام مردم در تلویزیون است که خدای ناکرده یک لحظه از زندگی بهشتی ما از دست نرود و دیگری هم به فکر دگمه کت ماست. خدایا سپاس, خدایا سپاس, خدایا سپاس که نمایندگان ما از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل نشده اند.
نقوی حسینی: دولت رئیسی زندگی منهای برجام را دنبال می‌کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شعر زیبایی سرودید چند ماه لازم است تا منتظر بیت دوم این شعر باشیم !
برای چی زندگی منای برجام را امتحان می کنید؟ بترسید از خشم .
توئیت یک نماینده خطاب به منتقدان تُپُق‌ زدن رئیسی: شما حواستان به دکمه کت‌تان باشد!) یک خرده دیر بفکر افتادی کابینه بسته شد و وزرا انتخاب شدند ضمنا اونایی که عرضه اداره نانوایی را نداشته و ندارند از همفکران شما بودند
رییس جمهوری که عنوان دکتر ایت الله را یدک می کشد نباید تپق بزند.
هشدار رییس کمیسیون عمران مجلس از احتمال مسکوت ماندن شعار «ساخت یک میلیون مسکن») تازه اگه مسکوت بمونه نشونه اینه که یه کم از شعارهای بی پشتوانه فاصله گرفته شده و بسوی منطق رفته اند
شيطان بزرگ نادانى ، جهالت و كم سوادي است
شيطان بزرگ حق كشى و ادرس غلط دادن است
مومن بايد شعور و سواد داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
احسنت
باشه برادر ما حواسمان هست که پروپکانی نکنیم و لکوموتیرمان با تیرهای برق با مگاماوات بالا برخورد نکنند چون که احتمال دارد شیخ طوطی از ما ناراحت شود!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
البته بنده هم به خصوص در سیاست خارجی موافق اصولگرایان نیستم. اما این تمسخر شما به زودی حقیقتی اینگونه برای شما و منتشر کننده آن خواهد داشت.شما و تمام کسانی که این تمسخر را تایید نموده اید در عالم برزخ منتظر خواهید ماند تا تمام کسانی که آنرا خوانده اند هم حاضر شوند و آنگاه مشخص شود که چگونه باید رضایت رئیسی را بگیرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
17:35
هروقت رئیسی و بقیه مسئولین جواب عمر هدر رفته من و خانوادم را به خاطر به بوجود آوردن این اوضاع اون دنیا دادن منم جواب تپق هاش رو میدم تو نگران من نباش تو اون دنیا
یکی از عوامل بدبختی مردم همین نماینده های بیسوادن که فقط دنبال منفعت خودشون و فرعیات و حرف وشعارای الکی هستن، بعد به چی اعتراض دارن؟
'' آینده هولناک ایران در پیری جمعیت'' میتوانید بگویید در چه چیز آینده هولناک نیست!؟ شما اگر طالب جمعیت بودید با کارهایتان این همه متخصص ونیروی کار را از مملکت فراری نمیدادی!!!! شما اگر طالب جمعیت بودید خدمات بهداشتی درست به جامعه ارائه می‌کردید!!! نمونه بارز آن بیماری اخیر که با سو مدیریت و بیخیالی نسبت به جامعه چند صد هزار نفر از مردم از بین رفتند در حالی که بسیاری از کشورهای که جمعیت برایشان مهم بود وآسایش مردمشان در اولویت قر ار داشت بسیار موفق عمل کردند
یواش یواش نرمک نرمک،به دوران هزاررحمت به روحانی نزدیک میشیم،مرغ سهمیه ایی با کد ملی ۳۱ هزار تومان،دلار ۲۸ هزارتومان.
با این شیوه ای که دارد پیش می‌رود باید پستهای جدید تعریف شود چون که پست در خور شاه دامادها کم است!!
عجب کشور داریم، همه از وضعیت موجود ناراضیند مجلس به دولت میگه دولت به وزرا دستور میده وزرا به استانداران دستور میدن واین دور باطل ادامه داره، بابا بسه دیگه کمر مردم زیر این همه گرانی وبدبختی شکسته بیاین برای یکبار هم که شده تعامل با دنیا را در دستور کار قرار بدین و نتیجه اشو امتحان کنین ومردمو از این فلاکت و بدبختی نجات واله حق مردم ایران این نیست
آره والله وضعیت معیشت خیلی خرابه. من که مجرد زندگی میکنم دیروز برا غذا اشغال مرغ گرفتم کیلو 7تومن.خدا لعنت کنه............ . قبل گرونی یه رون مرغ درشت میگرفتم نهایت 4تومن.ولی الان یه ساله گردن مرغ واشغال مرغ میگیرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
گردنن مرغ 18 هزار تومنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
طفلکی ربع کیلو کرفته
ظاهرا آقایان نه تنها خودشان ژنشان خوب است بلکه با کسانی وصلت می‌کنند که آنها هم از ژن خوب بهره فراوان برده اند!!!! بیچاره ملت که منتظر اصلاح امور توسط شاه دامادها است!!!
آقاي محمد حسن آصفري مردم ادعايي ندارند ولي در شآن رييس جمهور مملكت نيست كه دائماً تپق بزند( البته بيشتر سوتي هست تا تپق)
آقاي نقوي حسني ما ميخواهيم بدون برجام زندگي كنيم ولي برجام دست از سر ما بر نميدارد و نقش شيطان براي آدم گناهكار را براي دولتي ها بازي مي كند و همه چيز را گردن برجام ميندازن
آقاى گودرزوند همه مشكلات حل شد فقط حجاب زنان غير مسلمان باقى مانده ؟اگر حرفى براى گفتن نداريد خود شيرينى بس است وقت تريبون مجلس را نگيريد، اين حرف ها در شرايط كه مردم گرسنه هستند خريدار ندارد، فقط فاصله خودتان را با مردم زياد ميكنيد،
آي ملت حرف آقاي قاليباف را گوش كنيد. ايشون دكتر هستند يا شما؟ براي سلامتي خودتون ميگه
مجلس: نماینده مردم در گلایه کردن
عجب نماینده با ادبی حودش بر سفره رنگین نشسته و با بی ادبی به بقیه توهین میکند .
نمایند محترم رودبار بهتر است بجای بی حجابی زنان غیر مسلمان در صدا وسیما که زیر نظر نمایندگان سه قوه ونماینده ولی فقیه ارایه برنامه می کند بفکر وبازگو کردن مشکلات مردم شهرستان بسیار محروم شهرستان رودبار باشد ،که با بیش از 70سال قدمت شهرستان شدن وقرار گرفتن درراس استان گیلان مردم از هر نظر درتنگنا قرار دارند وبا عبور سفیدروداز وسط شهرستان ودارا بودن
چندین رودخانه پراب نه اب شرب دارند ونه اب کشاورزی ،وهرروز از روز گذشته محرومتر می گردد واین محرومیت وکمبود امکانات علی الخصوص دربخش اشتغال باعث مهاجرت قشر عظیمی از شهروندان شهری وروستایی گردیده است . اقای نماینده چرا از عدم خدمت رسانی ادارات کشاورزی وابیاری واب وفاضلاب انتقاد نمی کنید که سذلهاست در مبا زه بامگس زیتون وطرحهای نیوع کاره ابرسانی باغات واب شرب مردم سهل انگاری می منند ونمی توانند اعتباری را جذب کنند ،وهزاران مشکل دیگر .!!!!!!!!
چهل ساله وضع همینه. هر سال میگید این پیچ اخر سختی هاست. در حالی که خود مسولین و اقازاده هایشان ساکن اروپا و امریکا هستند

تنها راه نجات اقتصادی ایران دوستی و ارتباط با جهان و در راس آن دوستی با امریکاست

سفارت دو کشور مجددا باید احیا شود
اقای قالیباف وقتی همه تصمیم گیران کرونا تاکید به بیهوده بودن منع تردد شبانه میکنن پس تنها دلیل پابرجا ماندن ان فقط و فقط کسب درامد است.لطفا برای توجیه کارهایتان بیشتر فکر کنید و ادله بهتری بیاورید.
جناب عباسی مردم الان دیگر کاری به قدرت شل ویا نرم ندارند بلکه به روزی افتاده اند که فقط وفقط دنبال یک لقمه نان حتی غیر حلال برایه گذران روزگار خود هستند !!!!
مردم نه گوشت قرمزمیتواند بخورند نه گوشت مرغ میتوانندبخورند پیشنهادمیکنم گوشت گنجشک بخوریم هم زیاده و رایگان هست .درمورد پیری جمعیت هم که پیری جمعیت به سراغ کشورمان امده برای سال 1410 ایران جزء چندکشور اول پیردنیا هست
تولید سوخت هسته ای برای کشتی ها ‌ ‌ زیر دریایی ها ‌ ماهواره ها نیاز حیاتی ‌ ‌ ف‌‌وری ایران می باشد
تولید سوخت هسته ای برای کشتی ها ‌ ‌ زیر دریایی ها ‌ ماهواره ها نیاز حیاتی ‌ ‌ ف‌‌وری ایران می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
خسته نشدین از این شعارهای پوچ!؟!
با برجام یا بی برجام مردم سرکارند.
آقایان نماینده مجلس به خصوص نماینده اراک .شک نکن که نه ۲۹۰نماینده مجلس و نه رئیس جمهور و نه وزرا و نه معونین رئیس جمهور و استانداران هیچ کدام در حد مدیریت یک بقالی و نانوایی را هم ندارید .کشور ثروتمند ایران که رقیب سویس و ژاپن بود امروز دچار وضعیتی شده که مردمش توان خرید یک پنیر و یا ماست را هم ندارد درصورتی که اون طرف خلیج فارس که یک صدم ایران منابع ندارند از سیری دارند میترکند
آقای فریدون عباسی کی به شما اجازه داده برای ۸۰ میلیون نفر تصمیم بگیرید که حالا از مردم طلبکار هم هستین؟؟
نماینده محترم آقای رییسی هم معجزه نمیتوانند بکنند فقط زمان برای مردم سخت تر می شود . شما هنوز نفهمیدید مشکل کجاست یا نمیخواهید بفهمید
واقعا دیگه زندگی کردن در ایران داره ناممکن میشه. بعد مسولان فکر فرزند آوری مردم هستند و ادعا دارند که این کشور ظرفیت دو برابر این جمعیت رو داره!!
نمایندگان مجلس خیلی از اوصاع اقتصادی اسفبار ۷۰ درصد مردم بی خبر هستند

مرغ کجا میتونند بخورند ؟

الان اکثرا حتی تخمِ مرغ و لبنیات ساده و میوه معمولی از ارزانترین نوعش را هم نمی توانند بخرند

خودتان حساب کنید که ۷۰ درصد خانوار طبق امار رسمی کشوری

زیر ۴ میلیون تومان حداکثر !! درامد ماهیانه دارند !!!!

و چطور میشود با ۴ تومن زن و دو تا بچه و هزار هزینه مسکن و پوشاک و نان خالی و اب و برق و پزشکی و وسایل اولیه تحصیل را تامین کرد ؟؟؟؟

لطفا محاسبه کنید و بعد به کسانی که هنوز مخالف مذاکرات برجام هستند
و با تصویب اف ای تی اف مخالفت میکنند

بفهمانید که کشور و دین و اعتقادات و هزاران فضایل اخلاقی
بدون مردم زنده و سالم و امیدوار ، هیچ ارزشی ندارد
فریدون عباسی هم حقوق نمایندگی میگیره شکمش سیره و بچه هاش هم سرکار
صبر مردم حدی دارد!
هیچ چیز بهتر نشد طبق معمول. همه چیز بدتر شد بعد از اومدن رئیس جمهور جدید. پشیمونم رفتم رای دادم. گول حرفاتونو خوردیم باز :(
نماینده گیلان چی از جون حجاب میخوای؟ تمام مشکلات کشور رو حل کردین؟ ظاهرا حجاب اسم رمز فرار مسئولان از فشارهای سومدیریتی شان هست
یکی از واقعیت‌های دیگر که در طول اجـرای برجام به‌طور واضحی مشهود بود، ناتوانی مکانیزم حل اختلاف در نظر گرفته شده در برجام برای جلوگیری از نقض برجام از سوی آمریکا بود. این واقعیت ریشـه در طراحی صورت گرفته برای «مکانیزم ماشه» است. اکنون بسیار روشن است که مکانیزم ماشه یکطرفه و تنها برای تنبیه و مهار ایران طراحی شده است و برای همین چه ایران شاکی باشد و چه نباشد، در صورت استفاده کامل از مکانیزم حل اختلاف که در مواد ۳۶ و ۳۷ برجام تبیین شده است، متضرر خواهد شد و قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران اعاده خواهند شد.

در صورتی که تجربـه اجرای توافق هسته‌ای نشان داد که طـرف نقض‌کننده ایران نیست و حتی یک سال پس از خارج شدن آمریکا از برجام به تمامی تعهدات خود عمل کرد، بلکه آمریکا است که به‌صورت مستمر توافق را نقض می‌کند. اما مکانیـزم حل اختلاف در مهار آمریکا ناتوان است. اصلاح این مکانیسم، یکی از مسائل مذاکرات جدید است. واقعیت دیگر، ضربه آمریکا به برجام است.واقعیت روشن این است که توافقی که یک‌بار بطور اساسی نقض شده است صرف بازگشت ظاهری طرف‌هـا بـه آن موجب کاهش ریسک نخواهد شد.
هر کشوری منافع ملی خودش را دنبال می کند، با همه باید روابط نرمال داشته باشیم، از مرزهایمان مراقبت کنیم، ثروت هم در ایران آن قدر زیاد است که کفاف همه را می دهد، اگر درست با همدیگر تقسیم کنیم! و دشمنی با همدیگر را کنار بگذاریم. روسیه و چین هم کشورهای مهم و تقریبا همسایه هستند، که باید روابط سالم داشته باشیم، دشمنی با جهان بس است، رابطه با آمریکا و اسرائیل مهمترین است، ولی پیش از هر چیز دموکراسی لازم داریم
از 10 درصدی ها امیدی به حل مشکل مردم نیست.
چه عجب بالاخره صدای مخالفت نمایندگان در برابر گرانی در آمد، باید فاصله حداکثر درآمد با حداقل درآمد کاهش یابد و گرانفروشان و کم فروشان را که طبق آیات الهی مفسد فی الارض هستند در ملا عام اعدام کرد ، در غیر اینصورت مشکل معیشتی مردم حل نخواهد شد.
جناب بافقی عاقبت ۵۰ سال اقتصاد با تورم بالا همین است که خود ناشی از دولتی بودن،سو، مدیریت و فساد است.
سلام مردم بزرگوار بیایید همت کنیم و یک کمکی جمع کنیم واسه نمایندگان مجلس که گرانی و سختی معیشت دادشون را در آورده ما مردم معمولی که الحمدالله مشکلی نداریم.
نقوی حسینی: دولت رئیسی زندگی منهای برجام را دنبال می‌کند
اگر بشود کار بسیار بزرگی است، با این تیم وزرا اصلا امکان اینکار وجود ندارد.
احسنت به نمایندگان عزیز بالاخره متوجه تورم شدند ؟!خدا رو شکر
این که آقایان مسئولان چقدر توانایی دارند در اوضاع کشور عیان است. اشتباهات فاحش رئیس جمهور هم تپق نیست.
ای بابا . آخرسر صدای نمایندگان هم از گرانی درامد. خخخ
انگار نه انگار اینها نماینده و مسئول هستند و باید کاری بکنند
چقدر این آقاصفری نون به نرخ روز خور هنوز فراموش نشده که نمایندگان مجلس نصف لیوان آب احمدی نژاد رو برا تبرک میخوردند این هم همونه بگو آقا چقدر نمد میخوای برا کلاهت
چه جالب و وحشتناااک بیشتر تیترها هشدار مسئولین به مسئولین بود!!!!!!!!!!
پس مسئول کیست؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
فكر كنم مثل معروف مسئول است كه ميگه بگرديد پرتقال فروش را پيدا كنيد الان هم مسئول حل مشكلات پرتقال فروشه
آقا ما مردم از نمایندگان محترم مجلس بابت اینکه بعد از بیش از یکسال روی کار اومدن پر سر و صدای ایشان، نتوانستند کاری کنند و همچنان ناراضی هستند و صدایشان بلند هست، عذر خواهی میکنیم!
آقای آ صفری سریال مدیری زیاد دیده نتیجه هم گرفته
جناب قالیباف ، به مدد گرانی های افسار گسیخته که تامین معاش حداقلی و بسیار ساده برای بیش از ۷۰ میلیون نفر از جمعیت تقریبا نشدنی است

چطور میتوانند به مهمانی بروند و وسایل اولیه پذیرایی و آبرو داری را فراهم کنند ؟
که بخواهند کرونا هم بگیرند !!!؟؟؟

جریمه های تردد شبانه از نطر اکثریت مردم فقط کسب درآمد دولت است و بس
پول دارها درچند سال اخير پول دار تر وفقيرها فقيرتر شدند اين نماينده محترم حرفي كه زده حرف خيلي قشنگي زده ولي اين حرف ها باد هوا است گوش مردم از اين حرف ها پر شده قبلا ها مردم حداقل از اين حرف خوشحال مي شدند مي ديدند يك نفر به نفع شان حرف مي زنه ولي الان اين حرفها عادي شده كسي اهميت نمي دهد چون پشت اش هيچ چيز نيست كه به ان دلخوش كرد چون وضعيت را بدتر مي كنه ديگه ملت پاك اميدشان را از دست دادند واكثريت ملت دچار افسردگي وبيماري روحي شدند وتولاك خودشان فرو رفتتند وهيچ اميدي به دولت ومسئولين ندارند كه به وضعيت اسفناك كنوني سروسامان بدهد . دزدي وحقه بازي وپارتي بازي ودلال بازي بيداد مي كنه يك عده عين زالو خون ملت را مي خورند كسي هم اهميت نمي دهد كساني كه به يك جاي بند هستند وپشت شان به جاي گرم است وپول دار هستند زندگي لاكچري مي كنند يك عده هم به نان شب شان محتاجند ومنتظر امداد غيبي هستند تا نجات پيدا كنند .
اتفاقا این محدودیت تردد شبانه مصداق همون حکومت نظامیه. وقتی مردم از ترس جریمه نیروی انتظامی جرات نکنن ساعاتی از شب رو که تنها زمانیه که تهران و دیگر شهرهای بزرگ کمی آرامش داره و تنها زمان استراحت مردمه بیرن از خانه بگذرونن خوب پس اسمش چیه ؟ شما اسم اینو میذارید حفظ سلامت مرد؟
مشکل از شماست که فقط با خانواده خودتان می چرحید و با جامعه تعامل ندارید. اگر داشتید می دانستید که انچه که در سینما به نمایش درمی آید صد برابر ضعیف تر از واقعیت جامعه است، جامعه ای که به علت فقر تن به خودفروشی، دردی، اعتیاد و بسیاری فجایع دیگر می دهد!اگر می خواهید وضعیت جامعه در فیلم ها نشان داده نشود وضع اقتصادی مردم رو درست کنید!!
مرد میخوام قیمتها رو ثابت نگه داره متوجه اید که
همه می دانند که 90 درصد کارمند و کارگر اگر پول داشتند به کار آزاد وارد می شدند و اگر نداشتند شغل کارمندی و کارگری را انتخاب میکردند بنابراین ثروت اولیه انها چندان نمی تواند باشد حال وقتی شما(نمایندگان مجلس)حداقل ثروت مقامات جهت بررسی از کجا آورده اید را 100 میلیارد تومان در نظر می گیرید یعنی اگر ۳۰ سال با ماهی 280 میلیون حقوق و درآمد کار کرده باشد یعنی 1370 تا 1400 ماهی 280 میلیون تومان حقوق آیا منطقی است؟؟چطور ممکن است؟؟ یعنی حق پدر من که بازنشسته است خورده شده که چنین ثروتی ندارد. اگر چنین قانونی تصویب نمی شد بهتر نبود
جناب رییس کمیسیون عمران مجلس آیا در این شورا فکری برای تامین برق، آب، گاز، شبکه فاضلاب، شبکه مخابراتی، مدرسه، پارک، مسجد، پایانه حمل و نقل، بیمارستان، درمانگاه، فروشگاه، یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، تلویزیون، خیابان و چیزهای دیگری که برای هر مسکنی لازم است کرده اند یا فقط می خواهند قوطی کبریت تحویل مردم دهند؟
برجام یا غیر برجام مهم نیست این که نشد وضع هر روز توی استرس دیگر خوردن گوشت مرغ برای خیلی‌ها دارد آرزو می شود همه چیز را هم به تحریم ها ربط می دهید تحریم ها که برای شما نعمت بود و هست ولی برای مردم ایران بدبختی و نکبت خدایی بس هست از نجابت مردم ایران بد برداشت نکنید
مردم چه گناهی کردن که تاوان غارتگران داخلی را بدهن چرا دستگیرشان نمیکنین وهمش می‌گویید تروریست گرفتیم دروغ می‌گویید خدا نابودتان کند که مردم را نابود کردین
مردم تخم مرغ هم نمی توانند بخرند این وضع فقط امکان خرید نان داریم که جای خوشحالی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
نان هم چند وقت ديگه جزو غذاي هاي لوكس ميشه
نماينده به ظاهر محترم رودبار شما اگر مشكل پيدا ميكني برنامه هاي بي كيفيت صدا وسيما را نگاه نكن و در ضمن مردم ما مشكلات عديده اقتصادي دارند بهتر است تمركز خود را روي اين مسائل بگذاريد
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
از یه کارمند غیر این انتظار نمیرود اینها کارمند مجلس هستند نه نماینده مردم در مجلس
پدر ملت را درآوردید!
رئیس جمهور های قبلی 4 سال اولشان خوب بود ولی این دوره چهار سال اول دارد روز به روز تورم بالاتر می رود
آقایان هنوز ابعاد مشکلات را درک نکرده اند.....حتی اگر تحرم ها رفع شود، عدم پیوستن کامل به FATF مانع از مبادلات مالی میشود. مشکل کشور عدم تعامل سازنده با دنیا است!
شرعاً حجاب برای غیرمسلمانان واجب نیست... هرچند برای مسلمانانش هم جای بحث دارد.... از دید آقای نماینده فیلم و سریال خارجی هم نباید پخش شود چون همه بی حجاب هستند...... حاجی برو فکر اقتصاد مردم باش.... !!!
"وی تصریح کرد: مردم فکر نکنند که دولت برای جبران کسری بودجه و نیروی انتظامی و برای کسب درآمد، محدودیت تردد شبانه را اعمال می‌کند."
مردم فكر نمي كنن، مطمئن هستن "كه دولت برای جبران کسری بودجه و نیروی انتظامی و برای کسب درآمد، محدودیت تردد شبانه را اعمال می‌کند."
ناقلا از کجا فهمیدی مردم گوشت نمیخوان! خیلی هم می‌خوان. مردم گوشت ۱۶۰۰۰۰ تومن رو نمیتونن بخرن نه که نمیخوان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
من دیروز گوشت را کیلویی 175000تومان خریدم
لامصبا یکی از یکی تیزهوش تر هستند. توی این اخبار فقط نماینده رودبار، تهشه خداییش در این وضعیت
رئیس مجلس: ممنوعیت تردد شبانه برای حفظ سلامت مردم است نه کسب درآمد

جدی ؟؟؟
نماینده محترم با حرف چیزی درست نمیشه،تصمیمات غلط همواره به سفره مردم لطمه زده،با وجود گرانی گوشت چرا باصادرات ۳۰۰ هزار راس دام سبک موافقت کردید؟آیا می دانید این تصمیم فعلا باعث شده قیمت گوشت زنده قرآن از کیلویی ۴۸ هزار تومان به ۶۲۰۰۰ هزار تومان برسد و به تبع آن افزایش بیست درصدی گوشت قرمز را به دنبال خواهد داشت و اثرات افزایشی روی کالاهای جانشین نظیر مرغ و ماهی و حتی حبوبات بعنوان منابع پروتئینی خواهد گذاشت...ببینید یک تصمیم غلط چه اثراتی بر زندگی و معیشت ۸۰ میلیون نفر دارد...صادرات ۳۰۰ هزار راس دام اصلا ارزش اقتصادی ندارد نسبت به تبعات منفی آن که تورم در سطح کشور را تشدید می کند
گلایه کارمندان مجلس برا مردم نون و اب نمیشه با روی کار امدم جناب قالیباف (مجلس)و رئیسی (دولت) تقریبا همه امال و ارزو های مردم به باد رفت هر روز گرونی هر روز فقر و فلاکت
نماینده مجلس برای کنترل قیمتهادربازارچه کرده خودش تابحال توصف مرغ یخزده ونان و ‌تخم مرغ ایستاده!؟بخداقسم نکرده پس الان هم اشک تمساح ریختن چه دردی ازمردم بیچاره دوامیکنه هیچی!
اسپندی دود کنید ، تخمم مرغی بترکانید ، سایت انتخاب جرعت کرده نظرات کاربران را نشر داده است ؟؟؟؟
تو خ آذربایجان تهران گوشت کیلو 160 ماهی سفید کیلو 300تومان چخبره نظارت کجاست
آقای عباسی !
قدرت سخت بدون پشتوانه حداکثری مردم هیچ فایده ای نخواهد داشت اگر مردم پشتوانه و حامی نظام باشند مطابق سنت الهی قدرت نرم هم اثرگذار است و اگر مردم اراده ای بر حمایت نداشته باشند طبق همان سنت الهی (سوره رعد ۱۱) تکلیف مشخص است . مراقب باشیم با این قدرت سخت به جان مردم خودمان نیافتیم
خداوندا لطفی بکن و همه. چیز را برگردان به حالت اول
نمیدانم. چرا هیچ کس حاضر. نیست بخاطر مردم. قدمی بردارد
آقای نقوی حسینی چه اتفاقی افتاده که شما میگید که آقای رئیسی زندگی بدون برجام رو دنبال میکنه؟
خوب وقتی نماینده محترم مجلس از گرانی بنالد با توجه به حقوقی بالایی را که دارند آنوقت از بازنشستگانی چون پدر من که ماهی ۴ میلیون حقوق دارد آنوقت باید چه گفت کاش یک نفر پیدا میشد ودر فکر بازنشستگانی با حقوق اندک می بود افسوس کسی در فکر آنها نیست
در ادامه انتصاب‌های فامیلی، مسعود فیاضی برادر داماد زاکانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شد

او پیش‌تر با حکم علیرضا زاکانی به عنوان معاونش در مرکز پژوهش‌های مجلس منصوب شده بود

از جمله سوابق او تهیه نسخه الکترونیکی ۸۰ کتاب درسی با فرمت ای‌پاب۳ است
ماشالله به این همه علم و تعهد و تخصص.
شما فقط بلدهستيدحرف بزنيدوگناه اين مشكلات راگردن هم وبادشمن فرضي بندازيد،اين حرفهاپشت تريبون فقط براي سرگرم كردن مردم طراحي ميشه وگربه شمابزرگواران همگي دستتان توي يه حناست.!
فرض کنید من نوعی نه تنها حواسم به دکمه کتم نیست بلکه شلوارم رو هم داخل جورابم میکنم. آیا این دلیل میشه که رییس جمهور مملکت این همه سوتی بده؟
تا توافق نشه تا fatf امضا نشه همینه هر روز بد تر میشه
سلام
به نظرم دولت آقای رئیسی تیم اقتصادی خوب انتخاب نکرده
الان دیگه وقت تعریف و تعارف نیست باید چکشی عمل کرد با دلالان اقتصادی .محتکران با بانک ها وکمفروشان برخورد شدید کرد تا نسل های بعدیشان ترس در وجودشان باشد
عزیزم اونایی که به دولتهای قبل حمله کردن، داشتن یه کار مفید انجام میدادن، یه نقدی هم به قبل داشتن. 3 ماه بعد از تشکیل ذولت روحانی توافق اولیه به دست اومد و قیمت دلار کاهشی شد.
الان 4 ماه از شروع بکار دولت میگذره هنوز درگیر داماد و خواهرزن و باجناق و فامیل هستیم که مبادا بیکار نمونده باشن و پستی بهشون نرسیده باشه
اگر خجالت نمیکشید این را هم بندازید گردن آمریکا و اسرائیل و در صحن مجلس که هر دقیقه اش چند صد میلیون هزینه رو دوش مردم میذاره شعار مرگ بر امریکا و این و اون بدهید
نمایندگان محترم مسئولین گرامی مردم مشکلات را می دانند لطفا شما دیگه منتقد نباشید وبرای مشکلات راهی پیداکنید وبه دنبال چاره اندیشی باشید تا اینکه منتقدباشید که مردم ببینند که فلان نماینده یا فلان مسئول که اینهمه حقوق ومزایا دریافت میکنه و اینهمه امکانات در اختیارش گذاشتن نوش جونش برای یکی از مشکلات راهی پیدا کرده وچاره اندیشی کرده شما که دیگه دقدقه گرونی ,اجاره ,فسط و..... رو ندارید بجای سیاسی بازی یه کمی هم دنبال رفع مشکلات باشید
برای رفع کمبود پروتئین در رژیم غذایی میتوان‌گوشت سویا جایگزین کرد و بسیار ارزان است و از اشکنه بسیار بهتر و ارزان‌تر است.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر