بازدید 12892
بسته ویدیویی «تابناک»

گزیده‌ای از سخنان گوبلز وزیر پروپاگاندای هیتلر / چگونه حکومت عراق خلع سلاح و ساقط شد؟ / چرا چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ناکارآمد است؟ / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / تنفس در میان طوفان در قاب ۴K

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷ 05 November 2021

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

گزیده‌ای از سخنان گوبلز وزیر پروپاگاندای هیتلر

پاول یوزف گوبلز سیاست‌مدار نازی (ناسیونال سوسیالیست) آلمانی بود که از سال ۱۹۳۳ تا زمان شکست آلمان در جنگ جهانی دوم وزیر پروپاگاندا آلمان نازی بود. او پس از رسیدن به مقام وزارت، توانست به سرعت تمام رسانه‌ها را به کنترل خود درآورده و از آن‌ها برای جذب حمایت مردم آلمان از حزب نازی بهره ببرد. او تا آخرین لحظه جنگ به هیتلر وفادار بود. هیتلر در سی ام آوریل سال ۱۹۴۵ خودکشی کرد. در وصیتنامه او گوبلز به عنوان صدراعظم بعدی معرفی شده بود؛ البته گوبلز تنها یک روز پس از هیتلر صدراعظم آلمان بود و بعد از آنکه شش فرزند خود را با سیانور مسموم کرد، به همراه همسرش خودکشی نمود. در این ویدیو گزیده‌ای از سخنرانی‌های او را با زیرنویس فارسی ببینید.

 

 

چگونه حکومت عراق خلع سلاح و ساقط شد؟

پس از حمله ارتش بعث عراق به کویت و اشغال کویت که با واکنش نظامی ائتلافی به رهبری آمریکا همراه شد، دولت‌های عربی از ناحیه صدام که پیش از این بازوی آن‌ها در مقابله با ایران بود، احساس نگرانی کردند و دولت‌های غربی نیز با محوریت آمریکا به سمت خلع سلاح عراق و ساقط کردن رژیم بعث سوق پیدا کردند؛ تحریم‌هایی که منتهی به روند نفت برابر غذا شد و اقتصاد عراق را متلاشی کرد. همزمان آمریکا پس از اشغال نسبتاً سریع افغانستان، نیرو‌های نظامی اش در خاورمیانه را به ۲۰۰ هزار نفر افزایش داد. در چنین شرایطی، صدام حسین در ۱۱ اسفند ۱۳۸۱ پذیرفت که موشک‌های الصمود ۲ از آخرین بقایای توان موشکی اش را نیز دستور بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل نابود کند و بدین ترتیب، روند خلع سلاح عراق کامل شد. در مقابل تسلیم عراق، آری فلشر سخنگوی کاخ سفید گفت: «اقدام اخیر عراق نشان دهنده ترفند و فریبکاری است که آمریکا پیش بینی کرده بود. آمریکا خواهان رهبری ائتلافی از کشور‌های مایل به منظور خلع سلاح صدام حسین است.» هفده روز بعد یعنی در ۲۹ اسفند ۱۳۸۱، عراق مورد حمله آمریکا قرار گرفت. این مستند تاریخی تکان دهنده از روند خلع سلاح تا اسقاط رژیم بعث عراق را که دفتر مولتی مدیا تابناک تهیه کرده را تماشا کنید.

 


چرا چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ناکارآمد است؟

دلیل اصلی ۲۲ درصد از تصادفات در آمریکا به خاطر عبور غیر مجاز متخلفین از چراغ قرمز است. هر ساله این تصادفات جان صدها انسان را می‌گیرد و میلیون ها دلار خسارت مالی بر جای می‌گذارد و به نظر می‌رسد که میزان این خسارات هر ساله افزایش می‌یابد. امروزه در اغلب شهرها، برای شناسایی متخلفین، دوربین‌های ثبت تخلف نصب شده است؛ بنابراین اگر شما از چراغ قرمز عبور کنید، یا سرعت شما در تقاطع بیش از حد مجاز باشد، باید تا چند روز دیگر منتظر نامه‌ای از اداره راهنمایی و رانندگی درب منزل خود باشید. اما آیا این دوربین‌ها در کاهش این تصادفات واقعا موثر بوده‌اند؟ بررسی‌های جدید نشان می‌دهد در بعضی موارد نه تنها این دوربین‌ها تاثیری در کاهش تصادفات نداشته‌، بلکه باعث به وجود آمدن تصادفات جدیدی هم شده‌اند. در این ویدیو به بررسی علل ناکارآمدی این دوربین ها در شهرهای آمریکا می‌پردازیم.

 

 


دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره

بعضی اوقات دیدن حجم سنگین کاری که در یک روز باید انجام شود کافی است که ما را از انجام آن نا امید کند. این ناامیدی باعث می‌شود، همان میزان کاری که می‌توانیم انجام دهیم نیز رها کنیم. برای مواجهه با چنین موقعیت‌هایی بهتر است با کاهش استانداردهای خود و صرف نظر از انجام بخشی از آن کارها خود را تشویق کنیم که حداکثر کاری که در توان ماست، انجام دهیم. در این ویدیو با دو شگرد کوتاه که باعث می‌شود بتوانید از حداکثر توان خود در موقعیت‌های سخت بهره ببرید آشنا شوید.

 

 

تنفس در میان طوفان در قاب 4K

ثبت «طوفان / Storm» باکیفیت فوق العاده، جزئیاتی متفاوت از جذابیت این پدیده طبیعی را پیش روی می‌آورد. یک فیلمبردار شماری از طوفان‌ها را با کیفیت 8K و به صورت سیاه و سفید ثبت کرد که اثری منحصر به فرده شده است. با توجه به آنکه او در دل طوفان به ثبت این پدیده پرداخت، عنوان «تنفس در میان طوفان / Breathe An storm» را برای این فیلم قرار داده است. نسخه 4K این تصاویر را در تابناک می‌بینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار