بازدید 87042
جنجال در مجلس بر سر واکسن کرونا

دعوای دو نماینده مجلس ختم به خیر شد

نقدعلی از رئیس مجلس خواست که شأن مجلس شورای اسلامی را رعایت کرده و جلسه‌ای با امضاء‌کنندگان این نامه با وزیر بهداشت برگزار شود تا حداقل ما نمایندگان بتوانیم جواب سوالات بچه‌های حزب‌اللهی را بدهیم آنها در حالت گنگی و بی‌خبری هستند.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 02 November 2021

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارشی درباره عملکرد حسن روحانی رئیس جمهور سابق در ستاد ملی مقابله با کرونا قرائت کرد که این گزارش جهت بررسی در قوه قضاییه با رای نمایندگان به دستگاه قضا ارجاع شد.

بعد از قرائت گزارش محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر با استناد به اصل سوم قانون اساسی در اخطاری اظهار کرد: گزارش قرائت شده خوب بوده و ما از کمیسیون بهداشت تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: عده‌ای از نمایندگان در نامه‌ای به عین‌اللهی وزیر بهداشت سه سوال را مطرح کردند اول این‌که مبنای تزریق ۸۰ میلیون دوز واکسن در کشور چگونه تعیین شده و چه‌طور براساس سن، جنسیت و افراد بوده است؟ سوال دوم این‌که به چه دلیلی واکسن به افراد زیر ۱۸ سال تزریق شده و چه دلیل علمی داشته است؟ و سوال سوم هم این است که مگر نه این‌که رئیس جمهور بیان کرده که باید تزریق واکسن اقناعی باشد پس چرا این کار صورت نمی‌گیرد؟.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: هنوز وزیر بهداشت جلسه‌ای با امضاء کنندگان این نامه برگزار نکرده است و یک نوع خودکامگی دیده می‌شود که شأن مجلس شورای اسلامی را زیر سوال می‌برد. این دستور صریح رئیس جمهور است که باید در واکسیناسیون اقناع صورت گیرد اما این کار انجام نمی‌شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر ۱۰ روز قبل از قول وزیر بهداشت اعلام شد که ما در حال ورود به پیک ششم کرونا هستیم که بلافاصله تکذیب شد. بسیاری از بچه‌های حزب‌اللهی، متدین و ولایی ما سوالات زیادی درباره واکسن دارند آنها ضد ولایت فقیه نبوده و مخالف واکسن نیستند اما سوالاتی دارند که باید به آنها پاسخ داده شود این طور نشود که چهار روز دیگر ما در مجلس گزارشی از عملکرد ستاد کرونا در دولت فعلی بدهیم.

نقدعلی از رئیس مجلس خواست که شأن مجلس شورای اسلامی را رعایت کرده و جلسه‌ای با امضاء‌کنندگان این نامه با وزیر بهداشت برگزار شود تا حداقل ما نمایندگان بتوانیم جواب سوالات بچه‌های حزب‌اللهی را بدهیم آنها در حالت گنگی و بی‌خبری هستند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: نمی‌خواهم وارد محتوای این تذکر شوم اما اگر رئیس هر کمیسیونی وزیری را دعوت کند آن وزیر مکلف به حضور در جلسه کمیسیون است، کمیسیون بهداشت هم باید طبق روال آیین‌نامه عمل کرده و قطعا این کار را انجام می‌دهند.

بعد از تذکر نقدعلی، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مقابل صندلی او حضور پیدا کرد.

کریمی قدوسی به نقدعلی گفت که زدن واکسن کرونا موضوعی است که به تایید مقام معظم رهبری رسیده همه باید واکسن بزنند لذا زدن حرفی غیر از این از پشت تریبون مجلس شورای اسلامی درست نیست.

همین صحبت‌های کریمی قدوسی تبدیل به بگو و مگویی بین نقدعلی و قدوسی شد آنها برای لحظاتی صدایشان را بلند کرده و با صدای بلند سعی در اقناع یکدیگر می‌کردند تا جایی که نقدعلی گفت که حرف من واکسن نزدن نیست بلکه باید مردم را اقناع کرد.

در نهایت با جمع شدن تعدادی از نمایندگان این غائله ختم شد و جلسه مجلس شورای اسلامی به روال عادی برگشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۲
این حرکت خطرناکی است که هر کاری را بخواهیم با توسل به صحبت های مقام معظم رهبری ارتباط بدهیم و ا ز ایشان مایه بگذاریم بالاخره یک سوال با مبنای علمی پرسیده اقای نقد علی خب این همه متخصص داریم یکی بیاد جوابش رو بده!!
خدايا چه كساني دارند براي مردم تصميم ميگيرند!!!!!!!!!!!!!!!!!
با چه پشتوانه مردمي ، اينجوري حرف مي زنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اين نمايندگان منتخب ، چند درصد راي مردمان واجد شرايط راي دادن منطقه خودشان را كسب كردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لطفا تك تك نماينگان محترم پيش خودشان يه حساب و كتابي بكنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
ما که منظور شما از نوشته تان را متوجه نشدیم اما موضوع بسیار مهم و قابل توجه است باید آمار و ارقام بسیار دقیق ارائه شود تا از چاله کرونا به چاه عمیقتری نیفتیم
سوال بچه حزب الهی ها...!!!
مملکت کاملا دو پاره شده شامل خودی ها و نخودی ها شده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
آخه فقط اینا رو بچه حزب الهی ها قبول دارند ل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
مگه کسی غیر از بچه حزب اللهی تو این کشور حق سوال پرسیدن داره؟
امیر کبیر ۱۵۰ سال پیش با همین افکار متحجرانه برای تزریق واکسن سل روبرو بود
خدایا تا کی؟؟؟؟
گرانی و فقر و نداری و تهیدستی و نا امنی اقتصادی و اجتماعی و شغلی کم بود
دغدغه های برخی ها برای زدن یا نزدن واکسن اضافه شد
باور کنید این تیپ آدمها بیکار هستند که وارد این بحث های عبث و بیهوده می شوند
ایران کار می خواهد
ایران تولید و توسعه می خواهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
فکر کنم منظور شما این بود که سوالات نمایشی و بی هدف از وزیر پرسیدن نمی تونه پوششی بر کم کاری مجلس و دولت بذاره . صادق باشید . کار کنید .
آقای نقدعلی جواب سوالات شما با یه سرچ ساده در انتریت پیداست.البته اگر بخواهید بصورت علمی قانع بشوید و یا سواد لازمش را داشته باشید.کلی مقاله معتبر و... هم هست.حال چطور بفکر قانع کردن بچه حزب الهی ها و ولایی هاافتاده اید؟اگر ولایی هستند که ولایت اتمام حجت کرده اند.در ثانی اگر قرار هست قانع شوند که براحتی با کمی مطالعه میشه قانع شد ولی اگر قرار بر قانع نشدن است کل داشمندان عالم هم نمی توانند شماها را قانع کنند.
پاسخ ها
جعفری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
متاسفانه اقای نقد علی چیزی از علم پزشکی نمیداند به نطرن دنبال سهم خواهی میباشد واقعا برای این نمایده باید گریست اقای نقدعلی کدوم وزیر یا مسعول دولتی سراع دارید که در عرض حدود سه ماه بیش ۴۵ روز از نزدیک از بیمارستانهای کشور به خصوص بخش کرونای چهره به چهره دیدن کنه شما در زمان کرونا ملکت رو تعطیل کردی دوما یک هفته نصف ونیمه میای مجلس دو هفته میری دنبال عشق وصفا ....
باز هم کریمی قدوسی!!!!!!!!!!! این آقا یک ذره آبرو برای ما مشهدی ها باقی نگذاشته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
از طرف ما مشهدی ها کسی صحبت نکنه ها
يعني درگيري فيزيكي نشده؟!چه حيف!!
یکی هم بیاد ما رو قانع کنه که چرا نباید واکسن بزنیم.!!اکثریت مردم رفتن و واکسن زدن .چرا همیشه باید یه عده قلیل رو قانع کرد؟؟؟!!!
آقای نقدعلی سئوال درستی کردن و از وزیر آمار دقیق خواستن حالا این حرف کجاش بد بوده که قدوسی باز بهش برخورده خدا میدونه .هرچند واسه مردم خیلی وقته ثابت شده همه آمارهای شما دروغه ولی بازم یه آمار علکی بدین حداقل مثلاً کل ایران واکسن زدن یا بگید امار فوتیها از شروع این دولت ۲رقمی شده بابا شما دروغ بگید باور کردنش با ملت حزب الهی وهمیشه درصحنه.
باز گیر دادین به روحانی؟؟
خجالت بکشید
کم کاری و ناتوانی های خودتون رو پشت شکایت و گله و تهمت و افترا به روحانی پنهان نکنید.
وای بر شما
ای بابا حیف شد. میزدن همدیگه رو داغون میکردن چند روز خونه نشین می شدن. اینا که کار مفیدی انجام نمیدن.
آقای نقد علی تو به چه حقی وکیل بجه های حزب الهی وولایی شدی؟اگر کسی وکیل بچه های حزب الهی است مقام معظم رهبری هستند که به عنوان اولین نفر واکسن ایرانی برکت زدند وما هم به تاسی از ایشان اقدام کردیم.پس لطفا ساکت چون هیچوقت قانع نمی شوی حتی با این پیام بنده
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
شما بیجا میکنی که از رهبری مایه میزاری
رهبری قبل از تزریق واکسن دستور بررسی ابعاد جنگ بیولوژیکی را داده بودند. آیا کسی توجهی به این دستور کرد؟؟ تزریق واکسن توسط رهبری دلایل خودش رو داره و نمیشه به این دلیل همه مردم رو مجبور و موظف به تزریق واکسن با مجوزهای اضطراری و بدون توجه به عواقب آن کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
پس چرا یه واکسن خوب سهم همه مردم ایران نشد وما مجبور شدیم واکسن خارجی بزنیم وهر روز روانه دکتر وبیمارستان برای درمان عوارضش باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
!!بگیر و بخواب
مجلس حداقلی
تمام مردم ایران حزب اللهی هستند دیگر کسی حزب اللهی مطرح نکند تمام مردم هستند حزب اللهی
سوالات نماینده باعث خجالت است.
به چه روزی افتاده این مملکت !!
بچه حزب الهی
بچه هیئتی
بچه شیعه
بچه مسجدی
عجب بچه بازی شده تو این مملکت
باید دید به این نمایندگان حداقلی کی رای داده
اصلا حرف این قشر در جامعه چقدر خریدار داره
مجلس و شوراهای شهر اگر موقتا برای مدت نامحدود تعطیل بشن اوضاع مملکت بهتر میشه
واقعا حرف نقد علی کاملا درسته اول اقناع دوم اجرا
بابا با رهبر چه کاردارید آخه وقتی گند کاری می کنند پای رهبر رامیکشن جلو وبا اورردن اسم رهبر با آن به نان ونوایی میرسن اخه بارهبر چکار دارین بیچاره رهبر میگه که من متخصص این کار نیستم که مسولین متخصص تصمیم بگیرن که اونم در کشور متخصصی در کارنیست در کشوری که متخصص زنان زایمان ریس بانک میشه جزاینم انتظاری نیست ....
خودشیرینی های نمایندگان بنام حزب الهی وجلوه دادن ظاهری بنام رهبری کاردرستی نیست که بنام رهبری هرحرفی مجازباشبم لطفا دورقاب چین نباشیدوباکلمات بازی نکنید
خدا کنه رهبر امر کنه تمام اموال نماینده ها باید بخشیده بشه به فقرا تا ببینیم این پاچه خوارها بازم میگن هرچی آقا بگه درسته؟؟؟
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
چقدر قشنگ گفتی دمت گرم
شیر مادر و نان پدر حلالت
اگر به فکر مردم هستیدقاتل افرادی از بی واکسنی مردن راپیداکننید ....
الهی قربونتون برم موافقین مخالفین محترم چرامن وشماازحرفهای بیهوده نمایندگان ازدست هم ناراحت بشیم اینهاهمشون دستشون تویک کاسن به خاطررفع. بیکاری یک دعوای زرگری. رآه میندازند، یک روزی صحبت ازسفرهای مردم می کردندکه کم رنگ شده شهرهای کشورعزیزم خبرندارم. توشیرازما۵وعده غذای داشتیم صبحانه ناشتا ناهارعصرانه وشام ده سال پس ازانقلاب شدسه وعده اصلی باهزاران مشقت وخالی شدن سفرهای پرازهمه چیزدوام نیاوردخیلی خالیش. الان دیگه سفرای نمونده توی خونه خودمن وعده صبحانه باناهارجوری تنظیم که اکثرا قات یک وعده میشه امیدوارم مسبب فقربیکاری خداکل سفرشون جمع کنه
مگر توی این مملکت فقط بچه حزب‌الله ها داران زندگی می‌کنند پس ماباقی مردم هیچ هستند آقای نقدعلی
پاسخ ها
یاسبلاغی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
عزیزان‌کسانیکه واکسن زدن نوش جانشان
ولی کسیکه نزده طبق چه قانونی اجبارا باید بزنه
زمان امیر کبیر را با الان مقایسه نکن
شما دلایل علمی خودت را داری وواکسن زدی
عده‌ای هم دلایل علمی خودشون را دارند وواکسن نمی زنند
مقام معظم رهبری هم واکسن برکت زدند زیراکه اولا واکسن ایرانی وتولید ملی است باید که حمایت میکردند
ولی این امر هم اجباری ایجاد نمی کند ومقام معظم رهبری اجازه دادند که مردم به متخصص این امر مراجعه کنند وخود قانع شوند
چرا با یه سرچ ساده وقتی افرادی از فامیل و نزدیکانمون واکسن زدن و با علائم شدید روبرو شدند وتا بستری در بیمارستان و تا دم مرگ پیش رفتن و یکیشونم دو روز بعداز تزریق واکسن سکته کرد و مرد چرا چون واکسن از نظر خود متخصصین مقادیر زیادی جیوه داره ،راستی داروی رمدسیویر که کلی تلفات داد و این عالمان که شما میگید هیچکدوم صداشون در نیومد
نه تا حالا به کسی گفتم واکسن نزنه نه گفتم واکسن بزنه اما
مقالات علمی فقط اثر گذاری واکسن بر کرونا رو میگن و تبعات منفی اون رو مخفی کردن.... امار مرگ و میر بعد از زدن حتی دو دوز واکسن کم نبوده... سکته قلبی اختلال در بینایی فوت از عوارض تزربق واکسن هست که خودم دیدم...
احمدی نژاد آند گفت خزانه را خالی کردند با کلی بدهی بعد روحانی آند همین داستان و حالا همه مشکلات توسط روحانی ایجاد شده و این داستان ادامه دارد. با با کمی بدرد مردم رسیدگی کنید ول کنید دعواهای زرگری را حالا که حقوق بالا و ماشین خواب گرفتید حداقل کنی از مشکلات مردم را کم کنید . مجلس انقلابی .
به نظر من مجلسی که توبهبود وضعیت مملکت اعم از گرانی.بیکاری.فقر.وخیل شرایط های دیگر کارساز نباشه جزاین که سربار مردم وبه هدر دادن خزانه دولت با اون حقوقهای نجومی باشند بهتره که تعطیل بشه چون مملکت بدون دخالت اینها بهتر اداره میشه
سلام این واکسن پشت صحنه داستان داره که ما ملت بی خبر هستیم خیلی از خانمها عادت ماهیانشون به هم خورده با واکسن ضعیف شدند خدا می‌دونه آخر با این واکسن تمام مردم چه بلایی سرشون بیاد
مجلس رو بناکردن تا روزهای بیکاریشون درانجا جمع بشن وتفریح کنند بحث های بی دلیل بی نتیجه بیهوده که برای نمایندگان نون داغ داره برای مردم ابسرد هم نداره یه مملکت چندصدتا رییس میخواد هرکی درهرجا با هر مقامی خودشو درجایگاه خدا قرار داده وبرای مردم وبجای مردم حرف میزنه وتصمیم میگیره مجلس رامنحل کنید تا وضع وحال کشور وملت ازاین بدتر نشده ....
این آقای کریمی قدوسی یک در میلیارد فرض کند چند وقته دیگه معلوم بشه واکسیناسیون کرونا اشتباه بوده اون وقت چی داره بگه؟این که ربطش میده به رهبر و این که چون ایشان واکسن زده همه باید بزنند فردا روزی که اثبات شد کار اشتباهی بوده چه طور میخواد گند قضیه را لاپوشونی کنه و ربطش به رهبر را تکذیب کنه .نقد علی بر طبق قانون اساسی سوال از وزیر داشته و ایشان موظف هست جواب دهد
بنده از زمانی که واکسن زدم .دچار بیماری گوارشی شدید شدم واثراتش بر روی قلبم ازارم میده .هرچه هم دکتر میرم خوب نمیشم اگه اجباری نبود نمیزدم .
اقایان عزیز واکسن زدن نباید اجباری باشد من دیدم خیلیها واکسن زدندودوباره کرونا گرفتند وخیلیها هم واکسن نزدند اصلا درگیر کرونا نشدند ولی خیلی مراعات کردند .واکسن تو یکسال ساخته بشد ای عالم چی هست
نمایندگان‌مجلس‌.به‌جای‌اقدامات‌عملی‌برای‌تمام‌مردم‌واقشار‌کمدرامد‌چرا‌به‌بحثهای‌بیحاصل‌روی‌می‌اورند‌کاش‌زودتر‌دوره‌این‌مجلس‌تمام‌شود‌که‌بیشترین‌کار‌انها‌ایجاد‌حاشیه‌است
این همه دادوقال اقای نقدعلی فقط برای مطرح شدنشه والاالفبای پزشکی راهم بلدنیست
عزیزان چه واکسن چه تردید لطفا لطفا. مراقب خودتون باشید.
متخصصین ماهر و کارکشته می گویند واکسن نباید اجباری باشد و خطرناک است پس از تزریق واکسن سکته ها زیاد شده حتی جوانان خدا رحم کند
آخه بنده خدا درسته که چرخ گردون چرخید و تو شهر کورها توشدی نماینده ولی لااقل تعریف نمایندگی رو یه بار بخون تا بفهمی لااقل رو کاغذ تو نماینده یک شهر در مجلس یه کشور هستی که یه روزی قرار بود راس امور باشه نه نماینده بچه حزب اللهی ها که معلوم نیست منظورت کیا هستن
سوال این است اصلاحزب الهی یعنی چه درایران فقط یک واژه داریم انهم ملت است ولاغیر۸۵میلیون ملت ایران هرحزبی باشددربرابرملت محکوم به فنااست
بندگان خدا خدا چقدر برای مردم زحمت میکشن
جز دعوا تو مجلس کاری دارید؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل