بازدید 32812
پیمانه اقتصادی

خبر غیرمنتظره در بازار دلار؛ مرز حیاتی برای کاهش قیمت دلار/ عربستان شوک جدیدی به بازار نفت وارد کرد/ وزیر انرژی آمریکا: کاش عصای جادویی داشتم/ چند هزار نفر برای خانه دار شدن ثبت‌نام کردند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص کل بورس در اولین روز هفته، بازار سرمایه بازاری پُر ریسک برای سرمایه‌گذاری، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی چقدر شد؟، بازگشت ۶۴ میلیارد یورو ارز صادراتی به کشور، ۹۶ درصد از تقاضای برق کشور تأمین شده است، بازگشت بیت کوین به مسیر صعودی و پیش بینی روند قیمت طلا در بازار جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 06 November 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص کل بورس در اولین روز هفته، بازار سرمایه بازاری پُر ریسک برای سرمایه‌گذاری، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی چقدر شد؟ بازگشت ۶۴ میلیارد یورو ارز صادراتی به کشور، ۹۶ درصد از تقاضای برق کشور تأمین شده است، بازگشت بیت کوین به مسیر صعودی و پیش بینی روند قیمت طلا در بازار جهانی را در بر دارد.

رشد شاخص کل بورس در اولین روز هفته

در حالی که هفته گذشته، شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۴ هزار واحدی همراه شده بود، حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد نزدیک به ۳۰ هزار واحدی به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی راه یافته است.

بازار سرمایه، بازاری پُر ریسک برای سرمایه‌گذاری

عباس آرگون، نایب‌ رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران معتقد است راه‌حل اساسی برای بهبود وضعیت بازار وابسته به تغییر شرایط اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار است که ایجاد شرایط آن با رفع تحریم و کاهش ریسک‌های سیستماتیک رخ می‌دهد. آرگون، بازار سرمایه را بازاری پُر ریسک اعلام کرد و اظهار داشت: در این میان، سهامداران باید صبور باشند، زیرا بازار سرمایه همیشه و در همه دوره‌ها با فراز و فرودهایی همراه بوده است. نایب‌ رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران، اصلاح دامنه نوسان را جزو برنامه‌های مهم و تاثیرگذار بر روند معاملات بورس عنوان کرد و گفت: این اقدام می‌تواند علاوه بر افزایش عمق نگاه تحلیلی سهامداران به بازار، زمینه کاهش هیجان از بازار را فراهم کند، اما بهتر است اصلاح و تغییراتی در ساختارهای بازار سرمایه از سوی مسئولان انجام شود. وی با بیان اینکه تورم و میزان نقدینگی حاضر در کشور تاثیرگذار بر معاملات بورس خواهند بود، خاطرنشان‌ کرد: در صورت وجود نگاه میان‌مدت و بلندمدت به بازار سرمایه، سهامداران با ضرر و زیان مواجه نخواهند شد. آرگون گفت: روند معاملات بورس در میان‌مدت و بلندمدت مثبت است؛ اما دقیقا نمی‌توان اعلام کرد که سهامداران در طول یک ماه قادر به کسب چه میزان بازدهی از این بازار خواهند بود. /ایرنا

قیمت دلار در صرافی های بانکی چقدر شد؟

جدیدترین قیمت‌ها از بازار ارز نشان می‌دهد، در معاملات امروز هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز در حال حاضر به قیمت ۲۶۴۸۲ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۲۷۰۱۷ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود.

خبر غیرمنتظره در بازار دلار؛ مرز حیاتی برای کاهش قیمت دلار

دنیای اقتصاد: بعد از ساعت ۱۰ شب روز چهارشنبه خبری به بازار رسید که جای فروشندگان و خریداران را تغییر داد. اواخر شب بود که علی باقری عنوان کرد که مذاکرات هسته‌ای از هشتم آذرماه از سر گرفته خواهد شد. با انفجار همین خبر بود که فضای بازار در روز پنج‌شنبه تغییر کرد. فروشنده‌ها دست بالا را به دست آوردند و توانستند اسکناس آمریکایی را تا محدوده ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان پایین ببرند. در صورتی که دلار سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی را از دست بدهد، احتمال دارد که افت بیشتری نیز در بازار ارز رقم بخورد. بیشتر معامله‌گران حداقل نسبت به اخبار هسته‌ای جدید و آغاز مذاکرات خوش‌بین بودند. این در حالی بود که پیش از انتشار این خبر، ‌بازار و ذهنیت معامله‌گران درگیر افزایش تنش‌های میان ایران و آمریکا بود و همین موضوع موجب شده بود که افزایشی‌های بازار بعد از مدت‌ها قدرت معناداری به دست بیاورند.

بازگشت ۶۴ میلیارد یورو ارز صادراتی به کشور

احسان قمری دبیر کمیته اقدام ارزی در مورد آخرین وضعیت بازگشت ارز حاصل از صادرات اظهار کرد: تا تاریخ ۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۸۱ درصد تعهدات سررسید شده صادرکنندگان ایفا شده است. وی ادامه داد: کل تعهدات صادراتی از ۹۷/۰۱/۲۲ تا ۱۴۰۰/۰۸/۱۰، ۹۱ میلیارد یورو و تعهدات سررسید شده ۸۰ میلیارد یوروست که از این میزان ۶۴ میلیارد یورو به چرخه اقتصادی کشور بازگشته است. قمری افزود: تاکنون ۳۸۹۱ صادرکننده از مجموع ۲۸ هزار و ۸۱۵ صادرکننده، صد درصد تعهدات ارزی خود را که ۴۱ میلیارد یورو بوده، ایفا کرده‌اند. وی گفت: این ۳۸۹۱ نفر، از نظر تعداد، ۱۴ درصد صادرکنندگان را تشکیل می‌دهند اما از نظر میزان ارزش صادراتی، ۶۴ درصد از کل تعهدات ارزی را بازگردانده‌اند.

قمری اظهار کرد: برخی از افراد بیان می‌کنند که X یورو به کشور برنگشته، در حالی که ما باید به دنبال ارزی باشیم که ایفای تعهداتش صفر است. باید بین گروهی که از سال ۹۷ به صورت کامل ایفای تعهد کرده‌اند و گروهی که هیچ ارزی به کشور عودت نداده‌اند، فرق گذاشت. به نقل از مهر، دبیر کمیته اقدام ارزی تأکید کرد: برای ایفای تعهدات ارزی ۹ روش داریم که شامل فروش ارز در سامانه نیما، واردات در مقابل صادرات خُرد، واگذاری ارز پروانه صادراتی، فروش ارز در سنا، تهاتر ارزی، صادرات ریالی تائید شده (برای سال ۹۷)، پرداخت بدهی ارزی و … می‌شود. در حال حاضر صادرکنندگان (غیر از صادرات ریالی که برای سال‌های قبل بوده است) به هر روشی که بخواهند بدون سقف می‌توانند ایفای تعهد کنند. پیش از این محدودیت بود که ۸۰ درصد ایفای تعهد باید از طریق سامانه نیما باشد.

پیش بینی روند قیمت طلا در بازار جهانی

هرچند تحلیلگران بر این باورند فضا برای بالاتر رفتن قیمت طلا وجود دارد، عده معدودی هم به موانع قابل توجهی که پیش روی بازار این فلز ارزشمند قرار دارند، اشاره می کنند. به گفته برخی تحلیلگران، برای این که طلا بتواند درخشش خودش را دوباره پیدا کند، باید به بالای ۱۸۳۵ دلار صعود کند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر معادل ۵۶ درصد به افزایش قیمت طلا و دو نفر معادل ۱۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و شش نفر معادل ۳۳ درصد نظری نداشتند. در این بین، حدود ۶۲۲ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران غیرحرفه ای شرکت کردند که از میان آنها، ۳۲۶ نفر معادل ۵۲ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۸۸ نفر معادل ۳۰ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند، در حالی که ۱۰۸ نفر معادل ۱۷ درصد نظری نداشتند.

این خوش بینی در حالی مشاهده شد که قیمت طلا هفته را در بالای مرز ۱۸۰۰ دلار به پایان برد. برای نخستین بار از سپتامبر بود که طلا موفق شد آخرین روز معاملات هفته را در بالای مرز ۱۸۰۰ دلار تمام کند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا در ۱۸۱۶ دلار و ۸۰ سنت بسته و ۱.۳ درصد رشد روزانه نشان داد و تصمیم بانک مرکزی آمریکا باعث شد روند کاهشی که در ابتدای هفته داشت، معکوس کرده و برای کل هفته حدود ۱.۸ درصد رشد هفتگی به ثبت برساند.

عربستان شوک جدیدی به بازار نفت وارد کرد

عربستان سعودی یک روز پس از بی اعتنایی اوپک پلاس به درخواست آمریکا برای عرضه بیشتر نفت، شوک دیگری به بازار وارد کرد و قیمت فروش رسمی همه گریدهای نفتی خود برای همه خریداران را بالا برد. به گزارش ایسنا، شرکت آرامکوی سعودی قیمت فروش رسمی گرید نفتی سبک عرب لایت برای مشتریان آسیایی در دسامبر را دو دلار و ۷۰ سنت بالاتر از قیمت پایه نفت عمان/دوبی تعیین کرد که بالاتر از افزایش یک دلار و ۴۰ سنتی در نوامبر بود. این شرکت قیمت عرب لایت برای منطقه شمال غربی اروپا را ۳۰ سنت پایین قیمت پایه ICE Brent تعیین کرد و قیمت فروش به آمریکا را یک دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه بالاتر از شاخص ASCI اعلام کرد. تحلیلگران هفته گذشته در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی کرده بودند این تولیدکننده دولتی قیمت ها را بین ۵۰ سنت تا یک دلار افزایش می دهد.

وزیر انرژی آمریکا: کاش عصای جادویی داشتم

جنیفر گرانهولم در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ در پاسخ به این پرسش که برنامه وی برای افزایش تولید نفت آمریکا چیست؟ با لبخند گفت: کاش در این باره عصای جادو داشتم.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا ماه جاری اعلام کرد انتظار می رود تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱ به میزان ۲۶۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز برسد. با وجود رشد تقاضا پس از خروج از پاندمی، تولید نفت این کشور به کندی بهبود پیدا می کند. این رقم ۶۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر از پیش بینی قبلی اداره اطلاعات انرژی آمریکا خواهد بود. پیش‌بینی می شود، تولید آمریکا در سال ۲۰۲۲ به ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند، اما همچنان پایین‌تر از رکورد ۱۳ میلیون بشکه در روز که پیش از شیوع پاندمی در نوامبر سال ۲۰۱۹ داشت، می ماند.

گرانهولم گفت: نفت یک بازار جهانی است که توسط یک کارتل کنترل و این کارتل اوپک نامیده می شود. دولت جو بایدن اوپک و متحدانش را که تحت نام اوپک پلاس شناخته می شوند، برای افزایش تولید تحت فشار قرار داده است تا روند احیای اقتصاد جهانی به مخاطره نیفتد؛ اما اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه خود برنامه افزایش تدریجی تولید را تصویب کرد. قیمتهای نفت برنت روز جمعه به حدود ۸۳ دلار در هر بشکه صعود کرد. وزیر انرژی آمریکا گفت: اگر قیمت بالای ۸۰ دلار هر بشکه نفت، شرکتهای نفتی را تشویق نکند از حاشیه خارج شوند، نمی دانم چه چیزی به آنها انگیزه خواهد داد. وی این ایده که محدودیت های دولت بایدن برای حفاری در زمین های فدرال باعث کندی رشد تولید شرکت های نفت و گاز شده است، رد کرد و گفت: آنها در بیش از ۷۰۰۰ زمین دولتی و خصوصی که دارند، فعالیت نمی کنند. شرکت های تولیدکننده نفت شیل شورون و اکسون موبیل آمریکا هفته گذشته اعلام کردند، عدم تمایل آنها برای تولید بیشتر نفت در سال جاری ممکن است به پایان خود نزدیک باشد، زیرا قصد دارند هزینه هایشان را در سال آینده افزایش دهد. گرانهولم تاکید کرد، برداشت از ذخایر نفت استراتژیک مورد بررسی دولت بایدن قرار گرفته تا به عنوان اهرمی برای کمک به کنترل قیمتها عمل کند. وی در ادامه افزود: قیمت های بالای سوخت نظیر آنچه در اروپا مشاهده شده در آمریکا قابل قبول نیست؛ حتی اگر بعضی از افراد بر این باور باشند که چنین قیمت هایی به گذار به سمت انرژی سبز کمک می کنند.

چند هزار نفر برای خانه دار شدن ثبت‌نام کردند؟

طبق تازه‌ترین آمار وزارت راه و شهرسازی، تاکنون ۸۴۳ هزار و ۹ نفر در سامانه ثمن(سامانه نهضت ملی مسکن) ثبت‌نام کردند.

نام‌نویسی در سامانه نهضت ملی مسکن یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رییس جمهوری و از ۲۸ مهرماه به مدت یک ماه آغاز شد. متقاضیان واقعی مسکن می‌توانند با داشتن چهار شرط اهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

۹۶ درصد از تقاضای برق کشور تأمین شده است

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه ۳.۶ درصد از نیاز کشور با اعمال محدودیت مواجه شده است افزود: تا پایان هفته نخست آبان ماه, ۲۴۰ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید شده که توانسته بیش از ۹۶.۳ درصد از نیاز را پاسخ بدهد. وی با اشاره به اینکه مابقی نیاز، با اعمال خاموشی و مدیریت بار مواجه شده گفت: از ۳.۶ درصد برق تأمین نشده، یک درصد از میزان صادرات برق کشور نسبت به سال گذشته محدود شد، یک درصد از میزان برق مصرفی صنایع بزرگ کاهش داده شد و ۱.۱ درصد نیز در سایر بخش‌ها از جمله کشاورزی و صنایع کوچک، مدیریت مصرف انجام شده است. ۵ دهم درصد از نیاز برق کشور از ابتدای سال تاکنون تأمین نشده است. رجبی مشهدی ادامه داد: علت کاهش توان کشور برای پاسخگویی به نیاز و افزایش میزان خاموشی‌ها نسبت به سال‌های قبل، خشکسالی کشور و فراهم نبودن امکان استفاده از نیروگاه‌های برق آبی بوده است.

بازگشت بیت کوین به مسیر صعودی

خبر مثبت شهردار آینده نیویورک به کمک بازار رمزارزها آمد. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، شهردار جدید شهر نیویورک اعلام کرد حقوق سه ماه ابتدایی کار خود را بر حسب بیت کوین دریافت خواهد کرد. با توجه به اینکه شهر نیویورک بزرگ ترین قطب مالی و بانکی جهان محسوب می شود، روی کار آمدن اریک ادامز که در پیامی توییتری گفته است این شهر را به قطب ارزهای دیجیتالی دنیا نیز تبدیل خواهد کرد، خبری بسیار مثبت تلقی شده و باید منتظر روزهای سبزتری برای بازار در آینده بود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۷۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۰۲ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.   

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۷ بعد از ظهر به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۶۱ هزار و ۳۲۶.۰۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۱۵ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۴۵۰۱.۰۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۱ درصد افزایش

 ۳- بایننس کوین

قیمت: ۶۱۴.۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۲۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۴.۱۱ درصد افزایش

۴- سولانا

قیمت: ۲۴۰.۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۱۸ درصد افزایش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۶- کاردانو

قیمت: ۲.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۱ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۱.۱۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۷۳ درصد افزایش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۵۲.۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۹.۷۲ درصد افزایش

۹ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۷۶ درصد افزایش

 

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
بورس ریزش می کند ساعت ۶ صبح جلسه می گذارند همان روز بازار مثبت می شود این بازار دستوری است و قابل اعتماد نیست مراقب باشید
قیمت دلار را در هر کشور تابع شرایط اقتصادی و خصوصا تورم است از آنجایی که هیچ چشم اندازی برای کنترل تورم وجود ندارد فنر قیمت دلار درحال فشرده شدن است و مثل گذشته با افزایش چند برابری قیمت ارز روبرو میشویم
سلام پنجاه درصد سبتنام شدها کسانی هستن خانه هم دارن پول هم دارن سبت نام میکنند اما ان بدبخت های نپول دارن نه خانه نمیتونن بنویسا من امار دقیق دارم از هم کارانم یک بچه نداره یک زن وشوهر سه دستگاه خانه داشته چون خوارزاده ایشان تو فلان مرکز بود براش جور کرده بنده خدا بیچار سه تا خانه بیشتر نداشته تا سر شمار درست نداشته باشیم همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
ثبت مجید
بله منم سه تا خانه دارم ولی برا بچه هام ثبت نام کردم اشکالی داره اونا خونه ندارند
نسبت به چهارشنبه که دلار گران تر شده
صف ملت دم صرافی ها برای دریافت سهمیه ارزی و فروش ان طرف خیابان برای چیست؟؟؟؟؟؟
ارز پاشی فیک
ارز نبودی کشور را این گونه خرج کنند و امروز خودرو مجددا گران شده
لبنیات مرکبات خودرو گوشت قیمتشان از برابری با دلاری که پارسال داشتند زده جلو
مذاکره بکنید و نکنید قیمت ارز میرود بالا
بدو بدو
بوووووررررررس ۴۲۰۰۰ واحد تا این لحظه
درجا زنی عالی در کانال ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰
آره ، با خبر مذاکرات چقدر هم قیمت دلار تغییر کرد! امروز دلار 27850 تومان !
دلار بالای 50هزارتومان برای مردم و کشور اب می خود . واقعیت را بدانید گرچه به مردم دروغ تزریق می کنید
اگر از انرژی اتمی بجای مصارف بیهوده در صنعت برق استفاده میشد الان حرف از کمبود نمیزدید ....
بووووووورسسس
امروز طوفااااااااان
تاسف انگیزه بازی با شاخص ها
هر کس سالانه ۲۰۰۰ دلار میتواند بگیرد.
الان بازار سیاهی که با کارت ملی دم صرافی ها راه افتاده و هر کارت ملی بین یک تا دومیلیون سود برای هر فرد دارد خوب این پول را به هر ایرانی اختصاص دهند تا بساط سواستفاده با کارتهای ملی برچیده شود
بیچاره ماکه ارزش پولمان بایک کلمه حرف اندکی بالا وباکلمه ای دیگربشدت سقوط میکند حالا فکرمیکنید کدام سرمایه گذاری حاضربه سرمایه گذاری دراقتصادبلبشو داشته باشد آنوقت سرمایه خودراجهت گرفتن بهره بانکی به بانکها میدهداین استکه هرروزکارگاه هاتعطیل وبه اماربیکاران ومشاغلی که عدم وجودش هیچ ضرری بحال کسی نداد ووجودش دردسر برای جامعه است افزوده میشود
بیچاره ماکه ارزش پولمان بایک کلمه حرف اندکی بالا وباکلمه ای دیگربشدت سقوط میکند حالا فکرمیکنید کدام سرمایه گذاری حاضربه سرمایه گذاری دراقتصادبلبشو داشته باشد آنوقت سرمایه خودراجهت گرفتن بهره بانکی به بانکها میدهداین استکه هرروزکارگاه هاتعطیل وبه اماربیکاران ومشاغلی که عدم وجودش هیچ ضرری بحال کسی نداد ووجودش دردسر برای جامعه است افزوده میشود
دلار با آغاز مذاکرات به ۲۰ تومن سقوط خواهد کرد قطعا
بيشتر از يك واحد مسكن ، مطمیت باشین از راه حلال
بدست نیومده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان