بازدید 12756
۱
بسته ویدیویی «تابناک»

لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی / حملات کامی‌کازه ژاپن به روایت تصاویر واقعی / بررسی فراری ۳۴۰ آمریکا اسپایدر ویگنیل مدل ۱۹۵۲ / زرافه‌های اهلی در هتل کنیا!

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲ 06 November 2021

لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی / حملات کامی‌کازه ژاپن به روایت تصاویر واقعی / بررسی فراری 340 آمریکا اسپایدر ویگنیل مدل 1952 / زرافه‌های اهلی در هتل کنیا!

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی

اچ‌ام‌اس برهم یک نبردناو نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا از کلاس ملکه الیزابت بود که توسط اژدر یکی از یوبوت‌های آلمانی غرق شد. نبردناو‌ها کشتی‌های بسیار بزرگ با قدرت آتش بالا بودند که دیگر از صحنه نظامی اقیانوس‌ها خارج شدند، اما در زمان خود نشان دهنده برتری سیاسی و نظامی کشور خود به حساب می‌آمدند. غرق شدن "اچ‌ام‌اس برهم" ضربه سنگینی به نیرو دریایی بریتانیا در جنگ جهانی دوم بود. تا حدی که هیات دریایی بریتانیا تمام اخبار غرق شدن آن را سانسور کرد تا از این طریق خبر غرق شدن آن را از آلمانی‌ها مخفی کرده و جلو تخریب روحیه بریتانیایی‌ها را بگیرند. بعد از چند هفته تاخیر، تنها اقوام درجه یک خدمه از جریان مطلع شدند، اما این خبر همراه با تذکر برای حفظ اطلاعات بود. بعد از ادعا‌های مکرر توسط رادیو‌های آلمانی نهایتا در ۲۷ ژانویه ۱۹۴۲ غرق شدن آن به طور رسمی از طرف هیات دریایی بریتانیا اعلام شد. ویدیوی لحظه انفجار این نبردناو را در «تابناک» می‌بینید.

 


حملات کامی‌کازه ژاپن به روایت تصاویر واقعی

«کامی کازه / Kamikaze» یکی از رعب آورترین حملات ژاپن علیه ارتش آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم بود. کامی‌کازه یا باد الهی که رسما "واحد حمله ویژه" خوانده می‌شد به خلبانان انتحاری نیرو هوایی ارتش امپراتوری ژاپن گفته می‌شد که در اقدامی از سر ناچاری برای مقابله با قدرت مقتدر دریایی نیروهای متفقین، هواپیمای خود را که پر از مواد منفجره شده بود، به ناوهای دشمن می‌کوبیدند. در جریان جنگ جهانی دوم حدود ۳۸۶۰ خلبان کامی‌کازه در حملات انتحاری جان خود را از دست دادند و از این تعداد تن‌ها نزدیک به ۱۹ درصد به هدف خود اصابت کردند. هواپیماهای کامی‌کازه در اساس موشک‌های هدایت شونده توسط خلبانی بودند که تنها هدف آن‌ها نابودی ناوهای قدرتمندی بود که از راه های معمولی قابل نابودی نبودند. رسم مرگ به جای تسلیم شدن و شرم و حقارتی که از شکست و تسلیم شدن بدون مرگ ناشی می‌شود در بین نظامیان ژاپنی که خود را پیرو مرام سامورایی می‌دانستند قوی بود. در نتیجه ایده مرگی پر افتخار در راه وارد کردن شدیدترین ضربه به دشمن برای آن‌ها قابل قبول بود. این ویدیو را در «تابناک» می‌بینید.

 


بررسی فراری ۳۴۰ آمریکا اسپایدر ویگنیل مدل ۱۹۵۲

خودرو «فراری ۳۴۰ / Ferrari ۳۴۰ » یک خودرو مسابقه‌ای بود که با نظارت و مدیریت شخص خود انزو فراری برای شرکت دادن در مسابقات سال ۱۹۵۲تولید شد.این ویدیو کوتاه درباره فردی است که این خودرو را خریده تا با آن در مسابقات نمایشی اتومبیل‌رانی شرکت کند.

 


زرافه‌های اهلی در هتل کنیا!

هتلی در کنیا از زرافه‌های اهلی برای جذب توریست استفاده می‌کند. این هتل مجلل که زرافه‌ها در اطراف آن آزادانه گشت می‌زنند و با مهمانان هتل تعامل دارند، به سبک خانه‌های اربابی انگلیسی ساخته شده است و تلفیقی از زندگی مجلل و حیات وحش را یکجا ارائه می‌دهد. در این ویدیو، تصاویری دیدنی از این هتل زیبا و زرافه‌های اهلی اطراف آن را ببینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
واژه روان و زیبای "رزمناو" چه اشکالی دارد که شما "نبردناو" به کار می برید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان